Soğuk ve donmaya karşı ? !!!
Reklamlar
-
Reklamlar
-
Wd40 sık.Ben dondukça WD40'lıyordum her yerini motorun.
-
Bu sabah benimde onguard zincirimin kilidi donmuştu. Ne anahtar dönüyor ne açıyor. WD40 sıktım, yemedi. Kettle' da su kaynatıp üzerine döktüm saniyesinde açıldı.
-
memleketimi seviyorum ya
-
Sabah arabanın kapısı donmuş,uzaktan çalıştırma sistemi taktırmak lazım,Akşamdan vitesi boşa alarak,el freni ile sabitleyip,kaloriferi açık konumda bırakıp 5.kattan basacaksın kumandadan marşa,araç ısınırken,çay sigara keyfi yapıp,bakacaksın işine mis..
-
-
fatih.met adlı üyeden alıntı
dün 1 saat uğraştım motoru yıkadım ve bu sabah bir kalktım her yer kar ve buz...
Bu kadar yazmakla uğraşmasaydınız, "beylikdüzülülülülüyüm" deseydiniz biz tahmin ederdik olanları
Dün akşam okul çıkısı 6 da bile Ataşehir'de kontağı 10 dakikada çevirebildim. -1 dereceyi görünce donmuştu.
2006 Honda Activa (2006-2009) > 1996 BMW F650 (2007-2008) > 2016 Mondial RX3i Evo (2016-2017) > 2006 Yamaha XT660R (2017 - 2020) > 2017 Honda CRF 250L ABS (2020 - 2021) > 2022 Mondial X-Treme Maxx 200i (2022-...)
-
Seviyorum 4 mevsim motosiklet kullananları
Bu sabah baktım havada kar, motosikletin üzeri karla kaplı, mahalle arasında yolda da kar var. Bayılırım karda motosiklet kullanmaya. Sırf kar yağdığı için motosiklet le dolaşmaya çıkan insanım. Geçen sene malum kar yağışında sırf zevk için CBR250 ile akşam saat 21:00' de çıkıp Bursa' ya çorba içmeye gitmiştim. Vizör buğulandı zannedip vizörü açıp elimle siliyordum yine aynı, elimle vizörün önündeki karı siliyordum sonra. Ortalama seyir hızım 110-120km/h idi ki o esnada otomobillerin ortalama hızı 70-90km/h idi, gaz kestiğimde arka teker kayıyordu. Sanırım bende enduro ruhu var da asfalttan çıkamıyorum, neyse. Yolda giderken önüme PAT diye birşey düştü, baktım ki kucağımda kar yığını. Meğer göğsümde biriken kar kucağıma düşmüş Bunları Trol zannetmeyin, gerçekten durum budur.
Bu sabah da etrafı öyle görünce CBF150' me atlayıp gideyim dedim, dedim de acaba marş alacak mı çalışacak mı diye şüphelerim var. Bakımları tam, fazlasıyla herşeyi tamam ama yine de şüpheliyim. Topcase donmuş, anahtar kilidi açtı kapak açılmıyor zorlayıp açtım. Zincir kilidi hiç sorunsuz açıldı, ama kontak yerine bir zor girdi. Anahtarı çevirmek mi? Mümkün değil. Hemen eve çıkıp biraz sıcak su, anında çözüldü tabi. Anahtarı taktım, jikleyi açtım, debriyaja basıp vitesi boşa aldım. Diyorum ki çalışırsa iyidir, biraz zorla da olsa çalıştırıp giderim inat ettim. Hiç beklemediğim şey oldu, o karbüratörlü ve şüpheyle baktığım motosiklet utandırdı beni. Tık demeden daha ilk marşta sanki sıcak motor çalıştırı gibi çalıştı. Motoru iyice ısıtıp yola çıktım. Motosikletimi seviyorum
Bu tip havalarda sorun yaşamayacağınızdan emin olmak için;
* Motosikletinizi bu tip koşullarda kesinlikle yıkamayın
* Mümkün ise branda altında veya garajda muhafaza edin (ikisini de kullanmıyorum, ama siz yapın)
* Mutlaka kar/kış lastiği kullanın
* Akünüzün havalar soğumadan önce tam şarj edildiğinden emin olun
* Motoru boğmadan çalıştırmaya özen gösterin, boğulursa normaldeki boğulmadan çok daha fazla zorlanırsınız
* Motor iyice ısınmadan kesinlikle yola çıkmayın
* Motosikletinizin üzerine biner binmez ilk işiniz fren manetinin, debriyaj manetinin, fren pedalı ile vites selektörünün, sinyal ve diğer elektrik düğmelerinin çalıştığından emin olun.
* Aynalarınızı silin
* Ekipmanınız kış için uygun olsun, içlik mutlaka giyin, hatta uzun yola çıkıyorsanız ekipmana da fazla güvenmeyip yedek pantolon ve çamaşır, çorap bulundurun
* Her ihtimale karşı kamera ve telefonunuzun şarjının dolu olduğundan emin olun
* Uzun yola çıkacaksanız mutlaka birilerine bu bilgiyi verin. Kimseniz yoksa mahalle bakkalı dahi olsa olur. Mutlaka birileri gideceğiniz yeri ve kaba güzergahı bilsin, her ihtimali düşünün.
* Asla ani gaz ve fren kullanmayın, ABS ve diğer sürüş destek sistemlerine fazla güvenmeyin. Lastiklerinizin yere bastığı kadar etkili olabilirler ki eğer kar değil de buz üzerindeyseniz o destek sistemleri çaresiz kalır, elinden hiçbir şey gelmez.
* Vizörünüzün içine (ve kullanıyorsanız gözlüklerinizin dışını da) buğu önleyici ile tedbir alın, bu iş için en randımanlı ve ucuz tedbir traş köpüğüdür denemenizi öneririm. Sıkın ve kuruyana kadar kuru bezle silin. Duruma göre her gün tekrarlamanız gerekebilir.
* Kilitlerin donmaması için WD-40 zayıf kalabilir. Onun yerine Sıvı Gres öneririm. Sprey şeklinde bulabilir ve basitçe tatbik edebilirsiniz ancak lütfen abartmayın, basit bir kilit o, az sıkıcaz. İçini gresle doldurmaya gerek yok.
* Ve en önemlisi; TADINI ÇIKARIN
-
3 gündür yatıyor motor. bu sabah da üzeri kar dolmuş, sabah sabah disk kilidi ötmesin diye temizlemedim. Arabaya gittim kapı donmuş zorladım 2-3 seferde açtım 2dk çalıştırdım ulan dedim kim temizleyecek bu arabanın üzerini. İndim otobüse yürüdüm :D Akşam gidince motoru da arabayı da temizleyip 3-5dk çalıştıracağım. motora da brandasını atayım yazık olmasın yavruya :D
instagram.com/gerivites
youtube.com/user/nimbus8222
-
-
hangi sehirlerden bahsediyorsunuz istanbul olamaz 1 cm bile birikmedi kar
-
Beşiktaş/İSTANBUL. Sabah saat 06:00.
Yerde ve motosikletin üzerinde birkaç cm kar vardı.
-
pikatel34 adlı üyeden alıntı
hangi sehirlerden bahsediyorsunuz istanbul olamaz 1 cm bile birikmedi kar
İstanbul var istanbul var
-
levend84 adlı üyeden alıntı
Sabah arabanın kapısı donmuş,uzaktan çalıştırma sistemi taktırmak lazım,Akşamdan vitesi boşa alarak,el freni ile sabitleyip,kaloriferi açık konumda bırakıp 5.kattan basacaksın kumandadan marşa,araç ısınırken,çay sigara keyfi yapıp,bakacaksın işine mis..
yazdıgın misal de olsa , soguk havalarda araclarda el frenini cekili bırakmayınn
-
chevy64 adlı üyeden alıntı
yazdıgın misal de olsa , soguk havalarda araclarda el frenini cekili bırakmayınn
Daha önceki punto aracımda bir kaç kez kampana donmuştu,şimdiki accent aracımda 4 yıldır her kış çekilidir fren,böyle bir sorunla karşılaşmadım,malum sitenin girişi ciddi yokuş vitese alıyorum,elfrenide olmazsa olmaz,yapacak birşey yok..her zaman arka tekere taş takoz vb.koyamıyorum.
-
levend84 adlı üyeden alıntı
Daha önceki punto aracımda bir kaç kez kampana donmuştu,şimdiki accent aracımda 4 yıldır her kış çekilidir fren,böyle bir sorunla karşılaşmadım,malum sitenin girişi ciddi yokuş vitese alıyorum,elfrenide olmazsa olmaz,yapacak birşey yok..her zaman arka tekere taş takoz vb.koyamıyorum.
Takoz koyun tekere takoz
-
Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı
Ulen 4 yıl kullandım bu telefonu,takoz olmayı haketmiyor... Ericsson A1018 olabilir,veya eskiden deterjan kutusundan bosch telefon çıkıyordu bilenler vardır oda olur.
Bilmeyenler için
-
fatih.met adlı üyeden alıntı
dün 1 saat uğraştım motoru yıkadım ve bu sabah bir kalktım her yer kar ve buz.
marş motoru donmuş ama ayak marşı ile ikinci tepmede çalıştı. motoru sehpadan zor indirdim, orta sehpa donmuş kapanmıyordu. gaz elciği donmuş çeviremedim. biraz gaz telini büktüm ve elciğe vurdum az birşey buz açıldı ve aç kapa yaparak düzelttim.
yolda giderken arka frene bastım teker kitlendi, arka fren mekanizması da buz tutmuş ve fren pedalına basınca aşağıda kalıyordu yani bırakmıyordu kendini.
vites pedalıda donmuş, 1. vitese atıyorum pedal aşağıda kalıyor ve 2. vitese atıyorum bu sefer yukarıda kalıyor.
biraz yol aldıktan sonra tamamen düzeldi motor ama iş yerine vardıktan sonra motoru yan ayaklığa aldım çünkü yolda orta sehpa yine donmuştu.
bir kaç görsel atayım bizim şantiyenin girişinden;
https://scontent.fsaw1-3.fna.fbcdn.n...d2&oe=5B1307CC
https://scontent.fsaw1-3.fna.fbcdn.n...95&oe=5B147EC1
https://scontent.fsaw1-3.fna.fbcdn.n...ef&oe=5B0ED4BA
Kristal şehir ilk oraya yağdı galiba.
-
Motosiklet sürmek tehlikeli, yağışlı havada ve karanlıkta sürmek bu tehlikeyi katlamakta... Çok soğuk havada çalışan motor da düzgün yağlama yapana kadar kendini aşındırır.
-
hasmet adlı üyeden alıntı
Motosiklet sürmek tehlikeli, yağışlı havada ve karanlıkta sürmek bu tehlikeyi katlamakta... Çok soğuk havada çalışan motor da düzgün yağlama yapana kadar kendini aşındırır.
Valla bunu neye göre söyledin şimdi bilemedim bizde motosikleti çalıştırıp direkt gazlamıyoruz kaldıki bu motorlar 4 mevsim olarak üretiliyor bakımlarını adam akıllı yaptırdıktan sonra birazda bilinçli bir sürücüysen hiç birşey olmaz merak etme
Gerçek güç sıçrayışta değil , sarsılmaz duruştadır .
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)