Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 12

600 rr

    REKLAM ALANI
  1. #21
    whitedeamon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Eylül 2013
    Şehir
    Dünya
    Motosikleti
    MTT Y2K
    2007 ve 39 bin hemde 22 bin TL.2007 veeee 39 binde.Nice shoot.Eğer bu ilan sahibinden.com'daysa artık ordada clickbait ilanlar başladı demektir.Mantıklı düşünelim gerçekten bak alacağın motorda gözüm yok olsa buraya değil arayıp bulup ilan sahibine yazarım.Benim bi motorum var modeli düşük ama motorum diri tertemiz az km.Zaten öyle bir motor binde bir tane denk gelir onuda emin ol senin istediğin fiyattan vermezler.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22

    Üyelik
    03 Aralık 2017
    Malum makine fuarda yoktu ve geçmiş senelerde yeni kasasının çıkmayacağı ve makyajlanmayacagı açıklanmıştı . Rahmetli Barkın Bayoğlu da 600 lük racing motorlarının kaldırılacağını söylemişti . Merak ettiğim olay bu motor bu sene satacakmı yoksa üretimi durduruldumu ve bu durum 600 pazarını nasıl etkileyecek ?

  3. #23
    Levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2007
    Şehir
    Rutherford,Nj
    Motosikleti
    Searching.
    Racing motosikletler ile olan tecrübeme dayalı bir yorum yapmak istiyorum;

    Bu motosikletler, yani yarış motosikletleri, doğru düzgün insanlar tarafından kullanıldığında (teker yapmayan, lastik yakmayan vb) bir yıl içerisinde (Sezon diyelim) ortalama 5.000 km yol kat eder. Bu en iyimser ve en düşük halidir. Örneğin racing motosiklet ile yılda 5.000-6.000 km yaparken, sport touring - Enduro ile 20.000 km ye kadar yol kat edilebiliyor.


    Bu 5.000 km neye göre 5.000 km?

    Az önce dediğim "doğru düzgün insanlar" ifadesini bu motosiklete zevk için binenler olarak alabiliriz.(Genel olarak) Zira racing motosiklet ile işe gidip gelinmez, günlük kullanılmaz. (Giden yok mu? Tabiki, ama doğru kullanım bu değil).


    Zevk için binen adam genelde hafta sonu kullanır, bu gerçek bir bilgi, Cumartesi ve Pazar. Bir hafta sonu gazlaması ortalama olarak 200 ile 300 km kimi zaman 400 veya 450 olduğu olur, nadiren de olsa bu rakamlar aşılabilir, ama genelde 100 git 100 geri gel, idealdir (Rahatlama ve deşarj için) Ortalama 250 km olarak baz alalım.

    Bu motosiklete keyif ile binilen zaman dilimi;

    Mayıs ayı ile Eylül sonu veya Ekim ortasıdır, yani ortalama kullanımı 20 hafta sonu bilemediniz 22 hafta sonudur,

    22 hafta sonu x 250 km = 5.500 Km 'ye denk gelmektedir. Bu en iyimser, ve sadece keyif yapan adamın yaptığı, yapacağı rakamdır.

    Yılda 5.500 km ortalama baz aldığınızda 10 yaşında bir motosikletin 55.000 km'den aşağı olanı, bu işi bilen hiç bir kimseyi ikna edemez. (Çok istisnalar yok mu ? Tabiki ilk sahibinden alıyorsunuzdur ihtimaldir, almıştır 2.000 km 'dir gittiğinizde görürsünüz " 0 " motosikletten farkı yoktur, ihtimaldir olabilir.

    Fakat kaç tane sahibi olmuş belli olmayan bir motosiklet için asla inanılmaması gereken bir durum. Bu durum şunları getirir, km geri sarılmıştır, ki motosikletin km'si geri sarıldı ise, başından milyon tane iş geçmiş olduğu çok olasıdır.

    Racing motosikletler yüksek devirlerde çalışan ve motor ömrü diğer düşük devirli çalışan motosikletlere göre çok çok daha düşük ömürlüdürler. Tek bir kullanıcı 100.000 km'ye kadar belki rektefiye etmeden kullanabilir, fakat ülkemizde 50-60 bin'i geçen motor maalesef yok denecek kadar. 10 yılda 15 kişinin elinden geçen motosiklet için de pek iyi düşünmek kolay bir iş değildir..


    Konuya bir ekleme yapmak istiyorum.

    Vermiş olduğum ilandaki motosiklete dikkat edin, 2016 model, km'si 12 binde.. 2 yaz sezonu geçirmiş, 6.000 km senelik yol yapmış, yani yukarıda verdiğim detayları doğrular cinsten bir ilan.

    Yamaha YZF R6 - 2016 Model
    SuleymanE bunu beğendi.

  4. #24
    SuleymanE - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2015
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Yamaha Tracer 900 / Xpulse 200 4v
    Arkadaşların söylediklerine ilave olarak bizim ülkede çok kötü bir adet var oda şu ki: Bir mal satılığa konacaksa yani gözden çıkarılmışsa sahibi inanılmaz hor kullanmaya başlıyor. (Özellikle SS kullanıcılarında gözlemlediğim bir davranış)

    Yakın çevremde de birkaç kişide bizzat gördüm. Normalde tek teker veya devir kesiciye sokup bağırtma gibi huyu olmayan adamlar 600lük ss lerini satılığa koydukları hafta o motorlarla hem teker denemeye hemde deli gibi bağırta bağırta gezmeye başladılar. Kendilerini uyardım, "Neden böyle yapıyorsun?" diye sorunca "Nede olsa satılacak, satılmadan önce iyice hevesimi alayım" cevabını aldım.

    Birde bu eski yarış motorlarını sezonluk alanlar var. Yani pek motosiklet kültürü olmasa da sırf bir hevesle ucuz diye alıyor, ardından eşeğe biner gibi binip motora türlü işkenceler ediyor. En ufak sorun belirtisi yaşayınca sezon bitmeden satışa koyuyor. Satarken de "sahibinden, hiç zorlanmamış,tüm bakımları eksiksiz yapılmış, tertemiz garaj motoru" yazarlar. Yahu arkadaş şu memlekette bir tane de tapa gaz zorlayarak kullanılmış SS yok mudur yani?

    İlan açıklamalarına bakın, ne demek istediğimi anlarsınız. Açıklamaları okuyunca sanırsınız ki tüm SS ler garajda bekliyor.

    Velhasıl uzun lafın kısası, 2. el SS alınmaz mı? Gerçekten orijinalliğine emin olduğunuz temiz motorsa alınır. Ama çok dikkat etmek lazım, kötü bakılmış bir motor başınıza çok masraf açar.

  5. #25

    Üyelik
    10 Nisan 2017
    Motosikleti
    Mondial Mc Roadracer 125 ve R6
    Alıntı SuleymanE adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşların söylediklerine ilave olarak bizim ülkede çok kötü bir adet var oda şu ki: Bir mal satılığa konacaksa yani gözden çıkarılmışsa sahibi inanılmaz hor kullanmaya başlıyor. (Özellikle SS kullanıcılarında gözlemlediğim bir davranış)

    Yakın çevremde de birkaç kişide bizzat gördüm. Normalde tek teker veya devir kesiciye sokup bağırtma gibi huyu olmayan adamlar 600lük ss lerini satılığa koydukları hafta o motorlarla hem teker denemeye hemde deli gibi bağırta bağırta gezmeye başladılar. Kendilerini uyardım, "Neden böyle yapıyorsun?" diye sorunca "Nede olsa satılacak, satılmadan önce iyice hevesimi alayım" cevabını aldım.

    Birde bu eski yarış motorlarını sezonluk alanlar var. Yani pek motosiklet kültürü olmasa da sırf bir hevesle ucuz diye alıyor, ardından eşeğe biner gibi binip motora türlü işkenceler ediyor. En ufak sorun belirtisi yaşayınca sezon bitmeden satışa koyuyor. Satarken de "sahibinden, hiç zorlanmamış,tüm bakımları eksiksiz yapılmış, tertemiz garaj motoru" yazarlar. Yahu arkadaş şu memlekette bir tane de tapa gaz zorlayarak kullanılmış SS yok mudur yani?

    İlan açıklamalarına bakın, ne demek istediğimi anlarsınız. Açıklamaları okuyunca sanırsınız ki tüm SS ler garajda bekliyor.

    Velhasıl uzun lafın kısası, 2. el SS alınmaz mı? Gerçekten orijinalliğine emin olduğunuz temiz motorsa alınır. Ama çok dikkat etmek lazım, kötü bakılmış bir motor başınıza çok masraf açar.
    :D Ben 2. motorumu satacağım diye kasise bile çok yavaş giriyorum.

  6. #26
    Felis Leo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2013
    Şehir
    BURSA
    Motosikleti
    HHH
    Bence ilanlarda herşey olabilir, yalancılar, dolandırıcılar, ve tabi dürüst insanlar. yıllık yaşına göre şu kadar yapmıştır diye düşünmek mantıklıdır. Fakat bazen mantık almayan motorlarda oluyor. Ben geçen sene 2006 model yani 12 yaz 12 kış geçirmiş bir gsr600 aldım 13400. Km de fakat tabi inanmadım, ama resimlerde gerçekten yazılan km de gibi temiz ve diri görünüyordu. Yakın olduğu için gittim baktım gerçekten yepyeniydi, daha önce sıfır inazuma alıp 20000km kullandığım için ve bu motorla bir çok parçası benzediği için ve 20000km de neler yaşandığını bütün bakımlarını kendim yaptığım için kıyas yapma şansım oldu. En önemli bulgu balatalardı, suzukilerde 10-15000km lerde ilk önce arka balata sonra ön balata biter. Gsr nin fren kaliperleri tokico idi ve hala üzerinde bitmeye yakın orjinal fabrikasyon tokico balataları duruyordu.


2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)