Motosiklet satış rakamları 2016 ya oranla 2017 yılında 9,8 artmış.Detaylı bakmak isteyenler için;
http://www.moted.org.tr/uploads/moto...-2017-12-s.pdf
Motosiklet satış rakamları 2016 ya oranla 2017 yılında 9,8 artmış.Detaylı bakmak isteyenler için;
http://www.moted.org.tr/uploads/moto...-2017-12-s.pdf
Gerisine çok detaylı bakmadım ama bir şey kafama takıldı; bizim yerli motosiklet markamız mı var? Bizim mi haberimiz yok?
"Motosiklet satislari yuzde 9,8 artmis" deyince kulaga guzel geliyor da, biraz daha ayrintili bakacak olursak:
50cc alti yuzde 1012 artmis (şaka degil)
50-100cc arasi yuzde 1 artmis.
Daha uzeri toplamda azalmis...
Geçen yıl şöyle bir manşetle karşılaşmıştım; Turizmde müthiş artış! Allah Allah dedim, sektörün içindeyiz, nasıl müthiş büyümüş dedim. Haberin devamında, manşetten daha küçük puntolarla ''Bu yıl, geçen yılın aynı dönemine göre gelen Rus turist sayısı %200 arttı. Daha aşağıda, daha da küçük puntolarla ise '' toplamda gelen turist sayısı %17 azaldı'' diyordu. Bu da ona benzer bir, halkı polyannalaştırma durumu herhal.
İnsan davranışları hızlı değişmiyor. Sahip olması gerektiği algısı olan şeylere sahip olmaya çalışıyor, ta ki şartlar zorla o olasılığı ortadan kaldırana kadar.
Muhtemelen bir çok insan, içinde bulunduğumuz ekonomik çöküntünün geçici olduğu, süre sonra düzeleceği hayaliyle yaşıyor. Zaten yandaş medya da boyuna bunu pompalıyor.
http://www.cumhuriyet.com.tr/haber/d...para_var_.html
"Harcayacak para yok diyenler yanılıyor. Kusura bakmayın arkadaşlar halkta para var" dedi.
Bu bilgiyi paylasmam yasak ama rakam vermeyeyim, sadece fuarda parasi olanlara makine satan Ducati bile yikima ugradi. Onumuzdeki gunlerde ne degisir bilmem ama alim gucumuzun dustugu bu fuarda tum markalarca kayitlara gecti.
Rapordaki tek ivme olan 100-250 cc arasi motosikletlerin satis artisi da sektorun gelecegini gosteriyor. Cepler daraliyor, motorlar kuculuyor.
50cc altı L1 kategorisi,vergi+sigorta muafiyeti olmasaydı bu klasmandaki artış anca hayal olurdu.
Veya eski sistemle,zaten 49cc'yede sigorta yapacağım madem 125-150 cc alırım mantığı olabilirdi,lakin bu durumda'da satışlar yine düşecekti.
Kısa mesafe, ev+iş arası kullanılan motosikletlerde,piyasada sigortasız,tescilsiz cirit atacaktı.
Ayrıca,49cc muafiyet durumu olmadan önce,çin menşeli scooter ürünleri haricindeki 3 markanın fiyatları 3.500-4.000 tl bandında iken şimdi 6.000 tl+ fiyatlara çıktı,bir nevi bu yasayı fırsata çevirme durumu söz konusu.
2018'de bu konuda milleti kandırabilecek tek bir yalan bulamayacaklar. Satışlar çakılacak.
İki motorumuda sattım CBF 150 vardı 2015 model 35 binde 5 liraya bide Kuba CG 150 vardı 2013 model 25 bin onuda 2 liraya verdim.Ağustosda askere gidicem yaş 25 oldu kısa dönem çıkar büyük ihtimal askeden geldikten sonra 10-13 lira arası motor alayım diyordum acaba şimdiden alsammı yoksa şimdiki fiyatları askerden gelidkten sonra ararmıyım ?
Konuyu daha önce burada detaylandırmıştık.
Bu sene küçük cc'ye iyi oynayan,makul etiket fiyatı koyan firmalar kazanacak.
2006'da olduğu gibi Çinliler güzel rakamlar yakalayabilir.
Ben %5-10 arası küçülme bekliyorum.
instagram.com/gerivites
youtube.com/user/nimbus8222
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)