150-250 cc Scooter Kategorisinde Motor Alternatifleri
Reklamlar
-
Merhaba arkadaslar,
Yaklasik bir sene once ogrenmek amaci ile Honda Activa 3G 110 CC. bir scooter almistim. Simdiye kadar kazasiz belasiz geldim. Cok da memnunum bu scooterdan, ve bunu satmayi dusunmuyorum. Genellikle sehir icinde kullandim Honda Activa yi, simdi biraz sehir disi kullanmak uzere bir scooter arayisina girdim. Biraz yasim geregi (58), biraz da tecrube eksikligimden, cok hizli olmayan (max. 100-110 km/h. kifayetlidir), yolda birakmayacak, konforlu bir surus sunacak 150-250 cc. bir scooter arayisina girdim. Bu konuda tecrubesi olan arkadaslar tecrubelerini paylasirlarsa sevinirim.
Benim gorebildigim kadari ile one cikan muhtemel alternatifler:
Honda PCX 150
Yamaha NMax 155
SYM Joy Ride Evo 200i
Suzuki Burgman 200
Peugeot LXR 200i
Bu markalar arasinda herhangi bir on yargim yok, cunku cok bilgi sahibi degilim.
Simdiden cevap verebilecek arkadaslarima tesekkur eder, kazasiz belasiz surusler dilerim herkese.
Reklamlar
-
lxr çok güzeldir ama abs yok ele..... pcx ele.....
Hepsini kullandım hem popo rahatlığı hem orjinalde abs li olan 200 burgman sizi çok rahat ettirir,
-
Merhaba,
Scooter seçimlerinde genelde baz alacağın konular;
+Büyük teker
+Rahat bir sele
+Mümkünse sıvı soğutma
+Min 15 Kw güç
+Yedek parçası bol ve hesaplı olması
+Rahat Oturuş pozisyonu(uzun yol bakımından)
Alternatif,yamaha xenter,xcity olabilir.
Bu değerleri baz alarak motorları incele kararını ver.
-
büyük tekerli bir lxr var malesef o motorda pek rahat değil daha kısamesafe tasarlanmış bir motor
-
Yamaxa X-City 250 tam istedigim gibi bir motordu, ama bir arkadas gittigin yerde kaskini elinde tasimak zorunda kalacaksin, cunku sele alti bagaj full kaski almiyor deyince vazgectim. Onemli bir faktor benim icin. Ufak Honda Activam bile sele altina full kaski aliyor.
-
bütçeniz ne kadar ? xcity motoru tekerlek vs efsane birde canına yandığımda abs olsa tam bir lider olucak motordur hem italyan hem japon görünüşü
-
Butcede cok fazla sıkıntım yok.
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:59 ----------
Bence de cok iyi bir motor.
-
nmax 155 de sanırım tracking control gibi bir sistem varmış içeriğini çok bilmiyorum çok yakışıklı xmax doğurmuş gibi
keskin bıçkın bir motor selesi pcx e göre çok rahat bence mağazada bir deneyin sanırım 115 km de kesiciye giriyor,
belkide aradığınız motor o dur,
artçılı binecekseniz gücü yetmeyebilir, sürekli 2 kişi binecekseniz bu durumda 250 cc daha mantıklı olur
-
Artçı kesinlikle olmayacak, ben kendimi bile zor taşıyorum. Benim motora artçı binen canına susamıştır.
-
xcity motorun ağa babası piaggio beverley 350 dir lakin biraz pahalı
bende sym hd2 vardı tipini görünce ben bunu yerim dedim meğer alet 160-180 yapıyormuş bogaz köprüsünde ışık hüzmesi şeklinde koptu gitti,
-
nmax 155 mantikli geliyor. Xmax benim icin fazla agir ve buyuk, onu kontrol etmem zor olur. Onu da seneye dusunurum artik.
-
Trafikte ezilmemek için 250cc motor tercih sebebidir.
Benelli Zafferano'ya göz atın derim.
-
Evet cok cok guzel bir motor ama gercekten cok cok pahali.
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:20 ----------
Tesekkur ederim, Benelli Zafferano iyi bir motor gibi duruyor, fiyat da uygun ama benim icin fazla buyuk ve agir gibi. Onu kontrol edemem, o klasmana seneye ancak hazir olurum O kadar iyi bilmiyorum motor surmeyi.
-
xmax nmax prim yapan motordur zarar ettirmez sizi belki aldığınız fiyatın 1000-2000 tl altına 2 sene sonra satarsınız
ben xmax sert diye beğenip almadım , şimdi 2. eli milletin aldığı fiyata 5 bin lira ekledi, 2. eli çok iyi
-
Xmax a baktim hayran kaldim ama bu tecrubemle onu kesinlikle suremem. O bayagi bir agir abi gibi duruyor. Belki seneye onu dusunurum. Nmax 155 bile dusunduruyor ama onu gozum kesiyor.
-
Nmax, pcx gibi motorların ilk hızlanmaları fena olmasa da trafikte belli bir hızda ilerlerken ara hızlanmaları görece yavaş kalıyor. Yani sizin otoyolda veya akıcı trafikte sürekli diken üstünde olmanıza neden olabilirler. Ayrıca kasaları da küçük olduğu için trafikte altınızda iyice kaybolup otomobil sürücüleri tarafından fark edilmemenize sebep olabilirler. Bu segmentte eğer bütçe yetiyorsa 250cc tercih etmek hem motor gücü hem de kasalarının daha kalıplı olması açısından daha güvenli bir seçim olabilir.
Bu arada şunu dile getireyim eski xmax yeni piaggio x-evo kullanıcısı olarak 250cc segmentinin en İyi hızlanan motoru piaggio x-evo 250'dir. Sym joymax, Yamaha xmax, Suzuki burgman, Kymco exciting vs kullandım bunun kadar stabil ve kararlı hızlananı yok. Diğerleriyle arada uçurum fark yok ama daha iyi hızlandığını alenen hissediyorsunuz. 145 km/h gibi bir değeri uygun bir yolda görebiliyorsunuz. Hele hele dr.pulley baga vs. takarsanız başka hiçbir 250cc'nin şansı yok. Gerçi standart haliyle de anında fark atıyor orası da ayrı konu.
-
atalayalper adlı üyeden alıntı
Nmax, pcx gibi motorların ilk hızlanmaları fena olmasa da trafikte belli bir hızda ilerlerken ara hızlanmaları görece yavaş kalıyor. Yani sizin otoyolda veya akıcı trafikte sürekli diken üstünde olmanıza neden olabilirler. Ayrıca kasaları da küçük olduğu için trafikte altınızda iyice kaybolup otomobil sürücüleri tarafından fark edilmemenize sebep olabilirler. Bu segmentte eğer bütçe yetiyorsa 250cc tercih etmek hem motor gücü hem de kasalarının daha kalıplı olması açısından daha güvenli bir seçim olabilir.
Bu arada şunu dile getireyim eski xmax yeni piaggio x-evo kullanıcısı olarak 250cc segmentinin en İyi hızlanan motoru piaggio x-evo 250'dir. Sym joymax, Yamaha xmax, Suzuki burgman, Kymco exciting vs kullandım bunun kadar stabil ve kararlı hızlananı yok. Diğerleriyle arada uçurum fark yok ama daha iyi hızlandığını alenen hissediyorsunuz. 145 km/h gibi bir değeri uygun bir yolda görebiliyorsunuz. Hele hele dr.pulley baga vs. takarsanız başka hiçbir 250cc'nin şansı yok. Gerçi standart haliyle de anında fark atıyor orası da ayrı konu.
Piaggio x-evo 250 aynı zamanda muadil scooterlerdeki kalkışta yığılma ve varyatör titreşimi yapmıyor,aktarma ve tahrik sistemindeki mühendislik çok başarılı,stabil kararlılıkta buradan kaynaklı,aktarmadaki güç kaybı az.
-
Aynen öyle Levent Bey ben başka başka motorlar almayı düşünürken xevo 250 kullanıp hayran kaldıktan hemen sonraki gün kendimi bu motoru satın alırken buldum. Dediğiniz gibi kalkıştaki o kararlılık olayı bitiriyor ve aynı zamanda motoru çok da sessiz tam istediğim gibi.. Hızlanırken vs yırtınmıyor motor. Bu bir yarış motoru veya gücün ön planda olduğu bir motor değil ama 200-250 cc vitesli gruptaki motorların çoğunu da kalkışta kolayca yiyor.. Piaggio grubunun motorları ülkemizde maalesef hak ettikleri yerlerde değiller.. İtalya'nın 4 Fransa'nın 5 şehrini gezdim her yer dağ taş Piaggio. Sym vs gibi markalardan da görebiliyorsun ama piaggio'nun yanında tek tük. Yamaha da çok fazla var Xmax dünya çapında bir satış başarısı yakaladı zaten. Enteresan bir detay tmax oldukça çok gözüme çarptı ve Peugeot maxi scooter grubu da yine çok fazla gördüm.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)