Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

150-250 cc Scooter Kategorisinde Motor Alternatifleri

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    25 Şubat 2018
    Şehir
    Girne
    Motosikleti
    Honda Activa 3G
    Merhaba arkadaslar,
    Yaklasik bir sene once ogrenmek amaci ile Honda Activa 3G 110 CC. bir scooter almistim. Simdiye kadar kazasiz belasiz geldim. Cok da memnunum bu scooterdan, ve bunu satmayi dusunmuyorum. Genellikle sehir icinde kullandim Honda Activa yi, simdi biraz sehir disi kullanmak uzere bir scooter arayisina girdim. Biraz yasim geregi (58), biraz da tecrube eksikligimden, cok hizli olmayan (max. 100-110 km/h. kifayetlidir), yolda birakmayacak, konforlu bir surus sunacak 150-250 cc. bir scooter arayisina girdim. Bu konuda tecrubesi olan arkadaslar tecrubelerini paylasirlarsa sevinirim.
    Benim gorebildigim kadari ile one cikan muhtemel alternatifler:

    Honda PCX 150
    Yamaha NMax 155
    SYM Joy Ride Evo 200i
    Suzuki Burgman 200
    Peugeot LXR 200i

    Bu markalar arasinda herhangi bir on yargim yok, cunku cok bilgi sahibi degilim.
    Simdiden cevap verebilecek arkadaslarima tesekkur eder, kazasiz belasiz surusler dilerim herkese.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    11 Kasım 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    xmax_250 ABS 2015 + Sepetli 52 litre
    lxr çok güzeldir ama abs yok ele..... pcx ele.....

    Hepsini kullandım hem popo rahatlığı hem orjinalde abs li olan 200 burgman sizi çok rahat ettirir,
    thracean bunu beğendi.

  3. #3

    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Merhaba,

    Scooter seçimlerinde genelde baz alacağın konular;

    +Büyük teker
    +Rahat bir sele
    +Mümkünse sıvı soğutma
    +Min 15 Kw güç
    +Yedek parçası bol ve hesaplı olması
    +Rahat Oturuş pozisyonu(uzun yol bakımından)

    Alternatif,yamaha xenter,xcity olabilir.

    Bu değerleri baz alarak motorları incele kararını ver.
    thracean bunu beğendi.

  4. #4
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    11 Kasım 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    xmax_250 ABS 2015 + Sepetli 52 litre
    büyük tekerli bir lxr var malesef o motorda pek rahat değil daha kısamesafe tasarlanmış bir motor
    thracean bunu beğendi.

  5. #5

    Üyelik
    25 Şubat 2018
    Şehir
    Girne
    Motosikleti
    Honda Activa 3G
    Yamaxa X-City 250 tam istedigim gibi bir motordu, ama bir arkadas gittigin yerde kaskini elinde tasimak zorunda kalacaksin, cunku sele alti bagaj full kaski almiyor deyince vazgectim. Onemli bir faktor benim icin. Ufak Honda Activam bile sele altina full kaski aliyor.

  6. #6
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    11 Kasım 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    xmax_250 ABS 2015 + Sepetli 52 litre
    bütçeniz ne kadar ? xcity motoru tekerlek vs efsane birde canına yandığımda abs olsa tam bir lider olucak motordur hem italyan hem japon görünüşü

  7. #7

    Üyelik
    25 Şubat 2018
    Şehir
    Girne
    Motosikleti
    Honda Activa 3G
    Butcede cok fazla sıkıntım yok.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 00:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:59 ----------

    Bence de cok iyi bir motor.

  8. #8
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    11 Kasım 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    xmax_250 ABS 2015 + Sepetli 52 litre
    nmax 155 de sanırım tracking control gibi bir sistem varmış içeriğini çok bilmiyorum çok yakışıklı xmax doğurmuş gibi

    keskin bıçkın bir motor selesi pcx e göre çok rahat bence mağazada bir deneyin sanırım 115 km de kesiciye giriyor,

    belkide aradığınız motor o dur,

    artçılı binecekseniz gücü yetmeyebilir, sürekli 2 kişi binecekseniz bu durumda 250 cc daha mantıklı olur
    thracean bunu beğendi.

  9. #9

    Üyelik
    25 Şubat 2018
    Şehir
    Girne
    Motosikleti
    Honda Activa 3G
    Artçı kesinlikle olmayacak, ben kendimi bile zor taşıyorum. Benim motora artçı binen canına susamıştır.

  10. #10
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    11 Kasım 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    xmax_250 ABS 2015 + Sepetli 52 litre
    xcity motorun ağa babası piaggio beverley 350 dir lakin biraz pahalı

    bende sym hd2 vardı tipini görünce ben bunu yerim dedim meğer alet 160-180 yapıyormuş bogaz köprüsünde ışık hüzmesi şeklinde koptu gitti,


    thracean bunu beğendi.

  11. #11

    Üyelik
    25 Şubat 2018
    Şehir
    Girne
    Motosikleti
    Honda Activa 3G
    nmax 155 mantikli geliyor. Xmax benim icin fazla agir ve buyuk, onu kontrol etmem zor olur. Onu da seneye dusunurum artik.

  12. #12
    YasinC - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ekim 2016
    Şehir
    Ankara
    Trafikte ezilmemek için 250cc motor tercih sebebidir.

    Benelli Zafferano'ya göz atın derim.
    thracean bunu beğendi.

  13. #13

    Üyelik
    25 Şubat 2018
    Şehir
    Girne
    Motosikleti
    Honda Activa 3G
    Evet cok cok guzel bir motor ama gercekten cok cok pahali.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 00:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:20 ----------

    Tesekkur ederim, Benelli Zafferano iyi bir motor gibi duruyor, fiyat da uygun ama benim icin fazla buyuk ve agir gibi. Onu kontrol edemem, o klasmana seneye ancak hazir olurum O kadar iyi bilmiyorum motor surmeyi.

  14. #14
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    11 Kasım 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    xmax_250 ABS 2015 + Sepetli 52 litre
    xmax nmax prim yapan motordur zarar ettirmez sizi belki aldığınız fiyatın 1000-2000 tl altına 2 sene sonra satarsınız


    ben xmax sert diye beğenip almadım , şimdi 2. eli milletin aldığı fiyata 5 bin lira ekledi, 2. eli çok iyi
    thracean bunu beğendi.

  15. #15

    Üyelik
    25 Şubat 2018
    Şehir
    Girne
    Motosikleti
    Honda Activa 3G
    Xmax a baktim hayran kaldim ama bu tecrubemle onu kesinlikle suremem. O bayagi bir agir abi gibi duruyor. Belki seneye onu dusunurum. Nmax 155 bile dusunduruyor ama onu gozum kesiyor.

  16. #16
    atalayalper - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Şubat 2018
    Şehir
    İstanbul - Ulus
    Motosikleti
    Malaguti Dune 125-X Black Edition
    Nmax, pcx gibi motorların ilk hızlanmaları fena olmasa da trafikte belli bir hızda ilerlerken ara hızlanmaları görece yavaş kalıyor. Yani sizin otoyolda veya akıcı trafikte sürekli diken üstünde olmanıza neden olabilirler. Ayrıca kasaları da küçük olduğu için trafikte altınızda iyice kaybolup otomobil sürücüleri tarafından fark edilmemenize sebep olabilirler. Bu segmentte eğer bütçe yetiyorsa 250cc tercih etmek hem motor gücü hem de kasalarının daha kalıplı olması açısından daha güvenli bir seçim olabilir.

    Bu arada şunu dile getireyim eski xmax yeni piaggio x-evo kullanıcısı olarak 250cc segmentinin en İyi hızlanan motoru piaggio x-evo 250'dir. Sym joymax, Yamaha xmax, Suzuki burgman, Kymco exciting vs kullandım bunun kadar stabil ve kararlı hızlananı yok. Diğerleriyle arada uçurum fark yok ama daha iyi hızlandığını alenen hissediyorsunuz. 145 km/h gibi bir değeri uygun bir yolda görebiliyorsunuz. Hele hele dr.pulley baga vs. takarsanız başka hiçbir 250cc'nin şansı yok. Gerçi standart haliyle de anında fark atıyor orası da ayrı konu.
    thracean bunu beğendi.

  17. #17

    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Alıntı atalayalper adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Nmax, pcx gibi motorların ilk hızlanmaları fena olmasa da trafikte belli bir hızda ilerlerken ara hızlanmaları görece yavaş kalıyor. Yani sizin otoyolda veya akıcı trafikte sürekli diken üstünde olmanıza neden olabilirler. Ayrıca kasaları da küçük olduğu için trafikte altınızda iyice kaybolup otomobil sürücüleri tarafından fark edilmemenize sebep olabilirler. Bu segmentte eğer bütçe yetiyorsa 250cc tercih etmek hem motor gücü hem de kasalarının daha kalıplı olması açısından daha güvenli bir seçim olabilir.

    Bu arada şunu dile getireyim eski xmax yeni piaggio x-evo kullanıcısı olarak 250cc segmentinin en İyi hızlanan motoru piaggio x-evo 250'dir. Sym joymax, Yamaha xmax, Suzuki burgman, Kymco exciting vs kullandım bunun kadar stabil ve kararlı hızlananı yok. Diğerleriyle arada uçurum fark yok ama daha iyi hızlandığını alenen hissediyorsunuz. 145 km/h gibi bir değeri uygun bir yolda görebiliyorsunuz. Hele hele dr.pulley baga vs. takarsanız başka hiçbir 250cc'nin şansı yok. Gerçi standart haliyle de anında fark atıyor orası da ayrı konu.
    Piaggio x-evo 250 aynı zamanda muadil scooterlerdeki kalkışta yığılma ve varyatör titreşimi yapmıyor,aktarma ve tahrik sistemindeki mühendislik çok başarılı,stabil kararlılıkta buradan kaynaklı,aktarmadaki güç kaybı az.
    thracean bunu beğendi.

  18. #18
    atalayalper - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Şubat 2018
    Şehir
    İstanbul - Ulus
    Motosikleti
    Malaguti Dune 125-X Black Edition
    Aynen öyle Levent Bey ben başka başka motorlar almayı düşünürken xevo 250 kullanıp hayran kaldıktan hemen sonraki gün kendimi bu motoru satın alırken buldum. Dediğiniz gibi kalkıştaki o kararlılık olayı bitiriyor ve aynı zamanda motoru çok da sessiz tam istediğim gibi.. Hızlanırken vs yırtınmıyor motor. Bu bir yarış motoru veya gücün ön planda olduğu bir motor değil ama 200-250 cc vitesli gruptaki motorların çoğunu da kalkışta kolayca yiyor.. Piaggio grubunun motorları ülkemizde maalesef hak ettikleri yerlerde değiller.. İtalya'nın 4 Fransa'nın 5 şehrini gezdim her yer dağ taş Piaggio. Sym vs gibi markalardan da görebiliyorsun ama piaggio'nun yanında tek tük. Yamaha da çok fazla var Xmax dünya çapında bir satış başarısı yakaladı zaten. Enteresan bir detay tmax oldukça çok gözüme çarptı ve Peugeot maxi scooter grubu da yine çok fazla gördüm.
    levend84 ve thracean bunu beğendiler.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)