Motoru sehpaya alıyorum. 1.viteste debriyaja basmama rağmen arka teker dönüyor bide motorun cekisinde yüzde 15-20 düşüş var ne yapmalıyım?
Motoru sehpaya alıyorum. 1.viteste debriyaja basmama rağmen arka teker dönüyor bide motorun cekisinde yüzde 15-20 düşüş var ne yapmalıyım?
Kardeşim aynı şeyi bende yaşadım büyük ihtimalle debriyaj teli aşırı zarar gördü. Değiştirirsen sorun kalmayacaktır.
Çekişte düşüş normal değil ama debriyaja basınca tekerin dönmesi normal. Kullandığım tüm motorlarda bu böyleydi. Mantıken debrijajı kaçıran / kavrayamayan motorlarda güç kaybı olur. Sizin bahsettiğiniz durumlar ise birbirine tezat.
Motosiklet orta ayak üstündeyken debriyaja basınca tekerleğin dönmesi normal bir durum.Performans düşüşü ise bu durumdan tamamen bağımsız.Belki de psikolojik olabilir.Performans düşüşünün nasıl farkına vardınız?Mesela son hızda düşme yada yakıt tüketiminde artış var mı?
Boş vitesteyken geri geri çıkarken zorluyorsa belki bir ihtimal ön diskte bir problem yada sıkıştırma olabilir.
Bunun dışında performans düşüşünün bir çok sebebi olabilir ; Kirli hava filtresi,farklı benzin,buji yada ateşleme sisteminde sorun,fazla gergin,yağsız pis zincir,ayarsız subap,yanlış hava-benzin ayarı,inik lastik vb... liste uzar gider.
Özgürlüğün en büyük düşmanı halinden memnun kölelerdir.
debriyaj tel gerginliğini kontrol et manette 10 20 mm boşluk olmalı diğer yandan orta ayaklıkta debriyaj sıkılıyken dönmesi normal ybr düzlükte 120 zor yapar 10 hp motor 100 105 normali zaten
motorda bir anormallik yok. bu işleri kafaya taktikça sağını solunu kurcalamaya başlıyorsun hiç kafaya takmadan devam et
bi görmek gerek fakat telden olduğunu düşünmüyorum yüksek süratlerde böyle bir sıkıntınız varsa muhtemelen debriyaj balatanız artık ömrünü doldurmuş ve balatalar tam olarak ayıramıyodur buda size kavrama ve hızlanmada engel oluyodur. Motosikleti orta sehpaya aldığınızda arka teker o an harekete geçiyorsa tabiki normal bir durum değil. Fakat orta sehpada hemen hemen her motor biraz gaza dokunup debriyaja bassanız bile dönmeye devam eder.
Motor soğukken ister debriyaja bas ister boşa at, motor yağı ısınana kadar arka teker döner.
aynı sorun bende de var, orta sehpada vites boşta iken arka teker dönmüyor ama vitese takınca dönmeye başlıyor ve elimle tutunca duruyor ama bırakınca devam ediyor.
debriyaj manetinin boşluğunu ayarladım sorun debriyajın içinde bir yerde.
yani çokta önemsemeyeceğim ama vites geçişlerine sorun çıkartır diye korkuyorum çünkü son günlerde motorumun vites geçişleri iyice zorlaştı, katır kutur ediyor geçerken ve bazen vites geçmiyor ve pedalı 5 kereden fazla zorladığımın zaman çok oluyor.
şanzımana ne olmuş olabilir acaba? yada sorun kavramanın boşa çıkmaması olabilir mi? çünkü viteste iken tam boşa çıkmıyor kavrama.
Bir hafta önce işe giderken debriyajda bir sorun hissettim, sanki birisi manetdeki ayarı gevşetmiş gibi..
İşe park ettim, birader aldı motoru, Bayrampaşa'da debr. teli kopmuş.
Kontrol etmende fayda var.
Motor 20 bin kusur civarında..
Bosa alsaniz bile doner. Yagdaki surtunme yuzunden.
Büyük ihtimalle debriyaj balatalarınız bitmeye başlamış. Bir sonraki süreçte ise devir yükselecek ama motorun süratinde herhangi bir yükselme olmayacaktır. Debriyaj kaçırma denilen olaydır, balataları kontrol ettirmekte fayda var.
debriyaj balatası aldım daha taktırmak nasip olmadı, elinde debriyaj sökme için aparat olan bir tanıdık olsa kendim değiştireceğim fakat motorcu arkadaşım hiç yok.
debriyaj tel ayarımda sorun yok, balatalar bitmeye başlamış olabilir çünkü motor 67 bin kilometrede ve henüz debriyaj balatası değişimi yapılmadı.
debriyaj balataları yaklaşık 100lira civarı ama ben 20 liralık dandik marka aldım acaba ne sorun olabilir?
Sehpadayken ya da normal bir şekildeyken arka tekere güç iletilmesi normal.
Örnek:
1. Geldin motoru durdurdun ve gittin evine sabah geldin çalıştırdın motoru, motor bri kaç santim gitmek istedi.
2. Senin durumunda olduğu gibi, sehpaya aldın, motor boşa çektin, çalıstırdın, arka yine dönüyor.
Burda ki olay her ne kadar sen debriyajı çekiyor olsanda kavrama tam ayrılmayacaktır.
Bunu en güzel şöyle açıklayayım. Durduğun yerde vites değiştirdiğinde vites geçiyor mu. Geçmez. Az ileri geri yapman lazım ki kavrama ayrılsın bir birinden ve vites dişlileri yer değiştirsin.
Motorun üzerinde az ileri geri yap ya da şöyle aşağı yukarı bir gerin, dişliler ve kavrama ayrılsın. Sürüp geldin o kavrama ve dişliler her halükarda biri biri ile temas edecektir. Aslında motoru çalıştırdığında temas eden kavrama debriyaj çekili olduğundan minimum direnç ile bir birinden ayrılmakta hareket sayesinde, normalde bunu hissetmezsin ancak sehpahada bu direnç olmadığında teker dönmeye başlar.
Debriyaj balataları tam ayrılır, yoksa debr. manetini sıksanız bile motoru tutamazsınız.
Arka tekerin dönmesi, debriyaj balataları yağın içinde çalıştığı için yağ sürtünmesinden kaynaklı bir güç iletimi olur.
Soğuk ve sıcak motor yağındaki farktan olayı anlayabilirsiniz.
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)