Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

İlk 500 km bakımı ve titreşim

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    08 Şubat 2018
    Motosikleti
    ARORA AR125-48
    Yaklaşık 2 hafta önce sıfır motosiklet aldım, konusunu da açmıştım hatta. Neyse Çinli bir motosiklet olduğu için bazı kusurları var sırayla kusurları söylemek istiyorum. Bu arada motosikletim ARORA AR-125 48 YEBERE modeli. 137 cc bir motosiklet.
    1) Yan ayaklık motosikleti çok fazla dik tutuyor. Hani hafif rüzgar esse düşürecek o derece. Bunu nasıl düzeltebilirim?
    2) Yan ayaklığı açınca motor stop ediyor, bunu nasıl iptal edebilirim?
    3) Motosikletin vites geçişleri biraz fazla sert. Bu rodajda ki bir motor için normal mi? 500 bakımında kaliteli bir yağ koysam az da olsa faydası olur mu?
    4) Yüksek devirlerde(6-8 bin devir arası) motosiklette biraz rahatsız edici bir titreşim başlıyor. Özellikle depoda hissediyorum. Yine aynı şekilde kaliteli yağ koyarsam bu durum düzelir mi? Yoksa kalıcı bir şey mi bu?
    5) Ve son soru olarak da 500 km bakımını kendim yapabilir miyim? Motosikletten anlayan bir arkadaşım var o yağını falan değiştirmesini biliyor ama bizim bilmediğimiz başka şeyler varsa diye servise götürmemi söylüyor. Sizce ne yapmam lazım?
    Yorumlarınızı bekliyorum.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    26 Kasım 2017
    Şehir
    Sin City
    Motosikleti
    Yoqhtır...
    Servise git. Bakımını orada yaptır. Civatalarını falan sıkıp kontrol edecekler. Ayaklığı da düzeltirler. Yan ayak açık kalınca stop etmesi iyi bişey. Unutup gitmezsin. Diğerlerine alışacaksın. Sonuçta 3kuruşa 5köfte olmuyor. Kıymetini bil motorunun ve bol bol gez eğlen
    furkan2632 bunu beğendi.

  3. #3

    Üyelik
    08 Şubat 2018
    Motosikleti
    ARORA AR125-48
    Alıntı Angrypower adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Servise git. Bakımını orada yaptır. Civatalarını falan sıkıp kontrol edecekler. Ayaklığı da düzeltirler. Yan ayak açık kalınca stop etmesi iyi bişey. Unutup gitmezsin. Diğerlerine alışacaksın. Sonuçta 3kuruşa 5köfte olmuyor. Kıymetini bil motorunun ve bol bol gez eğlen
    Peki kaliteli yağ koysam bu vites geçişleri düzelir mi? Yani düzelir mi derken yumuşar mı anlamında.

  4. #4

    Üyelik
    26 Kasım 2017
    Şehir
    Sin City
    Motosikleti
    Yoqhtır...
    Düzelecektir meraklanma. Düzelmese de çok umursama. Geçiyor mu? Geçiyor. Sorun yok
    furkan2632 bunu beğendi.

  5. #5
    Pangaea - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Haziran 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Ybr 125
    Yan ayaklık açılınca motorun stop etmesi güzel bir durum niye iptal etmek isteyesin ki, bu motorda stop butonu yok onun yerine yan ayak kullanıyorum ybr'de gayet işime geliyor.

    Titreşim her zaman olacak ben 9 bin devirde aynalara bakınca sadece aynaya baktığımı fark ediyorum titreşimden hiçbirşey anlaşılmıyor o derece. Zaten yeni motor rodajdayken 8 bin devir yapmak ne kadar mantıklı bilemiyorum.

    Rodaj yağı kalın olur yağ değişince vites geçişleri biraz daha rahatlar gibi düşünüyorum.
    furkan2632 bunu beğendi.

  6. #6
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İzmir, Pornova
    Motosikleti
    Ülkedeki en yüksek km.li Kawasaki Er6F (2008)
    Yan ayaklığa bağlı müşir vardır, onu iptal edersen stop etmeyi engellersin. 500 km.desin daha 8000 devirlere çıkma bence. Ne yaparsan yap titreşimi tam anlamıyla kesemezsin bu tip motorlarda. Ben 1,5 senedir Castrol koydurtuyordum, ilk defa geçenlerde Motul 5100 koydurttum, vites geçişleri sanki tüy gibi oldu. Bakımı arkadaşın yapar yapmasına da ilk bakımın ücretsizdir diye tahmin ediyorum, servisine yaptırtsan daha sağlıklı olur. Tüm vidaları da sıktırt.
    furkan2632 bunu beğendi.

  7. #7

    Üyelik
    08 Şubat 2018
    Motosikleti
    ARORA AR125-48
    Alıntı Pangaea adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yan ayaklık açılınca motorun stop etmesi güzel bir durum niye iptal etmek isteyesin ki, bu motorda stop butonu yok onun yerine yan ayak kullanıyorum ybr'de gayet işime geliyor.

    Titreşim her zaman olacak ben 9 bin devirde aynalara bakınca sadece aynaya baktığımı fark ediyorum titreşimden hiçbirşey anlaşılmıyor o derece. Zaten yeni motor rodajdayken 8 bin devir yapmak ne kadar mantıklı bilemiyorum.

    Rodaj yağı kalın olur yağ değişince vites geçişleri biraz daha rahatlar gibi düşünüyorum.
    Ben mümkün olduğunca 6 bin devire varmadan 4-5 bin devirde vites atmaya çalışıyorum ama bazı durumlarda kazaya sebebiyet vermemek için istemsiz geçiyorum. Trafikte biraz zor oluyor yani sürekli göstergede devri kontrol etmek. Ayrıca ayaklığı açınca stop etmesini iptal etmek istememin sebebi motosikleti garajda tutuyorum. Hani ben garaj kapısını açana kadar kaskımı, eldivenimi giyene kadar motosiklet biraz ısınsın. Sürekli orta sephaya alıp ısıtmak canımı sıkıyor biraz.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:34 ----------

    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yan ayaklığa bağlı müşir vardır, onu iptal edersen stop etmeyi engellersin. 500 km.desin daha 8000 devirlere çıkma bence. Ne yaparsan yap titreşimi tam anlamıyla kesemezsin bu tip motorlarda. Ben 1,5 senedir Castrol koydurtuyordum, ilk defa geçenlerde Motul 5100 koydurttum, vites geçişleri sanki tüy gibi oldu. Bakımı arkadaşın yapar yapmasına da ilk bakımın ücretsizdir diye tahmin ediyorum, servisine yaptırtsan daha sağlıklı olur. Tüm vidaları da sıktırt.
    Anladım. En iyisi ben servise götüreyim o zaman. Benim motor 2015 model olduğu için servis her şeyi ücretli yapıyor. Artık parası neyse veririm o önemli değil.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)