Yeni Başlayana Tavsiyeler
Reklamlar
-
Arkadaşlar merhaba bu camiada çok yeniyim az önce de bir başlık açmaya çalıştım sanırım başarılı olamadım yada moderasyon onayında beklediği için yayınlanmadı. Neler yazdığımı tam hatırlamıyorum o heyecanla ama aynılarını yazmaya çalışacağım bir önceki başlıkla.
Arkadaşlar daha önce hiç motor hevesim olmadı. Daha yeni yeni ediniyorum bu hobimi. İlgimi çekiyordu ama hiç sıcak bakmıyordum.
23 yaşındayım, 5 yıllık bir evliliğim vardı onu bitirdim. Çok yıprandım bu süreçte. O yüzden kendimi biraz daha genç hissetmek istiyorum. Bunun için de spora başladım, aktivitelere katılıyorum, hafta sonları şehir dışına gezmeye ay da bir kere de dağa kamp yapmaya gidiyorum.
Tasarımcılık yapıyorum meslek olarakta. Maaş olarakta iyi sayılır para durumum. Daha iyi olacak 3-4 aya borçlarım bitince.
Gelelim sadede. Ben motosiklet almak, kullanmak istiyorum. Ama tek bir şansım var, şununla başla sonra şununla devam et diyebileceğim bir potansiyelim yok maalesef.
O yüzden bana benim işimi görecek değil beni en az 3-5 sene sorunsuz götürecek bir motosiklet istiyorum.
Ben bu motosikletle ne yapacağım?
%60 akşamları şehir içinde gezeceğim hemen hemen her hafta içi.
%10 işe geç kalınca 20 gidiş, 20 dönüş 40km yol tepeceğim.
%30 hafta sonları şehir dışına 100-200-300km uzaklara 1-2 günlük geziye çıkacağım.
Yanımda %75 artçı da olacak.
3lü çanta seti takmayı düşünüyorum.
1.72 boyum, 77kg ağırlığım var.
Hız yapmaktan aşırı haz duymam, o yüzden ben yeterince güvenli kullanacağıma inanıyorum.
2. ele çok yanaşmıyorum, 0 tercih edeceğim gibi duruyor çünkü çevremde ne motordan anlayan var ne de ben anlıyorum.
Ehliyetim yok 3 ay içinde o da olacak. Ehliyet, Kıyafetler, Aksesuarlar, Motosiklet dahil max. 25.000Tl bütçem var.
3-4 ay içinde cebim rahatlayacak ve açılan boşlukla birikimimden de birazcık katıp kredi çekerek bir motosiklet alma hayalim var.
Bu yazdıklarım doğrultusunda sizce ne almalıyım?
Ama dediğim gibi önce bunu al sonra bunu alırsın gibi yorumlar yapmayın ne olur. Değişiklikleri benim bünyem kaldırmıyor gerçekten, bir kere olsun tam olsun kafasındayım, sağı solu kırılır çizilir pahalı olur da demeyin boşverin olsun, biliyorum benim iyiliğimi düşünerek böyle diyeceksiniz ama dediğim gibi değişikliklere alışamıyorum çok zorlanıyorum, o yüzden bir kere alacağım tam olacak. Yıllarca da onu kullanacağım.
Aklımda 1-2 tane model var baktığım, tipi hoşuma giden yada forumdan okuduklarımla aklımda yer eden.
Ben buraya onları da yazayım siz bana yol gösterin, elimden tutun. Tavsiyelerde bulunun, bunu al, bundan dolayı al gibi yorumlarınızı eksik etmeyin.
Yamaha YZF R25
Yamaha MT25
CF Moto 150NK
CF Moto CF150
Hero Karizma
Hero Hunk
Bajaj Pulsar NS200
Bajaj Pulsar Rs200
Honda CBR 125
Honda dışında diğerleri benim seçimim. Tipleri çok hoşuma gittiği için yazdım. Bir de fiyatlarını aşağı yukarı karşılayabildiğim için.
Şimdiden yardımlarınız için teşekkür ederim.
Reklamlar
-
öncelikle hosgeldin aramıza...
senin istedigin ya da işini gorecek motosiklet tarzı aslında ya enduro ya da cruiser aslında ama tipini begendigin ve listesini cıkardıgın motosikletlerin arasında hic bu tarz bir motosiklet yok...
yazdıgın cogu motosiklete 3 lü cantayı gec topcase bile bile takamazsın...
ortalama 5 bin lira desek ehliyet + ekipmana geriye 20 bin lira kalıyor..
20 bin lira ile sıfır bir motosiklet özellikle çinli olmayan bir motosiklet bulman zor...
o fiyat aralıgında hyosung gv 250 tavsiye edebilirim.. tarzı belki senin ilgini çekmeye bilir ama istediklerini karsılayacak ve bütcenin icinde kalan bir motosiklettir...
kolay gelsin
-
sakin ol
fabrika ayarlarına dönene kadar bişey yapma!
sonra ehliyetle başlarsın
-
Merhaba,
Öncelikle geçmiş olsun.
Ben GV250 kullanıcısıyım, benzer nedenlerden dolayı almıştım, sizin işinizi de görecek alet GV250 gibi duruyor.
Öncelikle yeni olduğunuz için büyük modellerde zorluk yaşarsınız, genellikle insanların "şununla başla sonra şuna geçersin" demesinin sebebi budur, motosiklet dediğimiz demir at araba gibi değil, eğer gaz tepkisini kontrol edemezseniz koltuğa yapışmaz, kafanıza geçirirsiniz aleti.
GV250 bu nedenle yeni başlayanlar için güçlü sayılacak bir alet bile olsa kafaya geçirilebileceğini sanmıyorum, yan/arka çanta yakışmakta kendisine, şehir içi ve şehirlerarası hem performans olarak hem de ekonomik olarak sizi üzmez.
25.000 TL'nin 5.000 TL'sini ara masraf, ehliyet, ekipman için çıkıyorum, 20.000 TL'niz var motosiklet almak için.
14-15.000 civarı sıfırı, koruma demiri, Sisi bar, çantalar, tur camı masraflarıyla beraber 20.000'i bulmaz, size de hem bu gün hem de hız tutkunuz yok ise (ki kendisi 160 km hıza çıkabilir, bu bana fazla fazla yetiyor) bir ömür mutlu eder.
-
-
Se-ZeR adlı üyeden alıntı
Merhaba,
Öncelikle geçmiş olsun.
Ben GV250 kullanıcısıyım, benzer nedenlerden dolayı almıştım, sizin işinizi de görecek alet GV250 gibi duruyor.
Öncelikle yeni olduğunuz için büyük modellerde zorluk yaşarsınız, genellikle insanların "şununla başla sonra şuna geçersin" demesinin sebebi budur, motosiklet dediğimiz demir at araba gibi değil, eğer gaz tepkisini kontrol edemezseniz koltuğa yapışmaz, kafanıza geçirirsiniz aleti.
GV250 bu nedenle yeni başlayanlar için güçlü sayılacak bir alet bile olsa kafaya geçirilebileceğini sanmıyorum, yan/arka çanta yakışmakta kendisine, şehir içi ve şehirlerarası hem performans olarak hem de ekonomik olarak sizi üzmez.
25.000 TL'nin 5.000 TL'sini ara masraf, ehliyet, ekipman için çıkıyorum, 20.000 TL'niz var motosiklet almak için.
14-15.000 civarı sıfırı, koruma demiri, Sisi bar, çantalar, tur camı masraflarıyla beraber 20.000'i bulmaz, size de hem bu gün hem de hız tutkunuz yok ise (ki kendisi 160 km hıza çıkabilir, bu bana fazla fazla yetiyor) bir ömür mutlu eder.
Hocam düzeltme olsun gv250 kadranı %10 fazla gösteriyor ibre 160 olduğunda aslında 140 gidiyor motosiklet
-
-
İnazuma F işini görecektir. Eğitim için de bütçe ayırmayı unutma.
-
EmirŞengezer adlı üyeden alıntı
İnazuma F işini görecektir. Eğitim için de bütçe ayırmayı unutma.
Emir kardeşim teşekkür ederim bilgi verdiğin için bunu da değerlendireceğim, peki bu motor beni yorar mı uzun yolsa SS motorlara çok yorucu diyorlar çünkü de
-
tetrick adlı üyeden alıntı
Emir kardeşim teşekkür ederim bilgi verdiğin için bunu da değerlendireceğim, peki bu motor beni yorar mı uzun yolsa SS motorlara çok yorucu diyorlar çünkü de
250 cc klasmanında en rahat motosikletlerden biridir.. artcılı ozellikle cok konforlu ve 3lu canta cok rahat takabilecegin bir motosiklet... ilk mesaj ı yazarken aklıma gelmemişti inazuma f.. ben de tavsiye ederim..
-
-
tetrick adlı üyeden alıntı
@Se-ZeR kardeşim merhaba, teşekkür ederim.
Yukarıda da açıkladım @nvrmnd kardeşime o motoru biliyorum ve sırf tipinden dolayı yanaşamıyorum ona bir ön yargım var. Ama diğer dediğin her şeye katılabilirim. Verdiğiniz masraf bilgisi de sanırım tam benim aradığıma denk geliyor ama keşke tipi daha spor bir motor olsaydı
Dedim ya ben gerçekten çok yaşlandım kafamda saç kalmadı 5 sene içinde nerdeyse 120.000Tl'den fazla borç ödedim, kafamı kaşıyacak vaktim yoktu günde 2-4 saat uyuyup 2 işte çalışıyordum yetmiyordu üstüne bir de freelance projelerde yer alıyordum. Artık yıprandım birazcık toparlamak kendime vakit ayırmak istiyorum.
Önerdiğin motor belkide benim için en iyisidir, ekonomiklik bakımından 10 numaradır, sürüşü performansı şahanedir ama bana gerçekten gelmez be kardeşim
motoru hor gördüğümden değil, onu zaten yapamam bilgim hiç yok çünkü, sırf tipinden dolayı
rica ederim.
Chopper/cruiser herkese uymuyor maalesef, renkler ve zevkler tabii ki tartışılmaz, bir arkadaşımın inazuma'sı vardı, konfor konusunda gayet iyi tecrübelerini aktarmıştı. Eğer kafanızdaki motosiklet modeli naked/supersport ise İnazuma'da baş ağrıtmayan bir modeldir.
-
Bu zamana kadar bu kadar güzel ihtiyacını açıklayan birisi ni görmedik .
Görüyorsunuz mükemel anlatamaya gerek yok diyen dayı gibi yapasım geldi ...
İhtiyacını durumunu net anlatmışsın ,
250 lilik scooter olur,
İnizuma da uyar ,
ama benim sana tavsiyem İKİNCİ EL bir pulsar al alış , bir sezon üzerinde kal sonra onu sat tarzın belli olur ona göre bir şey alırısın .
Bu iş üzerine binmeden belli olmuyor ,
Mesela ben orta yaştayım arabaya bindim mi ankra ist arası 90-110 ile gidiyorum otoryolda araba ile 120yi acil işim yok ise geçmem yol boş bile olsa sakin sakin tın tın giderim ,motorun üzerine çıktım mı aynı yolda 150 den aşagı düşmüyorum farkında bile değilim ..
Motor ile araba işi inan çok farklı motorun tipi bile gitigin hızı etkiliyor.
Uzun yolda yolunu buldugunda ;
Naked kuanırken 100-120 civarı gidiyorsun
Sprot turuing kulanırken 150 nin altına pek inmiyorsun.
Dİgerlerini kulanmadım ,
Hayırlısı olsun
-
yamaha yada bajaj makul bu seceneklerden. ben olsam abs olmasina dikkat ederdim, onemli bence. butcen zaten yaklasik 20'ye dusecek bu durumda. 150'lik motordan cabuk sikilirsin ve buyutmek istersin kisa zamanda.
-
Dediklerine bakacak olursak SYM GTS 250i Evo derim. Dediklerinin hepsini yapar, bagaj alanı büyük. Yanlış anlama da bu ruh psikolojisi ile sana vitesli al demem. Değiştirme işlemini yapamam diyorsun. Yapabileceğin zamana kadar bu motor seni üzmez, yarı yolda bırakmaz, kendini sağda solda da hor göstertmez. Kaliteli bir set lastik ile tapa gaz hödö hödö yardırmadan her hava koşulunda seni üzmeden hizmet eder.
-
O uzun gezileri düşünüyorsan 125 ve 150'likleri unut. Tecrübesizliğini de göz önünde bulundurarak Inazuma F diyorum. O yazdığın plastik yığınlarına para verme.
-
nvrmnd adlı üyeden alıntı
250 cc klasmanında en rahat motosikletlerden biridir.. artcılı ozellikle cok konforlu ve 3lu canta cok rahat takabilecegin bir motosiklet... ilk mesaj ı yazarken aklıma gelmemişti inazuma f.. ben de tavsiye ederim..
siz bu fikri belirttikten sonra baktım ama tipi çok hoşuma gitmedi motorun çok ince duruyor, heybeti yok neredeyse. ayrıca "0"ını da bulamadım sahibindende 1 tane buldum o da hem uzak hem de dediğim gibi heybetsiz bir motor..
-
Birkan07 adlı üyeden alıntı
Rx3i evo yapıştır geç.
Yapma yanarsın
-
Birkan07 adlı üyeden alıntı
Rx3i evo yapıştır geç.
hocam onu da listeye aldım inceleyeceğim, sağolasın tavsiye için.
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:18 ----------
Se-ZeR adlı üyeden alıntı
rica ederim.
Chopper/cruiser herkese uymuyor maalesef, renkler ve zevkler tabii ki tartışılmaz, bir arkadaşımın inazuma'sı vardı, konfor konusunda gayet iyi tecrübelerini aktarmıştı. Eğer kafanızdaki motosiklet modeli naked/supersport ise İnazuma'da baş ağrıtmayan bir modeldir.
valla inazuma f bulamadım 0. bugün 1-2 arkadaşım var ben gibi dağ başında çalışmayıp şehir içinde çalışan onlara haber verdim şu motoru soruverin bayilere diye. eğer rssimlerde göründüğü kadar cılız değilse ona bakacağım.
-
Tek kelime ile INAZUMA yı istediğinizi belirmişsiniz, F modeline girmeyin gereksiz imalattan başka birşey değil. İki parça granaja o para verilmez. Ama inazuma başlangıçta size ağır gelebilir. Yedek parça ve bakım masrafları da biraz ağırdır. Ne kadar ağır olsada hakkını verir. Tavsiyem artçıyı falan boşverin. Ucuz ve elden çıkarması kolay bir modele eğilip bir sene kadar kullanın. YBR, CBF gibi. Ondan sonra daha ağır modelleri, evladiyelik olanları düşünün. Bulunduğunuz il deki servis imkanlarını da hesaba katın.
İnazuma F resimlerde görüldüğü gibi cılız değildir, F i boşverin, klasik inazuma nın üstüne oturunca bile " oha lan" deme olasılığınız var. 180 küsur ağılık kof makinde olmaz.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)
Bu Konudaki Etiketler