Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
4. sayfa BirinciBirinci ... 23456 ... SonuncuSonuncu

Emniyet Şeridi Cezaları Başladı

    REKLAM ALANI
  1. #61
    uur52 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Temmuz 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    SYM Joymax 250i ABS
    Alıntı watercolours adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Açıkçası, bir sürü kişinin, sen burada mı yaşıyorsun şeklindeki serzenişinin altında yatan mantık şudur: Sen de burada yaşarsan bize hak verirsin. Bu da bir bakıma ikna olmamı istemektir. Öteki türlü, ben nasıl "Hür iradenizle istediğinizi yapın" dediysem, arkadaşlar da saydırmak yerine "Siz öyle düşünüyorsanız kurallara uyun, yollarda bekleyin, ben böyle düşünüyorum ve hareket edeceğim" diyebilirdi. Gerçi diyen biri var ama o da sadece demiş mi, beddua mı etmiş anlamadım.

    "Pekiyi. Emniyet şeridi nedir, önce ona bakalım.

    Emniyet şeridi: Otoyol veya bölünmüş karayollarında; trafik kazası, arıza halleri, acil yardım, kurtarma veya kaza incelemesi amacıyla kullanılmak üzere ayrılmış olan ve yol eksenine paralel oluşturulan yol bölümüdür.

    Motosikletin burada seyir halinde gitmesi bu amaca hizmet ediyor mu? Hayır."

    Bu kısmı size yazmıştım, dikkat etmemişsiniz. Pekiyi devam edeyim. Diyelim emniyet şeridi motosikletlere açıldı. Soldaki şeritlerde trafik rahatlayacak mı? Hayır, zira trafiğin asıl yükünü dört tekerliler oluşturuyor. Pekiyi, trafik yoğunluğu devam ettiğine göre, emniyet şeridi de motosikletlere yasak olmadığına göre günden güne daha çok motosiklet emniyet şeridinden gitmeye devam edecek mi (şahsen söyleyeyim, kural değişsin, ben de giderim)? Pekiyi, eninde sonunda Türkiye'deki motosiklet sayısı artacak mı? Artacak. Bunlar da emniyet şeridine girecek mi? Girecek. Pekiyi, motosikletlerin emniyet şeridinde püfür püfür gittiğini gören bir takım dört teker sürücüleri (Hele de içlerinde biraz 2 teker sevgisi varsa) daha rahat gitmek için motosiklet alabilir mi (Burada alacak mı demiyorum, kesin bir şey yok burada)? Alabilir. Alırlarsa bunlar da emniyet şeridine girecek mi? Girecek. Peki o kadar motosiklet emniyet şeridine girince ortada pratik anlamda emniyet şeridi kalacak mı? Bakın yukarıda emniyet şeridinin açıklaması var. Bu kadar motosikletle o işlevin yerine getirilmesi mümkün mü?
    Emniyet şeridi asfalt döşeli olsa da trafik seyri için oluşturulmuş bir şerit değildir. Yapılışının bir amacı vardır. Almanya gibi değiliz denmiş. Tamam, emniyet şeridi kaldırılsın, normal şerit gibi kullanılsın. Hiç sorun değil. Ama bir şeyin özel bir yapılış amacı varsa, o amaç dışında kullanılması uygun değildir. yukarıdan devam edelim, emniyet şeridi motosikletlerle doldu (Tıka basa dolmaz tabii ki ama akıcılığını kaybedecektir). Arkadan ambulans geldi. Sol şerit, otomobil zaten. Bir şeride otomobil ve motosiklet aynı anda giremez. Bu kadar motosiklet girmek için boşluk bekleyecek, otomobil sürücüleri inat edip vermeyecek. Ambulans yine gecikecek mi? Gecikecek. Veya ambulans olmasın, arıza yapmış bir araç emniyet şeridinde dursun. Emniyet şeridinden gelen motorlar yine sol şeride uygun şekilde geçmek zorunda kalacak.
    Sorun şu: Medeni ülkelerdeki gibi trafik kuralları adam gibi uygulansın, kurala uymayan otomobil motosiklet farketmeksizin uygulansın, kimsenin gözüne yaşına bakılmasın ki trafik düzenli olsun, motosikletlere de ayrı bir şerit tahsis edilsin şeklinde kimsenin itiraz etmeyeceği istekler yerine, kurallar bozuk, bizim de işimiz zorlaşıyor, bizim işimiz kolaylaşsın diye kuralın şurasını da esnetelim diyorsunuz. Bugün motosiklet girer, yarın otomobil girer. Bu ülkede kurallar bir esnedi mi gerisi gelir. Esnememiş hali bile böyle, düşünün.
    Ben sana ne demek istediğimi örnekle anlatayım. Eminönü'nde çalışıyorum. Kağıthane'de oturuyorum. Yol bozuk olduğu için tünel yolunu kullanmıyorum. GS stadının önünden geçiyorum her gün. Stadın önünden geçen çevre yolunu bildin mi? Her mesajımda olduğu gibi tekrarlıyorum benim emniyet şeridine bir zararım yok ama seni dinledim emniyet şeridinden değil de normal yoldan gittim. Genelde o yol durma noktasındadır. Biz motora yağmurda çamurda biniyorsak trafik çilesi çekmemek içindir ama yine de sıkışık trafiğe girdim. Haliyle geçebileceğim bölümlerde araçların arasından gitmeye devam edeceğim. Yolunda giden adam yavaş akan trafikte dikiz aynasına yan aynasına bakmaz sıkıştırıverir seni hiçbir şey diyemezsin. Haklı çıkamazsın. He bunlar olmasın, dediğin gibi "motorun ne ayrıcalığı var" diye düşünüp takıldık araçların peşine 2 saate gittim evime. E o zaman hakikaten "motorun ne ayrıcalığı var"? Burada emniyet şeridini kullanmak istediğimiz zamanların duran ya da çok yavaş akan trafiklerde olduğunu belirtiyoruz. Bomboş yolda zaten girmeyiz.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #62
    watercolours - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2005
    Şehir
    Coruscant
    Motosikleti
    speederbike
    Ben diyeceğimi dedim, karşıt görüşümü de sundum. Beğenen beğensin, beğenmeyen beğenmesin. Son kez söylüyorum, isteyen istediğini yapabilir, yapsın da zaten.
    "Sen İstanbul'da yaşamıyorsun da buranın trafiğini bilmiyorsun da, 2bin nüfuslu mezranda keyif sürüyorsun da, buraya gelsen bir gün bile dayanamazsın da" diyene de cevabım:
    "Arkadaşım, nasıl istiyorsan öyle sür."

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 11:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:36 ----------

    Uzun bir editleme yaptım ama site sildi sağolsun. Şöyle diyeyim: Motosikletlerin iki araç arasından gitmesi de yasak. Eğer kurallara uyulduğunda pratikliğini kaybediyorsa demek ki sanıldığı kadar pratik bir araç değilmiş. Pratik demek için, kurallara uyulduğunda da pratik olması gerekir. Yoksa, hırsızlık da para kazanmak için pratik bir yol.
    68charger bunu beğendi.

  3. #63

    Üyelik
    13 Haziran 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    falcon flash 100
    [/COLOR]
    Alıntı sash_009 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İşinden dönerken kafası çok dalgın olan, çocuğuna hediye götürürken senin çarpabileceğin bir babayı düşün. Emniyet şeridi bu 1000 de 1 ihtimal olmasın diye boş bırakılır. Eğer olur da bu ihtimal gerçekleşirse o ambulans o babayı yaşatabilsin diye var o şerit.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 00:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:11 ----------

    Pes doğrusu acitasyonun, fantastik düşüncenin dibine vurmuşsun.
    birbilent bunu beğendi.

  4. #64
    Fr.Sante - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Eylül 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda Forza 250 - SYM Jet-X 125
    Alıntı watercolours adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben diyeceğimi dedim, karşıt görüşümü de sundum. Beğenen beğensin, beğenmeyen beğenmesin. Son kez söylüyorum, isteyen istediğini yapabilir, yapsın da zaten.
    "Sen İstanbul'da yaşamıyorsun da buranın trafiğini bilmiyorsun da, 2bin nüfuslu mezranda keyif sürüyorsun da, buraya gelsen bir gün bile dayanamazsın da" diyene de cevabım:
    "Arkadaşım, nasıl istiyorsan öyle sür."

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 11:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:36 ----------

    Uzun bir editleme yaptım ama site sildi sağolsun. Şöyle diyeyim: Motosikletlerin iki araç arasından gitmesi de yasak. Eğer kurallara uyulduğunda pratikliğini kaybediyorsa demek ki sanıldığı kadar pratik bir araç değilmiş. Pratik demek için, kurallara uyulduğunda da pratik olması gerekir. Yoksa, hırsızlık da para kazanmak için pratik bir yol.
    Yorumlarınız çok talihsiz olmuş. 2005 üyesinin daha bilinçli yorumlar yapmasını beklerdim. Hele motosikletle kamyonu bir tutmak falan. Fiyasko. Arabalar kamyonu sıkıştırır mı , üstüne çıkmaya çalışır mı? Yapamaz. Ama motosiklete yapıyorlar. Sabah veya akşam E5/Tem kullanan her motosiklet sürücüsü emniyet şeridini kullanıyordur. Kullanmıyorum diyen yalan söyler. Hiçbir şeyden haberi olmayanlar (sizin gibi) yorumlarda bulunur. Yıllardır polisler emniyet şeridini kullanmamıza izin veriyor. Daha bugün polisle karşılıklı selamlaşarak geçtim hatta.

    Emniyet şeridinin ne olduğunu , ne işe yaradığını burdaki herkes biliyordur merak etmeyin. Tanımlar , teorik bilgiler paylaşmakla olmuyor maalesef. Yazılı kuralların değil , orman kurallarının uygulandığı bir şehirde motosiklet sürüyoruz.
    birbilent bunu beğendi.
    07

  5. #65
    watercolours - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2005
    Şehir
    Coruscant
    Motosikleti
    speederbike
    Yani diyorsunuz ki motosikleti sıkıştıran otomobil kültürünü eğitimle veya cezayla değiştirmeyelim de kuralı esnetip emniyet şeridinden gidelim. Dediğim yere varıyor. Bu trafik 1000 sene daha düzelmez. İstediğiniz gibi sürün.
    68charger bunu beğendi.

  6. #66

    Üyelik
    30 Ekim 2014
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    xmax250
    Alıntı watercolours adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yani diyorsunuz ki motosikleti sıkıştıran otomobil kültürünü eğitimle veya cezayla değiştirmeyelim de kuralı esnetip emniyet şeridinden gidelim. Dediğim yere varıyor. Bu trafik 1000 sene daha düzelmez. İstediğiniz gibi sürün.
    her ülkenin kültürüne göre trafigi de belirlenir... örnegin son 2 ay da asya da filipinlerdeydim... orada degil motosiklet otomobil bile sürmek istemem.. özellikle buyuk sehirlerde...

    ya da farklı bir örnek italya.. hic italya da ya da yurt dısında sürdünüz mü bilmiyorum ama italya da kısmen bizim gibi motosikletin cok oldugu ve buldukları her deligi kullanmayı seven sürücü yapısı var...

    italya bizden hem ekonomik hem de kültürel acıdan daha ileride bir ülke oldugu gercegini herhalde siz de kabul edersiniz.. ama orada dahi motosiklet sürücüleri tepkileri bizim gibi...

    keşke istanbul 15-20 milyon degil de 5-10 milyon kişi olsa ve tek kişi poposunun rahatını dusundugu icin arabayla degil de toplu tasımayla gider işlerin de trafik biraz rahatlar ve biz motosiklet sürücüleri hem güvenlik hem de zamandan kazanmak icin emniyet seridi kullanmak zorunda kalmasak...

  7. #67
    watercolours - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2005
    Şehir
    Coruscant
    Motosikleti
    speederbike
    İtalya'yı biliyorum. Kapkaççısı, hırsızı bol bir yer, Avrupa'dan çok Akdeniz ülkesi demek daha doğru.
    Uzatmayacağım. Görüşlerim belli, değişmeyecek. İstediğiniz gibi sürün diyorum tekrar. Son kez.

  8. #68
    Levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2007
    Şehir
    Rutherford,Nj
    Motosikleti
    Searching.
    Kızıl pars bunu beğendi.

  9. #69
    aquarist4 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2012
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Yamaha XJ6 Diversion gitti,MT 07 Deep Armor geldi
    Alıntı watercolours adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    O kadar kendime güvenmiyorum ki adım belli değil, yaşım belli değil, yaşadığım yer belli değil, işim belli değil, cinsiyetim bile belli değil.
    Dediğim gibi, beni ikna edince kural iptal olmayacak. Dediğiniz gibi, kanunlar ülkeye göre değişir. Yanlış olduğu düşünülüyorsa lobi yapılır, o kanun değiştirilir, olay yasal hale gelir. Arkadaş demiş, bir hafta motosikletler araba gibi şerit kullansa trafik felç olur. Tamam işte, ne güzel. Kullanın, trafik felç olsun, bunun üstüne lobi yapıp trafik kuralını değiştirtin. Yapmayın diyen mi var? Ama şu an kuralı yanlış bulmanız kuralı ihlal etme hakkı vermez. Bakın ülkenin yüzde yüzünün yanlış bulduğu bir şey var: Verginin vergisi alınıyor. Hayır, ben vermem diyebiliyor musunuz? Vermeyin, yanlış çünkü. Niye veriyorsunuz?
    Yani siz, "Kural saçma, değişmesi lazım" demiyorsunuz, "Kural saçma, uymama hakkım var, ceza yazmamalılar" diyorsunuz. İkisi farklı şey. "Ben de diyorum ki "Kural varsa geçerli olduğu sürece uyulmak zorundadır" ve "Kuralın yanlış olduğunu düşünülüyorsanız gerekli girişimler yapıp kuralı değiştirtin." diyorum.
    Sonuçta, bir kural varsa uyulmak zorundadır. Hür iradenizle uymamayı seçebilirsiniz. Ama sonra bana haksız yere ceza yazıldı diyemezsiniz. Yanlışlık varsa ceza yazılmasında değil, kuraldadır; ama o kural varken uyulmak zorundadır, kuralı kaldırmak için girişimlerde bulunmanız da sonuna kadar hakkınızdır.
    Ülkenin trafik seviyesinin Almanya seviyesine gelmesi herşeyi çözer de o konuya girersek bu konu dağılır. Ayrıca, ülke trafiği nasıl Almanya seviyesine gelir? Motosikletli diyor ki trafik böyle olduğu için ben şu kuralı ihlal ediyorum, otomobiller diyor ki şunlar şöyle yaptığı için ben kuralı ihlal ediyorum. E 80 milyon bir sabah kalkıp toptan "Hadi bugün trafik kurallarına uyalım" demeyeceğine göre bu dönüşüm yavaş yavaş olacak. Dönüşümün olması için de kurallara uyanların yavaş yavaş artması gerekir. Yani, trafik o seviyeye gelsin de ben ondan sonra kurala uyayım mantığıyla bu trafik 1000 sene daha düzelmez. Herkesin o mantıkta olduğunu düşünün? Kim adım atacak ki trafik düzelecek? Trafiğin Almanya seviyesinde olmamasında ve o seviyeye gelememesinde, kural tanımaz bilmez kişiyle, kuralı bilip "Trafik Almanya seviyesine gelsin, ben ondan sonra trafik kurallarına uyacağım" diyen kişinin katkısı aynıdır.
    Ve bunların benim Ankara'nın göbeğinde veya Ardahan'ın köyünde yaşamamla uzaktan yakından bir ilgisi yok.
    Diğer arkadaşlar gibi nerede yaşadığını bende çok merak etmeye başladım. Bu ülkede yol vermeme yüzünden kan dökülüp, cinayet işleniyor. Araç beni lastiğime tamponunu dayayacak kadar taciz ediyor, şeridimde giderken daralan diğer şerit yüzünden üstüme çıkmaya çalışıyor, beni sollayan araç ayna kontrolü yapmadan ve dahi özellikle sollamayı bitirmeden önüme kırıyor ki frenlemesem ön kapı ile çamurluk arasından araca çarparım. Soruyorum size hangi medeni şehirde ya da ülke de yaşıyorsunuz? Kurallara uyabilmemiz için önce karşı tehditleri ortadan kaldırmamız lazım ki bu ne yazık ki pek de mümkün görülmüyor. Yasama, yürütme ve yargının tek kişinin dudaklarının arasında olduğu ülkede hangi protestodan, hangi yasa değişimlerinden bahsediyorsunuz?
    birbilent bunu beğendi.

  10. #70
    oznkrçm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Eylül 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RAMZEY 100-YBR 250-CBR 250-CBF 600-VFR 800
    Alıntı watercolours adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yani diyorsunuz ki motosikleti sıkıştıran otomobil kültürünü eğitimle veya cezayla değiştirmeyelim de kuralı esnetip emniyet şeridinden gidelim. Dediğim yere varıyor. Bu trafik 1000 sene daha düzelmez. İstediğiniz gibi sürün.
    Hangi eğitim? Bu ülkede en az 60 yıldır bu bahsettiğiniz anlamda olumlu bir eğitim sistemi yok. Bundan sonra da olacağını sanmıyorum.

    Temelde eğitim olmayınca da ceza işlemeyen bir sisteme dönüşüyor.

  11. #71

    Üyelik
    10 Ağustos 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Dominar 400 UG
    Esenyurt Mahmutbey arası TEM de ceza yiyen var mı? Hatırladığım kadarıyla döner kameralar var.

  12. #72
    sadraf - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mayıs 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Superlight200
    Alıntı MSMorkan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Esenyurt Mahmutbey arası TEM de ceza yiyen var mı? Hatırladığım kadarıyla döner kameralar var.
    her gün git gel kullanıyorum hiçbir şey olmadı.

    Bu emniyet şeridinden gitmeye karşı olanlara bakıyorum ya motorları yok ya da İstanbul'da yaşamıyorlar. Biz de geçtik sizin geçtiğiniz yollardan her şey düşündüğünüz gibi kolay olmuyor.

    Örnek:

    Yazın 40 derece havada arabalar trafikte açmışlar klimayı trafiğin bitmesini güzelce bekliyorlar. Şimdi kendini düşün 40 derecede kafanda kask her yerinden buhar çıkıyor mıçından ter damlalarını makatına doğru ilerliyor. Ayakların leş gibi sırılsıklam, üstündeki mont yakıyor seni. Nasıl bir duygu?

    Ya da kışın 1-2 derece havada arabalar trafikte ve açmışlar sıcağı rahat rahat sigara içiyorlar arabada. Sende buğudan önünü göremiyorsun, vizörü açsan soğuktan duramıyorsun dursan bile akşam eve geldiğinde müthiş bir baş ağrısı saplanıyor. Tüm vücudun kaskatı kesilmiş.

    Şimdi hakikaten söyleyin bakalım motorların emniyet şeridini kullanması normal mi? Dünyayı örnek gösterenler olmuş. Yahu bizim elimizde bir e5 var bir de tem. Milyonlarca araç bu 2 güzergahı kullanmak zorunda hem de aynı anda. Bunun dışında fütursuzca yapılmış yol birleşmeleri ve kaza, bozulan araçlar yüzünden oluşacak trafiğide hesaba katın bakalım.

    Geçen günlerde bahçeşehirden çıktım bağlantı yolundan e5'e bağlanacaktım sağ şeritte acelem yok trafikte yavaş yavaş gidiyorum havada soğuk. Bilenler bilir tam bağlantı yolunun girişinde polisler her zaman çevirme yapar o günde yunus el hareketiyle emniyet şeridine geç hareketi yaptı. Şimdi cezaları kontrol edeyim dedim bir şey yok ki her günde emniyet şeridini kullanırım.

  13. #73

    Üyelik
    10 Ağustos 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Dominar 400 UG
    Alıntı sadraf adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    her gün git gel kullanıyorum hiçbir şey olmadı.

    Bu emniyet şeridinden gitmeye karşı olanlara bakıyorum ya motorları yok ya da İstanbul'da yaşamıyorlar. Biz de geçtik sizin geçtiğiniz yollardan her şey düşündüğünüz gibi kolay olmuyor.

    Örnek:

    Yazın 40 derece havada arabalar trafikte açmışlar klimayı trafiğin bitmesini güzelce bekliyorlar. Şimdi kendini düşün 40 derecede kafanda kask her yerinden buhar çıkıyor mıçından ter damlalarını makatına doğru ilerliyor. Ayakların leş gibi sırılsıklam, üstündeki mont yakıyor seni. Nasıl bir duygu?

    Ya da kışın 1-2 derece havada arabalar trafikte ve açmışlar sıcağı rahat rahat sigara içiyorlar arabada. Sende buğudan önünü göremiyorsun, vizörü açsan soğuktan duramıyorsun dursan bile akşam eve geldiğinde müthiş bir baş ağrısı saplanıyor. Tüm vücudun kaskatı kesilmiş.

    Şimdi hakikaten söyleyin bakalım motorların emniyet şeridini kullanması normal mi? Dünyayı örnek gösterenler olmuş. Yahu bizim elimizde bir e5 var bir de tem. Milyonlarca araç bu 2 güzergahı kullanmak zorunda hem de aynı anda. Bunun dışında fütursuzca yapılmış yol birleşmeleri ve kaza, bozulan araçlar yüzünden oluşacak trafiğide hesaba katın bakalım.

    Geçen günlerde bahçeşehirden çıktım bağlantı yolundan e5'e bağlanacaktım sağ şeritte acelem yok trafikte yavaş yavaş gidiyorum havada soğuk. Bilenler bilir tam bağlantı yolunun girişinde polisler her zaman çevirme yapar o günde yunus el hareketiyle emniyet şeridine geç hareketi yaptı. Şimdi cezaları kontrol edeyim dedim bir şey yok ki her günde emniyet şeridini kullanırım.
    Eyvallah hocam sağolun. Plaka kapatmayı hoş bulmuyorum. Motoru satıp borcumu kapatmayı bile düşündüm. Tamamen dezavantaja dönüyor. Trafikte kazandığım zamanın çoğunu ekipman giyerken kaybediyorum zaten. Ama ekonomik olduğu için dengeliyor.
    Araba arasından geçmeyi de bir araba kullanıcısı olarak hoş bulmuyorum.
    Bu arada BENCE laf anlatmaya çalışmaya gerek yok. Kısa ve net “tok açın halinden anlamaz”
    birbilent bunu beğendi.

  14. #74
    BAIIHAN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Eylül 2008
    Şehir
    İst
    Motosikleti
    CB1000R
    Ulaşım ihtiyacımı karşılıyorum ben. İstanbul'da bunun gerçekleştirilebildiği şartlar belli. Ekstrem şartlar mevcut.

    Devlet bu sorunu ya çözer yada böyle haysiyetini 5 paralık eder yarattığı mağduriyeti sömürerek para kazanmaya çalışır.

    Sorunu çözmeyi tercih ederse üzerimize düşeni yaparız. Haydutluk yapacak ise çıkarır plakayı çantaya koyarız olur biter.
    birbilent bunu beğendi.

  15. #75
    fatih.met - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Aralık 2015
    Şehir
    istanbul büyükçekmece
    Motosikleti
    Tvs Apache, Gsr600
    Alıntı watercolours adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    @fatih.met,
    Kimseye yol vermeyeceksiniz. En sağ şeritten gideceksiniz. Arkanızdan selektör yakıp duran trafik terbisiyesinden nasibini almamış mahluk da paşa paşa kurala uyup sol şeride geçip sizi sollayacak. Traktör bile olsanız en sağ şeritten gittiğiniz sürece kimse size selektör yakıp taciz edemez. Sizden hızlıysa geçer sol şeride sollar, bu kadar basit.

    Diğer arkadaşlara gelince, büyükşehirlerde yaşamamış 10 bin nüfuslu sayfiye yerinde ömür süren biri değilim, onu söyleyeyim. Kural kuraldır. İstanbul'a ayrı, başka yere ayrı kural olmaz. Şahsen, İstanbul'da trafiğin içinde kalsam, 5 saat trafikte beklerim de emniyet şeridine girmem. Diyorsunuz ki İstanbul'da başka çaremiz mi var. "Başka çaremiz mi var" mazeretine girersek adam öldürmekten tecavüze her şeye gerekçe olunur. Bekarım, kimse kız vermiyor, ihtiyaçlarım var, "Başka çarem mi var?" derse sapığın teki ne diyeceğiz? Haklısın. Evli olanlar tecavüz etmesin, bekar olanlar etsin mi diyeceğiz? Nüfusun hatırı sayılır bir kısmı açlık sınırının altında yaşıyor. Bu adamlar hırsızlık yapmak zorunda kalırsa ki yukarıdaki aşırı uç örneğimden de, motosikletin emniyet şeridinden gitmesinden de daha hayati bir sorundur, "Başka çaremiz mi var?" derse mahkeme ceza vermeyecek mi?
    İşin özü: Ortada bir yol var, bu yolun ne için kullanılacağı, ne için kullanılmayacağı yasada belirtilmiş. Bunu da biz icat etmemişiz, modern ülkeler icat etmiş. Ya buna uyulur, ya da uyulmaz. Uyulmayınca cezası olduğu da bilinir, ona göre hür iradenizle uymayı ve uymamayı seçersiniz. Olay budur. Motosikletler girse bir şey olmaz diyorsanız da lobi yaparsınız, sesinizi yasa yapıcıya duyurursunuz, yasayı veya mevzuatı değiştirtirsiniz.

    Son örnek, Almanya'da yaşayan bir tanıdığım anlatmıştı. Otoyolda giderken ön camları patlamış. Haliyle rüzgardan dolayı 10-20km/st'i geçemiyorlarmış. Emniyet şeridinden gitmeye başlamışlar. Sonra yanlarından bir otomobil geçmiş, 5 dakika içinde de bir polis aracı gelmiş. Emniyet şeridinden gidemeyeceklerini söylemiş. Bizimkiler camdan bahsetmiş. Polis de istedikleri kadar yavaş gidebileceklerini, ama en sağ şeritten gitmeleri gerektiğini, emniyet şeridini hiçbir şekilde kullanamayacaklarını söylemiş.

    Not: Bana kalsa sinyal vermeden şerit değiştirene bile ceza yazdırırım ama bana kalmış değil maalesef.
    sol şeritte salağın biri yavaş gidiyor ve arkada arabaya yol vermiyor, bende sağ şeritte yavaş gidiyorum ve sol şeritteki arabanın hızlanması yada yavaşlaması lazım arkadakine yol vermesi için.

    bu durum da arkamızdaki sollama yapan araba ve ben sol şeritte yavaş giden adama kızıyoruz fakat ortamı daha fazla germemek adına bir metre sağa kayıp yol versem daha iyi olmaz mı?

    hem emniyet şeridi motosiklete ne için yasaklanır onun açıklamasını yaparsan tamam diyeceğim. bir motosikletin emniyet şeridini kullanması ne için sakıncalı olur anlayamıyorum ben.

    bu hükumetin yaptığı her kanun ve kuralda ben bir bit yeniği ararım.
    birbilent bunu beğendi.

  16. #76

    Üyelik
    26 Kasım 2017
    Şehir
    Sin City
    Motosikleti
    Yoqhtır...
    @water colours sadece boş yapıyor sonra vitese takıp sağa sola yalpa yapıyor. 1 tanecik soruya cevap veremeyip 10tane boş cümle kuruyor. Yassaqh die ağlayana kadar nerede oturduğunu söyle! Motorunu da söyle bakalım ne kullanıyorsun? Bakalım kaç tane illegal zıkkımın var motorunda. El kesesinden atıyorsun işte...

  17. #77
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    03 Mart 2017
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar 200NS
    1- Çok şiddetli rüzgarlarda

    2- Araçların sıkıştırmasında özellikle tırlar ve kamyonlarla direk emniyet şeridine geçiyorum

    3- Sağnak yağmurlu havada

    4- Duran ilerlemeyen trafikte

    5- Artçı ile yolcu taşıyorsam

    6- Motor stop etme arıza durumunda

    7- İlgilendiğim birisine bakmak bakışmak

  18. #78

    Üyelik
    20 Aralık 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Gsx-R 1000(gixxer k9)
    Durum bu diyorum hala aksini söyleyen var.
    Beylikdüzü başı sonu yok buyur araba gibi bekle...
    Emniyet şeridi yok anam yok.
    [IMG][/IMG]

  19. #79
    watercolours - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2005
    Şehir
    Coruscant
    Motosikleti
    speederbike
    Arkadaşlar, hepinizden özür diliyorum. Yazdıklarınızı tekrar okudum, ne kadar haklı olduğunuzu gördüm. Aferin. Böyle devam edin. Size ceza yazanlar utansın. Sizin halinize düşsünler de sizin durumunuzu anlasınlar.
    Hatamda ısrar ettiğim için de beni affedin.

  20. #80

    Üyelik
    26 Kasım 2017
    Şehir
    Sin City
    Motosikleti
    Yoqhtır...
    Alıntı watercolours adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar, hepinizden özür diliyorum. Yazdıklarınızı tekrar okudum, ne kadar haklı olduğunuzu gördüm. Aferin. Böyle devam edin. Size ceza yazanlar utansın. Sizin halinize düşsünler de sizin durumunuzu anlasınlar.
    Hatamda ısrar ettiğim için de beni affedin.
    Yürekten diliyorum istanbul'da yaşamak zorunda kalırsın ve en az 40km bu yolculuğu motorla gitmek zorunda kalırsın


    Honda today ile tatil beldelerinde plaja yada markete giden insan profilindeki motosiklet sürücüsü
    birbilent bunu beğendi.


4. sayfa BirinciBirinci ... 23456 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)