Emniyet Şeridi Cezaları Başladı
Reklamlar
-
1.Ne ekerseniz onu biçersiniz. Tüm gelişmiş ülkeler şerit kanununa harfiyen uyuyor. Bizim cahil insanımız da kanuna kızıyor. Saygı görmek isteyen önce saygı gösterir. Yer kaplamıyoruz, hemen kaçarız gibi boş bahaneler üretmeyin. Kanun en zor şartları bile düşünerek yazılır. Bu tüm dünyada böyleyse bi sebebi vardır dimi?
2. Size ülkenin kanunlarını savunmuyorum. Ama emniyet şeridi ve şerit prensipleri bütün gelişmiş ülkelerde aynıdır. Bizim gibi eğitim seviyesi yerlerde, cehalletten kırılan, gelişmemiş ülkelerde dediğiniz gibi emniyet şeridi motosiklet şeridi olarak görülüyor.
3. Ceza sistemi olarak değişikliğin ben de gerekli olduğunu düşünüyorum. Örnek olarak Finlandiya'da bulunmuştum. Orda cezalar kişinin yıllık gelirinin oranıyla yazılıyordu. Yani hatalı park cezasını düşük bütçeli bir insan 200 tl olarak ödüyorsa, bir şirket CEO'su aynı cezayı 20000 tl olarak ödemek zorunda kalıyordu. Bu sayede tüm halka tüm cezalar eşit oranda koyuyodu. Ama ülkemiz bunu yapmayacak kadar cahil ve bencil zaten.
Olayı toparlarsak birşeye karşı çıkarken tüm dünyanın bu konuda ne yaptığına bir bakın derim. Otoriteye boyun eğin demiyorum. 1000 de 1 ihtimal bile olsa emniyet şeridinde giden bir motorun yakınınız olan bir yayaya çarptığını düşünün. Sen kendi hayatını istediğin kadar önemseme. O yayanın hayatı herşeyden çok daha değerli ve önemli. İşinden dönerken kafası çok dalgın olan, çocuğuna hediye götürürken senin çarpabileceğin bir babayı düşün. Emniyet şeridi bu 1000 de 1 ihtimal olmasın diye boş bırakılır. Eğer olur da bu ihtimal gerçekleşirse o ambulans o babayı yaşatabilsin diye var o şerit.
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:11 ----------
Ayrıca yorumlarda birbirlerine zıt görüşleri savunan insanların kullandıkları motor herşeyi açıklıyor zaten.
Respect
Reklamlar
-
Bence motosiklet sürücülerine ceza yazılması saçma. Emniyet şeridi ya araç arıza yaptığında kullanılır yada polis, ambulans, itfaiye gibi araçlar kullanır. Diyelim ki motor ile emniyet şeridinden gidiyorsun. Arkana ambulans dayandı. Sonuçta motor küçük olduğu için ambulansa kolayca yol verirsin. Ama bu durumda araba ile yol veremezsin. Ceza yazılmazsa ek şerit olarak kullanırlar
-
Şurada boş yapan insanları görünce hayret ediyorum.Nedir bu kuralı kutsal kabul etmeler arkadaş.
Kurallar eleştirilir o kural tabi olan insanlar tartışır ve değiştirilir. Değiştirilmeyecek tek şey Allah kelamıdır.
Birisi Türkiye'de şerit arasından filitreleme yapmamnın da yasak olduğundan habersiz "Emniyete girme aralardan git "diyor.
Birisi inatla yaşadığı cücük kadar ilçenin adını yazmayıp Türkiyeliyim diye saçmalayıp Almanya örnekleri ile konuşuyor. Kim bilir o yaşadığı yerde A noktası ile B noktası arası en trafikli zamanda 10dk sürüyorken gelmiş burada mavralar peşinde yasak sevicilik yapıyor.
İlk öncelikle dünyada yasaklar ülkeden ülkeye değişir. Hatta bazen aynı ülke içinde ilden ile değişir.
Sebebi basittir. Yasak denilen şey "yassağ hemşerim işte" denilip tapılacak birşey değildir. O bölgenin insanları neyin yasak olmasını isterse neyin serbest olmasını isterse ona göre kurallar düzenlendiği için aynı ülke içindeki farklı illerde yasaklar farklıdır.
Avrupada bazı ülkelerde en sol ile 1 sağ şeridi arası motosikletlere özeldir. O medeniyet bize geldiğinde biz de emniyet şeridinden gitmeyiz. O ülkelerde çevre yolları çok fazla ve çok şeritlidir. İstanbul gibi biryerde koskoca e5 kimi yerde 2 şeride düşüyor. Alternatif ise 2. çevre yolu o da aynı saatte trafikten kilit oluyor.
İstanbul gibi büyük şehirlerin trafiğini kurtaracak olan şey motosiklet kullanımıdr. Böyle eski bir şehirde şehir içi yolları genişletmek neredeyse imkansız.
TANIM: Emniyet şeridi acil durumlarda tıkanıklık olmasın diye boş bırakılır. Emniyet şeridi o şerit yasağına tapınmak için boş bırakılmaz.
Arkadaşların çok haklı olarak "Acil durumda yer kaplamıyor motosikletler görevli aracı engellemeden, trafiğin akışını bozmadan emniyet şeridini boşaltabilir" cümlesini laf salataları ile anlamamazlıktan gelmek büyük aymazlıktır.
İşte bu aymaz arkadaşlar lafım size: İnşalllaaaaah hayat sizi büyük bir şehirde yaşamak zorunda bırakır. Bir pazartesi sabahı yada cuma akşamı araba ile abartmadan tam rakamla söylüyorum(4 yıl gittim -geldim) 2 saat 45dakika süren 35km lik yolu motosiklet ile adım adım gitmek zorunda bırakırlar.
Ellerinize kıramp girer de o debriyajı sıkamaz ayaklarınızı peglere dahi koyamadan 35km lik yolun en az 25km sini yürümekten farksız gitmek zorunda bırakırlar da ne konuştuğunuzun, büyük şehirlerde yaşayan motosiklet kullancılarına uygulanmasını istediğinizin aynısı sizin başınıza gelir farkına varırsınız.
Hele bir de kar falan yağar 4 saat o trafikte mahkum kalırsınız. İşte o gün arabalarındaki adamlar oturmaktan sıkılıp kaloriferi açar müzik dinlerken sizde ne konuştuğunuzun farkına varırsınız.
AMİN
-
UNdocab adlı üyeden alıntı
Şurada boş yapan insanları görünce hayret ediyorum.Nedir bu kuralı kutsal kabul etmeler arkadaş.
Kurallar eleştirilir o kural tabi olan insanlar tartışır ve değiştirilir. Değiştirilmeyecek tek şey Allah kelamıdır.
Birisi Türkiye'de şerit arasından filitreleme yapmamnın da yasak olduğundan habersiz "Emniyete girme aralardan git "diyor.
Birisi inatla yaşadığı cücük kadar ilçenin adını yazmayıp Türkiyeliyim diye saçmalayıp Almanya örnekleri ile konuşuyor. Kim bilir o yaşadığı yerde A noktası ile B noktası arası en trafikli zamanda 10dk sürüyorken gelmiş burada mavralar peşinde yasak sevicilik yapıyor.
İlk öncelikle dünyada yasaklar ülkeden ülkeye değişir. Hatta bazen aynı ülke içinde ilden ile değişir.
Sebebi basittir. Yasak denilen şey "yassağ hemşerim işte" denilip tapılacak birşey değildir. O bölgenin insanları neyin yasak olmasını isterse neyin serbest olmasını isterse ona göre kurallar düzenlendiği için aynı ülke içindeki farklı illerde yasaklar farklıdır.
Avrupada bazı ülkelerde en sol ile 1 sağ şeridi arası motosikletlere özeldir. O medeniyet bize geldiğinde biz de emniyet şeridinden gitmeyiz. O ülkelerde çevre yolları çok fazla ve çok şeritlidir. İstanbul gibi biryerde koskoca e5 kimi yerde 2 şeride düşüyor. Alternatif ise 2. çevre yolu o da aynı saatte trafikten kilit oluyor.
İstanbul gibi büyük şehirlerin trafiğini kurtaracak olan şey motosiklet kullanımıdr. Böyle eski bir şehirde şehir içi yolları genişletmek neredeyse imkansız.
TANIM: Emniyet şeridi acil durumlarda tıkanıklık olmasın diye boş bırakılır. Emniyet şeridi o şerit yasağına tapınmak için boş bırakılmaz.
Arkadaşların çok haklı olarak "Acil durumda yer kaplamıyor motosikletler görevli aracı engellemeden, trafiğin akışını bozmadan emniyet şeridini boşaltabilir" cümlesini laf salataları ile anlamamazlıktan gelmek büyük aymazlıktır.
İşte bu aymaz arkadaşlar lafım size: İnşalllaaaaah hayat sizi büyük bir şehirde yaşamak zorunda bırakır. Bir pazartesi sabahı yada cuma akşamı araba ile abartmadan tam rakamla söylüyorum(4 yıl gittim -geldim) 2 saat 45dakika süren 35km lik yolu motosiklet ile adım adım gitmek zorunda bırakırlar.
Ellerinize kıramp girer de o debriyajı sıkamaz ayaklarınızı peglere dahi koyamadan 35km lik yolun en az 25km sini yürümekten farksız gitmek zorunda bırakırlar da ne konuştuğunuzun, büyük şehirlerde yaşayan motosiklet kullancılarına uygulanmasını istediğinizin aynısı sizin başınıza gelir farkına varırsınız.
Hele bir de kar falan yağar 4 saat o trafikte mahkum kalırsınız. İşte o gün arabalarındaki adamlar oturmaktan sıkılıp kaloriferi açar müzik dinlerken sizde ne konuştuğunuzun farkına varırsınız.
AMİN
Vaktine yazık aslında.
Ama ağzına sağlık.
-
dur kalk sıkışık trafikte motosikletliler emniyet şeridini kullanmasaydı İstanbul da ikiteker sürücüsü kalmazdı..
telef oluruz yahu adamın/kadının altında otomatik vites araba ayağı frende beklerken telefonda yazıyor,
önüne doğru düzgün bakmadan sadece ayağını frenden hafifçe çekerek akmaya başlayan trafiğe uyuyor, o anda önünde dur kalk yapan motosikleti sizce fark eder mi ?
sıkışık trafikteki kazaların bir çoğu otomatik vites araçlar tarafından öndeki araca arkadan çarpma ile oluyor,
belkide İstanbul trafiğini kilitleyen bu kazalardır, yavaş gerçekleştiği için bir çoğu otomobil için büyük maddi hasar oluşturmaz, inilip bakılır öndeki şoför mülayim biriyse geçmiş olsun deyip devam edilir..
ama öndeki motosiklet ise devam edemeyebilir, hasar tampondaki küçük boya atmasından daha fazla olacaktır..
bu konuda büyük şehir tecrübesi olmayanlar yorum yapmamalı ki emniyet şeridinde görevli polisler bile bazen hani olur ya ceza yeriz diye girmemişsek eliyle işaret ediyorlar devam et diye, yani onlar bile farkında motosikletin sıkışık trafikte emniyet şeridinde olmasının gerçekten emniyetli olacağına..
şehir tecrübeli arkadaşların da dediği gibi on tane motosiklet arka arkaya gitse yine bir ambulansı etkilemez,
on senedir İstanbul da işe gidip gelirim beni emniyet şeridinde yakalayan ambulans görmedim bugüne kadar, adam zaten emniyet şeridine yaklaşan arabaları kollaya kollaya geliyor , orada 125 lik bir motor kadar bile gidemez yani..
-
Adam halen sağ sol yapıp hangi şehirde yaşadığını söylememiş. Kendinden emin olamamak bu olsa gerek. Emniyet şeridi olayına gelince. Basmayın abi emniyet şeridin de. Kim size basın diyor? Kendi adıma konuşayım sadece ben İstanbul trafiğinde mevcut sürücüler gibi arabamı çıkarıp telefonda dizi izleyip, hangi şerit akarsa ona salarım die şerit ortalayıp gidersem; hem motorluları biçerim hem trafiği alt üst ederim ve tek araç ne kadar şey değiştirir kendinizden geçersiniz. İstanbul’da araçlar E5’e ters yönden çıkıyorlar sabahları. Keşke bende köyde yaşasam da cub motorumla kasksız gezsem di mi??
-
Boş e5 te, sağ şeritte 70 ile giderken, arkamdan gelen adam soluma geçti, sağ ön kapısı ile bana vurarak beni yol dışına attı. Hızımız ne olursa olsun şeritte gidecekmişmişiz...
Beyim, Anadolu veya Trakya’nın bir mezrasından, emniyet şeridi tanımı kopyala yapıştır yapıyor.
Konu hakkındaki yorumum şu, devlet bence motosiklet sayısının çok da artmasını istemiyor. Önce fiyatlar vergiler, şimdi eds, bahar başlarken denetimler de sıklaşır.
Bunu beğeni ve abone sayısı için şebeklik kasan youtuberlara ve bok gibi parayla motor alıp, yolda her türlü kural tanımaz hareketler yapan millete dalaşan motorculara borçluyuz.
-
İzmir'de yaşıyorum, çoğu yolda emniyet şeridimiz yok Olan yerlerde de emniyet şeridini kullanmaya ihtiyacımız olmuyor genelde (Aziz Kocaoğlu sağolsun, en geniş aracın rahat ilerleyeceği kaldırımlar yaptı şehrin her yerine, araçlar kimi zaman bu kaldırımları kullanıyor Bakın buna tamamen karşıyım ;/ ). Trafik sıkışıklığı yaşayan şehirlerde yaşayan arkadaşlarımızın düşüncelerine katılıyorum. Motosikletler için emniyet şeridi kullanımında esnek davranılmalı. Motosiklet emniyet şeridini kapatmaz ama en ufak 4 tekerlekli araç kapatır.
-
İstanbul'da her gün motor kullanmayıp böyle söylenenlerin yaptığını tabiri caizse "Bekâra karı boşamak" olarak görüyorum. Burada öyle bir dünya yok.
-
UNdocab adlı üyeden alıntı
Şurada boş yapan insanları görünce hayret ediyorum.Nedir bu kuralı kutsal kabul etmeler arkadaş.
Kurallar eleştirilir o kural tabi olan insanlar tartışır ve değiştirilir. Değiştirilmeyecek tek şey Allah kelamıdır.
Birisi Türkiye'de şerit arasından filitreleme yapmamnın da yasak olduğundan habersiz "Emniyete girme aralardan git "diyor.
Birisi inatla yaşadığı cücük kadar ilçenin adını yazmayıp Türkiyeliyim diye saçmalayıp Almanya örnekleri ile konuşuyor. Kim bilir o yaşadığı yerde A noktası ile B noktası arası en trafikli zamanda 10dk sürüyorken gelmiş burada mavralar peşinde yasak sevicilik yapıyor.
İlk öncelikle dünyada yasaklar ülkeden ülkeye değişir. Hatta bazen aynı ülke içinde ilden ile değişir.
Sebebi basittir. Yasak denilen şey "yassağ hemşerim işte" denilip tapılacak birşey değildir. O bölgenin insanları neyin yasak olmasını isterse neyin serbest olmasını isterse ona göre kurallar düzenlendiği için aynı ülke içindeki farklı illerde yasaklar farklıdır.
Avrupada bazı ülkelerde en sol ile 1 sağ şeridi arası motosikletlere özeldir. O medeniyet bize geldiğinde biz de emniyet şeridinden gitmeyiz. O ülkelerde çevre yolları çok fazla ve çok şeritlidir. İstanbul gibi biryerde koskoca e5 kimi yerde 2 şeride düşüyor. Alternatif ise 2. çevre yolu o da aynı saatte trafikten kilit oluyor.
İstanbul gibi büyük şehirlerin trafiğini kurtaracak olan şey motosiklet kullanımıdr. Böyle eski bir şehirde şehir içi yolları genişletmek neredeyse imkansız.
TANIM: Emniyet şeridi acil durumlarda tıkanıklık olmasın diye boş bırakılır. Emniyet şeridi o şerit yasağına tapınmak için boş bırakılmaz.
Arkadaşların çok haklı olarak "Acil durumda yer kaplamıyor motosikletler görevli aracı engellemeden, trafiğin akışını bozmadan emniyet şeridini boşaltabilir" cümlesini laf salataları ile anlamamazlıktan gelmek büyük aymazlıktır.
İşte bu aymaz arkadaşlar lafım size: İnşalllaaaaah hayat sizi büyük bir şehirde yaşamak zorunda bırakır. Bir pazartesi sabahı yada cuma akşamı araba ile abartmadan tam rakamla söylüyorum(4 yıl gittim -geldim) 2 saat 45dakika süren 35km lik yolu motosiklet ile adım adım gitmek zorunda bırakırlar.
Ellerinize kıramp girer de o debriyajı sıkamaz ayaklarınızı peglere dahi koyamadan 35km lik yolun en az 25km sini yürümekten farksız gitmek zorunda bırakırlar da ne konuştuğunuzun, büyük şehirlerde yaşayan motosiklet kullancılarına uygulanmasını istediğinizin aynısı sizin başınıza gelir farkına varırsınız.
Hele bir de kar falan yağar 4 saat o trafikte mahkum kalırsınız. İşte o gün arabalarındaki adamlar oturmaktan sıkılıp kaloriferi açar müzik dinlerken sizde ne konuştuğunuzun farkına varırsınız.
AMİN
bu yazı kaynamasın, herkes okusun
Gelecekse beklenen, beklemek güzeldir. Özleyecekse özlenen, özlemek güzeldir. Ve sevecekse sevilen; O hayat her şeye bedeldir. Özdemir Asaf...
-
Çoğu arkadaşın da dediği gibi bir hafta boyunca istanbuldaki bütün motorcular araba kullanır gibi kullansa, işine 2 saatte ulaşan arabacı 3 saatte anca ulaşacak, motorların emniyet şeridi ve şerit aralarını kullanmasının onların da işine geldiğini anlayacaklar.
Öte yandan pek kıymetli çomarlarımız motorcunun şeridine girecek, motorcuyu taciz edecek, kaza ve kavga dövüş artacak.
Olması gereken düzenlenecek bir khk ile emniyet şeridine motosikletler için istisna getirmek. Yazarken sesli güldüm ama gerçekten olması gereken bu.
-
Avrupa yakasında FSM köprüsüne doğru giderken harb akademisi tüneli civarında arkaya bakan birden fazla EDS kamerası var.
Yerden oldukça yüksekte olduğu için pek farkedilmiyor.
Ayıca kanun kanundur, yasak yasaktır görüşüne katılmıyorum.
Yasa da, yasak da, devlet de insan içindir.
Ve ihtiyaçlara göre şekillenmelidir.
Yasak deyip işin içinden çıkmak doğru olmaz.
Örnek :
TEM otoyolunda ve bağlantı yollarında durmak, duraklamak, yolcu indirmek ve bindirmek yasaktır.
Ama o yolda Ümraniye civarında, özellikle Çakmak köprüsü altında servisler sürekli insanları indirir, bindirir.
Yasaklamanın mantığı muhtemelen tehlikeli olması,
o halde ihtiyacı karşılayacak düzenleme yapılıp tehlike bertaraf edilmeli ve ihtiyaç karşılanmalı.
Hamdım, piştim, hala hamım.
-
rumelian adlı üyeden alıntı
Boş e5 te, sağ şeritte 70 ile giderken, arkamdan gelen adam soluma geçti, sağ ön kapısı ile bana vurarak beni yol dışına attı. Hızımız ne olursa olsun şeritte gidecekmişmişiz...
Beyim, Anadolu veya Trakya’nın bir mezrasından, emniyet şeridi tanımı kopyala yapıştır yapıyor.
Konu hakkındaki yorumum şu, devlet bence motosiklet sayısının çok da artmasını istemiyor. Önce fiyatlar vergiler, şimdi eds, bahar başlarken denetimler de sıklaşır.
Bunu beğeni ve abone sayısı için şebeklik kasan youtuberlara ve bok gibi parayla motor alıp, yolda her türlü kural tanımaz hareketler yapan millete dalaşan motorculara borçluyuz.
Böyle bir şey varsa bile bunun sebebi mikimsonik yutıbırlar kadar basit olamaz. Arabaya binip deli gibi benzin harcayalım diye olabilir. Malum vergiden dolayı benzin devlet için büyük gelir kaynağı.
instagram.com/gerivites
youtube.com/user/nimbus8222
-
Kim ne derse desin İsyanbul'un en büyük sorunu trafiktir, ve motosikletlere emniyet şeridi için esnek davranılmaması bu sorunu katlamaya sebebiyet verecektir.
-
Yassag işte diyenler emniyete hiç girmiyorlar mı acaba? Gelsin istanbula cuma gecesi avrupa yakasından anadoluya yada tam tersi istikamet bi yolculuk yapsın bakalım. Allahın dağından yasag kardeşim demek kolay.
-
bu ulke trafıgını once almanya sevıyesıne getırın sonra almanya kuralları uygulansın dıye ahkam kesın o zaman.farklı sartlarda aynı sonucları gormek ıstıyorsunuz,bu yaptıgınız sadece ahkam kesmek.3 senedır ıstanbulda motosıklet kullanıyordum.1 aydır ızmırdeyım emnıyet serıdı nedır unuttum nerdeyse
-
O kadar kendime güvenmiyorum ki adım belli değil, yaşım belli değil, yaşadığım yer belli değil, işim belli değil, cinsiyetim bile belli değil.
Dediğim gibi, beni ikna edince kural iptal olmayacak. Dediğiniz gibi, kanunlar ülkeye göre değişir. Yanlış olduğu düşünülüyorsa lobi yapılır, o kanun değiştirilir, olay yasal hale gelir. Arkadaş demiş, bir hafta motosikletler araba gibi şerit kullansa trafik felç olur. Tamam işte, ne güzel. Kullanın, trafik felç olsun, bunun üstüne lobi yapıp trafik kuralını değiştirtin. Yapmayın diyen mi var? Ama şu an kuralı yanlış bulmanız kuralı ihlal etme hakkı vermez. Bakın ülkenin yüzde yüzünün yanlış bulduğu bir şey var: Verginin vergisi alınıyor. Hayır, ben vermem diyebiliyor musunuz? Vermeyin, yanlış çünkü. Niye veriyorsunuz?
Yani siz, "Kural saçma, değişmesi lazım" demiyorsunuz, "Kural saçma, uymama hakkım var, ceza yazmamalılar" diyorsunuz. İkisi farklı şey. "Ben de diyorum ki "Kural varsa geçerli olduğu sürece uyulmak zorundadır" ve "Kuralın yanlış olduğunu düşünülüyorsanız gerekli girişimler yapıp kuralı değiştirtin." diyorum.
Sonuçta, bir kural varsa uyulmak zorundadır. Hür iradenizle uymamayı seçebilirsiniz. Ama sonra bana haksız yere ceza yazıldı diyemezsiniz. Yanlışlık varsa ceza yazılmasında değil, kuraldadır; ama o kural varken uyulmak zorundadır, kuralı kaldırmak için girişimlerde bulunmanız da sonuna kadar hakkınızdır.
Ülkenin trafik seviyesinin Almanya seviyesine gelmesi herşeyi çözer de o konuya girersek bu konu dağılır. Ayrıca, ülke trafiği nasıl Almanya seviyesine gelir? Motosikletli diyor ki trafik böyle olduğu için ben şu kuralı ihlal ediyorum, otomobiller diyor ki şunlar şöyle yaptığı için ben kuralı ihlal ediyorum. E 80 milyon bir sabah kalkıp toptan "Hadi bugün trafik kurallarına uyalım" demeyeceğine göre bu dönüşüm yavaş yavaş olacak. Dönüşümün olması için de kurallara uyanların yavaş yavaş artması gerekir. Yani, trafik o seviyeye gelsin de ben ondan sonra kurala uyayım mantığıyla bu trafik 1000 sene daha düzelmez. Herkesin o mantıkta olduğunu düşünün? Kim adım atacak ki trafik düzelecek? Trafiğin Almanya seviyesinde olmamasında ve o seviyeye gelememesinde, kural tanımaz bilmez kişiyle, kuralı bilip "Trafik Almanya seviyesine gelsin, ben ondan sonra trafik kurallarına uyacağım" diyen kişinin katkısı aynıdır.
Ve bunların benim Ankara'nın göbeğinde veya Ardahan'ın köyünde yaşamamla uzaktan yakından bir ilgisi yok.
-
Kimse seni ikna etmeye çalışmıyor. Acaba etmeye mi çalışıyoruz diye bi konunun başına döndüm ne göreyim "Yasak yetmez mi?" demişsin. Belki yanlış anlamışımdır öyle demek istememiştir deyip biraz daha aşağıya indim "o zaman yayalar da yoldan yürüsün motorların ne ayrıcalığı var?" demişsin. Benim konuyu açarken anlatmaya çalıştığımı sen son mesajında idrak etmişsin. Motosikletlerin emniyet şeridinden gitmesinde olumsuz bir olay göremiyorum. Başta yasak diyene kadar son mesajında olduğu gibi yasak ama değişmesi lazım ılımlılığını gösterebilirdin.
-
Açıkçası, bir sürü kişinin, sen burada mı yaşıyorsun şeklindeki serzenişinin altında yatan mantık şudur: Sen de burada yaşarsan bize hak verirsin. Bu da bir bakıma ikna olmamı istemektir. Öteki türlü, ben nasıl "Hür iradenizle istediğinizi yapın" dediysem, arkadaşlar da saydırmak yerine "Siz öyle düşünüyorsanız kurallara uyun, yollarda bekleyin, ben böyle düşünüyorum ve hareket edeceğim" diyebilirdi. Gerçi diyen biri var ama o da sadece demiş mi, beddua mı etmiş anlamadım.
"Pekiyi. Emniyet şeridi nedir, önce ona bakalım.
Emniyet şeridi: Otoyol veya bölünmüş karayollarında; trafik kazası, arıza halleri, acil yardım, kurtarma veya kaza incelemesi amacıyla kullanılmak üzere ayrılmış olan ve yol eksenine paralel oluşturulan yol bölümüdür.
Motosikletin burada seyir halinde gitmesi bu amaca hizmet ediyor mu? Hayır."
Bu kısmı size yazmıştım, dikkat etmemişsiniz. Pekiyi devam edeyim. Diyelim emniyet şeridi motosikletlere açıldı. Soldaki şeritlerde trafik rahatlayacak mı? Hayır, zira trafiğin asıl yükünü dört tekerliler oluşturuyor. Pekiyi, trafik yoğunluğu devam ettiğine göre, emniyet şeridi de motosikletlere yasak olmadığına göre günden güne daha çok motosiklet emniyet şeridinden gitmeye devam edecek mi (şahsen söyleyeyim, kural değişsin, ben de giderim)? Pekiyi, eninde sonunda Türkiye'deki motosiklet sayısı artacak mı? Artacak. Bunlar da emniyet şeridine girecek mi? Girecek. Pekiyi, motosikletlerin emniyet şeridinde püfür püfür gittiğini gören bir takım dört teker sürücüleri (Hele de içlerinde biraz 2 teker sevgisi varsa) daha rahat gitmek için motosiklet alabilir mi (Burada alacak mı demiyorum, kesin bir şey yok burada)? Alabilir. Alırlarsa bunlar da emniyet şeridine girecek mi? Girecek. Peki o kadar motosiklet emniyet şeridine girince ortada pratik anlamda emniyet şeridi kalacak mı? Bakın yukarıda emniyet şeridinin açıklaması var. Bu kadar motosikletle o işlevin yerine getirilmesi mümkün mü?
Emniyet şeridi asfalt döşeli olsa da trafik seyri için oluşturulmuş bir şerit değildir. Yapılışının bir amacı vardır. Almanya gibi değiliz denmiş. Tamam, emniyet şeridi kaldırılsın, normal şerit gibi kullanılsın. Hiç sorun değil. Ama bir şeyin özel bir yapılış amacı varsa, o amaç dışında kullanılması uygun değildir. yukarıdan devam edelim, emniyet şeridi motosikletlerle doldu (Tıka basa dolmaz tabii ki ama akıcılığını kaybedecektir). Arkadan ambulans geldi. Sol şerit, otomobil zaten. Bir şeride otomobil ve motosiklet aynı anda giremez. Bu kadar motosiklet girmek için boşluk bekleyecek, otomobil sürücüleri inat edip vermeyecek. Ambulans yine gecikecek mi? Gecikecek. Veya ambulans olmasın, arıza yapmış bir araç emniyet şeridinde dursun. Emniyet şeridinden gelen motorlar yine sol şeride uygun şekilde geçmek zorunda kalacak.
Sorun şu: Medeni ülkelerdeki gibi trafik kuralları adam gibi uygulansın, kurala uymayan otomobil motosiklet farketmeksizin cezalandırılsın, cezalandırılsın ve kimsenin gözüne yaşına bakılmasın ki trafik düzenli olsun, bunun üstüne motosikletlere de ayrı bir şerit tahsis edilsin şeklinde kimsenin itiraz etmeyeceği istekler yerine, kurallar bozuk, bizim de işimiz zorlaşıyor, bizim işimiz kolaylaşsın diye kuralın şurasını da esnetelim diyorsunuz. Bugün motosiklet girer, yarın otomobil girer. Bu ülkede kurallar bir esnedi mi gerisi gelir. Esnememiş hali bile böyle, düşünün.
Özet: Çarpık bir şeyi, daha da çarpıklaştırarak düzeltemezsiniz.
-
Ankara'da emniyet şeridi yok çok şükür 😁
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)