Aklım çok karışık, biraz tavsiye istiyorum. Size güveniyorum
Reklamlar
-
Forumu takip edenler beni az çok biliyolar artık, bir çok şeyi burada çözüyorum bu konuda da sizinle konuşmak istedim.
Şimdi konumuzun içerisinde R125 var. R125 bu forumda hiç sevilmiyo o yüzden olaylara biraz benim gözümden bakmanızı istiyorum.
Yaz aylarında yıllık izine ayrılıp 17 gün tatile çıkıcam bunun 15 gününü motosiklet turuyla geçirmeyi planlıyorum.
3-5 parça kıyafet, cüzdan, gözlük, diş fısçası vsvs. gibi kişisel eşyalarımı bi sırt çantasına alıcam yola çıkarken buraya kadar herşey çok güzel.
Fakat ben kamp olaylarını seviyorum, çadırım, matım, ufak bi şarjı ampul ile her gece bulunduğum şehirde çadırımda kalmak istiyorum. ( maddiyat değil bunun gerekçesi bunu da çadırla falan uğraşma git otelde kal demeyin diye belirtiyorum. )
Her gün farklı şehirlerde konaklayıp batı turu yapıcam bi nevi, bunun için yanımda lastik tamir kiti, bi kaç alet edevat ve zincir temizleme malzemelerim olucak. Bunlarıda bi çanta olarak düşünün.
Yani oldukça fazla malzemeyle yola çıkmam gerekmekte, fakat motorum R125 çok kısıtlı sele ve taşıma kapasitesinin azlığı beni günlerdir düşündürüyor.
Benim sizden isteğim nasıl bi yol izlemeliyim?
En mantıklısı motorumu satıp bi mt25 almak gibi geliyo bana ama kendi motorumu çok seviyorum ve kesinlikle satmaya içim el vermiyo.
Bu motora yan çanta koyabilirmiyim? Tecrübesi olan var mı?
Sürüş pozisyonun yorulucuğu, motorun yavaşlığını ben gayet iyi biliyorum ve bunuda gülü seven dikenine katlanır diyerekten önemsemeden yoluma çıkıcam. Vakit sıkıntım yok, bekleyenim yok, nereye gideceğime dair planım yok. Yani her yorulduğumda çeker bi tesise otururum kendimi hiç kasmıyorum o yüzden o motorla eziyet olurda demesseniz sevinirim kendimi hazırlıyorum beni bozmayın
Evet nasıl yaparım ? Ben bu eşyaları nasıl taşırım hepinize saygılar, sevgiler.
Reklamlar
-
Merhaba,
Öncelikle sizi temin ederim "önyargı" dan nefret ederim.
Sadece 125 CC ile 17 gün boyunca yolculuk yapmanın sizin hayallerinizden uzak bir eziyete daha ilk günden dönüşeceğini garanti ederim.
Peki neden?
- Yanınıza alacağını ekipmanları koyabileceğiniz tek yer sırt çantası, bu da sürekli sırtınızda dengenizi bozabilecek ve sizi yoracak bir ağırlık demek.
- 125 CC alet ile tepe tırmanırken ekstra ağırlıklar ile beraber motor daha bi zorlanacak, bir yerden sonra şişecek.
- Son hızınız şehirlerarası yollar için yeterli/uygun değil, 110-120 görebiliyor olmak sürekli o hızlarda gidebilmek demek değildir, bu hem motoru yorar ve bir süre sonra arıza vermesine sebep olur, hem de tek silindir ile birlikte titreşim sizi uyuşturur.
Peki tavsiyem?
Güzel bir cruiser motosiklet tavsiye edebilirim. MT-125'in 2. eli 12-13.000 lerde dolanıyor, onu satıp GV250, dragstar gibi bir alet alabilirsiniz, muhtemelen kafa kafaya gelir yada üstüne 1000-2000 lira ekler sıfırını alırsınız.
Güzel yan çantalar, arka çanta, geniş bir sele, çift silindir sebebiyle minimum titreşim, yeterli son hız ve gerektiğinde yeterli hızlanma ile hayalinizdeki yolculuğu yapabilirsiniz.
-
Konuya dair hiçbir tecrübem yok lakin benim ybr ile yaptığ şey şu; top case nerden baksan bir sürü eşya alıyor r125 top case bulabilir misin bilmiyorum ama sırf bu gezi için uyduruk bir top case takıp (200 lira civari) sonradan çıkarıp atabilirsin.
Sırtıma dağ çantası gibi devasa bir çanta takıyorum içine sığanlar aklını hayalini durdurur, hatta ya şunu da koyayim dediğin zaman az ittirip bir şekilde içine sokabiliyorsun. Bu sırt çantasını da artçı selesine oturtuyorum (sırtımda bağlıyken).
Dediğim gibi hiç tecrübem yok ne ne kadar yer tutar bilmiyorum ama benim aklıma gelen bir de depo üstü çanta var ama oturuş pozisyonundan dolayı sıkıntı çıkarır gibi duruyor.
Bir de şöyle bir konu buldum belki yardımı dokunur; http://www.motosiklet.net/forum/moto...sis-canta.html
İyi günler
-
Se-ZeR adlı üyeden alıntı
Merhaba,
Öncelikle sizi temin ederim "önyargı" dan nefret ederim.
Sadece 125 CC ile 17 gün boyunca yolculuk yapmanın sizin hayallerinizden uzak bir eziyete daha ilk günden dönüşeceğini garanti ederim.
Peki neden?
- Yanınıza alacağını ekipmanları koyabileceğiniz tek yer sırt çantası, bu da sürekli sırtınızda dengenizi bozabilecek ve sizi yoracak bir ağırlık demek.
- 125 CC alet ile tepe tırmanırken ekstra ağırlıklar ile beraber motor daha bi zorlanacak, bir yerden sonra şişecek.
- Son hızınız şehirlerarası yollar için yeterli/uygun değil, 110-120 görebiliyor olmak sürekli o hızlarda gidebilmek demek değildir, bu hem motoru yorar ve bir süre sonra arıza vermesine sebep olur, hem de tek silindir ile birlikte titreşim sizi uyuşturur.
Peki tavsiyem?
Güzel bir cruiser motosiklet tavsiye edebilirim. MT-125'in 2. eli 12-13.000 lerde dolanıyor, onu satıp GV250, dragstar gibi bir alet alabilirsiniz, muhtemelen kafa kafaya gelir yada üstüne 1000-2000 lira ekler sıfırını alırsınız.
Güzel yan çantalar, arka çanta, geniş bir sele, çift silindir sebebiyle minimum titreşim, yeterli son hız ve gerektiğinde yeterli hızlanma ile hayalinizdeki yolculuğu yapabilirsiniz.
Bu işler için çok geçersiz bi motosikletim var biliyorum fakat ss harici bi motorada içim pek ısınmıyo. Madem böyle bi gezi yapıcaksın al 660 falan diyorum belki işimi çözer onunda yakıt etkeni fazla. Belki 5000km yapıcam. R125'im 12-13 kuruş anca yakıyo. Zorlasam zorlasam bi naked alırım belki ama kesinlikle cruisera binemem, içimden gelmiyo. Tavsiyelerin için çok teşekkür ederim.
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:55 ----------
Pangaea adlı üyeden alıntı
Konuya dair hiçbir tecrübem yok lakin benim ybr ile yaptığ şey şu; top case nerden baksan bir sürü eşya alıyor r125 top case bulabilir misin bilmiyorum ama sırf bu gezi için uyduruk bir top case takıp (200 lira civari) sonradan çıkarıp atabilirsin.
Sırtıma dağ çantası gibi devasa bir çanta takıyorum içine sığanlar aklını hayalini durdurur, hatta ya şunu da koyayim dediğin zaman az ittirip bir şekilde içine sokabiliyorsun. Bu sırt çantasını da artçı selesine oturtuyorum (sırtımda bağlıyken).
Dediğim gibi hiç tecrübem yok ne ne kadar yer tutar bilmiyorum ama benim aklıma gelen bir de depo üstü çanta var ama oturuş pozisyonundan dolayı sıkıntı çıkarır gibi duruyor.
Bir de şöyle bir konu buldum belki yardımı dokunur;
http://www.motosiklet.net/forum/moto...sis-canta.html
İyi günler
Dostum ilgin için çok sağol.
Benim motorun otoruş pozisyonu sıkıntılı, manevra kalibeliyeti çok sıkıntılı o yüzden arka yaslayıp gidebilmem çok zor.
Yine de bi sırt çantası alıcam 50lt civarı.
Topcase'yi bende araştırıyorum 2 gündür bulamıyorum. Benim motora bağlanması çok zor gibi geldi.
Verdiğin linkide okudum çözüme ulaşamamışlar askıda kalmış yan çanta fikrinide oradan aldım. Öyle bi yan çanta bağlayabilirsem üstünede çadırımı fileyle tuttururum ben krallar gibi gider gelirim. çantasız yük biraz dengesiz olur ve motoru sallar diye tereddüt ediyorum. Ayrıca bu düzeni kurup a noktasından b noktasına gidip orada 15 gün kalmayacağım yoksa bi şekilde bağlardım fakat hergün başka şehirde kamp yapacağımdan hergün söküp geri takmak işkence olur.
-
Ben aynı zamanda 25 metreye kadar motorlu yat ve yelkenli ehliyetine de sahibim.. Denizcilikte hız söz konusu olduğunda şöyle bir tabir vardır; Cruising Speed.. Yani sıkıntısız ve sürekli olarak gidilebilecek seyir hızı.. Sizin r125'inizin cruising speed'i yani seyir hızı asla sürekli 120 km/h olamaz. Bu inanılmaz bir benzin sarfiyatı ve motorun da sürekli kendini soğutmaya çalışması demek olacaktır. Soğutma sisteminin bir yerde hata vermesi veya en ufak bir aksamada sizi yolda bırakacağını unutmayın. Su soğutmalı makineler hava ile bir miktar bil olsa soğumaz tasarımları buna izin vermez o yüzden seyriniz bir yerde aksayabilir. Bu seyahate r125 ile kalkışmayın derim ben.
-
Bende MT-25 var, yan çanta koyabilir misin ? Tabiki ama bu motor tur işleri için gerçekten çok yorucu.
-
Millet mondialın scooterıyla geziyor R125in seni yoracağı tarafı ergonomisidir. Onun dışında seyahate çıkmayı bir yerlere varmak olarak görüyorsan zaten litrelik motor bile yetmez sana. 125ccle 90la çok rahat gidersin ki ben gezmeye çıktığım zaman 90-100 üstüne çıkmam. Önemli olan etrafı görmek. Al bi depo üstü çanta yada artçı selesine bağlanan bitti. Ayrıca su soğutmalı motor ki hava soğutmalı olsa da otobanda giden motor şişmez.
-
-
haaa r125 ile yol yapamazsın ama mt25 ile yaparsın öyle mi :D ikiside kemiklerini sızlatır uzun yolda.benim agility ile daha rahat edersin o yolda. herkessss bir gün enduroooo alacakkkkkk.
-
atalayalper adlı üyeden alıntı
Ben aynı zamanda 25 metreye kadar motorlu yat ve yelkenli ehliyetine de sahibim.. Denizcilikte hız söz konusu olduğunda şöyle bir tabir vardır; Cruising Speed.. Yani sıkıntısız ve sürekli olarak gidilebilecek seyir hızı.. Sizin r125'inizin cruising speed'i yani seyir hızı asla sürekli 120 km/h olamaz. Bu inanılmaz bir benzin sarfiyatı ve motorun da sürekli kendini soğutmaya çalışması demek olacaktır. Soğutma sisteminin bir yerde hata vermesi veya en ufak bir aksamada sizi yolda bırakacağını unutmayın. Su soğutmalı makineler hava ile bir miktar bil olsa soğumaz tasarımları buna izin vermez o yüzden seyriniz bir yerde aksayabilir. Bu seyahate r125 ile kalkışmayın derim ben.
120 lerde gitme gibi bi niyetim yok, motorumun neler başarabileceğini biliyorum. Benim taşıma konusunda sıkıntım var gerisinin üstesinden gelebilirim gibi fakat yinede çözemeyecek olursam bi MT25 bakıcam.
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:26 ----------
RoofRoof adlı üyeden alıntı
Millet mondialın scooterıyla geziyor R125in seni yoracağı tarafı ergonomisidir. Onun dışında seyahate çıkmayı bir yerlere varmak olarak görüyorsan zaten litrelik motor bile yetmez sana. 125ccle 90la çok rahat gidersin ki ben gezmeye çıktığım zaman 90-100 üstüne çıkmam. Önemli olan etrafı görmek. Al bi depo üstü çanta yada artçı selesine bağlanan bitti. Ayrıca su soğutmalı motor ki hava soğutmalı olsa da otobanda giden motor şişmez.
Benimde amacım gezip görmek. Arabamda var dilesem en konforlu şekilde bi elimde kahve bi elimde sigara açar şarkımı, klimamı gezerim. @roofroof adamsın. Ben çadırı ve eşyalarımı sabitleyememkten korkuyorum. Beni çok oyalamamalı çünkü her akşam hepsini indir bindir yapıcam. 90 km hız banada yeter.
-
Düşünürsen konuşalım motor satılık )
-
extagon adlı üyeden alıntı
haaa r125 ile yol yapamazsın ama mt25 ile yaparsın öyle mi :D ikiside kemiklerini sızlatır uzun yolda.benim agility ile daha rahat edersin o yolda. herkessss bir gün enduroooo alacakkkkkk.
Benim sıkıntım motorumun biyerleri sızlatması değil. Yük taşıyamama sanırım kimse tam olarak okumuyo yazdığımı.
Kemikler sızlar geçer, ben keyifli bi gezi yapabilirsem gerisi önemli değil 2 gün erken döner evde yatarım. MT25'e topcase bağlanabiliyo ve selesi nispeten daha kalın ve artcı tutamaçları sabitlemeyi kolaylaştırıyo. Aksi taktirde motorum beni hiç üzmeyen severek kullandığım bi motor.
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:32 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:31 ----------
waldorf adlı üyeden alıntı
Düşünürsen konuşalım motor satılık
)
Bin motoruna gel hemen Anlaştık. valla takas uyarsa buyur konuşalım.
-
Naked motor 130 dan sonra yorucu oluyor ama yılda 1 veya 2 kez uzun yol yapmak için nakedın pratikliğinden vaz geçilirmi ? Bence geçilmez .
-
https://www.feyizoglu.com/Forte-Gt-7...Lt-_52439.html
Geçen bunu 180 TL'ye aldım.İçinde yağmurluğu da var.Artçı selesine alttan kemerleriyle bağlıyorsun olmadı bi de üstünden şu kancalı iplerden geçirirsin on numara çanta.Çıkarıp takması da kolay.Şekilsiz bişi ama çok iş göreceğini düşünüyorum.
-
RoofRoof adlı üyeden alıntı
https://www.feyizoglu.com/Forte-Gt-7...Lt-_52439.html
Geçen bunu 180 TL'ye aldım.İçinde yağmurluğu da var.Artçı selesine alttan kemerleriyle bağlıyorsun olmadı bi de üstünden şu kancalı iplerden geçirirsin on numara çanta.Çıkarıp takması da kolay.Şekilsiz bişi ama çok iş göreceğini düşünüyorum.
Kapasitesi yeterli olur mu acaba? 36 lt içine neler koyabiliyosun? Birde çadırı buna bağlayıp iple dolarsam sanırım çözer.
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:43 ----------
Boldpilot adlı üyeden alıntı
Naked motor 130 dan sonra yorucu oluyor ama yılda 1 veya 2 kez uzun yol yapmak için nakedın pratikliğinden vaz geçilirmi ? Bence geçilmez .
https://i.hizliresim.com/0EzpB8.jpg
Benimde düşüncem bu. Motorumu çok seviyorum satmak istemiyorum. Bu tarz bi geziyi yılda 1 kere yapabilicem. Hafta sonları 150-200 km yolda bi sırt çantası iş görüyo
-
o kadar yolu ss bir 125 cc ve yuk ile cok zor. hele hele sirtinda tasiyacaksan omuzlarin kopar benden soylemesi. aslinda mt-25 gibi bir motora gecebilsen bir nebze canta falan takilir ve performansi ile daha dogru olur. bu arada fuar ile birlikte bir kac farkli alternatif motor falan da cikar belki. biraz bekleyip bak istersen duruma ama senin motor ile hem one yatik olmandan dolayi hem de sirtinda yuk olmasindan dolayi mahvolursun. ben butun yaz antalya-side arasinda sik sik gittim pulsar ile ve gidon yukseltme, tur cami ve topcase ile bir nebze rahat ettim. yol uzadikca cekilmez olur ellerine binen yuk ki senin motorun daha yatik bir surusu var. sayet cruiser falan sevmiyorsan en azindan dik duruslu bir nacked daha dogru bir tercih olur senin acindan. en kotu senaryoda pulsar 200 ns al, cbf 150 al, ybr al ama senin motor ile eziyet oturus pozisyonundan oturu.
-
Valla kardeşim söylediklerinin içinde en mantıklısı, r125 ve today i verip Mt25 almak. Mt25 güzel ve kullanışlı tur camları var artık. Topcase bağlantısını da sadece tutacaklar değil, arka peg ile desteklenirse iyi sonuç verir. Şehir içinde veya kısa gazlamalarda senin motor iyi güzel hoşta bak emin ol bir kaç uzun yoldan sonra soğursun ondan. o yolu today le yapsan daha rahat geçer. Ben ybr yi eşek gibi yüklediğim oldu. Yetmeyen yerde 87+14 litrelik bir dağcı çantam var, onu dolduruyorum, yukarıda bir arkadaşın dediği gibi, sırtıma alıp koltuğa oturtuyorum. Ama senin motorda bu da mümkün değil.
-
Norton772 adlı üyeden alıntı
o kadar yolu ss bir 125 cc ve yuk ile cok zor. hele hele sirtinda tasiyacaksan omuzlarin kopar benden soylemesi. aslinda mt-25 gibi bir motora gecebilsen bir nebze canta falan takilir ve performansi ile daha dogru olur. bu arada fuar ile birlikte bir kac farkli alternatif motor falan da cikar belki. biraz bekleyip bak istersen duruma ama senin motor ile hem one yatik olmandan dolayi hem de sirtinda yuk olmasindan dolayi mahvolursun. ben butun yaz antalya-side arasinda sik sik gittim pulsar ile ve gidon yukseltme, tur cami ve topcase ile bir nebze rahat ettim. yol uzadikca cekilmez olur ellerine binen yuk ki senin motorun daha yatik bir surusu var. sayet cruiser falan sevmiyorsan en azindan dik duruslu bir nacked daha dogru bir tercih olur senin acindan. en kotu senaryoda pulsar 200 ns al, cbf 150 al, ybr al ama senin motor ile eziyet oturus pozisyonundan oturu.
Öncelikle alakanız için teşekkür ederim fakat içime sinmeyen hiç bi motora binesim yok. MT bi alternatif ama ben ss motorla gezmek istiyorum. Todayimi satıp kendimi motorumu satmadan bi cbf 150 alabilirim. Today neredeyse cbf parası fakat ben dönüp dönüp bakmayacağım hiç bi taşıtı almadım bugüne kadar. Ben balkonda oturup arabasını izleyen adamım öyle anlatayım. Today parasına onlarca motor varken 50cc bi motor almamın en büyük sebebi görselliği, şeker gibi motor al eve besle yani biraz şizofrence belki ama tipini sevmedikten sonra gerisiyle ilgilenemiyorum. Bu sadece cruiser olduğu için değil. Mesela tutup bi MV AGUSTA F3 olsa yine binmem görsel görsel görsel. Kötü bi olay biliyorum ama maalesef engel olamıyorum.
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:08 ----------
Metehan07-70 adlı üyeden alıntı
Valla kardeşim söylediklerinin içinde en mantıklısı, r125 ve today i verip Mt25 almak. Mt25 güzel ve kullanışlı tur camları var artık. Topcase bağlantısını da sadece tutacaklar değil, arka peg ile desteklenirse iyi sonuç verir. Şehir içinde veya kısa gazlamalarda senin motor iyi güzel hoşta bak emin ol bir kaç uzun yoldan sonra soğursun ondan. o yolu today le yapsan daha rahat geçer. Ben ybr yi eşek gibi yüklediğim oldu. Yetmeyen yerde 87+14 litrelik bir dağcı çantam var, onu dolduruyorum, yukarıda bir arkadaşın dediği gibi, sırtıma alıp koltuğa oturtuyorum. Ama senin motorda bu da mümkün değil.
Metehan abi ben hafta sonu hava iyi olursa biraz yükleyip bi alanya yapayım bakalım etkisi ne olacak sanırım fikir uyandırır. Olmadı ikisini verip bi mt25 alıcam. Sırf topcase için motor almakta beni pişmanlığa itecek ama hayırlısı artık.
-
-
RoofRoof adlı üyeden alıntı
https://www.feyizoglu.com/Forte-Gt-7...Lt-_52439.html
Geçen bunu 180 TL'ye aldım.İçinde yağmurluğu da var.Artçı selesine alttan kemerleriyle bağlıyorsun olmadı bi de üstünden şu kancalı iplerden geçirirsin on numara çanta.Çıkarıp takması da kolay.Şekilsiz bişi ama çok iş göreceğini düşünüyorum.
Hocam bu çok iyiymiş hakikaten top case çirkinliğinden de kurtarır insanı.
Sırta takmak için askılıkları var mı bunun ? Veya en azından el ile taşımak için kopçası falan ?
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)