Arka lastiğe atılan fitil performansi hizi düşürürmü, böyle gezmek sorun çıkarırmı
Arka lastiğe atılan fitil performansi hizi düşürürmü, böyle gezmek sorun çıkarırmı
peki bana göre fitil ile sürerken motor daha az performansla gidiyor ve zor hakimiyeti doğrumudur bu düşünce
Ne alakası var?
Fitilli lastik tehlikelidir. Fitil günü kurtarmak için atılır, kalıcı çözüm değildir. O fitil yüksek hızda/sıcaklıkta/tümsekte yerinden çıkabilir.
İçten mantar yama yapmak doğrusudur.
Fitil kullanımı bu zamanda bence gereksiz... Onun yerine lastik tamir kitleri var geçici çözüm olarak...
2 fitil gezdim yaptırmadım. sonuç tamir olamaz düzeye geldi ve güzelim kaliteli lastik gitti
İnsanlar tehlikelidir kaza yapacaksın yazmışlar hala performansdan bahsediyorsun, evet 0 dan 100 km/s e yarım saniye geç çıkarsın fitil yaptırma desem inanacaksın ama Allah göstermesin ölürsün diyenlere itimat etmiyormusun !!!
İki sene önce lastiğim patladı, çok acelemiz var Antalya gecelerine akacağız ya fitil yaptırdım vakit kaybetmeyelim diye, gözümüz nasıl dönmüşse saatlerce 160-170 bastık o fitilli lastikle ( o zamanda biliyorum fitilin ne b.ktan birşey olduğunu) 130 km ile giderken arka lastik zart diye yere oturdu fitil olan yerden 5-6 cm açılmış, şamrelli lastik olsa o hızda ölmüştük..
özellikle hızlı motorlarda/otomobillerde fitile asla güvenmeyin, o fitili sokmak için lastikteki deliği dahada genişletmek zorundalar ve içerdeki kord bezine yada tellerine daha çok zarar verdikleri aşikar..
en temizi lastiği janttan ayırıp içerden soğuk mantar yama uygulamaktır..lastiği sökemiyorsan yanında bisiklet mini el pompası taşı, çivi giren yeri kurcalama , giren cismi çıkarmaya çalışma bas havayı 15-20 bar yola devam etmek adına yeterli.
15-20 bar mini pompa ile erişebileceğin bir basınçtır, en yakın lastikçiye 60-70 km hızla emniyetli bir şekilde gidebilirsin..
senin motosikletin çok yüksek hızlara çıkmadığı için sıkıntı yaşamamış olabilirsin ama bir gün iki kişi ve yüklü kullanımda 100 km/s ile giderken o fitiller sana şaka yapabilir dikkatli ol..
Fitil atmak tembel işi,mantar yama en sağliklisi tabi bu işide düzgün yapmak lazim mantar lastik iç yuzeyinde göbek yapmayacak yoksa iki gunde bir surekli hava kaçirir.
bende de tvs apache var ve arka lastik 2 yerinden fitilli dolaşıyorum. genelde 90 ile 70 km hız arası yol alıyorum ve yolculuklarım kısa sürdüğü için sorun olacağını sanmıyorum.
arka lastik zaten 65 liraydı şundan aylar önce baktığımda.
eskiden hava hiç eksilmezdi ama şimdi 1 hafta havasına bakmayayım 15 psi nin altına iniyor.
valla herkes yorum yapmış ama bilmiyorum lastiğine fitil atıp yüksek hacimli bir motosiklet ile sıkıntı yaşayan mı oldu. 1000 RR motorumu 2 sene arkada 2 fitil ile kullandım hiç bir sıkıntı yaşamadım. Motosiklette içten yama ile fitilin bir farkı yok. eğer takıntılıysanız lastiği değiştirin. Kulaktan dolma bilgilerle içten tamir ile fitilin arasında fark vardır demek komik oluyor. lastiğin bir bütünlüğü var zaten teknik olarak düşündüğünüzde bu bozulduğunda hertürlü değiştirilmesi gerekir.
fitilde yamada düzgün yapıldıktan sonra atma yapmaz lastiği çok hızlı çukura vs sokarsanız her iki tamir şeklide işinize yaramayabilir.
Hayır, yanlış bilgi vermeyin.
Fitil anlık çözüm üreten, o çözümü üretirken de mecburen lastiğin teline bezine zarar veren bir yama sistemidir. Yıllardır motorumda taşırım, acil durumda yapar devam ederim. Ama en kısa sürede sökülüp soğuk yama yapılmalıdır.
Sıcak yama da lastiğin yapısını bozar, fitili söktükten sonra sıcak yama yaptırmayın.
Yani lastikte bir çivi vs farkettiyseniz, ya da lastik yere henüz çökmemişse ama patlak olduğunu anladıysanız fitil yapmanıza gerek yok. Hemen lastikçiye gidip soğuk mantar yama yaptırın, mantar yama çoğu lastikçide olmuyor ama en sağlıklısı mantar yamadır.
Patlak olduğunu anladığınız lastiğe inme süresi uzasın diye gereğinden fazla hava vurmayın, çünkü fazla hava deliği büyütür.
Fitil yama yapıldığı an yapışkan özelliği vardır, ama zamanla kurur ve özelliğini yitirir. Hızlı olmayan bir araç ise yerinde durur ama hava kaçırmaya başlar, hızlı bir araç ise lastiğin merkez kaç kuvveti ile yerinden çıkma ihtimali vardır.
Şöyle düşünün; bir deliğe bir şey tıkıyorsunuz, önünde arkasında herhangi bir montaj yapmıyorsunuz. Zamanla yapışkan özelliği gittiği için o delikten kendi kendine çıkmasına engel olamazsınız.
"normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"
kime göre yalnış bilgi ? sıkıntımı yaşadınız ? ben bizzat yaşadığımı söylüyorum. Spor motorda 2 yıl durdu fitil çıkıp biryere fırlamadı. Ama tekrar söylüyorum uzun vadede bunun fitilide yamasıda sıkıntılıdır sonuçta lastik yüksek süratlerde belli ısılara ulaşıyor mantarı yaması fitili hepsi benim için geçici ve aynı.
Ben de hiç sıkıntı yaşamadım bu güne kadar, en büyük sıkıntım panelvan aracımın lastiğindeki eskiyen fitillerin zamanla eskiyip hava kaçırması yüzünden lastiği söküp içten tekrar yama yaptırmam oldu.
Fakat sen sıkıntı yaşamadın ben sıkıntı yaşamadım diye bir gerçeği göz ardı edemeyiz, hele ki iki teker üzerinde giden motosiklet için.
Güçlü ve hızlı motorlarda belli bir zaman sonra fitilin ısınan lastikten çıkması fizik kuralları gereği çok normal bir durumdur.
"normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"
yukarıda fitil ile ilgili yaşadığım hadiseden bahsettim..
kime göre demişsiniz
bir lastik üreticisine göre !
fitilin nasıl kullanılacağı ile ilgili Türkçe açıklama videoda mevcut
https://youtu.be/GIE0Gwey_Ac
6. dakikada patlak lastikle ilgili konuşmuş..
fitil sadece yolda kalmamak, lastikçiye erişebilmek adına kullanılabilir, aynı görevi lastiğe hiç zarar vermeden minik bir el pompasıda gerçekleştirebiliyor !
İnce delinmiş lastiğe kaliteli fitil olur, çok büyükse 1 cm ye yakın tekrar kaçırma riski olur.Fitili lastik yapıştırma ilacıyla kullanmak gerekir, mantar yama ilacı ile değil soğuk olan, şambiyel yama ilacıyla.Fitil içeriye doğru uzun sokulmalı, siyah kauçuklu fitiller yani ipler en kalitelisidir yapışkan kauçuk kıvamı düşük olan fitil en iyisidir.Motosiklet için olan fitil daha kibardır kalın değildir kıvamı daha yumuşaktır.Kaçıracağı zaman mantar yamada hava kaçırıyor.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)