Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

yeni başladım bazı soru/sorunlarım var

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    24 Ekim 2017
    Merhabalar,

    İlk olarak ekipmanlarımı daha sonra ehliyeti ve son olarak geçtiğimiz hafta moturumu (r25 tercih ettim)alarak aranıza katıldım. Bazı konularda net bilgim olmadığı için sorun yaşıyorum. Öncelikle sadece hafta sonları trafiğin az olduğu saatlerde tecrübe edinmek için sürüş yapıyorum.

    İlk olarak fren konusunu ele almak istiyorum. Burada öğrenmek istedğim olay frenin kullanımından çok hangi frenin nerede kullanılması gerektiği. Yüksek hızlarda doğru şekilde ön fren kullanımı sorun yaşatır mı ? Arka freni nerede nasıl kullanmalıyım. Hangi freni nerelerde kullanmamalıyım.

    Yeni olduğumdan olsa gerek her vites değişimiden sonra doğru vitese geçiş yaptığımı kontrol etmek için ekrana bakıyorum.

    Kısa süreli sürüşten sonra kollarımın bilek kısımları ağrımaya başlıyor.

    Ayrıca doğru güvenli sürüş için ekstra bir şeyler bilmem gerekiyorsa belirtmenizi isterim.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    levend84 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    theabir bunu beğendi.

  3. #3
    sadraf - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mayıs 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Superlight200
    Klasik bir laf vardır: İyi sürücü, freni az kullanan sürücüdür. Belli başlı noktalar var onlara dikkat et:

    -Virajda ön freni sıkma, dönemezsin
    -Tek fren kullanmamaya çalış iki frenide kombinle
    -Hart diye frenleri sıkma

    tüm bunların yanında sağlam bir lastikte oldu mu dertsiz tasasız kullanırsın.
    theabir bunu beğendi.

  4. #4

    Üyelik
    10 Nisan 2017
    Motosikleti
    Mondial Mc Roadracer 125 ve R6
    Öncelikle ben bi eğitmen değilim sadece kendi kullanışımdan örnek vereceğim. Çevremden, internetten öğrendiğim ve sürüş esnasındaki tecrübelerimden yola çıkarak yorum yapacağım.

    Mesela yokuş yukarı bi noktada durduğumda arka freni kullanırım. Çünkü motorda ağırlık genelde arkada olduğu için ön frene basardan geri geri kayabilir motor.
    Durmak için ön freni kullanıyorum ama arka fren ile kombine bi biçimde kullanıyorum. Yani Ön frene basarken aynı zamanda hafifçe 3 de 1 i kadar arka frene basıyorum.
    Yavaşlamak için genelde arka freni tercih ediyorum. Tabi şöyle diyim yavaşlamak istediğim mesafe ve o anki hızımdan inmek istediğim hıza göre ön frende kullanıyorum, değişiyor yani.

    Yüksek hızlarda durmak için ön freni kullanıyorum ama tekniğine uygun kullan. Youtube da bununla ilgili bir çok video var izlemeni tavsiye ederim.
    Bununla beraber de arka frenle destek veriyorum.

    Bu arada virajda ön freni kullanma ben o yüzden çok düştüm. Viraja girmeden önce hızını ayarla. Bunu pratik yaparak zamanla kavrarsın zaten.
    Hele ki ıslak zeminlerde çok dikkatli ol.

    Ayrıca lastiklerini değiştirmeni tavsiye ederim eğer değiştirmediysen.


    Dediğim gibi ben eğitmen değilim internette izlediğim çevremden öğrendiğim ve trafikte edindiğim tecrübelerle söylüyorum bunları. Yani diğer yorumlarıda oku hatta en iyisi bence eğitim almak.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 16:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:15 ----------

    Doğru ve güvenli bir sürüş için şunu diyebilirim, trafikte acele etme. Araları kullanma. Çünkü sen araya girdiğinde sağında kaldığın araç sürücüsü seni farkedemeyebilir. Trafikte başka şeylerle meşgul olma. Dikkatini trafiğe ver.
    Yayalara saygı göster. Kurallar çerçevesinde kullan.
    theabir bunu beğendi.

  5. #5

    Üyelik
    26 Ekim 2017
    Klasik olarak gidon düz iken ön ve arka fren kombine kullanılır. Viraj konusu ise bambaşka bi olay , viraja girebileceğin hızlarda gir ve önüne değil çenen döneceğin yere baksın. Önünde sağında solunda araba varsa daha da temkinli ol çünkü araba virajlarda frene basıp durabilirken senin tek şansın kaçmak oluyor. Ayrıyetten buradakiler teorikte bilgiler olup kullanımda daha farklı şeyler yaşıyacaksın o yüzden gidip bi eğitim alıp kafandaki bütün soru işaretlerini yok edebilirsin. Üstelik güzelim motorun varken onu yatırmak istemezsin.

  6. #6
    Pangaea - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Haziran 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Ybr 125
    virajlarda ön freni kullanırsan ön tekeri kitlersin motoru yatırırsın, virajlarda arka freni çok sıkı sıkarsan arka tekeri kitlersin motoru yatırırsın, motoru durdururken (ön fren ve arka fren beraber sıkarak) ön teker gittiğin yöne baksın eğer gidonu çevirirsen ön tekerin kitlenme şansı artar motoru yatırırsın, düz giderken arka teker kitlense de motoru yatırmazsın o konuda için rahat olsun ama arka tekerin kitlendiğini hissettiğinde ayağını frenden çekmeyi unutma.

    özet; virajlarda ön fren kullanma ve sert fren yapma. Boş bir alana git ve arka fren ön fren beraber sıkarak panik fren çalış ve kesinlikle panik fren yaparken gidonu sağa veya sola çevirme.

    (eğitmenlerden ve miniminnacık deneyimimden yararlanarak öğrendiklerimi yazdım)

    motorun hayırlı olsun


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)