Bakımı bu şekilde yapsam olur mu ? (Yağ,Antifiriz,Hidrolik)
Reklamlar
-
Merhaba Honda 650f sahibiyim bütün alet edevat var boşuna işçilik ücreti vermemek için kendim bakım yapmak istiyorum.Yağ,yağ filtresini değiştireceğim,antifiriz ve hidrolik seviyeleri az onlara ekleme yapacağım.
* Yağ olarak Castrol Power 1 Racing 4T 10W/50 kullanmayı düşünüyorum 3.000 km de bir yağ ve filtre atacağım için bu yağ ekonomik ve iyi olduğunu düşünüyorum siz olsanız hangi seçimi yapardınız ?
Castrol Power 1 Racing 4T 10W50 4 LT - 115,43 TL
Motul 7100 10W50 4 LT : 190 TL
* Yağ filtresi olarak her yerde HİFLO marka yağ filtresi var bu marka nasıldır yoksa yetkili servisten orjinal yağ filtresimi almalıyım ?
* Antifiriz olarak kitapcıkta %50 antifriz ve %50 distile su karıştırılması gerektiği söyleniyor bu distile su saf su mudur ? Bunuda marka olarak Castrol radicool kullansam olur mu ?
* Hidrolik olarak elimde Mobil DOT 4 var bunlar araba ve motorsiklet için diye ayrılmıyordur umarım bununda üst kapağı söküp ekleme yapacağım.
Reklamlar
-
tynhsg adlı üyeden alıntı
Merhaba Honda 650f sahibiyim bütün alet edevat var boşuna işçilik ücreti vermemek için kendim bakım yapmak istiyorum.Yağ,yağ filtresini değiştireceğim,antifiriz ve hidrolik seviyeleri az onlara ekleme yapacağım.
* Yağ olarak Castrol Power 1 Racing 4T 10W/50 kullanmayı düşünüyorum 3.000 km de bir yağ ve filtre atacağım için bu yağ ekonomik ve iyi olduğunu düşünüyorum siz olsanız hangi seçimi yapardınız ?
Castrol Power 1 Racing 4T 10W50 4 LT - 115,43 TL
Motul 7100 10W50 4 LT : 190 TL
* Yağ filtresi olarak her yerde HİFLO marka yağ filtresi var bu marka nasıldır yoksa yetkili servisten orjinal yağ filtresimi almalıyım ?
* Antifiriz olarak kitapcıkta %50 antifriz ve %50 distile su karıştırılması gerektiği söyleniyor bu distile su saf su mudur ? Bunuda marka olarak Castrol radicool kullansam olur mu ?
* Hidrolik olarak elimde Mobil DOT 4 var bunlar araba ve motorsiklet için diye ayrılmıyordur umarım bununda üst kapağı söküp ekleme yapacağım.
Dostum selamlar, ben de yaklaşık 2 yıldır senin gibi düşünerek kendim yapmaya başladım bakımlarımı. Yağ olarak motul 7100 kullanıyorum. Daha önce mecburen yamalube kullanmıştım. 7100 den memnunum. Kesinlikle öneririm.
Yağ filtresi için ben de hiflo kullandım bir kere. Fiyatı orijinalinin neredeyse 2 katı ama ucundaki somun vasıtasıyla anahtar ile çok rahat söküp takabiliyorsun. Filtre anahtarları, kayışları ya da zincirleri bazen filtreyi sıyırıyor ve delerek sökmek zorunda kalıyorsun ki hiç hoş olmuyor. Sırf bu özelliğinden dolayı hifloyu öneririm. Performans olarak ne etkisi var açıkçası bilemiyorum. Üzerinde yazan bilgilere göre daha performansı yüksek bir ürün olduğu iddia ediliyor..
Antifriz için ben de daha yeni motul motocool expert aldım. Henüz soğutma sıvımı değiştirmedim. Motul motocool expert kullanıma hazır şekilde. Karışımla uğraşmadan direk kullanıyorsunuz. Eğer 4-5 litre antifriz alayım suyla karıştırıp yıllarca kullanırım diyorsanız bilemem. Ama sadece motorunuza rutin bakım gereği kullanacaksanız 1 litrelik motocool olanından almanızı öneririm. Zira o antifrizin işlevinini kaybetmemesi için uygun koşullarda saklanması gerekiyor. Ayrıca karışım için saf suya para vermeniz gerekecek vs.
Fren hidroliği olarak motul dot 3&4 aldım, bunu da henüz kullanmadım. Emin olmamakla beraber otomobil fren hidroliğinin farklı birşey olduğunu düşünmüyorum. Kitapçığınızda ya da fren hidrolik rezervuarınızda hangi DOT standardında olduğu yazar. Buna uygun alırsanız bir sorun yaşayacağınızı düşünmüyorum. En iyi hidroliği kullanmak istiyorum derseniz: motul rbf 660 öneririm. Fiyatı fazla ama kaynama sıcaklığı çok yüksek. Racing performansında bir ürün.
-
valeros46 adlı üyeden alıntı
Dostum selamlar, ben de yaklaşık 2 yıldır senin gibi düşünerek kendim yapmaya başladım bakımlarımı. Yağ olarak motul 7100 kullanıyorum. Daha önce mecburen yamalube kullanmıştım. 7100 den memnunum. Kesinlikle öneririm.
Yağ filtresi için ben de hiflo kullandım bir kere. Fiyatı orijinalinin neredeyse 2 katı ama ucundaki somun vasıtasıyla anahtar ile çok rahat söküp takabiliyorsun. Filtre anahtarları, kayışları ya da zincirleri bazen filtreyi sıyırıyor ve delerek sökmek zorunda kalıyorsun ki hiç hoş olmuyor. Sırf bu özelliğinden dolayı hifloyu öneririm. Performans olarak ne etkisi var açıkçası bilemiyorum. Üzerinde yazan bilgilere göre daha performansı yüksek bir ürün olduğu iddia ediliyor..
Antifriz için ben de daha yeni motul motocool expert aldım. Henüz soğutma sıvımı değiştirmedim. Motul motocool expert kullanıma hazır şekilde. Karışımla uğraşmadan direk kullanıyorsunuz. Eğer 4-5 litre antifriz alayım suyla karıştırıp yıllarca kullanırım diyorsanız bilemem. Ama sadece motorunuza rutin bakım gereği kullanacaksanız 1 litrelik motocool olanından almanızı öneririm. Zira o antifrizin işlevinini kaybetmemesi için uygun koşullarda saklanması gerekiyor. Ayrıca karışım için saf suya para vermeniz gerekecek vs.
Fren hidroliği olarak motul dot 3&4 aldım, bunu da henüz kullanmadım. Emin olmamakla beraber otomobil fren hidroliğinin farklı birşey olduğunu düşünmüyorum. Kitapçığınızda ya da fren hidrolik rezervuarınızda hangi DOT standardında olduğu yazar. Buna uygun alırsanız bir sorun yaşayacağınızı düşünmüyorum. En iyi hidroliği kullanmak istiyorum derseniz: motul rbf 660 öneririm. Fiyatı fazla ama kaynama sıcaklığı çok yüksek. Racing performansında bir ürün.
Yorumun için teşekkür ederim fakat benim motorun antifirizi mavi motocool expert sarı renkte bir biriyle karışınca bir sorun olur mu ? Yoksa komple boşaltıp motocool expert ile doldurup eksildiğinde takviye mi etmeliyim ?
-
Motul 7100 , 5100 , power 1 rc kullanmış biri olarak Power 1 racing öneririm. Motorunuzun kitapçığında kullanmanız gereken yağın sahip olması gereken değerler yazar. Muhtemelen 5100 hatta bilinmedik markaların yarı sentetik yağlarıda uygundur .Motulun fiyat yüksekliğinden dolayı Türkiye'deki çoğu satıcı motul satmaktan vaz geçiyor.
Filtreye gelince , ben mt07 için yerli malı olan
Fil filtre'nin zp55b kodlu biadil filtresini 15 TL ye aldım. Orjinali 60tl orjinal alıp 5000km(aslında olması gereken 10.000km)de bir değiştireceğime 15tl ye biadil alıp 2500 km de bir değiştiricem.
Antifiriz olarak hazır karışımlar var , onlardan alıp direk eklemenizi tavsiye ederim.
Fren hidroliğine bişey diyemiyceğim , hava alma mevzusu felan var uğraştırabilir 😊
-
Niye 10W50 tercih ediyorsunuz? Kitapçıkta 10W30 yazıyor. O kadar kalın yağ nasıl koruyacak ince yağ için dizayn edilmiş motorunuzu?
-
hasmet adlı üyeden alıntı
Niye 10W50 tercih ediyorsunuz? Kitapçıkta 10W30 yazıyor. O kadar kalın yağ nasıl koruyacak ince yağ için dizayn edilmiş motorunuzu?
Bir viskozite tartışması daha kaldıracak gücüm kalmadı.
-
Garip bir şekilde kalın yağ fetişizmi gözlüyorum forumda... "Kalın yağ iyi yağdır" gibi yanlış bir anlayış yerleşegelmiş sanki...
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:09 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:06 ----------
zekeriyaimam adlı üyeden alıntı
Bir viskozite tartışması daha kaldıracak gücüm kalmadı.
En son bir sürü insanın "motor ısınınca yağ incelir" görüşünü ısrarla savunması, bu konudaki cehaletimizin açık net göstergesi...
-
Sadece fren hidroliği için yazıyorum, DOT 4 senin motor da dahil olmak üzere tüm motosikletler için uygun. Ayrıca hidroliği ekleme değil tamamını değiştirmen gerekir. Youtube da bununla alakalı videolar var, yanlış hatırlamıyorsam AEA da vardı. Hava aldırmadan hidrolik sıvısını nasıl yenileyeceğini kısa sürede öğrenirsin. 2 kişi olursa daha rahat olur ancak elin yatkınsa tek kişi de olur.
-
hasmet adlı üyeden alıntı
Niye 10W50 tercih ediyorsunuz? Kitapçıkta 10W30 yazıyor. O kadar kalın yağ nasıl koruyacak ince yağ için dizayn edilmiş motorunuzu?
Servis bile 10W30 koymuyor ki 10W40 -10W50 kullanıyorlar motoru kışın kullanmıyorum yazın yaşadığım bölge 28-35 derece aralığında bu yüzden 10W50 yi tercih ettim kışın kullandığım takdirde 10W40 koymayı düşünüyorum.
-
Arkadaşlar kitapçıkta yazan yağ neyse o yağ konur motora, emin olun firma hepsini araştırıp yapıyor öyle olmasa böyle yapmazsan garantiden çıakrsın diyemezdi
Lütfen belli konuları kabullenin artık
-
hasmet adlı üyeden alıntı
Niye 10W50 tercih ediyorsunuz? Kitapçıkta 10W30 yazıyor. O kadar kalın yağ nasıl koruyacak ince yağ için dizayn edilmiş motorunuzu?
Bence 10W30 yerine 10W50 kullanılabilir. Çünkü ikisininde soğuktaki viskozitesi aynı. Yani motorun yağ kanallarında aynı davranışı gösterecekler. Buna ilaveten 10W50 yüksek sıcaklığı daha dayanıklı olacak.
-
-
tynhsg adlı üyeden alıntı
Servis bile 10W30 koymuyor ki 10W40 -10W50 kullanıyorlar motoru kışın kullanmıyorum yazın yaşadığım bölge 28-35 derece aralığında bu yüzden 10W50 yi tercih ettim kışın kullandığım takdirde 10W40 koymayı düşünüyorum.
Servis niye öyle yapıyor? Buradaki servisler öyle yapmıyor, motoru dizayn edip üreten firma kitapçığa ne yazdıysa takip ediyorlar... Aksini niye yaparlar anlamış değilim. 10W50 az daha tuzlu, o yüzden mi acaba?
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:19 ----------
mustafa_325 adlı üyeden alıntı
Bence 10W30 yerine 10W50 kullanılabilir. Çünkü ikisininde soğuktaki viskozitesi aynı. Yani motorun yağ kanallarında aynı davranışı gösterecekler. Buna ilaveten 10W50 yüksek sıcaklığı daha dayanıklı olacak.
Asıl problem motosikletin çalışma sıcaklığı esnasında zaten. Modern Japon motorlar eskilere göre çok daha düşük toleranslı parçalarla üretiliyor artık. Yeni CRV 0W20 yağ alıyor mesela... Öyle olunca gereğinden kalın yağ, çok ince aralıklarla girip yeterince homojen koruyucu film oluşturamıyormuş. Bu da yağın asıl vazifesini düzgün yapamaması demek.
-
Süper Moderatör
3000 km'dw bir yağ değişimi çok az o motor için, kitapçıkta kaç km yazıyorsa o zaman değiştirin.
Kafanıza göre visikotize belirlemeyin, kitapdaki mevsim sıcaklık aralığına göre yağ alın. Bu da 10-30 ya da en fazla 10-40 olur.
Fren hidroliği azalmaz, balatalar inceldiği için seviyesi düşmüştür. Yeni balata takılırken pistonlar geri itilince seviye yükselir.
Fakat 3 yıl olduysa fren hidroliğini komple değişmen iyi olur.
Soğutma sıvısının azaldığını nereden anladın? Radyatör mü eksiltmiş yoksa genleşme kavanozu mu? Sağlıklı bir soğutma sisteminde sıvı eksilmez, çok az miktar yaz sıcaklarında genleşme kavanoz kapak subabından buhar çıkışı olur.
Radyatör sıvı eksiltmemişse, sadece genleşme kavanozunda eksiklik varsa bir iki bardak su ekle yeter. Karışıma entifrize filan gerek yok.
Şöyle düşün, ekleyeceğin su miktarı çok az ise ve motorda şu an %50-%50 karışım varsa sen az biraz su eklendiğinde %49-%51 olacak mesela karışım. Hiç önemli değil.
Aslında soğutma sıvı karışımını da 3-4 yılda bir komple değiştirmek lazım.
-
3000 km'de bir değişimi tamamen israf olarak görüyorum. Yağ meselesinde ise kitapçığınızda yazanın dışına çıkmayın derim.
-
Fren merkezindeki seviye fren balatalarınızın durumunu gösterir. Fren balataları bitik diye seviye aşağı inmiştir. Siz de üzerine sıvı eklerseniz. Yeni balata taktığınızda sıvı fazla gelir ve camı patlatırsınız.
Fren hidroliği azalmaz, balatalar inceldiği için seviyesi düşmüştür. Yeni balata takılırken pistonlar geri itilince seviye yükselir.
Motor yağı konusu çok tartışılıyor ama fren hidroliği konusunda dikkat çekmek istedim.
Azalmış kavramı yanlış olabilir, normal şartlar altında fren hidroliği azalmaz, kaçak olması lazım.
Kaçak varsa zaten daha farklı bir sorun, onu tesbit edip düzeltmek lazım.
Normalde balata azaldıkça seviye düşer, balata bittiğinde bile min. seviyenin üstünde kalır.
Değiştirmek için de dikkatli olmak lazım, hava yaptırmadan değiştirmek için bir yöntemi var, videolardan vs bakmakta fayda var.
Hamdım, piştim, hala hamım.
-
hasmet adlı üyeden alıntı
Servis niye öyle yapıyor? Buradaki servisler öyle yapmıyor, motoru dizayn edip üreten firma kitapçığa ne yazdıysa takip ediyorlar... Aksini niye yaparlar anlamış değilim. 10W50 az daha tuzlu, o yüzden mi acaba?
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:19 ----------
Asıl problem motosikletin çalışma sıcaklığı esnasında zaten. Modern Japon motorlar eskilere göre çok daha düşük toleranslı parçalarla üretiliyor artık. Yeni CRV 0W20 yağ alıyor mesela... Öyle olunca gereğinden kalın yağ, çok ince aralıklarla girip yeterince homojen koruyucu film oluşturamıyormuş. Bu da yağın asıl vazifesini düzgün yapamaması demek.
Valla ben bu işten birşey anlamadım her kafadan başka bir ses çıkıyor bilsem zaten sormam Yasadigim bolgede 2 serviste 10-40 koyuyormus yazin kalin ya koymak mantikli bence sıcaklıktan o yag su gibi olmaz bi yandanda bakıyorum kalın yağ aralara tam iyi girmez falan çok karışık işler
-
Şu kısmını hala anlayamadık malesef. Sizin anladığınız şekilde "Kalın Yağ / İnce Yağ" diye birşey yok. Bu konu daha önce çok fazla konuşuldu, her vatandaşın ömrü boyunca da konuşulacak sanırım. Ne de olsa daha önceden açılmış konu varmı diye bakmaktansa yeni konu açmak daha kolay.
Birkaç not:
Motosikletinizde kullanılan antifriz halk tabiri ile "saf tip" kabul ettiğimiz bir sınıfta ise içine su karıştırıldığında o antifrizi komple boşaltıp, kendi solventi ile sistemi yıkayıp ardından komple yeniden kendi antifrizini koymanız gerekir. Çünkü o antifriz tipleri ASLA DEĞİŞMEYEN TİPtir. Tabi bu tipteki antifrizler nadirdir, genellikle max. %30-50 gibi oranlarda su ile karıştırılarak kullanılan tipleri tercih ediliyor.
Antifrizin Uçucu Yağlar sınıfında su ile karışabilen yağlardan olduğu unutulmamalıdır. Evet, antifriz su ile karışabilen yağlar sınıfında bir yağdır, tıpkı gliserin gibi... Yağların (üreticisi tersini beyan etmedikçe) belirli aralıklarla değiştirilmesi gerekir. Kullanım kitapçığınızda eğer değişim periyodu verilmiş ise o aralıklarda bir ve sadece üreticinin belirttiği antifriz ile değiştirilmelidir. Aksi halde motora şanzıman yağı koymaktan çok fazla farkı kalmaz. Yani motor onunla da çalışır ancak belirsiz bir süre sonra beklenmedik sorunlar çıkacaktır, mesela devirdaim kilitlenmesi, hortumlarda sertleşme, "O" Ring ve keçelerde sertleşme veya yumuşayarak şişme sonucu kaçırmalar... v.s.
Soğutma sıvınızın seviyesini motor soğukken kontrol etmeniz gerektiğini tekrar hatırlatmak isterim. Motor sıcakken bakarsanız yanlış fikre kapılırsınız.
Soğutma sıvınız değişim süresi geldiği halde yetkili serviste değiştirilmeden gönderildiğine tanık olmuşumdur. Nedeni basit; değiştirmesi zor geliyor. Sana bana zor gelmeyen o iş oradaki adama zor gelebiliyor ve motorunun görebileceği zarar onun umurunda olmuyor. Sonuçta arızalandığında geleceğin yer yine kürkçü dükkanı. Bu yüzden bakım periyodundaki işlemlerin neler olacağını servise gitmeden önce öğrenin, kendiniz yapacaksanız kullanacağınız malzeme ve parçaların doğru olduğundan emin olun, serviste veya ustanızın yanında bakım esnasında durun veya uzaktan da olsa izleyin, gözünüz üzerlerinde olsun. Şüphelendiğiniz durumda anında araya girip konuşun.
Motor yağı için birşey anlatmak istemiyorum, bu konu çok fazla konuşuldu, biraz araştırma ile cevaplara ulaşılacaktır
-
Ön amortisör yağlarını yine motul fork oil ile değiştirin. Sakın ola direksiyon yağı veya normal yağ koymayın.
Neden normal yag koyamamamız gerektigini de yazsaydiniz iyi olurdu. Ben uzun yillardir amortisorlerde 10 viskozite motor yagi kullaniyorum, bir zararini gormedim. Amortisor yaginin ozelligi nedir? (Normal yaga gore cok daha pahali olmasinin disinda)
-
10-50 castrol ve Hi-Flo racing filtre kullanıyorum. Sıkıntı yok.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)