Motosiklet sürerken heyecan yapmak
Reklamlar
-
Yaklaşık 1 hafta kadar önce motosiklet aldım ARORA AR125-48 modelini. Çakma ybr tarzında bir motosiklet. Neyse, evde durduğum zamanlar motosiklet sürme hevesim çok fazla oluyor ama motosiklete bindiğim zaman otomatik olarak bir heyecan basıyor. Nedir bunun sebebi? Acemi olmam, yeni başlamamdan kaynaklı bir şey mi? Daha önceleri sizler yaşadınız mı? Nasıl atlatırız bu duyguyu? Hayır sırf heyecanım yüzünden stop ettiriyorum olmayacak yerlerde. Ayrıca başka bir soru daha sorayım. 1. ve 2. viteste giderken gazı dengeleyemiyorum. Yani sürekli bir ileri bir geri yapıyor.(aşırı derecede değil ama hissediliyor.) Bunun sebebi de yine acemilikten kaynaklı mı? Yani zamanla geçecek şeyler mi yoksa bende mi sıkıntı var?
Reklamlar
-
Dostum elinin ayarı henüz oturmamış. 1 ve 2. viteslerde bu olur. Özellikle yüksek torklu 1-2 silindirli motorlarda yaşanır. Seninki motor kullanmayı içselleştirene kadar zamanla geçecektir. Şu anda elini, ayağını her hareketiyle düşünerek kullanıyorsun. Sonrasında herşey kendiliğinden olacaktır. Heyecan basması güvenlik açısından sıkıntılı bir durum. Motor üzerinde soğukkanlı olmak çok önemli. Stop ettirirsin bu sorun değil. Ama risk oluşturabilecek bir anda elin ayağına dolaşırsa tehlikeli olabilir. Trafiğe kapalı alanlarda bol bol antrenman yap ve mümkünse bir başlangıç eğitimi al.
-
Ben motor kullanmaya ilk başladığımda bir hocamız bana şöyle demişti; gaza çok hassas dokunman gerekiyor, gazı 1-10 arası derecelendirirsek sen 3den direkt 7 ye atlıyorsun gazı öyle açma yavaş yavaş 3, 4, 5, 6 diye aç.
gerçi düşük viteste birden ileri geri atmaması için debriyaj kullanmak da mantıklı...
-
Sehir icinde dikkatli olun acemilikte en buyuk sorun şu( egitim alinmamissa) motor uzerinde yol aldikca tamam bu is diyorsun ancak en ufak bir beklenmedik durumda ciddi hatalar yapabilirsin.Tamamiyle defansif kullan.Motosiklet kullanipta dusmeyen kaza yapmayan cidden azdir.Dikkat et dostum
-
ben şuan 850km yaptım ilk motorumla heyecanı attım trafikte sakinim ilk zamanlar bendede oluyordu şuan rahatım ama gazı bende dengeleyemiyorum elimi sabit tutsamda düşük viteslerde ya açılıyor gaz yada kapanıyor bende sabit tutmuyorum ellerimi hareketli sürekli
-
Eğitim almadım. Bu aralar maddi imkanım olmadığı için alamam da, ben en iyisi trafiğe kapalı alanda bol bol kalkış, ani fren, dar açılarla dönüş deneyeyim. İnşAllah zamanla atarım üstümde ki heyecanı. Yoksa gerçekten trafikte çok sıkıntılı. Bu gün arka tekeri kilitledim zaten Allah'tan düşmeden toplayabildim. He birde bir şey daha sormak istiyorum sizlere. Trafikte giderken sizinde arabalar şeridin ortasında gitmenize rağmen arkadan çok yanaşıyorlar mı? Hatta bazıları dibimden sollayarak geçiyor. O zaman hepten heyecanım artıyor da hani merak ettim acaba benim acemi olduğumu anlayıp mı yapıyorlar yoksa her motorcuya mı böyleler?
-
Ehliyetin yoksa sürücü kursuna yazılmalısın, yada eğitime. Bütçen yoksa ve illa kursa gitmeden önce kendim öğrenicem diyorsan, 40km hızı geçmeden boş bir yol pazar yeri v.s. bulup birinci ikinci viteslerde kullan, dönüş yap, fren çalışması yap, ikiden boşa at, arka frenle dur, on frenle dur, viteste iken debriyaja basıp motorun kendi hızıyla dur v.s. bunları yüzlerce kez yapman gerekiyor, öğrendim deyip sakın trafige çıkma. Oldu deyip heyecanın geçtikten sonra tekrar durumuna bakarsın. .Heyecanın yeni başladığından kaynaklanıyor muhtemelen, herkeste olacak diye bişey yok tabii.
Fakat a-b-c sini doğru öğrenmen için gerçekten iyi bilen bir arkadaşın varsa yardımcı olacaktır. .
Gazi sabitleyemiyorum ve yığılma atılma oluyor dediğin durum için; devri biraz daha artırırsan atıyorum beş bin altibin gibi devirlerde senin için daha kolay olacaktır, boylelikle rolanti gazi gibi az gaz vermek yerine debriyaji daha iyi kullanmayı öğrenebilirsin. .
Ehliyet demişken kendin ve başkalarının sağlığı için trafige ehliyetsiz çikma;)
http://www.motosiklet.net/forum/suru...-ipuclari.html
Benzeri konular var forumda, her bir maddesini aklından çıkarmamak gerekli bence.Hiç bir zaman ben oldum deme..
-
furkan2632 adlı üyeden alıntı
Eğitim almadım. Bu aralar maddi imkanım olmadığı için alamam da, ben en iyisi trafiğe kapalı alanda bol bol kalkış, ani fren, dar açılarla dönüş deneyeyim. İnşAllah zamanla atarım üstümde ki heyecanı. Yoksa gerçekten trafikte çok sıkıntılı. Bu gün arka tekeri kilitledim zaten Allah'tan düşmeden toplayabildim. He birde bir şey daha sormak istiyorum sizlere. Trafikte giderken sizinde arabalar şeridin ortasında gitmenize rağmen arkadan çok yanaşıyorlar mı? Hatta bazıları dibimden sollayarak geçiyor. O zaman hepten heyecanım artıyor da hani merak ettim acaba benim acemi olduğumu anlayıp mı yapıyorlar yoksa her motorcuya mı böyleler?
sen şeridine odaklan o durumda bırak sollasınlar ama otoban gibi yerlerde çokta yavaş gitmemek lazım yavaş gitmekte tehlikeli oluyor bazen arka lastik kitlensin bişey olmaz benim her sürüşte kayıyor bi kere ön tarafı kitlemediğin sürece düşmezsin
-
furkan2632 adlı üyeden alıntı
Eğitim almadım. Bu aralar maddi imkanım olmadığı için alamam da, ben en iyisi trafiğe kapalı alanda bol bol kalkış, ani fren, dar açılarla dönüş deneyeyim. İnşAllah zamanla atarım üstümde ki heyecanı. Yoksa gerçekten trafikte çok sıkıntılı. Bu gün arka tekeri kilitledim zaten Allah'tan düşmeden toplayabildim. He birde bir şey daha sormak istiyorum sizlere. Trafikte giderken sizinde arabalar şeridin ortasında gitmenize rağmen arkadan çok yanaşıyorlar mı? Hatta bazıları dibimden sollayarak geçiyor. O zaman hepten heyecanım artıyor da hani merak ettim acaba benim acemi olduğumu anlayıp mı yapıyorlar yoksa her motorcuya mı böyleler?
Sn. furkan2632. Ehliyetiniz yoksa derhal ehliyet kursuna başvurun, ehliyetinizi cebinize koymadan bu meretle trafiğe çıkmayın. Ha dersiniz ki ben sadece trafiğe kapalı alanda, mesela "kırsal kesimde yaşıyorum ve ormanda enduro kullanıyorum" derseniz orası başka. Aksi halde ilk iş motosikletinize uygun ehliyet sahibi olun, ekipmanınızı tamamlayın.
Heyecanlı olmanız güzel birşey, ama motosiklet üzerinde heyecan çok tehlikelidir. Dikkatinizi dağıtır odaklanmayı engeller, tehlikeleri görmenizi engeller, eğitim eksikliğiniz canınıza mal olabilir veya yaşam kalitenizi düşürecek ciddi kalıcı/geçici sakatlanmalara neden olabilir.
Eğitim için maddi durumunuzun yetersiz olduğundan bahsetmişsiniz. Unutmayın ki eğitim, sadece birilerinin sizinle yüz yüze doğrudan ilgilenmesi ile alınmaz. Kendinizi eğitebilirsiniz, yeter ki doğru kaynakları ciddi şekilde değerlendirin, uygulamaya çalışın pratik yapın. Sakin kalmayı da bu şeklide sağlayabilirsiniz.
İnternet üzerinde çeşitli kanallarda motovlogları izlediğinizi, belki de her gün zamanınızın belli kısmını buna ayırdığınızı düşünüyorum. O videolar yerine bol bol kalitesi ve doğruluğunu kanıtlamış, motosiklet üzerine eğitim ve bilgilendirme yapan videoları, doğrudan eğitim videolarını izleyin. En basit tabir ile Rahmetli Barkın bey' in AEA projesindeki her videoyu izleyin, her birinin içinde, belki de binlerce lira vererek alacağınız eğitimde bulamayacağınız tatlı küçük bilgiler bulacaksınız. Barkın bey asla bir eğitmen olduğunu iddia etmemiş, tersine eğitmen olmadığını ısrarla defalarca tekrar etmiştir. Ama kendisine bizzat da defalarca söylediğim gibi, hiçbir eğitmenin bana katmadığı şeyleri katmıştır kendisi. Bunun gibi kıymetli insanlarımızın eğitm videolarını ve yazılarını değerlendirin. Kendinize değer verin.
Bu dünyada yapabileceğiniz en büyük yatırım kendinize yapacağınızdır. Bunu bir eğitmen olarak söylüyorum, kendinize değer verin. Sürerek, pratik yaparak tabi ki çok şey öğrenebilirsiniz ancak birkaç motosiklet eskitip yüzbinlerce kilometre yaptığı halde kontra tekniğini bilmeyen, hatta anlatıldığında şiddetle itiraz edip karşı çıkan insanlar tanıdım. Eğitim önemlidir. Kendinizi eğitin
-
Bu yorumu,Ehliyet sahibi olduğunu varsayarak yaziyorum.
Öncelikle heyecanini bastir,durum biraz psikolojik,trafik ve motor tecrubesi iyi olan arkadaşlarim icinde hala heyecan yapanlar var.
-Debriyaj kullanim alişkanligini pekiştir.
-Trafik akişini ve hizini vites durumunu vs.öngörülü bir şekilde ayarla.
-Mumkun mertebe motor freni(kompresyonla)yavaşla,bu durum senin hiz bakimindan dengeli gitmeni sağlayacaktir.
-Ilk etapta 5-10bin km kesinlikle arkana artçi alma.
-Boş ve musait yollarda motor uzerinde denge çaliş.
-Debriyaja ve vitese odaklanip,trafigi ve bakişi kaçirma,ilerleyen zamanda taşlar yerine oturacaktir.
Diger detaylari zaten post iceriginde arkadaşlar paylaşmiş.
-
Bu dediklerin bendede oluyor. Düşük hızda stabil gidemiyorum. Bi yığılıyor bi asılıyor filan. Bazen ışıklarda kalkarken stop ettirdiğimde oluyor. Motoru alalı bir ayı geçti ama tam alışamadım. Zamanla düzeliyorum.
Yani sende alışırsın.
-
Yorumlarınız için hepinize tek tek teşekkür ederim. Öncelikle ehliyetim ve ekipmanım var. Fakat motosikletle trafiğe pek çıkmadığımız için(3 günlük eğitim ile ehliyetimi aldım.Toplasanız 8-10 saat anca eğitim verdi sürücü kursu.) heyecan yapıyorum galiba. Yoksa dışarıdan eğitim almak dışında her şeyim tam. Ruhsatı, plakası, sigortası. Mümkün olduğu kadar kitabına uygun yapmaya çalışırım her işi. Galiba kısa zamanda eğitim almak benim karıma olacak. En iyisi ben eğitim alana kadar çok fazla trafiğe çıkmayayım. Hem başkalarının can güvenliği, hem kendi can güvenliğim için. Boş bir alan bulup bol bol antrenman yapayım. Mümkün olan en kısa zamanda da eğitim alayım. Bu arada bu eğitimler 1 gün sürüyormuş galiba, yani 1 gün için 650 TL isteyenler var bu ücret çok fazla değil mi? Ya da gerçekten verdiğim paraya değecek bir eğitim veriliyor mu? Sonuçta 1 günlük eğitim ya ondan merak ettim.
-
furkan2632 adlı üyeden alıntı
Yorumlarınız için hepinize tek tek teşekkür ederim. Öncelikle ehliyetim ve ekipmanım var. Fakat motosikletle trafiğe pek çıkmadığımız için(3 günlük eğitim ile ehliyetimi aldım.Toplasanız 8-10 saat anca eğitim verdi sürücü kursu.) heyecan yapıyorum galiba. Yoksa dışarıdan eğitim almak dışında her şeyim tam. Ruhsatı, plakası, sigortası. Mümkün olduğu kadar kitabına uygun yapmaya çalışırım her işi. Galiba kısa zamanda eğitim almak benim karıma olacak. En iyisi ben eğitim alana kadar çok fazla trafiğe çıkmayayım. Hem başkalarının can güvenliği, hem kendi can güvenliğim için. Boş bir alan bulup bol bol antrenman yapayım. Mümkün olan en kısa zamanda da eğitim alayım. Bu arada bu eğitimler 1 gün sürüyormuş galiba, yani 1 gün için 650 TL isteyenler var bu ücret çok fazla değil mi? Ya da gerçekten verdiğim paraya değecek bir eğitim veriliyor mu? Sonuçta 1 günlük eğitim ya ondan merak ettim.
Ehliyet kursuna kağıda belgeye verdiğin 1000 küsür TL nın yanında eğitime verdiğin 650TL son kuruşuna kadar değer emin ol. 1 gün de olsa hayatta kalmayı öğreniyorsun daha ne? Bazı şeyler var, kendin öğrenirsen yanlış öğrenirsin ve yanlış öğrendiğin bir şeyi değiştirmek sıfırdan öğrenmekten zordur. Motosiklet eğitimi de böyledir. Profesyonel bir eğitimciden eğitim almakla kendi başına boş alanda hatalarını bilmeden sürüş yapmak arasında o kadar fiyat farkı olsun di mi?
-
artemis99 adlı üyeden alıntı
Ehliyet kursuna kağıda belgeye verdiğin 1000 küsür TL nın yanında eğitime verdiğin 650TL son kuruşuna kadar değer emin ol. 1 gün de olsa hayatta kalmayı öğreniyorsun daha ne? Bazı şeyler var, kendin öğrenirsen yanlış öğrenirsin ve yanlış öğrendiğin bir şeyi değiştirmek sıfırdan öğrenmekten zordur. Motosiklet eğitimi de böyledir. Profesyonel bir eğitimciden eğitim almakla kendi başına boş alanda hatalarını bilmeden sürüş yapmak arasında o kadar fiyat farkı olsun di mi?
Haklısınız gerçekten. Kısa zamanda bu eğitim işini halledeyim ben o zaman.
-
Abi YBR ile heyecan basıyosa bi 4 silindire binince
-
Eğitim kısmen de olsa yarar sağlar doğru yerden alınırsa. Tabii ne eğitimi ve nerden alınacak, yolda işe yarar mı v.s. farklı eğitim alanlar bahsedecektir. İşe yarayacaksa da çok büyük bir para değil imkanlarını zorlamiyorsa.
Ben bundan yaklaşık yirmi yıl önce bikac tur atmistim arkadaşlarla, sonra bundan beş altı sene once içten içe heveslendim bir yıl, dedim motor alıcam. Aldım koydum kapı önüne ehliyeti yok tabii, kurslar zaten 'bilen gelsin' diyor dedim kurs yalan..Honda dan temel eğitim aldım, iki gündü, kapalı alan dur kalk, dönüş ve teorik eğitim verdiler, hatalı yerde uyardılar.. hem kendime güvenim geldi, hem de sanırım en baştan hatalı öğrenmedim kendi kendime..Kursla alakasi yoktu, yaklaşimlari ve iletişimi iyiydi, işi olmadigi halde otel kapisina kadar biraktilar eğitim alanindan ustelik, helal olsun dedim..
Kursa yazıldım geldikten sonra, hiç eğitim almadan iyi fiyata da anlaştım, sınav sabahı alıştırma olsun diye bindim motora, baktım vitesler aşağıya büyüyor sınav motorunda, ölur musun öldürür müsun dedim 'kesin kaldım' diyorum. Neyse kullandık, o platform sekiz v.s.hepsi tamam, sınav hocalarının ilk dediği şey durunca ' eğitim mi aldın sen' oldu, dedim noldu ki hayırdır. .Bakışlardan anlamışlar dönüş ve platformda.. Diger düzeylerini bilmiyorum ama hiç bilmeyen için güzeldi..
Trafikte faydası var mı dersen bence pek yok, o bambaşka bişey. Yüzlerce beklemediğin durumla karşılaşıyorsun ve okuyarak öğrendiklerimi uygulamaya çalışırım daima yaşayarak öğrenmemek için..Üzerine kıranlar, arabaya atlamayıp motoru göre göre atlayan yayalar, dibine yanasanlar, yüzelli metre ilerde olanlar, sulanan çimler, mıcır, çamur köpekler, 'gormedim'ler yok yani eğitimde..Bu forumun katkısı vardır üzerimde bu açidan yollar kadar..
Bu başlangıç dönemin geçer bi şekilde, fakat kendi kendini egitsen de eğitim de alsan, motor üstünde ne yaptığını bilmek ve agresiflesince bi sağa çekmek lazım, kendini de tanımak gerek hiç ummadığı şeyler yapabiliyor insan.Nacizane tavsiyem, öğrendikçe heyecanın azalacaktır, fakat tek bir hata kötü sonuç doguracagindan agresiflikten uzak kalman yönünde olacaktır.Egitim demisken bi firsat bulup yol egitimi almak, kismet olursa da bi enduro dusunuyorum ilerde hatta, bol gazlamali ! motor alırım derken bu noktadayım..
-
Gayet normal 1 2 de yapar elınde alışmamıştır sureklu kaskın ıcınde ılerı bak kolları kasma de bide 1 2 hafta kapalı alanda lımon tekniği fren slalom gıdon kılıt donus dene
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)