Şanzıman yağı ve motor yağı farkı
Reklamlar
-
Arkadaşlar ben motorun yağını değiştirmiştim,bi abide de başka bi cup motor vardı,onun vitesler çok sertti,benim motorun yumuşak olduğu için sen yağını nerden değiştiriyosun diye sordu,işte gösterdim yerini,sen motor yağını değiştirmişsin diyo,benim dediğim şanzıman yağı farklı diyo.
alt tarafı 100cc cup bunun şanzıman ve motor yağı farklı mı ?
Reklamlar
-
-
tabiki farklı. şanzımana 90 numara şanzıman yağı koyacaksın. motorada ayrıeten 10-40. ikisini karıştırma doldururken dikkat et.
-
yüksek cc motorların bile şanzıman yağı olmuyor. arkadaşının bahsettiği yapı tahliye etme yerlerinin farklı olmasıdır. mondial mcx150 motorumun motor bloğunun altında ve yan tarafında tahliye yerleri vardı. yan taraftaki tahliye yerinde ufak bir düzgeç vardı. yağ filtresi görevi görüyo diye biliyorum. motorun altındaki yağ tapası ise mıknatıslıydı. oda metal parçaları topluyordu.
-
snappy x adlı üyeden alıntı
alt tarafı 100cc cup bunun şanzıman ve motor yağı farklı mı ?
Değil 100cc, kullandığım 600cc, 900cc, 1000cc ve 1300cc motosikletlerde de ayrı bir şanzıman yağı yoktu hiç... Olan motosiklet var mı bilmiyorum...
-
Benim 2 zamanli Bajaj Chetak ta ayriydi,tabi 2 zamanli olunca haliyle
-
hasmet adlı üyeden alıntı
Değil 100cc, kullandığım 600cc, 900cc, 1000cc ve 1300cc motosikletlerde de ayrı bir şanzıman yağı yoktu hiç... Olan motosiklet var mı bilmiyorum...
hava soğutmalı boksör tip Bmw lerin kuru debriyajlı şanzımanları motordan ayrıdır.. 2012 yılına kadar üretilen GS lerde dahil.. araziye girip sürekli yarım debriyajla GS in debriyaj balatasını yakan şehre pikap üstünde döner genellikle
-
Yaklaşık 1960 öncesi motosikletlerde motor ve şanzıman ayrı birer kutu içerisindeydi. Genellikle motor
hareketini bir dişli ve zincir vasıtasıyla şanzımana iletirdi. Şanziman kutusunun diğer tarafına da çıkış dişlisiyle tekerleğe hareket ulaştırılırdı. O günden bu güneyse hem yerden, hem kilodan,hemde parça sayısından ekonomi yapabilmek adına sistemin tamami aynı kutu ve tek çıkış olan sistemlere gecildi. 1950 li yılların makinalarına 30 no motor yağı ve diğer şanzıman kutusunaysa 90 no hipoidli
dişli yağı doldurulurdu. Hipoidli yağ neredeyse motorun hareketine engel olacak kadar garibim makınayı
zorlar fakat görevlerini yapmaya devam ederlerdi. Örnek Bsa Ajs Matchless Ariel Triumph Horex Dkw
Nsu Bmw Moto Guzzi Norton gibi.
-
-
Dayi eskilerden,garacawa'ci belli,90 numara yağci.
Bu durumu,emzikle,huniyle,anlatman lazım.
-
-
kaç tane 100 lük cub yardım o şanzıman yağı neden çıkmadı? Olcay bey
-
Scooterlarda şanzıman malum CVT tarzı kayışlı. Yağ falan yok. Diferansiyel de yok. Diferansiyel arabada olur zaten. Dişli yağı falan herhalde?
-
-
Benim bildiğime göre scooterlarda oluyor ve kalın bir yağ kullanılıyor, arka tekerin oralardan bir yerlerden dolumu oluyor Olcay beyin dediği gibi...
-
Kayış aktar malı sonsuz fitesli scoter ile cub aynı mı bilmiyordum. İyi aydınlanmış olduk. Motor var teker var diye çok çok ayrı teknoloji olan plaka aktarmalı dojez ile kıyaslanabilir tabi.
Dip not ;plaka aktarmayı form da on kişiden fazla kişinin duyduğu düşünmüyorum çok üstüme gelmeyin .
-
Beyler gittim motorcuya sordum ama bunlarda şanzıman yağı yok diyor,ama yağ koymak için ayrı bir yer daha var.fakat 2 adet tahliye vidası yok.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)