Aşırı bir tepki veriyorsunuz. Ben de 2017de 2015 model motosiklet aldım. Tescil tarihi değil de üretim tarihi baz alındığımı da ruhsatı incelediğimde fark ettim. Buradaki uygulama sanki sizden gizli saklı yapılıyormuş gibi konuşuyorsunuz ama ruhsatı aldığınız günden beri üzerinde yazıyor. Araç muayene işi özelleştiğinden beri kuralların katı tutulması araçların doğru denetlenmesi herkes için iyi birşey. Tabi muayene ücretleri ve cezaların fazla olması konusuna katılıyorum. Milyonlarca araç var ve herşeyi olduğu gibi bu işi de devletimiz özelleştiriyor. Bilmem kaç yıllık da anlaşma yapıyorlar.
613 milyon 500 bin dolarlık ihale bedelini peşin ödeme kararı ile yüzde 10 indirimden yararlanan grup, 552 milyon 150 bin dolara, 20 yıllığına araç muayene istasyonlarını işletme hakkını elde etti.16.08.2007 - 00:00
instagram.com/gerivites
youtube.com/user/nimbus8222
Parça ömrü, raf ömrü diyebiliriz. Misal lastikler bazı contalar olduğu yerde de yıpranabilir. Farlar olduğu yerde de arızalanabilir... Yani araç olduğu yerde 3 sene durduğu için trafiğe çıkmasına engel olacak durumlar olabilir...
Ruhsata yanlış bilgi girdiklerinde ruhsat yenileme mecburiyetinde kalıyorsun ve o ruhsatı düzenleyenlerin yatığı hata sebebiyle 100 lira civarinda euhsat yenileme ucretini sen oduyorsun. Ben de boyle bir durumla karşılaştın sandim.Geçmiş olsun.
bence alkolu bıtaktıktan sonra yorumlama da algılama da netleşir bir daha dene. madde madde her bir dediğinin anlamsız gerçek dışı olduğunu izah ettim ama yetmedi. devam edelim. bak kardeş o maddelerden birinde önceden dediğini anlatmıştım zaten ısrarla söylüyorsun. eh yapacak birşey yok aynı yanıtı bir daha yazalım belki anlarsın bu sefer ) iyi dinle bak. 1) konu üretim tarihi değil. 2)konu taşıtın üretim tarihini alıcının bilmesi bilmemesi değil. 3) konu senin toton da değil. 4) konu muayeneyi yapan ve hala ısrarla hatalı olarak kurum dediğin özel kuruluş değil. onlar ihale ile iş alıp konulan kurala göre çalışıyorlar kafalarına göre değil. bunu da anlatmıştım. (özel kuruluş demek başı boş demek değildir bila istisna her dükkan denetlenir) 5) muayene boşa para harcamak değildir burada algı anlama sorunu ya da sui niyet var muayene olmasın gibi birşey söylenemeyeceğini de anlatmıştım. gereksiz sıklık gereksiz para kaybıdır durumudur izah edilmek istenen. 6) trafik güvenliği içinse 3 yılda bir yapılmasın. 3 ayda bir yapalım. madem ne kadar sık o kadar iyi motorun montaj tarihini de değil hatta tek tek parçaların en başta ilk yapılışı baz alınsın. şaseye oturtma tarihi değil. daha da tedbirli olunur. uzattım detaylandırdım umarım bu sefer kafi gelir ve durursun. zira gerçekten aynı şeyleri bir daha bir daha birmdaha söylemek zorunda olmak hoş değil okuyanlar açısından da.
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:53 ----------
bence aşırı tepki yok. habire söylemek zorunda kalıyorum ama ne yapayım demek ki gerekiyor. bir kamyonu otobüsü dolmuşu bugün satın alıp bugün muayeneye sokmayı mantıklı bulmuyorum. dünyanın gelişmiş ülkelerinde de böyle olduğunu sanmıyorum. uygulama benden saklı yapılıyormuş gibi konuşmuyorum ne münasebet. nasıl böyle birşey olabilir. o kadar saçma ki böyle birşeyi düşünemez kimse. bunu internetten araştırdığımda gördüm insanların şaşkınlığını. neden acaba kimse bakmak zahmetinde bulunmuyor. gerçekten çok ilginç burada gelen tepkiler. sanırım kendi ayağına sıkmayı seviyor bazı insanlar. dediğim gibi muayene 3 aya indirilsin ) ben ruhsatta yazmıyor demedim aksine bunu kendim söyledim ve daha sonra da izaha mecbur oldum bakınız bunlar teferruat neden anlatamıyorum acaba. konu ruhsatta yazması değil. konu taaa başka yerde üretildiği.tarihten başlatılması. üstelik katı kurallarla ilgili nerede ne denmişte bunu deme ihtiyacı hissediyorsunuz? doğru denetlemeye kim itiraz etmiş? neden ne anlatışdığını anlamak isteyen bu kadar az? motor ya da otobüs diyorum bakınız. bayiden aldığınız an götürüp muayeneye sokuyorsunuz diyorum. üretimden sonra 3 yıl geçmişse..bu nedir diyorum.
Patlayıp gümlemeden önce biraz okumakta fayda var.
ARAÇLARIN İMAL, TADİL VE MONTAJI HAKKINDA YÖNETMELİK
bolt bak son kez deniyorum. konu kesinlikle benim sonradan görüp şaşırmam değil anlayabiliyor musun? şöyle deneyelim. o konudan bağımsız küçük ayrıntıları konuşmamak için şöyle yapayım. varsayalım ki ben ve bunu internette anlatan insanlar ta en baştan bliyoruz. oldu mu. ben bana anlatılmamasına değil otobüsü yanda motoru aldığımız gün ya da ertrsi gün mesela muayeneye sokmak durumu doğurabilecek bu tablodan bahsediyorum
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:06 ----------
evet herkes bilmeli. ancak konu bilmek değilse esas olana odaklanılmalı. yani bu durumu hatalı bulmak.
Volkwagen dizel skandalı olmuştu hatırlarsınız. Türkiyede Transporter ve Caddy ler bundan etkilendi. İlk başta problem olmasa da sonradan satıştan çekildi.
O araçlardan Transporterlardan bilgim yok fakat Caddy ler özel izinle satılmaya başlandı, yazılımı güncellendi. Tabi arada 2.5yıl geçmişti.
O Cady alanlardan birini tanıyorum, aynen dediğiniz gibi araç öncelikle muayeneye götürüldü sonrada satış tamamlandı.
Yönetmeliklerde boşluk olabiliyor her ne kadar Almanlar yazsa bile
beni üzen şey ilmen ve fennen bunun gerekmediğini düşünmem. daha önce de demiştim sıfır gibi taşıtla gidip kalan var mı gerçekten? ya da 3 yıl bayide durduğunda bozulup alır almaz tamire giden? parça durdukça eskiyebilir de.. kullanılamayacağı için tamir edilir bence muayene olmamalı o. yoksa muayeneden 1 ay sonra da sıkıntı sorun yaşanabilir. sürekli muayene gibi bir çözümü olur sanırım bunun ancak.
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:10 ----------
bundan ne kadar eminiz? bununda anlatmaya çalıştım aslında. alman olan firma. yönetmelik kanun genelge vs. onların değil. üretimden sonra 3 yıl kuralını koyan onlar mı? ya da onlarla bir ilgisi var mı? orada böyle mi? araştırmaya başladım soruşturuyorum gelişmiş ülkelerde durum nedir
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:14 ----------
gerçekten anladığın bu mu? yani sence ve senin gibi bir iki kişi için daha mesele bu öyle mi? ben ucuza mı aldım pahalı mı geldi? keşke sonraki senininkini alsaydım? gerçekten böyle mi düşünüyorsunuz? sanırım gerçekten konuya odaklanmayı seçenlerle iletişim kurmak daha mantıklı )) bak sana da bir daha söyleyeyim. bu kural bence kötü.amaçlı. sanmıyorum kş dünyada böyle olsun. bir minibüs alıyorsun ve fabrikada taşımada yanda son bayide çok dutmuşsa bugğn alıp bugün muayene ettirmen gerekebiliyor. yoruldum. dilimde tüy bitti laf anlatacağım diye
bazı arkadaşlar nasıl oluyorsa ısrarla ya yanlış anlıyor ya da ana konudan bağımsız ayrıntılara takılıyor )
Devletin muayene zaman aralığını hangi kritere göre belirlediğini bilmek gerekiyor ama bizim devlet adamlarının bile bildiğini sanmıyorum.
Üretim tarihinden itibaren ibaresinin esprisi şu olabilir.
Aslında sıfır araç da muayene ediliyor. Fark bu muayeneyi fabrikanın yapması.
3 yıl sonra da ihaleyi kapan uyanık yapıyor.
Şimdi 2018 model bir araç 2018'de üretiliyor diye bişey yok.
Firmalar modele karar verdikleri andan itibaren en geç sonbaharda üretime başlıyorlar. Yani ruhsatta 2018 yazan araç 2017 kasımında üretilmiş olabilir.
Araç sadece galeride beklemiyor. Fabrikada da uzun süre kalabiliyor.
Örneğin 2018 kasımına kadar fabrikada beklemiş araç 2017 kasımda üretilmiş ve sıfır olmasına rağmen aslında 1 yaşında.
Fabrikalar ruhsat için kontrol ya da bir başka deyişle muayene tarihi basmadığından devlet üretim tarihine bakıyor olabilir.
Yani sıfır araç muayene aralığı 3 değilde 1 yıl olsa fabrika yukarıda örnek verdiğim aracı tekrar test etmeden alıcıya teslim edemez.
Enteresan konu. Muayene aralıklarının sağlıklı olup olmadığının tartışılması gerek.
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
Giriyorsun bir motosiklet bayisine ve 1930 model sıfır bir motosiklet var ellerindee alıyorsun ama devlet trafige çıkarıp çıkarmayacagini bilmiyor mal satışı sorunsuz yapiyorsun bayide. sonra sen diyorsun ki ruhsat ver trafiğe çıkıcam devlet de diyor ki kardeşim çık ama trafige uyumlu olduğunu belgele. Olay sızın için garip olsa da mantık çok doğru ve gerekli aracın sıfır olması trafiğe çıkmak için gerekli güncel şartları yerine geridiğini göstermez. 1930 ile 2014 arasındaki farkın bir önemi yok. 3 yıldır sağlıklı olup olmadığı bilmiyor.ve aracın güncel kurallara uygun olduğunu kontrol edicek bir mekanizma gerekli. He sistemin uygulanisi tartışılır daha seri bir sistem yapılabilir ama mantikli olan ve güvenlik adına devletin uygulaması dogru
Arkadaş devletin asli görevi denetlemek bu ülkede en az 1 milyon otomobil, kamyon, otobüs, traktör, çekici artı 250 bin motosiklet üretilir 500 bin adet te ithal edilir. Bunları toplam 100 ile 150 firma yapar fakat binlerce bayii satar. 150 firmanın kontrolu kolaydır ama binlerce yurt geneline dağılmış bayii nin kontrolu zordur. Onun için devlet sen ne zaman ürettin sen ne zaman ithal ettin diye olayı kaynağından denetler olay bu. Yoksa satışı başlangıç alsa iş kontrolden çıkar.
Adam beş sene biner sonra sıfır bu hiç kullanılmadı der keser faturayı bitirir işi. Ben iki sene oldu alalı motosikletimi bir kişi çevirip sormadı pratik olarak sorması da mümkün değil.
Sen de kurnazlık yapma mesela 2018 sıfır ile 2017 sıfır veya 2016 sıfır fiyatı bu gün aynı mı? Bayi ye gitsen üçüne de aynı parayı verirmisin üçü de sıfır.
bundan 3 yıl önce üretilmiş olmakla... örneğin henry fod tarafından 1901 yılında ford-t olarak üretilmiş olmanın bir olduğunu düşünmüyorum. bunun çözümü bence belirli bir yıl limiti koymak olur belki de. tamamına aynı muameleyi yapmaktansa
---------- Mesajlar birleştirildi - 08:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:14 ----------
kardeş devlet denetlemesin demedim. konu öyle birşey değil. ikincisi hile yapmaya meyilli kişi ya da kuruluş bunu her an herhangi bir aşamada da yapmayı deneyebilir. alakasız şeyleri konuşmayı sevmem ama madem mecburum söyleyeyim bursada bir tane vardı aldım çıktım.yani kurnazlık yapmadım. eski model görünen aracın ucuz satılma nedeni muayenesinin yaklaşmış olması değildir.yanında duran ve tamamen aynı pırıl pırıl diğer iki motordan farklı muamele görmesidir. bunun pistonu aynası ampulu birkaç ay önce üretldi sanıp motor eski diyen de bence pek makul değildir.
---------- Mesajlar birleştirildi - 08:29 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:21 ----------
hep aynı şeyi dedim aziz kardeşim. aslında muayene periyodu talıt ne sıklıkta denetim/kontrol görsün değil bence önemli olan. insanlar aldıktan 1 sene sonra neden ücret ödesinler özel/devlet işletmesine? efendim durduk yerde de eskir demek ne kadar akıl karıdır? yürüyen taşıtla durana neden aynı muamele yapılıyor? efendim 3 yıl yatarsa eskir... e iyi de paşam üretim hatalı olan da var o ne olacak? insanlar neden sürekli üretici/satıcı bayilerle mahkemelik olup duruyorlar sıfır araçlar için? bu olasılığa karşı hadi o zaman her satılan taşıt sıfırken muayeneye girsin mi diyelim. madem hiç kullanılmadan sahibini bekleyenin dururken eskimesi bir ihtimaldir. üretimden bozuk olmakta ihtimaldir. özetle... bence bakış bu olmamalıdır. trafiğe çıkıp kullanılmaya başlamak olmalıdır. durduğu yerde sinyali lastiği çamurluğu kopmuş bozılmuş plakalığı fren pedalı kopup düşmüş debriyaj teli kopmuş motoru alan direk tamire götürür zaten. ya da almaz. motosikletimi daha sıfırken yanda sıfır gibiyken neden servis yerine sırf arıza sorun tespit edilsin diye bir yere götüreyim?
Oncelikle bir fikir paylasmissin , seninle ayni fikirde olmayan herkese atar yapiyorsun, su uslubun ne kadar uzucu ve yorucu.
Bu urunun icinde durdugu yerde de omrunu tamamlayan, kaucuk conta, yag vb parcalar var, o yuzden uretim tarihi baz aliniyor, her ulkede bunun icin farkli tarihler var, hatta bir cok ulkede, ruhsati cikartirken muayeneye goturuyorsun, yada arac el degistirirken tekrar muayeneye gitmesi gerekiyor.
listesi burda
https://en.wikipedia.org/wiki/Vehicle_inspection
ayrica biliyorsun ki ruhsatsiz kullanilan araclar var, s1000rr alip sadece pistte kullanan plaka cikartmayan arkadasim var, yada ormanda motocross yapanlar plaka cikartmiyor cunku trafige sokmuyorlar araclarini, onlar da trafige cikarken , ciktigi tarihten itibaren mi 3 yil sonra yaptirsinlar.
Bunun gereksizliği istatistiki bilgiyle kabak gibi ortaya çıkar. Mevzubahis konu nedeni ile muayeneye girip kalan araç sayısının, toplamda o yıl sıfır olarak satılan araç sayısının muayeneden kalma oranına bakılmalı. Eh, madem ki mantık bu yönde, muayeneye giren değil toplamda üretilip muayeneden geçemeyenin oranına bakmak doğrudur. Belki bu şekilde bir mantık kurduğunuzda olayın tamamen Para için yapıldığını görmek kolaylaşır.
Gidip de 1930 model aracı 2014/2017 model ile bir tutmak da, yontma taş devrindenki mızrağı şu anki EMP veya gauss ile kıyaslamaya benzer. Az mantık lütfen. Elbette ki üzerinden 20-30 sene, hatta 8-10 sene geçmiş ise yeni satış yapılsa dahi muayeneye girmesi kanımca doğrudur. Yağlardan tutun da lastiklere hatta şasede çürümeden fren balatalarındaki küflenmenin sonuçlarına kadar zaman ve saklama koşulları hemen herşeyi değiştirir. Bu değişiklikler için kriter olarak motora koyulan yağın bekleme süresi bahane edilmiş ise konuya şüpheyle yaklaşılmalıdır.
bir fikir paylaştım haksız ve hatalı olduğumu söyleyenlere karşı da fikrimi söyleyip açıklıyorum bunu atar saymak üzücü yorucu ve bozuk üslup addetmek bence hoş değil. sen şunu diyorsun aslında: "ben seninle aynı fikirde değilim şimdi aksi fikir beyan edeceğim ama sen bunu kabul edip susmalısın yoksa ben yorulurum. o nedenle ben yazayım sen evet de" bu dediğin "yanıt verme hakkın yoktur bir kere söyle sus isteyen seni eleştirsin ama sen konuşma demektir" e şimdi sana da cevap yazıyorum bu da üzücü ve yorucu o zaman öyle mi? bak atar dediğin şey kime söylenmiş. motorumdan benzin kokusu geliyor diyene dizel olsa gelmezdi diyene söylenmiş herkese değil. kimileri anlamıyor olmayan düşünceler ve davranışlar varmış gibi lanse ediyor bilerek bilmeyerek. kurnaz diyen var arkadaşım. hangi tarih baz alınsa mantıklıdır konusuna ruhsata bakmamışsın diyen var konu dalgınlık ya da bilgisizlikmiş gibi. insanlar anlasınlar diye bir daha bir daha izah etmek zorunda olmak benim için çok mu keyifli sanıyorsun? bunu kapatayım dediklerinle ilgili fikrimi söyleyeyim.umarım atar sayılmaz. üzücü ve yorucu olmaz umarım. durduğu yerde ömrünü tamamlama olasılığı ile ilgili 2 ya da 3 kere söylemiştim sıfır araç üretim hatası örneğini de vermiştim oysa ki. bak o olur. her çıkan araç direk muayeneye gidecek densin harika fikir. ama ya eskidiyse diye bir bakış olmamalıdır. ki zaten bildiğinden de eminim bilmemen saçma olur muayenede yağ kauçuk kontrolu oldukça zordur ruhsatsızlara gelelim. tekrar olacak ama hile yapacak kişi ya da kuruluş bunu her daim yapabileceğinden "ruhsatsız sürme ihtimaline tedbir olarak böyle yapıyoruz" dediklerini sanmıyorum. sen de aynı yanlışa düşüyor ve servise gitmekle muayeneye gitmeyi katıştırıyorsun kardeş. plaka çıkartmaya kalktığında ya da ya da başka bir zamanda motoru sorunlu olan insan bunu tamirhane ile çözer/çözmelidir. bunum çözümü -demiştim- tespit için para vermek olmamaldır. diğer yandan bu olasılık 3 ayda 1 yılda da geçerlidir. çözümü sürekli muayeneye sokmak olur. böyle mi yapılsın motokrosçu pistçi böyle yapabilir diye?
---------- Mesajlar birleştirildi - 09:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:57 ----------
tekrar söyleyeyim. belirli bir yaş ve limit üstü belirlenebilir ford model t örneğinde söylediğim gibi. 1901 model bir araç buna tabi olabilir. ama her 3 yılı fabrikada bayide dolduran olmamalıdır.
eşeğin kim olduğu.. hem de troll eşeğin kim olduğu.. iyi niyetle fikir alışverişinde bulunmak niyetinde olanla amacı pislik olanın kim olduğu görülüyor. bir hakaret küfür sallamadığın kalmıştı onunda yaptın. hata senin böyle ağzından yellenmene izin verenlerde aslında. ben eşek değilim ama sen "şerefli olmamak" dediğimiz dertten muzdaripsin. bak diğer örneği verdim. arkadaşımız korkmuş endişeli. motorumdan benzin kokusu geliyor diyor. "sen nasıl bir pisliksin ki benzinli olduğu içindir dizel olsa gelmez" diyebiliyorsun. burası makul mantıklı aklı başında insanların fikir alışverişi için değil mi? şarlatanlar soytarılar şakşabanlar insanlara eşek desinler diye mi var?
---------- Mesajlar birleştirildi - 09:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:05 ----------
sen bir konu konuşurken karşındaki insanın totosundan bahsedebilecek kadar aymaz ve ahlak düşkünüsün. yüzüne vurulunca da hakaret ediyorsun. gidip kendin gibilerle oynasan nasıl olur?
---------- Mesajlar birleştirildi - 09:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:07 ----------
anlayan insanları görmek sevindirici nedense çırpınsanız da olmuyor bazen. demiştim bunu. kaç tane bu şekilde gidip kalan var acaba?
---------- Mesajlar birleştirildi - 09:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:10 ----------
tam olarak bilemiyorum bilenler yardımcı olabilirler mi? böyle davranan insanları nasıl şikayet ediyoruz?
Ayrıca konu sahibi eleman , madem hakaret etmek görüş bildirmek oluyor bende görüşlerimi bildireyim senin üslubuna layık şekilde.
Ayran bu , yarısı su , ister iç ister dök. Ya seve seve yads sieve sieve o muayeneyi yaptıracaksın. Beğenmiyorsan yallah gelişmiş ülkelere.
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)