Benim de 15 modeldi. 2016 da aldım motoru 2019 3 üncü ayında ilk muayene var.
Herkes baska türlü ...
Benim de 15 modeldi. 2016 da aldım motoru 2019 3 üncü ayında ilk muayene var.
Herkes baska türlü ...
Tescil tarihinden itibaren 3 yıl diye biliyordum.
2016 Mayıs ayında çalıştığım Kurum Renault Kangoo model bir MPV aldı. Aracı kullanıyoruz iyi güzel hoş gidiyor. Şubat ayında öylesine ruhsatı incelerken ne zaman bunun muayenesi die. Bir baktımki Mart ayındaymış muayenesi. Hafif ticari araçların her sene muayenesi olması gerekiyor. İstinye Renault Mais'den arabayı ben çıkardım.
Kanunlar bellidir. Saçmalık olup olmadığını sorgulayamayız. Mevzuat'a göre Ruhsatta yazan bilgiler doğrudur. Muayene tarihi belirtilmişse en geç o gün içinde muayene yaptırılmak zorundadır. Seve seve yaptırdık. Fazla takmamak gerek böyle şeyleri. Geçen tek şey muayene olsun en fazla 10tl fazla verirsin biter gider.
Tekerin düz bassın
Benimde başıma geldi. Olayın sebebi şu bayileri korumak halkında korunmasını sağlamaktı. Önceden motosiklet vs gibi araçlarda trafiğe çıkış tarihinden itibaren 2 yıldı. Bir kaç yıl önce 3yıla çıktı sevinmiştim o zamanlar. 2016 da motor aldım motorun modeli eskiydi yani 2014 yada 2013 inanın başka yerde fiyat sormadık tanıdık (okul arkadaşım) diye. Aradan zaman geçti sevincim kursağımda kaldı. Trafiğe çıkış değil fabrika çıkış tarihiymiş. her neyse aradan biraz zaman geçti ruhsata baktım vize zamanı geldi vizeyi yaptırdık.
Bide şöyle bişi var farlar ayarsız diye hafif kusur buldular. O motor fabrika çıkışı serviste farlar kontrol ediliyor mu bilmemde ayarsız gelmişte olabilir.
Sana hak veriyorum konuyu açan kardeşim. 5 yıldan geç trafiğe çıkan 0 aracın muayenesiz trafiğe çıkması yasaktır denmeli bence bunun haricindeki araçların 3 yıldır denmeli. Yani 2013 yılı şubattan sonra yapılmış tüm araçların trafiğe çıkış tarihinden itibaren 3 yıldır gibi olmalıydı benim kanaatimce.
Kış diye motora pek binmiyom sabah bakayım da vize zamanı geldiyse boşu boşuna cezalı olmayalım.
Hollandada muayene yaptirmadan plaka vermiyorlar... Evet gavur bizi kiskaniyor.
yavrum sen böyle ufacık şeye bile sinirinden patlayacaksan hiç yaşama bence. ortada olay bile yok. bu bir kanun. işine gelmiyorsa araç almazsın. dilekçe yazarsın. buralarda boş yere sinirlenme.
Bundan 7 yıl önce evrak olaylarından dolayı; bin dokuz yüz doksan sekiz yılında gümrüğe girmiş ancak giriş izni verilmeyen 20 kadar aracın işlemleri bitip trafiğe tescilleri yapılmıştı. Yani 12 sene hangi şartlarda bekletildiği belli olmayan araçlar tescil edildi. Şimdi diyebilirmiyiz ki? ilk tescil tarihinden itibaren 3 yıl muayenesi var. Bu araçların hiçbiri bakım yapılmadan yürümüyordu. Ne lastik, ne akü, ne yağ kalmış. Üretim tarihinin esas alınması çok mantıklı.
Uygunluk belgesi üzerinde yazan tarihin ya da üretim tarihinin baz alınması çok da mantıksız değil bence. Şu açıdan da bi bak: Muayenede teknik inceleme de yapılıyor. Fren sistemin, aydınlatma sistemin, egzoz muayene ile yanma sistemin... Biliyorsunuz ki motoru hiç çalıştırmasanız dahi bakımının yapılmadığı takdirde ilk marşta size ciddi sorun çıkarabilecek durumlar var. diyelim ki: 2014 üretimi motor geldi bayiye. 2017 yılında sizin tarafınızdan satın alındı ve marşa ilk siz bastınız, gittiniz. 3 yıl içerisinde sizin aydınlatma sisteminiz patlamış olabilir, hidrolik sıvılarınız bozulmuş olabilir (en az 2 yılda bir değişmesi gerek), soğutma suyunuz özelliğini kaybetmiş ve soğutma sisteminizde kireç, korozyon v.s. oluşmaya başlamış olabilir(en az 3 yılda bir değişmesi gerek), motor yağınız yağlama özelliğini kaybetmiş olabilir (kutunuzda yarım kalan motor yağı var ise 6 ay sonra bozulur), lastikleriniz beton üzerinde kalmaktan kaya gibi olmuş olabilir(hiç kullanılmasa dahi 2 yıl sonra lastikler kaya gibi olmaya başlıyor), akünüz zayıflamış olabilir, radyatör borusu çatlama noktasına gelmiş olabilir... Sonrasında da şöyle cümleler duyarız: "Freni tutmayan, farı yanmayan motoru satmışlar bize sıfır diye." Siz bu durumda benim muayenem 3 yıl sonra diyip 2020 yılında mı muayeneye gitmeyi daha mantıklı bulursunuz? Ya da siz olmasanız dahi, 3 yıl yerine 6 yıldır muayeneye gitmemiş bir motosikletle aynı trafiği paylaşmak ister misiniz? Bu ülkede kabak lastikle gezen adam, muayeneden geçsin diye arkadaşının arabasının lastikleriyle muayeneye gidiyor. Çoğu sürücü periyodik bakım yapmadığından aracının aydınlatmasının, freninin yetersiz olduğunu muayenede öğreniyor. Muayene hayrına bu adamlar araçlarının bakımlarını yaptırıyorlar. Bu nedenle mümkünse yılda bir muayene olsun bence.
Eskiden sıfır araç aldığınızda tescil tarihi aracın modeli satın aldığınız tarihe göre çıkıyordu. Aralık 2016 da satılan araba 2016 model. Aynı arabayı 2017 de aldığınızda 2017 model oluyordu hatta Aralık sonu satılan araçlar bekletilir ruhsatları Ocakta çıkardı.
Tüvtürke verileli beli kanunu değiştirdiler belki de daha önce değişti tam hatırlamıyorum. Ama doğrusu budur bence de. Çok şikayet etmenin alemi yok. Burda sözkonusu olan şey ima ettiğiniz gibi aracın bayide bekletilmiş olmasından dolayı son kullanıcıdan muayene kazancı sağlamak değil. Model yılı karmaşasının önüne geçmek için bu düzenleme yapıldı. Yoksa 2017 üretimi araçlar 2018 model diye satılıyor olacaktı.
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)