Paran Yoksa Otomobil Kullan !..
Reklamlar
-
Bir süredir motosiklet ile otomobilden hangisinin daha ekonomik olduğu konusunu araştırıyorum. Neden mi? Çünkü, son bir kaç aydır motorumda 3 bin TL nin üzerinde parça değişimleri oldu. Sarf malzemeleri değil. Arızalı parça değişimleri. Otomobili de motosikleti de 2012'de sıfır almıştım. Aralarında fazla bir km. farkı da yok. Otomobil 60 bin, motor 46 bin km. de. Pek de sağlam bir şey olmayan otomobilimin arızadan dolayı değişen parça bedeli 700-800 TL yi geçmez. Motosikletim ise aldığım günden beri arıza nedeniyle değişen parça bedeli 4 bin TL ye yakın. Arada 5 kat fark var.
Eskiden motosikletin daha ekonomik olduğunu zannederdim
Reklamlar
-
Su götürmez bir gerçek.Motosikletin ekonomik hiçbir yönü yok.Arabadan en az 3 4 kat daha masraflı.Parası olan adamın işi özellikle 250 cc üstü..
-
Erdost adlı üyeden alıntı
Su götürmez bir gerçek.Motosikletin ekonomik hiçbir yönü yok.Arabadan en az 3 4 kat daha masraflı.Parası olan adamın işi özellikle 250 cc üstü..
Az önce MT07 fren diskinin 900 TL olduğunu okudum. Maşşallah. Benim 250cc ufaklıkta az değil. Benimkinin radyatör fanı parasıyla 3 tane Hayabusa fanı alınıyor.
-
Bu durum da akıla gelen şu oluyor;
Firmalar Parçalardan kazanıyor..
-
ahmetakgun adlı üyeden alıntı
Bu durum da akıla gelen şu oluyor;
Firmalar Parçalardan kazanıyor..
Ne yapsalar kazanıyorlar. Oturuyorlar kazanıyorlar. Kalkıyorlar kazanıyorlar. Uyuyorlar kazanıyorlar
-
Yakıtıydı, çok sık bakımıydı, lastiğiydi, zinciriydi, yağıydı, kayışıydı, çantasıydı, aksesuarıydı derken arabadan daha çok bel büküyor. Doğrudur.
-
masrafsız motosiklet arayana bunu tavsiye ediyorum
kendisi 4 yıldır bende ve ettiğim masraf 500 tl dir
zincir dişli 1 takım lastik egsoz ve egzantrik zinciri değişti
eşşek niyetine biniyorum vergi yok yakıt az parça ucuz
-
arabanızın marka modelini öğrenebilirmiyim
-
reclusive adlı üyeden alıntı
arabanızın marka modelini öğrenebilirmiyim
Peugeot 206
-
Yakıt ve mtvyide hesaplarsaniz aradaki farki tolore edebilir aslında
-
çok pahalı ve tehlikeli bir zevk
-
AzÇok adlı üyeden alıntı
Bir süredir motosiklet ile otomobilden hangisinin daha ekonomik olduğu konusunu araştırıyorum. Neden mi? Çünkü, son bir kaç aydır motorumda 3 bin TL nin üzerinde parça değişimleri oldu. Sarf malzemeleri değil. Arızalı parça değişimleri. Otomobili de motosikleti de 2012'de sıfır almıştım. Aralarında fazla bir km. farkı da yok. Otomobil 60 bin, motor 46 bin km. de. Pek de sağlam bir şey olmayan otomobilimin arızadan dolayı değişen parça bedeli 700-800 TL yi geçmez. Motosikletim ise aldığım günden beri arıza nedeniyle değişen parça bedeli 4 bin TL ye yakın. Arada 5 kat fark var.
Eskiden motosikletin daha ekonomik olduğunu zannederdim
şimdi araçlarınızın ikisininde marka modelini belirtmekte fayda var .. Benim mesela motosikletim süper tenere grenaj ve yedek parça fiyatları belli. Geçen gün hanım honda jazı bir taksiye çarptı ve sadece değişen bir çamurluk 7.800 tl hasar kaydı çıkmış. şimdi aynı kazayı clio ya da 206 ile yapsanız muhtemelen çıkacak fiyat 1200 civarı olur. Yine aynı şekilde bir süper tenerenin yan yatması 3000 4000 bin tutarken. Bir gs yan yatarsa cuzdanınızı ve kredi kartlarınızı oraya direk bırakabilirsiniz.
Demek istediğim çok genel bir yazı olmuş yazdığınız. Öte yandan adam cbf 150 alıyor çocuğuna veriyor oda motoru öğreniyor 3 4 yılda bir yağını değiştirip devam ediyorlar..
-
Arabam şehir dışında 4.9 litre /100 km yakarken motorum 5.2 litre/ 100 km yakıyor. Bunlar katalog değerleri değil yol bilgisayarında gördüğüm rakamlar. Elbette otomobil daha ekonomik hemde çoluk çocuk bindiğimiz halde.
-
Yer: İstanbul
Kalkış noktası: Yenibosna
Hedef noktası: Üsküdar (Nuhkuyusu cd.)
En kısa mesafe: 29,7 Km (1.Köprü)
Saat: 17:20
Araç: Otomobil
Toplam Süre: 1 Saat 40 dakika (100 dk.) ortalama
Araç: Motosiklet (CBF 150, yani hantal çirkin yavaş makine)
Toplam Süre: 30 dakika ortalama
Kilometrede yaktığı yakıt önemli değil bu noktada. Otomobil sıkışık trafikte durduğu yerde o yakıtı boşa harcarken motosiklet yolda gitmek için harcıyor, yine de daha fazla mı yakıyor? Yine de önemli değil.
Bu senaryoya göre git(70dk) gel(70dk) için günde 140 dk, yani 2 saat 10 dakika ömrümden bana kalıyor. Bu sürede çalışmak isteyen insan, birşeyler yapmak isteyen insan için büyük nimettir.
Ailesi ile zaman geçirmek isteyen insan için, yorgun ve uyuması dinlenmesi gereken insan için, ikinci bir işte çalışan/çalışmak isteyen insan için büyük nimettir.
Stres yaşamak istemeyen, stresten uzak durması gereken insan için o trafikte otomobil içinde sinir krizi geçirme noktasına gelmektense yolda keyifle sürerek iş stresini atmak isteyen için bulunmaz nimettir.
Toplu taşımada balık konservesi misali insanlık dışı kamyondaki kum misali taşınmaktan, oradaki bir insanın hastalığını kapıp bütün ailesine taşıyıp bulaştırmak istemeyen için bulunmaz nimettir.
Ekonomik sürüş için alınmış bir motosiklet ile bir otomobilden çok daha az masrafı ve yakıtı tüketimi sayesinde yaşam standartlarını yükseltmeyi hedefleyen için bulunmaz nimettir.
Doğru yerde doğru şekilde kullanan için motosiklet, bulunmaz nimettir.
-
her gün köprü kullanıyorum
araba köprü geçişi: 8.75, motosiklet : 3.5
araba dizel olmsına rağmen ortalama yakıt tüketimi: 6 litre civarı, motosikletimin 3.5
mtv'sini 300 lira ödedim aracın. motosikletin 65 idi sanırım.
haliyle istanbulda olduğu için kasko yaptırmak durumundayım aracıma: 900 lira. motosikletin yok
zorunlu trafik sigortası aracımın biraz daha fazla ama hemen hemen aynı diyelim.
park olarak motosikletimi çalıştığım yerdeki bi otoparka koyuyorum: bedava, aynı otopark aracım için günlük 20 lira istiyor.
geçen gün sadece filtreleri değiştireyim dedim (yağ-hava-mazot-klima vs): işçilik dahil 500 lira tuttu. motosiklet 5000 bakımı 180 lira civarıydı
sanırım en fakiriniz benim.
-
şair burada;
motosikleti ile arabasının işletme maliyetlerinin motosiklet lehine olmadığını tecrübe ettiğini belirtmiştir.
tamamen öznel çıkarımlardan yola çıkan bir tez ortaya koymaktadır.
karşı argüman olarak;
araçların markalarına bakıldığında aralarında kendi sınıflarında maliyetli sayılabilecek araçlar olmadığını anlayabiliyoruz,
misal arabası 126 bis motoru R1 olsa idi durum farklı olabilirdi,
motosikletin doğası itibari ile trafikte az yer kaplamasının getirdiği manevra kabiliyetinin sağladığı zaman tasarrufu ise oldukça göreceli bir konu,
zira otomobil yavaş gitmez yoğun trafik içerisinde hareket kabiliyetini yitirir.
bu motosikletin artısı değildir,
şehrin eksisidir,
bunun sebebi ise kentleşme isimli bilim dalında gizlidir(ismi başka bir şey olabilir).
şairin karşılaştırması oldukça dramatik,
zira araç olarak dünya üzerinde genel anlamı ile "kişisel zevk" olarak kullanılmayan motosiklet ülkemizde "lüks" kategorisindedir,
gerek motosikletlerin gerek ekipmanların gerek bakım maliyetlerinin maddi karşılıkları bunu ortaya dökecek şekildedir.
maalesef motosiklet endüstrisi (demek isterdim ama ülkemizdeki ancak motosiklet pazarı olarak nitelenebilir) gittikçe ulaşılması zor maddi duvarlar içerisine alınmaktadır.
bu durumu zaman zaman açılan farklı konulardan takip edebiliyoruz,
evet motosiklet pahalı bir "zevk".
daha da pahalı olacak.
-
...Bu senaryoya göre git(70dk) gel(70dk) için günde 140 dk, yani [B adlı üyeden alıntı
2 saat 10 dakika[/B] ömrümden bana kalıyor. Bu sürede çalışmak isteyen insan, birşeyler yapmak isteyen insan için büyük nimettir.
Ailesi ile zaman geçirmek isteyen insan için, yorgun ve uyuması dinlenmesi gereken insan için, ikinci bir işte çalışan/çalışmak isteyen insan için büyük nimettir...
Buna sonuna kadar katılıyorum
2006 Honda Activa (2006-2009) > 1996 BMW F650 (2007-2008) > 2016 Mondial RX3i Evo (2016-2017) > 2006 Yamaha XT660R (2017 - 2020) > 2017 Honda CRF 250L ABS (2020 - 2021) > 2022 Mondial X-Treme Maxx 200i (2022-...)
-
Otomobilim symbol dizel 2011 sıfır almıştım çok ekonomik bir araç parçası yakıt tüketimi gerçek anlamda ekonomik ,motorum kisbee 50cc
ben İzmir de yaşıyorum evim ile iş yerim 9 km yani günde 18 km yol yapıyorum sanırım araç ile gelirsem 5 tl mazot yakar (toplu taşımadan ekonomik)motor ne yakıyor bilmiyorum ama 3,5tl diyelim Alsancakta ofisim ve araç ile 8,5tl otopark ödemem gerekir mümkün değil tam gün aracı bedava bir yere park etmek benim açımdan bakarsanız motor inanılmaz ekonomik bir araç yani bu karşılaştırma çok izafi ,tabi ki motordan sayarsanız kisbeeyi.
ben tam olarak bunun için aldım işe gidip gelmek için diğer türlü büyük CC motorlar (otomobil içinde aynı durum) masraflı bu ülkede ki vergi sistemi ile alakalı yani yedek parçadan yakıta işletmelerin maliyetleri vb çok yüksek bu da nihai tüketiciye yansıyor aslında firmalar bize kazık atmıyor bence ..
-
Konu münferit bir olaydan türemiş olduğu için genelleme yapılamaz. Her xcity sahibi 5 yılda bir periyodik olarak 3000TL lık parça değiştirmez herhalde.
Masraflı olup olmadığı karşılaştırılan araçların modeline göre değişir ki esas önemli olan nokta budur. Şikayetçi arkadaş bu araçlar hakkında hiç bilgi vermemiştir.
-
"Paran Yoksa Otomobil Kullan !.."
param yoksa, kredi kullanırım
konu motosikletse; onunla olmayı seviyorum
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler