Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Paran Yoksa Otomobil Kullan !..

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    AzÇok - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul-İzmir
    Bir süredir motosiklet ile otomobilden hangisinin daha ekonomik olduğu konusunu araştırıyorum. Neden mi? Çünkü, son bir kaç aydır motorumda 3 bin TL nin üzerinde parça değişimleri oldu. Sarf malzemeleri değil. Arızalı parça değişimleri. Otomobili de motosikleti de 2012'de sıfır almıştım. Aralarında fazla bir km. farkı da yok. Otomobil 60 bin, motor 46 bin km. de. Pek de sağlam bir şey olmayan otomobilimin arızadan dolayı değişen parça bedeli 700-800 TL yi geçmez. Motosikletim ise aldığım günden beri arıza nedeniyle değişen parça bedeli 4 bin TL ye yakın. Arada 5 kat fark var.
    Eskiden motosikletin daha ekonomik olduğunu zannederdim
    birbilent bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Erdost - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Eylül 2015
    Şehir
    Gebze
    Motosikleti
    ZONTES 350 T2
    Su götürmez bir gerçek.Motosikletin ekonomik hiçbir yönü yok.Arabadan en az 3 4 kat daha masraflı.Parası olan adamın işi özellikle 250 cc üstü..
    velizrsln bunu beğendi.

  3. #3
    AzÇok - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul-İzmir
    Alıntı Erdost adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Su götürmez bir gerçek.Motosikletin ekonomik hiçbir yönü yok.Arabadan en az 3 4 kat daha masraflı.Parası olan adamın işi özellikle 250 cc üstü..
    Az önce MT07 fren diskinin 900 TL olduğunu okudum. Maşşallah. Benim 250cc ufaklıkta az değil. Benimkinin radyatör fanı parasıyla 3 tane Hayabusa fanı alınıyor.

  4. #4
    ahmetakgun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Kasım 2017
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    Mondial MH Drift MİNÖR
    Bu durum da akıla gelen şu oluyor;

    Firmalar Parçalardan kazanıyor..

  5. #5
    AzÇok - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul-İzmir
    Alıntı ahmetakgun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu durum da akıla gelen şu oluyor;

    Firmalar Parçalardan kazanıyor..
    Ne yapsalar kazanıyorlar. Oturuyorlar kazanıyorlar. Kalkıyorlar kazanıyorlar. Uyuyorlar kazanıyorlar

  6. #6
    Riptalon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Mayıs 2012
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha XMax 300
    Yakıtıydı, çok sık bakımıydı, lastiğiydi, zinciriydi, yağıydı, kayışıydı, çantasıydı, aksesuarıydı derken arabadan daha çok bel büküyor. Doğrudur.
    birbilent bunu beğendi.

  7. #7
    F54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    crf 1000L + dio
    masrafsız motosiklet arayana bunu tavsiye ediyorum
    kendisi 4 yıldır bende ve ettiğim masraf 500 tl dir
    zincir dişli 1 takım lastik egsoz ve egzantrik zinciri değişti
    eşşek niyetine biniyorum vergi yok yakıt az parça ucuz


  8. #8
    reclusive - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ağustos 2014
    Motosikleti
    AT1000Dct+Xmax250
    arabanızın marka modelini öğrenebilirmiyim

  9. #9
    AzÇok - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul-İzmir
    Alıntı reclusive adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arabanızın marka modelini öğrenebilirmiyim
    Peugeot 206

  10. #10
    reclusive - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ağustos 2014
    Motosikleti
    AT1000Dct+Xmax250
    Yakıt ve mtvyide hesaplarsaniz aradaki farki tolore edebilir aslında
    bursalıali bunu beğendi.

  11. #11

    Üyelik
    17 Nisan 2012
    çok pahalı ve tehlikeli bir zevk

  12. #12
    MahmutBiner - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ekim 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    1200Z Super Ténéré
    Alıntı AzÇok adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bir süredir motosiklet ile otomobilden hangisinin daha ekonomik olduğu konusunu araştırıyorum. Neden mi? Çünkü, son bir kaç aydır motorumda 3 bin TL nin üzerinde parça değişimleri oldu. Sarf malzemeleri değil. Arızalı parça değişimleri. Otomobili de motosikleti de 2012'de sıfır almıştım. Aralarında fazla bir km. farkı da yok. Otomobil 60 bin, motor 46 bin km. de. Pek de sağlam bir şey olmayan otomobilimin arızadan dolayı değişen parça bedeli 700-800 TL yi geçmez. Motosikletim ise aldığım günden beri arıza nedeniyle değişen parça bedeli 4 bin TL ye yakın. Arada 5 kat fark var.
    Eskiden motosikletin daha ekonomik olduğunu zannederdim
    şimdi araçlarınızın ikisininde marka modelini belirtmekte fayda var .. Benim mesela motosikletim süper tenere grenaj ve yedek parça fiyatları belli. Geçen gün hanım honda jazı bir taksiye çarptı ve sadece değişen bir çamurluk 7.800 tl hasar kaydı çıkmış. şimdi aynı kazayı clio ya da 206 ile yapsanız muhtemelen çıkacak fiyat 1200 civarı olur. Yine aynı şekilde bir süper tenerenin yan yatması 3000 4000 bin tutarken. Bir gs yan yatarsa cuzdanınızı ve kredi kartlarınızı oraya direk bırakabilirsiniz.

    Demek istediğim çok genel bir yazı olmuş yazdığınız. Öte yandan adam cbf 150 alıyor çocuğuna veriyor oda motoru öğreniyor 3 4 yılda bir yağını değiştirip devam ediyorlar..

  13. #13
    kurubuz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Aralık 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF1000FA
    Arabam şehir dışında 4.9 litre /100 km yakarken motorum 5.2 litre/ 100 km yakıyor. Bunlar katalog değerleri değil yol bilgisayarında gördüğüm rakamlar. Elbette otomobil daha ekonomik hemde çoluk çocuk bindiğimiz halde.

  14. #14
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Yer: İstanbul
    Kalkış noktası: Yenibosna
    Hedef noktası: Üsküdar (Nuhkuyusu cd.)
    En kısa mesafe: 29,7 Km (1.Köprü)
    Saat: 17:20

    Araç: Otomobil
    Toplam Süre: 1 Saat 40 dakika (100 dk.) ortalama

    Araç: Motosiklet (CBF 150, yani hantal çirkin yavaş makine)
    Toplam Süre: 30 dakika ortalama

    Kilometrede yaktığı yakıt önemli değil bu noktada. Otomobil sıkışık trafikte durduğu yerde o yakıtı boşa harcarken motosiklet yolda gitmek için harcıyor, yine de daha fazla mı yakıyor? Yine de önemli değil.

    Bu senaryoya göre git(70dk) gel(70dk) için günde 140 dk, yani 2 saat 10 dakika ömrümden bana kalıyor. Bu sürede çalışmak isteyen insan, birşeyler yapmak isteyen insan için büyük nimettir.

    Ailesi ile zaman geçirmek isteyen insan için, yorgun ve uyuması dinlenmesi gereken insan için, ikinci bir işte çalışan/çalışmak isteyen insan için büyük nimettir.

    Stres yaşamak istemeyen, stresten uzak durması gereken insan için o trafikte otomobil içinde sinir krizi geçirme noktasına gelmektense yolda keyifle sürerek iş stresini atmak isteyen için bulunmaz nimettir.

    Toplu taşımada balık konservesi misali insanlık dışı kamyondaki kum misali taşınmaktan, oradaki bir insanın hastalığını kapıp bütün ailesine taşıyıp bulaştırmak istemeyen için bulunmaz nimettir.

    Ekonomik sürüş için alınmış bir motosiklet ile bir otomobilden çok daha az masrafı ve yakıtı tüketimi sayesinde yaşam standartlarını yükseltmeyi hedefleyen için bulunmaz nimettir.

    Doğru yerde doğru şekilde kullanan için motosiklet, bulunmaz nimettir.
    birbilent, zekeriyaimam, cakyol ve 4 diğerleri bunu beğendiler..

  15. #15
    SavageGarden - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Eylül 2016
    Motosikleti
    HONDA NC750S
    her gün köprü kullanıyorum

    araba köprü geçişi: 8.75, motosiklet : 3.5
    araba dizel olmsına rağmen ortalama yakıt tüketimi: 6 litre civarı, motosikletimin 3.5
    mtv'sini 300 lira ödedim aracın. motosikletin 65 idi sanırım.
    haliyle istanbulda olduğu için kasko yaptırmak durumundayım aracıma: 900 lira. motosikletin yok
    zorunlu trafik sigortası aracımın biraz daha fazla ama hemen hemen aynı diyelim.
    park olarak motosikletimi çalıştığım yerdeki bi otoparka koyuyorum: bedava, aynı otopark aracım için günlük 20 lira istiyor.
    geçen gün sadece filtreleri değiştireyim dedim (yağ-hava-mazot-klima vs): işçilik dahil 500 lira tuttu. motosiklet 5000 bakımı 180 lira civarıydı

    sanırım en fakiriniz benim.

  16. #16
    The Dude - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ocak 2008
    Şehir
    Khalkedon
    Motosikleti
    sym joymax
    şair burada;
    motosikleti ile arabasının işletme maliyetlerinin motosiklet lehine olmadığını tecrübe ettiğini belirtmiştir.
    tamamen öznel çıkarımlardan yola çıkan bir tez ortaya koymaktadır.

    karşı argüman olarak;
    araçların markalarına bakıldığında aralarında kendi sınıflarında maliyetli sayılabilecek araçlar olmadığını anlayabiliyoruz,
    misal arabası 126 bis motoru R1 olsa idi durum farklı olabilirdi,

    motosikletin doğası itibari ile trafikte az yer kaplamasının getirdiği manevra kabiliyetinin sağladığı zaman tasarrufu ise oldukça göreceli bir konu,
    zira otomobil yavaş gitmez yoğun trafik içerisinde hareket kabiliyetini yitirir.
    bu motosikletin artısı değildir,
    şehrin eksisidir,
    bunun sebebi ise kentleşme isimli bilim dalında gizlidir(ismi başka bir şey olabilir).

    şairin karşılaştırması oldukça dramatik,
    zira araç olarak dünya üzerinde genel anlamı ile "kişisel zevk" olarak kullanılmayan motosiklet ülkemizde "lüks" kategorisindedir,
    gerek motosikletlerin gerek ekipmanların gerek bakım maliyetlerinin maddi karşılıkları bunu ortaya dökecek şekildedir.

    maalesef motosiklet endüstrisi (demek isterdim ama ülkemizdeki ancak motosiklet pazarı olarak nitelenebilir) gittikçe ulaşılması zor maddi duvarlar içerisine alınmaktadır.
    bu durumu zaman zaman açılan farklı konulardan takip edebiliyoruz,
    evet motosiklet pahalı bir "zevk".
    daha da pahalı olacak.
    artemis99 ve zekeriyaimam bunu beğendiler.

  17. #17
    Deadly Sto(R)m - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Mart 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 / Mondial X-Treme Maxx 200i
    Alıntı ...Bu senaryoya göre git(70dk) gel(70dk) için günde 140 dk, yani [B adlı üyeden alıntı
    2 saat 10 dakika[/B] ömrümden bana kalıyor. Bu sürede çalışmak isteyen insan, birşeyler yapmak isteyen insan için büyük nimettir.

    Ailesi ile zaman geçirmek isteyen insan için, yorgun ve uyuması dinlenmesi gereken insan için, ikinci bir işte çalışan/çalışmak isteyen insan için büyük nimettir...
    Buna sonuna kadar katılıyorum
    2006 Honda Activa (2006-2009) > 1996 BMW F650 (2007-2008) > 2016 Mondial RX3i Evo (2016-2017) > 2006 Yamaha XT660R (2017 - 2020) > 2017 Honda CRF 250L ABS (2020 - 2021) > 2022 Mondial X-Treme Maxx 200i (2022-...)

  18. #18

    Üyelik
    17 Ağustos 2017
    Otomobilim symbol dizel 2011 sıfır almıştım çok ekonomik bir araç parçası yakıt tüketimi gerçek anlamda ekonomik ,motorum kisbee 50cc
    ben İzmir de yaşıyorum evim ile iş yerim 9 km yani günde 18 km yol yapıyorum sanırım araç ile gelirsem 5 tl mazot yakar (toplu taşımadan ekonomik)motor ne yakıyor bilmiyorum ama 3,5tl diyelim Alsancakta ofisim ve araç ile 8,5tl otopark ödemem gerekir mümkün değil tam gün aracı bedava bir yere park etmek benim açımdan bakarsanız motor inanılmaz ekonomik bir araç yani bu karşılaştırma çok izafi ,tabi ki motordan sayarsanız kisbeeyi.
    ben tam olarak bunun için aldım işe gidip gelmek için diğer türlü büyük CC motorlar (otomobil içinde aynı durum) masraflı bu ülkede ki vergi sistemi ile alakalı yani yedek parçadan yakıta işletmelerin maliyetleri vb çok yüksek bu da nihai tüketiciye yansıyor aslında firmalar bize kazık atmıyor bence ..

  19. #19

    Üyelik
    03 Ekim 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xmax 250 Ironmax 2019
    Konu münferit bir olaydan türemiş olduğu için genelleme yapılamaz. Her xcity sahibi 5 yılda bir periyodik olarak 3000TL lık parça değiştirmez herhalde.
    Masraflı olup olmadığı karşılaştırılan araçların modeline göre değişir ki esas önemli olan nokta budur. Şikayetçi arkadaş bu araçlar hakkında hiç bilgi vermemiştir.
    68charger bunu beğendi.

  20. #20

    Üyelik
    16 Kasım 2017
    "Paran Yoksa Otomobil Kullan !.."

    param yoksa, kredi kullanırım

    konu motosikletse; onunla olmayı seviyorum


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler