Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
6. sayfa BirinciBirinci ... 456

ABS gereksiz diyen keko ları bu başlık altında toplayalım TARTIŞMA

    REKLAM ALANI
  1. #101
    mustafa_325 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2010
    Şehir
    istanbul-kocaeli
    Motosikleti
    Pulsar RS 200 - Thriumph TİGER 800
    Alıntı birbilent adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    abs düz giderken süper ama virajda mucice değil.. nmax i arka frenle virajda zorladım bloke olduğunu anlayıp kesene kadar gayet kolay kayarak arkası yoldan çıktı.. bilemiyorum hepsi mi böyle ama bu durumu görünce ön freni virajda panik fren ile denemeye cesaret etmedim..
    Abs var diye virajda sonuna kadar fren yapmak saçma olur çünkü motor yatık iken lastiğin tutunma gücünün bir kısmı yön değiştirmeye harcanır. Abs virajda ne kadar yatıldığını anlayamadığı için sonuna kadar fren yaptığında kayarsın. Özetle standart abs sistemi sadece ileri yönde kaymaları engeller yatay kaymaları engelleyemez.

    Viraj içinde çalışabilen ABS sistemleri mevcut ama çok pahalı birkaç modelde var sadece.

    Ayrıca "Ben fren yapmayı biliyorum o yüzden abs gereksiz." demek "Ben kaza yapmam bu yüzden emniyet kemeri ve hava yastığı gereksiz." demekle aynıdır.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #102

    Üyelik
    01 Ekim 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Lambretta V200 Special
    Alıntı mustafa_325 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Abs var diye virajda sonuna kadar fren yapmak saçma olur çünkü motor yatık iken lastiğin tutunma gücünün bir kısmı yön değiştirmeye harcanır. Abs virajda ne kadar yatıldığını anlayamadığı için sonuna kadar fren yaptığında kayarsın. Özetle standart abs sistemi sadece ileri yönde kaymaları engeller yatay kaymaları engelleyemez.

    Viraj içinde çalışabilen ABS sistemleri mevcut ama çok pahalı birkaç modelde var sadece.

    Ayrıca "Ben fren yapmayı biliyorum o yüzden abs gereksiz." demek "Ben kaza yapmam bu yüzden emniyet kemeri ve hava yastığı gereksiz." demekle aynıdır.
    ne güzel açıklıyordunuz ama sonunda anlamak istediğiniz gibi anlamışsınız.. 50.000 km'em sadece motorla var.. e 200.000 km de dört tekerlekli araçlarla.. yine de virajda hayvanı görürsem o mili saniyeleri arkaya az basayım hmm şimdi biraz da öne mi bassam diye düşünerek harcayamam.. ben de herkes gibi yapıştırırım freni.. yani bunu umardım.. satıp abs li alacaktım şimdilik erteledim çünkü bana göre mucize değil.. asıl düzde başımın çaresine bakma şansım daha mümkün

  3. #103

    Üyelik
    26 Kasım 2017
    Şehir
    Sin City
    Motosikleti
    Yoqhtır...
    Alıntı birbilent adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ne güzel açıklıyordunuz ama sonunda anlamak istediğiniz gibi anlamışsınız.. 50.000 km'em sadece motorla var.. e 200.000 km de dört tekerlekli araçlarla.. yine de virajda hayvanı görürsem o mili saniyeleri arkaya az basayım hmm şimdi biraz da öne mi bassam diye düşünerek harcayamam.. ben de herkes gibi yapıştırırım freni.. yani bunu umardım.. satıp abs li alacaktım şimdilik erteledim çünkü bana göre mucize değil.. asıl düzde başımın çaresine bakma şansım daha mümkün
    İşte onu tecrübe ve soğuk kanlılıkla düşünmen gerekiyor. Kusura bakma ama daha bir 100000km tecrübe etmen lazım gibi geldi bana. Biz virajda öyle bişey görünce, böyle matematiksel hesaplara giriyoruz çünkü. ABS'li model alımını erteleyip ertelememek senin kendi kararın lakin, ABS'nin yardımını gördüğün ve nasıl çalıştırman gerektiğini anladığında motor kullanırken durmak daha bir kolay gelecek.

  4. #104
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    21 Mayıs 2018
    Alıntı birbilent adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arka frenle virajda zorladım
    virajda
    arka frenaj, ikitekerliyi yatırır
    ön frenaj, ikitekerliyi kaldırır

    haklısın
    ikitekerli dikleştikce, fren kabiliyeti artar
    birbilent bunu beğendi.

  5. #105
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı birbilent adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ne güzel açıklıyordunuz ama sonunda anlamak istediğiniz gibi anlamışsınız.. 50.000 km'em sadece motorla var.. e 200.000 km de dört tekerlekli araçlarla.. yine de virajda hayvanı görürsem o mili saniyeleri arkaya az basayım hmm şimdi biraz da öne mi bassam diye düşünerek harcayamam.. ben de herkes gibi yapıştırırım freni.. yani bunu umardım.. satıp abs li alacaktım şimdilik erteledim çünkü bana göre mucize değil.. asıl düzde başımın çaresine bakma şansım daha mümkün
    Yeterince acil bir durum olustugunda duz gidiyorken de yapistirirsiniz freni, duz gidiyorken de dusersiniz. Ama standart ABS kurtarir o durumda.

    Bir de mucize degil tabii ki. Teknoloji. Ama insanin yapmasi mumkun olmayan seyi yapmasi sebebiyle hayret uyandirici tabii ki.
    birbilent bunu beğendi.

  6. #106

    Üyelik
    22 Kasım 2015
    Alıntı mustafa_325 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Abs var diye virajda sonuna kadar fren yapmak saçma olur çünkü motor yatık iken lastiğin tutunma gücünün bir kısmı yön değiştirmeye harcanır. Abs virajda ne kadar yatıldığını anlayamadığı için sonuna kadar fren yaptığında kayarsın. Özetle standart abs sistemi sadece ileri yönde kaymaları engeller yatay kaymaları engelleyemez.

    Viraj içinde çalışabilen ABS sistemleri mevcut ama çok pahalı birkaç modelde var sadece.

    Ayrıca "Ben fren yapmayı biliyorum o yüzden abs gereksiz." demek "Ben kaza yapmam bu yüzden emniyet kemeri ve hava yastığı gereksiz." demekle aynıdır.
    arkadaş güzel açıklamış. motorunda abs var diye virajda devreye gireceğini bekleme. girmiyeaa.:D benim xmax'de iki defa kitledim virajda arkayı. yalnız kaydığı zaman içimden; ulan arkayı kaydırmayı özlemişim be dedim. :D

    virajlar adına 'viraj içi abs' özelliği olan motorlar var. genelde üst segment motorlarda oluyor.
    birbilent bunu beğendi.

  7. #107
    bassturbin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xj6 Diversion F
    Hangi abs li motora binsem arka frenin motoru yavaşlatması abssiz gibi değil.Yani yumuşak gibi tutmuyor hava yapmış gibi hissediyorum.
    birbilent bunu beğendi.

  8. #108
    MahmutBiner - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ekim 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    1200Z Super Ténéré
    Her marka farklı abs beyinleri ve farklı tepkime süreleri kullanıyor. Misal veriyorum bir bmw 1200 gs abs devreye girme ve tepki süresiyle nmax tepki süresi aynı değildir. Evet çok fazla güç farkı olsa bile 1200 kullanan biri abssiz bir motosiklet asla kullanamam diyebildiği gibi. Nmax kullanan bir adam abs olmasada kullanırım motosiklet diyebilir. Şu an ki motosikletim 1200 süper tenere orta seviye bir abs kullanıyor.

    Yorumlarda bazı arkadaşlar abs olmadığı zaman motosikletin direk kaydığını ve bu şekilde daha hızlı durulabildiğini şöylemiş .. Herzaman absden önce durmak için tekerlekleri kitlemenize gerek kalmayabilir. Bu sizin fren kondisyonunuz ile alakalı bir durum. Çok iyi abs beyinleri haricinde abs motoru insan beyninden daha hızlı çalışamaz. Sonuçta elektronik bir sensör yardımıyla kontrol ediliyor. Başlığı açan arkadaşa şunu söylemek isterim insanları ve kendini ezebilirsin fakat bu işi bilip bilmeden insanları tanımadan hiçbir eğitim almadan bu tip bir başlık açman buradakileri değil seni keko ( anlamını bilmesemde ) yapıyor. Adama sen rossimisin ulan demeye gerek yok rossinin beyni neyse seninkide o. Çok kondisyonlu bir kullanıcıysa benim abs ile durduğum süreden daha kısa bir sürede lastiklerini kitlemeden durabilir.

    Hiçbirzaman bir enduro ve bir racingin abs sistemi aynı tepki süresiyle çalışmaz. Buda eğer altınızdaki motosikleti doğru zemin ve doğru şekilde kullanıyorsanız abs işe yarayacaktır.

    Son zamanlarda yeni nesil jiplerde ve arazi araçlarında off road abs adı altında farklı abs tepki süreleri ve farklı sistemler kullanılmaktadır. Bunun sebebi aracın hem asfaltta hem arazide kullanılabilmesidir.

    Sonuç itibariyle abs her durumda konfor ve rahatlık olarak şehir motosikletlerinde mutlaka bulunması gereken bir özellik fakat arazi kullanımları gibi yüksek performanslı motosikletlerde istenildiği zaman zemin ve performans durumuna göre absnin devreden çıkarılabilmesi abs beyninin zemin yapısını tahmin edemediğindendir...

    Altınızda çakıl, toprak gibi hareketli bir zemin varsa ve kullandığınız motosiklet sokak motosikletiyse o abs fayda yerine zarar olabilir..
    YasinC ve birbilent bunu beğendiler.

  9. #109
    schumacher__ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Mart 2008
    Şehir
    Doha
    Motosikleti
    Artık 4 teker..


    Buyrun ABS'nin hayat kurtardığı canlı örnek. ABS olmasa yerdeki kum yüzünden direk yere yapışıp motorla beraber arabanın altına girmiştim. Yaşayacağınız böyle 1 örnek ABS'siz motor kullanmamak için yeterli sebep olur.
    hasmet bunu beğendi.

  10. #110
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı bassturbin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hangi abs li motora binsem arka frenin motoru yavaşlatması abssiz gibi değil.Yani yumuşak gibi tutmuyor hava yapmış gibi hissediyorum.
    Arka fren gucunun ABS ile ilgisi yok ta motosiklet tipi ve modeli ile ilgisi var.

    Tum cruiser'larin arka freni cok daha iyi tutar, ABS olsun veya olmasin.

    Agresif naked ve SS'lerin arka freni yok gibi birsey. Yayginlasmadan once de ABS genelde sadece bu modellerde vardi.

    Her motosikletim bir oncekinden daha hacimli ve gucluydu. Ve arka fren gucu her birinde, bir oncekinden daha kotuydu. Ama ABS sadece en son aldigim motosiklette var.

  11. #111
    F54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    crf 1000L + dio
    hayatımda kullandığım en güzel abs honda nın cbs yani conbine abs si
    kolay kolay devreye girmez
    ama abs olmayan motor kullanılmaz diyen de zır cahil bence.


6. sayfa BirinciBirinci ... 456

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)