Mh drift akü sorunu//Yardım lütfen
Reklamlar
-
Arkadaşlar merhaba. Motorumla alakalı bir sorun var ama tam olarak anlayamadım ben neden olduğunu.
Bozuk havalardan dolayı çok fazla motorla çıkamıyordum. Daha önce tek marşta çalışan motor son zamanlarda marşla çalışmıyordu ve ayak marşıyla zar zor çalıştırıyordum. (Normal marşa bastığım sürece marş basma sesi geliyor fakat hafif gaz verdiğim anda marş sesini kesiyordu. Bunun da nedenini çözemedim). Bunu muhtemelen akü boşaldığı için yapıyordur diyordum. Ama geçen çıktığımda yaklaşık 10km yol gittikten sonra ışıklarda bir süre bekledim. Yeşil yanmasına yakın vitese attım. Tam yeşil yandığı sırada kalkarken motor istop etti. Hemen çalıştırmaya çalıştım ama çalışmadı. Kenara çekip 5-10 dakika kadar uğraştıktan sonra ayak marşıyla çalıştırabildim. Akü boşalmış olması önceden mantıklı geliyodu ama bi kere çalıştıktan, o kadar yol gittikten sonra aküden dolayı istop eder mi bilmiyorum. Ayrıca 15-20km yol yaptıktan sonra hala akünün şarj olmaması, normal marşla çalışmaması normal midir acaba?
Bir de akünün ömrünü tamamlamış olma ihtimali var mı? Motor 2015 model 125 mh drift. 2016 marttan beri kullanıyorum. Bana sanki bu kadar zamanda akü bitmez gibi geliyo. Daha iki sene bile olmadı.
Konu hakkında bilgisi olan arkadaşlar bilgilendirirse sevinirim.
Reklamlar
-
Gajni adlı üyeden alıntı
o kadar yol gittikten sonra aküden dolayı istop eder mi
etmez
ayak marşı varken
motosiklet uzun süre beklemişse, üstüne havada soğuksa
aküden marşlamak...
-
'-' adlı üyeden alıntı
Cevabınız için teşekkürler. Ama ya siz çok açıklayıcı cevaplamadınız ya da ben anlayamadım. Yani sorularım hala geçerli
-
çalışan motor, akü nedeniyle durmaz
bekleyen akü boşalır. soğuk havada, akünün performansı düşer, yağın akışkanlığı azalır, motoru çevirmek zorlaşır. bu şartlarda, ayak marşı varken aküyü kullanırsan, canını alırsın. derin deşarj aküye kalıcı hasar verir
karbüratörlü motor, maharet ister. uygun hava ayarı, uygun devir...
yoksa en hafifinden buji kirlenir
motor sıcaksa, çalıştırırken hafif gaz vermelisin
-
Sorunu daha detayli yazarsaniz yardimci oluruz, motorun duzgun bir sekilde elektrik uretip üretmedigine yani alternator ve konjektorun calisip calismadigini kontrol edin.
-
sorun bujiden veya buji başlıgından olabilir..
-
Akünün elektrolit seviyesini ve yoğunluğunu kontrol edin.
Akü Bakımı
-
Birkaç küçük not:
* Soğuk havalarda, hele bir süre beklemiş ise aküde performans sorunları görülmesi normaldir
* Çalışan motor akü nedeni ile stop edebilir, motor tipine ve arızaya göre değişir (enjeksiyonlu için basit örnek; konjektör veya stator arızası nedeni ile belirli devirler haricinde şarj etmeyen elektrik şarj sisteminin, akü voltajının EFİ ECU' sunu stabil beslememesi sonucu yakıt enjeksiyonunun durması)
* Çalışan motorda aynı anda marşa basmak motosiklette büyük ihtimalle sisteme zarar vermeyecektir ancak aküyü bitirip marşı yormaktan başka da bir işe yaramaz.
* Supap ayarlarınızı kontrol ettirmelisiniz
* Akü voltajını boşta ve yükte iken kontrol ettirin, gerekiyor ise şarja bağlatın (normal şarj- hızlı değil)
* Buji, buji piposu ve bağlantılarını kontrol edin, gerekirse değiştirin
* Karbüratör ayarınızı yazın yaptırıp kışın hiç ayarlamadıysanız ayarlayın veya bilen birine ayarlatın (sadece devir yükseltmekten bahsetmiyorum)
* 10W-40 motor yağı kullanıyorsanız ve çevre sıcaklığı 10 °C altında sürecekseniz motor yağınızı 10w-30 ile değiştirmeyi düşünebilirsiniz.
Sorununuz bunların sonunda hala devam ediyor ise bir tamirciye veya servise göstermeniz yerinde olur.
-
Cevaplarınız için teşekkürler.
Yağ olarak 10w40 kullanıyorum. Bu arada yeri gelmişken onu da sorayım. Normalde kitapçıkta 1000 de bir yağ değişimi 2000 de bir bakım şeklinde yazıyor. Ama en son 6000 km bakımına götürdüğümde servisteki usta bu sefer full sentetik yağ koyuyorum. 2000 km değiştirmene gerek yok demişti. Ustanın söylediği doğru mu? Yoksa sırf pahallı yağı satmak için böyle bir şey söylemiş olabilir mi?
Diğer dediklerinizi kontrol edeceğim. Sonucu tekrar yazarım.
-
Gajni adlı üyeden alıntı
Cevaplarınız için teşekkürler.
Yağ olarak 10w40 kullanıyorum. Bu arada yeri gelmişken onu da sorayım. Normalde kitapçıkta 1000 de bir yağ değişimi 2000 de bir bakım şeklinde yazıyor. Ama en son 6000 km bakımına götürdüğümde servisteki usta bu sefer full sentetik yağ koyuyorum. 2000 km değiştirmene gerek yok demişti. Ustanın söylediği doğru mu? Yoksa sırf pahallı yağı satmak için böyle bir şey söylemiş olabilir mi?
Diğer dediklerinizi kontrol edeceğim. Sonucu tekrar yazarım.
Kitapçık dışına çıkmamanı öneririm. Aksi halde senin ustaya zaten müşteri lazım...
-
Gajni adlı üyeden alıntı
Cevaplarınız için teşekkürler.
Yağ olarak 10w40 kullanıyorum. Bu arada yeri gelmişken onu da sorayım. Normalde kitapçıkta 1000 de bir yağ değişimi 2000 de bir bakım şeklinde yazıyor. Ama en son 6000 km bakımına götürdüğümde servisteki usta bu sefer full sentetik yağ koyuyorum. 2000 km değiştirmene gerek yok demişti. Ustanın söylediği doğru mu? Yoksa sırf pahallı yağı satmak için böyle bir şey söylemiş olabilir mi?
Diğer dediklerinizi kontrol edeceğim. Sonucu tekrar yazarım.
Bende mondial kullanıyorum. Benim ustam bana 1000 km de bir değiştir dedi.
Bence servisini değiştir. Öyle bir şey olsaydı zaten kitapçıkta yazardı diye tahmin ediyorum.
-
Bende yeni yağ değiştirdim, rodajdaydı 550 km oldu, ilk değişim olduğu için ve kitapçığında 500-1000 dediği için değiştirdim.
Kitapçığında 1000 km deniyor ancak Kaliteli yağ konmuşsa ustaların önerisi 2000 km de bir değişim, adamlar fazla para kazanmak için 1000 km de gel de diyebilirdi. Kullandığı yağ Elf Moto 4Road 10w40
1000 km den sonra yağın kıvamına bakarak değiştirmeyi yada devam etmeyi tercih edebilirsin bence, ben öyle yapmayı düşünüyorum.
Herşeyin çözüldüğünü sandığın an yanılırsın.
-
Y.o.K adlı üyeden alıntı
Bende yeni yağ değiştirdim, rodajdaydı 550 km oldu, ilk değişim olduğu için ve kitapçığında 500-1000 dediği için değiştirdim.
Kitapçığında 1000 km deniyor ancak Kaliteli yağ konmuşsa ustaların önerisi 2000 km de bir değişim, adamlar fazla para kazanmak için 1000 km de gel de diyebilirdi. Kullandığı yağ Elf Moto 4Road 10w40
1000 km den sonra yağın kıvamına bakarak değiştirmeyi yada devam etmeyi tercih edebilirsin bence, ben öyle yapmayı düşünüyorum.
Şu ana kadar zaten 1000km'de bir değiştirdim. Ama 3000i 5000i kendim değiştirdim. Servise sadece bakıma götürdüm. Normalde yaklaşık 30 liradan iki yağ alıyordum. 2000 km için 60tl gibi bir rakam çıkıyordu. 6000 bakımında yağ için 50 lira istedi bundan sonra 2000 km de bir değişicez dedi. Ne kadar doğru bilmiyorum. Şu an 7500 falan oldu ama yağ ne durumda bilmiyorun
-
29 Haziran 2018, 21:49
#14
Bende bugun mınor aldım ızın zaman boyunca motor çalışmadıgı için bende suan zengin benzin kullanıyorum tam jikle ile oyle calısıyor jikleyi kapattıgımda ise sizde oldugu gıbı susuyor buda içerde benzin yerine hava var motpra benzin yerine hava gidince motor duruyor tam jiklede full benzin gonderiyor bi 100 km jikle ile git sonra jikleyi kapat biraz fazla yalar ama motor durmaz
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)