Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Stunt için motor önerileri?

    REKLAM ALANI
  1. #1
    Morphin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Kasım 2014
    Şehir
    İstanbul-Maltepe
    Motosikleti
    CBR650F
    Arkadaşlar merhaba.
    Şu an 2016 CBR 650F sahibiyim. Motorum güzel genel olarak memnunum fakat ağır bir motor. (212kg)
    Bu nedenle CC büyük olmasına rağmen hantal kalıyor.
    Önümüzdeki sezon için sağlam, korumalı, düşse dahi zarar gelmeyecek ve bana da hem maddi hem manevi zarar vermeyecek 1 makine alıp özel tasarım yapmak istiyorum.
    Asıl amacım ön kaldırayım, yok tek teker yapayımdan ziyade drift öğrenmek. Drift yapmayı seviyorum ama biliyorsunuz ki tek teker yapmak gibi bir konu değil. En ufak bir hatanız high-side yemenize veya en iyi ihtimalle motorun dağılmasına sebep olabilir.

    Bu nedenle uygun fiyatlı, sağlam, tank gibi bir makine tasarlamak istiyorum.
    Cevap aradığım sorular ise;

    1- Motor ne olmalı?
    2- Nasıl bir customization yapmalıyım?
    3- Koruma demirlerini nerede kime yaptırabilirim?
    4- Hangi ekipmanları kullanmalıyım? (fren,disk,dişli vb.)

    İsteğim buradaki tecrübeli arkadaşlarla birlikte güzel bir motor tasarlamak.
    Yardım sever forumdaşların özveri ile konuya yaklaşacağını umut ediyorum.



    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Mucit23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ağustos 2012
    Şehir
    ELAZIĞ
    Motosikleti
    Tracer 900 & KTM450EXC & BWS100
    MT-07 bence oldukça ideal bir motor, Hafif, nispeten ucuz bir motor. Ayrıca Motor çıplak olduğu için koruma ekipmanları kolay monte edilebilir. vs vs.

  3. #3
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Drift dendiğinde bir otomobile tam olarak ne ve nasıl yapılması gerektiği hakkında can sıkacak derecede bilgi verebilirim, lakin motosiklette bu bilgim oldukça kısıtlı, özellikle drift çalışmasını hangi yol/koşul/şartlarda yapacağınızı belirtmemişsiniz, ki bu seçimi çok daha büyük bir havuza sokuyor.

    Otomobil ile motosikletin ilgisi olmasa da, genel olarak bilgimi eşleyerek yine bilgim dahilinde yardımcı olmak isterim.

    Motosikletle drift çalışmasını nerede yapacaksınız? Asfalt, toprak, pist?

    Kullanmak istediğiniz lastik tipini belirlediniz mi? (Belirlediyseniz o lastiğin kullanılabileceği jant ve motosiklete uyumlu modelleri incelemeniz gerekir, ülkemizde bu konuda otomobildeki kadar fazla seçenek olmadığı aşikardır eminim)

    Kullanacağınız motosikletin fazlasıyla yüksek torka ihtiyacı olacak, parçası kolay bulunabilir ve piyasada koruma ekipmanları özellikle eğitim seviyesinde düşmeleri dahi kardırabilecek seviyede bulunabilir olmalı,

    Modifikasyona açık bir model olmalı,

    Hafif ve kıvrak bir model tercih edilmeli, şase (ön arka teker/otomobilde dingil mesafesi kabul ettiğimiz aralık) aralığı kısa olmalı,

    Motordan düşük devirlerde de yüksek tork alınabilmeli,

    Kıvraklığı arttırabilmek adına gerektiğinde vücudun sele dışına çıkarılması hızlıca mümkün olabilmeli,

    Ve liste uzayıp gidiyor.

    Bence bunların büyük çoğunluğunu karşılayan model Yamaha MT-07. MT-07 için özel olarak üretilmiş, motosiklette düşmelerde dahi hiçbir kırım ve zarara izin vermeyen "eğitim korumaları" tabir edebileceğim korumaları yaklaşık 600-800 TL' ye alabilirsiniz. Bu ekipmanı eğitime önem veren bazı sürücü kursları ülkemizde de kullanıyor ve fiyatı makul olduğu kadar güvenlik seviyesi sizin ihtiyacınızı fazlasıyla karşılayacaktır. Bu ekipman şase blok üzerine ve gidon kısmına monte ediliyor, amortisör koruma takozları ile bütün ihtiyacınızı çok uygun fiyata karşılıyorlar. Tek düşüncem MT-07 için istediğiniz özelliklerde lastik bulabilecek misiniz? İşte o konuda bilgim yok malesef.

    Motosiklet, motosiklet koruma donanımları, lastikler tamam olduktan sonra motosikletinizi kullanmayı arzu ettiğiniz alanda deneyerek sizin kendi özel ihtiyaçlarınıza göre fren, dişli oranı, sele değişimi, gidon yüksekliği değişimi, pedalların konum değişikliği, motorda yapılabilecek yükseltmelerle ilgili size özel ihtiyaçlar belirlenerek konu üzerinde çalışılması mümkün olabilir. Ama doğrudan bunları yapalım tamam olsun diye birşey söz konusu değildir. Sizin de dediğiniz gibi, custom yani size özelleştirilmiş bir araç istiyorsunuz. İhtiyaçlarınızı belirleyip ona göre değişiklik yapmanız daha uygun olur.

    Motorun daha ani tepki vermesi için ilk yapacağınız değişiklik (komik gelebilir ancak) motor yağını daha üst sınıf bir yağla değiştirip sonucu tecrübe etmektir. Aynı şeyi lastikler için de yapmanız gerekecek. Size en uygun lastik takımını çok farklı modelleri deneyerek bulabileceksiniz, belki de bizim asla tavsiye etmediğimiz "öne farklı, arkaya farklı marka model lastik" kullanmanız gerekecek.

    Bu işleri pahalı yapan şey bunlar. Yoksa parayı bir kez veririm istediğimi alıveririm yok bu işlerde

  4. #4
    Morphin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Kasım 2014
    Şehir
    İstanbul-Maltepe
    Motosikleti
    CBR650F
    MT07 güzel motor fakat ilgimi pek çekmiyor ve son zamlardan sonra gereksiz pahalı...
    4 silindir veya 3 silindir tercih sebebidir.
    Şahsen Street triple biraz aklımı çeliyor. Çok temiz bir arka itişi var. Her devirde aynı güce sahip güzel bir motor.
    Fakat tabi avrupa malı olması vb. gibi kötü özellikleri var.

  5. #5

    Üyelik
    20 Aralık 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Gsx-R 1000(gixxer k9)
    Cengiz Coşkun’un stunt motoru ilanda 636 bak istersen belki kafanda tasarladığın cihaz böyle birşey olabilir.Malum site ilan no: 526009660


    Bu arada kendisi piyasadan silindi gitti galiba haberi olan varmı?

  6. #6

    Üyelik
    24 Aralık 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Peugeot 103
    Xj6 olabilir gsx r 600 olabilir çok kullanıyorlar gsx r'ı

  7. #7
    EUOGLU - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Eylül 2016
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    mt 25
    Duke 390 alıp yenı veya eski guzel bır stunt bar 56 t dişli kafa karenajını degıstırmek stunt gıdonu ıyı lastık ve bol bol yan kısaca bırkancan Polatkan.

    Onun eskısı 250 şimdiki 200 duke sız 600 lukten geleceksınız 390 tam sıze göre

  8. #8
    Morphin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Kasım 2014
    Şehir
    İstanbul-Maltepe
    Motosikleti
    CBR650F
    Alıntı EUOGLU adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Duke 390 alıp yenı veya eski guzel bır stunt bar 56 t dişli kafa karenajını degıstırmek stunt gıdonu ıyı lastık ve bol bol yan kısaca bırkancan Polatkan.

    Onun eskısı 250 şimdiki 200 duke sız 600 lukten geleceksınız 390 tam sıze göre
    Güçlü bir motor istiyorum. Bu nedenle 600 civarında takılmayı düşünüyorum.
    390 güzel motor ama ses mühim hacı ya.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)