Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

OEM(orjinal üretici), Yan Sanayi (aftermarket) Parça Karşılaştırması

    REKLAM ALANI
  1. #1
    CrazyBullet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Nisan 2016
    Şehir
    Assen
    Motosikleti
    Honda RCV213, Yamaha YZR500
    Zincir, dişli, peg, filtre vb. değiştirirken markanın orjinal ürünlerini mi yoksa kaliteli yan sanayi ürünleri mi tercih ediyorsunuz?

    Burada ve diğer pek çok forumda okuduğum kadarıyla; zincir, balata değişim vakti geldiğinde pek çok kişi servisin OEM ürünü yerine DID, JT, Vortex, EBC gibi markaların ürünlerini tercih ediyor.

    Bildiğim kadarıyla motosiklet üreticileri de pek çok parçayı dışarıya yaptırtıyor fakat arada kalite farkı var mı?

    Yan sanayi markalarla ilgili sizin deneyimleriniz nelerdir?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    EUOGLU - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Eylül 2016
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    mt 25
    Yan sanayı nınde çeşitleri var. Çın malı ıle ebc d.ı.d yı bır tutmamak lazım uretıcı o motor ıcın optımum parcayı nasıl ucuza alırım mantıgı ıle en ust seviyesini koymaz. Makınasını seven kullanıcıda veya bır işde kullanacak bırı gıder o secılmeyen ust kalıte parcayı alır.

  3. #3
    54RR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Şubat 2013
    Şehir
    Sapanca
    Motosikleti
    --12 R1 Crossplane
    Yamahanın kendi yaptığı bir zincir yok. Motorla birlikte gelen zincirde de DİD yazıyor. Her markayı bilmemde EBC, DİD tercih edilir.

  4. #4
    hokahey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Kasım 2016
    Şehir
    papua yeni gine
    ne kadar doğru bilmiyorum ama orijinal parça üreten firmaların aynı zamanda yan sanayi parça da ürettiklerini duymuştum.

    yani parça üretiliyor. üzerine x markası vuruluyor. 100 birime satılıyor. aynı zamanda üzerine başka bir etiket vurulup 50 birime de piyasaya sürüldüğü iddiası var ki ne kadar doğru bilmiyorum.

    şeye benziyor; hani büyük markaların bir de düşük kaliteli malları olur ya, hani vestel-regal, renault-dacia gibi işte canım.

    adidas mesela, 20 liraya mal ettiği bir malı etiketi vurduğu anda 200 liraya satıyor. e şimdi o yirmi liralık malın üzerine adidas değil de modibas etiketi vursa 50 liraya piyasaya sokar.

    anladınız siz onu.
    bursalıali bunu beğendi.

  5. #5
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Parçasına göre değişir.

    Mesela zincir ve akü'yü motosiklet firması üretmez. Orada keyfinize kalmış.

    Balata modelden modele değişir.

    Filtre için mutlaka OEM öneririm. Evet, filtreyi de motosiklet firması yapmıyor, ama motosiklet firmasının spesifikasyonlarına göre yapılıyor, ve arada önemli farklar olabiliyor. Ucuz bir parça olduğu için de OEM almamak için bir sebep yok.
    CrazyBullet bunu beğendi.

  6. #6
    Sj's - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Haziran 2006
    Şehir
    istanbul
    Yani yan sanayii dediginiz sey nedir once onu anlatayim motosiklet sektorunde.

    Mesela Yamaha bir motosiklet alirsaniz zinciri DIDdir, orijinal alirsaniz da, yan sanayi tabir ettiginiz DIDnin kendisini alsaniz da. Orijinal fabrika ebatindaki (salliyorum 105 bakla 525 x-ring) DID mesela 100 papelken yine orijinal DID ama yan sanayi diyorsunuz iste, o 70 papel.

    Veya Zincir disli seti mesela honda ve yamahalarda istinalar kaideyi bozmadikca sunstardir. Ama gidip bayiden alirsaniz mesela 100 papel, siz sunstar distributor/bayisi baska bir yerden alirsaniz 60 papel.

    Yine ornegin fren balatalarina gelelim. Cogu japon motosiklet nissin ya da tokico fren sistemi kullanir. Bunlarin balatalarini Nissinse nissin kendi uretmez, baska aracilara yaptirir. Sonra bu balatalar nissin fren sistemine sahip bir japon motosiklet ureticisinin motoruna takilir. Tokico kendi de balata uretiyor. Neyse uzatmayayim, orijinal almaya kalkarsaniz yine mesela 100 papel, ayni isi yapan ya da daha iyisine denk geldiginiz guvenilir global marka bir balata ile degistirirseniz 60 ile 85 papel arasidir.

    Alacaginiz performans da ya birebir muadildir ya da daha iyisidir. Bu konuda kanitlanmis zilyonlarca kaynak ve video var. Neden mi? Biri seri uretim amacli dusuk maliyet gozetir, digeri de ayni marka ayni urun olmasina ragmen fabrikaya degil son kullaniciya premium kalite sundugundan daha iyi sonuc verir. Buna ragmen yan sanayi dediginiz seyin markasi dogruysa orijinalden daha uyguna daha kaliteli mal almis olursunuz.

    Demek istedigimi anladiniz mi? Orijinal sarf malzemesi dediginiz sey ile yan sanayi dediginiz sey aslinda ayni. Sadece orijinal diye kastettiginiz urunu zaten motosikleti ureten adamlar da yan sanayi diye aldiginiz ureticiye yaptiriyor. Aku, hava/yag filtresi, balatalar, fren sistemi, amortisorler, aktarma organlari, saymayi unuttugum bir cok sey, yani motosiklet ureticisinin fabrikada kendi uretmedigi her sey de zaten yan sanayidir aslinda? Bunlara oldu da kendi yamaha honda kawasaki falan logosunu bassa bile bu boyledir canlar.
    CrazyBullet bunu beğendi.

  7. #7

    Üyelik
    05 Haziran 2016
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    gv 250
    Bir anahtar nokta da şu; Orjinal parça diyerek aldığınz ürüne karşı bir güven duyuyorsunuz. Yan sanayi ürünün aynı kalitede veya daha kaliteli olabilir ancak bu bilgiye herkes sahip olmadığından gidip orjinal ürüne daha fazla para veriyoruz. Bu noktada tüketicinin bilgi eksikliği firma için paaraya dönüşüyor. Eh her motor kullananın mekanik/elektronik uzmanı olacak vakti/hevesi olmadığından zorunlu seve seve ödüyoruz

    Spoiler: Bir gıda firmasında çalışıyorum, firma fason üretim de yapıyor. Markette ürünler yan yana, üretim bandından 2 saat arayla çıkmış tamamen aynı ürünler, fiyat farklı

  8. #8
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Orasi oyle ama rastgele aldiginiz bir balata kaliteli bile olsa arabada beklediginiz performansi vermeyebiliyor bazen. Parcalar arasi uyum one cikabiliyor. Ust model Honda arabada bunu bizzat yasadim. O yuzden iki kat fiyat verip Honda balata aliyorum, ki zaten en az 5 sene gidiyor.

    Yag filtrelerinde durum daha da muhim. Uzerinde Honda yazan tipik mavi filtrelerin gorunusu benzer bile olsa mensei ve asil uretici firma farklilik gosterebiliyor. Mesela 2003-2009 arasi Accord'larinkini FRAM uretiyor. Filtrenin kendisi pek matah degil ama Honda'ya ozel kavisli conta kullaniyorlar, ve kolay kolay motor bloguna yapismiyor. FRAM'in kendi (yan sanayi) filtreleri oyle degil, kalin duz contayla geliyor. Accord boyleyken S2000 modeline ise Japonya'da ozel filtre yaptiriyor Honda. Ama disaridan ikisi de mavi Honda yag filtresi.

    Demek istedigim OEM her zaman bosa harcanan para degil. Bazen de cok akillica harcanan para. Adamlar bosuna aku, lastik ve zincir'de oldugu gibi standart urun kullanmiyorlar, kendi dizaynlari dogrultusunda belirli spesifikasyonlarda parca urettiriyorlar. Boyle durumlarda sizin sectiginiz "kaliteli" parca orijinali kadar performans veremeyebiliyor. Sonucta araba, motor, sasi ve yol tutusunu dizayn ve tune eden onlar. Her şey para tuzağı değil.
    CrazyBullet bunu beğendi.

  9. #9
    ardacik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2014
    Şehir
    istanbul
    Şimdi benim motorumun orjinal disli seti sunstar zinciride did. 1200 tl bir fiyati var. Bende did gold serisi zincir + esjot disli setini 600 tl gibi bi rakama halledebiliyorum.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)