Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

DIY arka sehpa

    REKLAM ALANI
  1. #1
    hsndmrcn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Aralık 2010
    Şehir
    Senegal
    Motosikleti
    Yamaha R6
    Herkese merhabalar,

    Uzun zamandır aklımda olan ama bir türlü fırsat bulamadığım için gerçekleştiremediğim arka sehpa yapımını dün boş vakit bulunca gerçekleştirdim.Elimde bulunan malzemeler ile yaptığım için açıkçası pek fazla maliyet konusunda bilgi veremeyebilirim ancak fikir olması için sizinle de paylaşmak istedim.

    Kullandığım malzemeler (kendi motorum için aldığım ölçüler ile yapılmıştır):

    -40*40 mm kutu profil (2 adet 60 cm , 2 adet 40 cm ,2 adet 25 cm ara bağlantı parçası)
    -40*60 mm kutu profil (arka maşanın oturacağı alan için kullandım)
    -Sprey boya:1 adet
    -Kaynak makinesi, spiral vb. gibi el aletleri
    -Kauçuk parçalar (Profil maşayı çizmesin diye maşanın oturacağı alana koyuldu.)

    Aldığım ölçülerde kaynağını yaptık,

    [IMG][/IMG]

    [IMG][/IMG]

    Daha sonrasında boyayıp kurumaya bıraktım.

    [IMG][/IMG]

    Kuruduktan sonra kullanıma hazır

    [IMG][/IMG]

    [IMG][/IMG]

    Umarım fikir açısından yapmak isteyen arkadaşlara yardımcı olabilirim..
    Kural [ Z ] bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    03 Mayıs 2015
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    İNTEGRA gitti şuan 50cc (150cc)arora vesta scooter
    güzel olmuş ancak maşaya oturan ayakları içeri ve dışarı oynar sekilde ayarlı yapsaydın her türlü motosiklete uyardı,başka model bir arkadaşının motorunada takıp zincir yağlama gibi işlerdede kullanabilirdin,hayır duası alırdın

  3. #3
    hsndmrcn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Aralık 2010
    Şehir
    Senegal
    Motosikleti
    Yamaha R6
    Alıntı YERUÇAĞI adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    güzel olmuş ancak maşaya oturan ayakları içeri ve dışarı oynar sekilde ayarlı yapsaydın her türlü motosiklete uyardı,başka model bir arkadaşının motorunada takıp zincir yağlama gibi işlerdede kullanabilirdin,hayır duası alırdın
    Hocam, geliştirilebilir bir fikir sunmuşsun aslında dediğin gibi pimli bir sistem ile yükseklik ayarını yapmak mümkün olabilir.Bulunduğum yerde benden başka motosiklet sahibi olan olmadığı için direk kendi motoruma göre bir tasarım gerçekleştirdim diyebilirim.
    YERUÇAĞI bunu beğendi.
    Yamaha R6

  4. #4
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Elinize sağlık, ekonomik ve güzel bir çalışma olmuş. Arkadaşların dediği gibi yükseklik ve genişlik için basit bir ekleme de düşünülebilir.

    İzninizle benim de bir iki önerim olacak, bunlar ekipmanın ömrünü ve verimini arttıracaktır, uygulaması basit bir iki şey



    1 ile işaretli kısma iç alt ve yanlardan,
    2 ile işaretli kısımlara da alttan sac vidası ile eski otomobil lastiği veya iç lastikten birer parça kesip eklerseniz hem yerle temasındaki boya zedelenmesinden kaynaklı paslanmanın, hem de motosikletinizin arka maşasında çizilmeler sonucu kozmetik ve paslanma sorununu çözebilirsiniz
    3. ile işaretli kısma basit bir lama kaynatır veya uğraşmak istemezseniz civata somun ile delip sabitlerseniz dirseğin olmadık zamanda kırılmasıyla yaşanacak kazaları da oluşmadan önlemiş olursunuz
    EmirŞengezer bunu beğendi.

  5. #5
    Süper Moderatör Olcay Avşar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2005
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Honda NC 750X
    Sağa sola iki tane teker koysaydın daha kolay kaldırırdın motoru, zamanında böyle bir sehpa yaptığımı hatırlıyorum. nerede acaba şimdi?
    hsndmrcn bunu beğendi.

  6. #6
    hsndmrcn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Aralık 2010
    Şehir
    Senegal
    Motosikleti
    Yamaha R6
    Alıntı Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Elinize sağlık, ekonomik ve güzel bir çalışma olmuş. Arkadaşların dediği gibi yükseklik ve genişlik için basit bir ekleme de düşünülebilir.

    İzninizle benim de bir iki önerim olacak, bunlar ekipmanın ömrünü ve verimini arttıracaktır, uygulaması basit bir iki şey

    https://i.hizliresim.com/jyBNpG.jpg

    1 ile işaretli kısma iç alt ve yanlardan,
    2 ile işaretli kısımlara da alttan sac vidası ile eski otomobil lastiği veya iç lastikten birer parça kesip eklerseniz hem yerle temasındaki boya zedelenmesinden kaynaklı paslanmanın, hem de motosikletinizin arka maşasında çizilmeler sonucu kozmetik ve paslanma sorununu çözebilirsiniz
    3. ile işaretli kısma basit bir lama kaynatır veya uğraşmak istemezseniz civata somun ile delip sabitlerseniz dirseğin olmadık zamanda kırılmasıyla yaşanacak kazaları da oluşmadan önlemiş olursunuz
    Söylediğiniz eklentiler yapılarak daha kullanışlı konuma gelebilir.Önerilerinizi dikkate alarak yeni bir düzenleme daha yapabilirim.
    Kural [ Z ] bunu beğendi.
    Yamaha R6

  7. #7
    EUOGLU - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Eylül 2016
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    mt 25
    Mt-125 im var arka maşa dumduz olasaa çoktan yapmıştım ama malesef degil.

    Daha fazla mühendisliğini tasarladım amma bu seferde bütçe yok

  8. #8
    hsndmrcn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Aralık 2010
    Şehir
    Senegal
    Motosikleti
    Yamaha R6
    Alıntı EUOGLU adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Mt-125 im var arka maşa dumduz olasaa çoktan yapmıştım ama malesef degil.

    Daha fazla mühendisliğini tasarladım amma bu seferde bütçe yok
    Hocam maşanın oturacağı bölümü yani sehpa kafa kısmını oynar şekilde tij/vida ile montaj yaparak istenilen eğimi verebilirsiniz çok fazla maliyeti olacağını da düşünmüyorum. Bahsetmiş olduğum fikri çok iyi olmasa da bir çizim ile anlatmak istedim isterseniz uygulayabilirsiniz.

    [IMG][/IMG]
    Kural [ Z ] bunu beğendi.
    Yamaha R6

  9. #9
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Daha basit bir çözüm önerebilirim;

    Arka maşayı biraz delip, aşağıdaki ürünü (gerekirse daha uzun civata da kullanabilirsiniz) kullanırsanız kayma riskini sıfıra indirerek basit bir çözüm uygulamış olursunuz. yurt içinde de aynı ürünü kolaylıkla bulabilirsiniz.

    https://tr.aliexpress.com/item/Motor...311.0.0.qgNwPH

    hsndmrcn bunu beğendi.

  10. #10
    tyrung - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Haziran 2014
    Motosikleti
    Monster 696, Vespa Primavera
    Kural [ Z ], hsndmrcn ve YERUÇAĞI bunu beğendiler.

  11. #11
    Süper Moderatör Olcay Avşar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2005
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Honda NC 750X
    Alıntı Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Daha basit bir çözüm önerebilirim;

    Arka maşayı biraz delip, aşağıdaki ürünü (gerekirse daha uzun civata da kullanabilirsiniz) kullanırsanız kayma riskini sıfıra indirerek basit bir çözüm uygulamış olursunuz. yurt içinde de aynı ürünü kolaylıkla bulabilirsiniz.

    https://tr.aliexpress.com/item/Motor...311.0.0.qgNwPH

    https://i.hizliresim.com/OoEl9Q.jpg
    Delmeye gerek yok, motor üstünde bunun için hazır dişli delik var zaten.
    "normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"

  12. #12
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Alıntı Olcay Avşar adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Delmeye gerek yok, motor üstünde bunun için hazır dişli delik var zaten.
    Hepsinde yok ama

  13. #13
    Süper Moderatör Olcay Avşar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2005
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Honda NC 750X
    Alıntı Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hepsinde yok ama
    Doğru hepsinde yok, ama olmayanlarda ya orta sehpa vardır, ya orta sehpa takmaya müsait dizayn edilmiştir, ya da düz maşadır.

    Yani arka maşası maşadan kaldırmaya müsait olmayan her motorda var bu giriş.
    "normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"

  14. #14
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Alıntı Olcay Avşar adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Doğru hepsinde yok, ama olmayanlarda ya orta sehpa vardır, ya orta sehpa takmaya müsait dizayn edilmiştir, ya da düz maşadır.

    Yani arka maşası maşadan kaldırmaya müsait olmayan her motorda var bu giriş.
    Honda CBR 250R' da yok Ama düz maşa kullanıyor dediğiniz gibi. O konuda haklısınız. Gerçi bende 250R' da zamanında maşayı delmektense maşanın altından kaldırmak için tertibatı yeniden düzenlemiştim ama kayma riski her zaman vardı ve rahat çalışmaya izin vermiyordu. Hatta bir iki kez sağlam şekilde kaydığını da söyleyebilirim, o yüzden bu tip bir ekipman kullanmak daha mantıklı. Benim şu andaki CBF Cafe Racer Projesinde de aynı ürünü kullanıcam, orta sehpayı iptal ettiğim için uygun olacağını düşünüyorum. Sonradan alınan parçaların içinde o da var.
    Olcay Avşar bunu beğendi.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)