Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

FUAR ÖNCESİ KASK SATIN ALMA REHBERİ

    REKLAM ALANI
  1. #1
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Internette bulunan yüzlerce bilgi kirliliğinden ibaret paylaşımlardan ziyade,kask alırken en çok dikkat edilmesi gereken kritik hususları ve satılan markaların çok kısa ama gayet öz biçimde madde madde sıralardım. 1 ayı aşkın süredir;yabancı ve yerli forum sitelerindeki kullanıcı yorumları, yabancı inceleme siteleri ve marka forumlarını talan edip kesin denilebilecek bilgilere ulaştım. İlk bölüm kask alınırken dikkat edilmesi gereken genel husuları,ikinci bölüm ise 1,000-3,000 tl arasında satılan hemen hemen tüm kaskların artı ve eksilerini bir araya topladım. Mümkün olduğunca teknik terime girmesem de Bilal’e anlatır gibi anlattığım da söylenemez. Umarım yardımcı olabilirim araştıranlara,ben bu araştırmayı bizzat yapmadan önce bu tarz bir yazı olsaydı çok işime gelirdi açıkcası 😊

    -----------------BÖLÜM 1 : Kask alırken dikkate alınacak genel hususlar----------------------

    1-KALIP FARKLILIKLARI: Kaskların içlik kalıpları farklıdır ve bu markalar arasında beden uyumsuzluğuna yol açtığı gibi bazı marka veya modeller direk uyumsuzda olabilir
    2- KAFA TİPLERİ: genel olarak 3 farklı tip kafa yapısı vardır;
    a) tam yuvarlak
    b) yarı oval/yuvarlak
    c) tam oval
    genelde kask kalıpları yarı/oval yuvarlak olarak tasarlansa da markadan markaya hatta aynı markada modelden modele değişkenlik gösterebilir,
    3- DENEYEREK ALMAK: bu iki madde sonucu deneyerek almanız şart,fuar ya da mağaza imkanınız yoksa aynı markadan başka bir tanıdığınızın kaskını deneyin
    4- MASKE ŞART! : mutlaka bir maske/balaklava edinin, fuar gibi kalabalık ortamlarda veya mağazalarda terli terli kel amcaların kafasındaki ter hem kaskın içinde olabileceği gibi size verdikleri geçiçi balaklavada da olabilir,her kaskı kendi balaklavanızla deneyin.
    5- ÜRETİM TARİHİ ETİKETİ: üretim tarihi kaskların içliğini kaldırdığınıda görünür,üretim tarihi etiketini sorun,eğer etiket yoksa eski olduğu için satıcı çıkarıp atmıştır.
    6- BAĞLAMA ÇEŞİTLERİ : bağlama konusunda halatlı bağlama en güvenli olanıdır (zor olsada bağlaması bir süre sonra alışıyor insan), kayışlı/klipsli olan bağlamaların kopma/çıkma ihtimali daha yüksektir
    7- DAHİLİ GÜNEŞ VİZÖRÜ: dahili güneş vizörü olan kaskları çoğu hem gürültü hem de güvenlik zaafları mevcut,kullanımı kolaylaştıran elementler ilginç biçimde güvenlik açığı oluşturuyor. Mümkünse renkli vizör veya kask içi güneş gözlüğü ile kullanmanın daha güvenli olması genel kanı.
    8- DOĞRU BEDENİ SAPTAMAK: kask denerken kulakların üzerinden itibaren büyük bir nokta şeklinde baskı noktası var ise bu zamanla baş ağrısı yapacak düzeyde kafanız için küçük bedendir demek,güzel sarmalı hatta biraz sıkmalı anca kafanın tam tepesi yada şakaklar veya arka köşelerde basınç varsa kask sizin başınız için küçük demektir
    9- KASK BÜYÜK MÜ? : kaskı taktığınız zaman kaskı elinizle sabitleyip boynunuzdan itibaren başınızı sağa sola sonra yukarı aşağı kaskın içide çevirmeye çalışın,iç süngerler ağzınıza temas edecek kadar dönüyorsa kask size büyük demektir.
    10-SATICI YALANLARI: beden konusunda, satıcı arkadaş elinde kalan bedeni itelemek için sizi yanıltabilir(1-2 yerde başıma geldi) biri kask büyük olduğu halde ‘bu tam oldu’ dedi, başka bir yerde kafam giyotine sıkışmış gibi olmasına rağmen ‘zamanla açılır’ dedi.Stoğunda her beden olan satıcıdan almak daima daha güvenli olsada çok kıl olmaya gerek yok aslında,kafanıza uygun kaskı taktığınız zaman ‘işte bu’ diyorsunuz kendi kendinize.
    11- YEDEK PARÇA ÖNEMİ: Eski kaskımın ne parçası ne de vizörü yoktu sırf bu yüzden bu araştırmaya girdim desem yeridir,vizör mekanizası ve vizör tırnağı kırılınca yedek parça olmadığı için kask kullanılamaz hale geldi,yedek parçaların da olup olmaması önemli.
    12-GÜRÜLTÜ KONUSU : Hemen hemen her kask için hem Türkiye’de hem de yurtdışı bir çok sitede ‘gürültülü’ yorumu yapılmış,revzilla’da bir kask için 30 kişi sessiz diye belirtmiş aynı kask modeli için 50 kişi gürültüden şikayet etmiş,bunun iki sebebi var birincisi kullandığınız motosiklet tipine uygun kask olması, ikincisi ise rüzgara karşı gaz açmanın getirdiği rüzgar sesi. Her ikisi de basit bir tıkaçla(çok ta basit değil güzel silikon tıkaçlar var) çözülüyor.
    13- HAVALANDIRMA VE SICAK ÇEKME: Özellikle yaz aylarında kullanırken eski kaskım siyah olduğu için ciddi anlamda güneşi çekiyordu, havalandırma düğmelerinden de biri kopunca zaten etkisiz olan havalandırma iyice iptal oldu,açık renk kasklar yazın daha kullanışlı ve havalandırma kısmı geniş olan kaskların yazın daha rahatlattığı bir gerçek.
    14- BUĞU PROBLEMİ: Bazı kaskların camı kendinden buğulanmazken bir çok kaska vidalı veya yapışkanlı pin-lock takılıyor. Pinlock bazı kaskların içersinden çıkıyor ücretsiz olarak ancak bazılarında mevcut değil,ancak şu da bir gerçekki pin-lock kesin çözüm değil,hem Türkiye hem de yurtdışı forumlarında pinlock’a rağmen buğu problemi yaşayan bir çok şikayet başlığı açılmış,bazı markalar abartıp elektrik rezistanslı vizör dahi yapmışlar o derece 😊 sonuç olarak pinlock ‘hiç yoktan iyidir’ çözümü sunsada kesin çözüm değil.Bu problemim kalıcı çözümü yok kış ayları için,çok paranız varsa rezistanslı vizör alabilirsiniz tabi.

    15- RENK SEÇİMİ: Motosiklet yarışlarındaki eşşiz uyuma kim karşı koyabilir ki? Masmavi bir motosiklet üzerinde gece mavisi bir mont ve kask ya da kırmızı/siyah bir SS üzerinde kırmızı/siyah desenli bir kask kim istemez? Normalde kıyafetlerimdeki uyuma bile dikkat etmeyen ben bile bu konuda müthiş uyumluyum.Bu uyumun beni korumaya etkisi ne kadar peki: SIFIR.
    Farkedilebilir renkler her daim trafikte güvenirliliği artırıyor, açık renkler ve fosforlu renkler güvenlik konusunda tercih edilmesi daha akıllıca oluyor. Neon Sarı/ neon turuncu / gold veya beyaz hem gece hem de gündüz farkedilebilirliği artırıyor,benim gibi siyah temelli kaskları tercih ediyorsanız en azından parlak gold veya parlak gümüş renkli vizörler ile hiç olmazsa rengi kısmen açmış olabilirsiniz.

    16- MOTOSİKLET TİPİNE GÖRE KASK SEÇMEK: bazı kaskların yapılış amacı direk Motogp sürücülerine göre sanırım, ya da bazı kasklar var ki; racingte kullanırsanız boynunuz kopacak gibi oluyor, amaca yönelik kask tipi son yıllarda ortaya çıksa da kullanıcıları etkiliyor,satıcıya (eğer biliyorsa) alacağınız kaskın ,kullandığınız motosiklet tipine göre uygun olup olmadığını sormanızda fayda var. Bazı kasklar her türlü motosiklet tipi baz alınarak yapıldığı için her tipte makul sürüş sağlarken bazı markalar motosiklet tipine göre kask üretmeye başladığı için alacağınız 500€luk kask yanlış motosiklette kullandığınızda 100€ luk kask işlevi görecektir (konfor bakımından)



    ---------------------BÖLÜM 2 : SATILAN MARKA/MODELLERİN ARTI VE EKSİLERİ-----------------------

    Türkiye pazarında 1000-3000 tl arasında satılan kaskların tek tek genel anlamda iyi ve kötü yönlerini özetledim,bunu yaparken de sharp ve sharp harici güvenlik tesleri (motorrad dergisinin detaylı çarpışma testleri ve diğerleri), belli model kullanıcıları forumları (1000rr.net, gixxer.com , fazer owners club vb. Vb.) ve Türkiye’deki kullanıcı yorumlarını araştırıp genel bir özet aldım.

    Güvenliğin en önemli faktörü kaskın malzemesi yani kabuğun materyali,fiyata ve güvenliği birinci derecen etki eden unsur aslında bu.Malzemeler genel olarak 3’e ayrılıyor ve kendi içersinde dallanıp budaklanıyor habire.. En genel olarak şu şekilde sıraladım
    1: PLASTİK ( ABS plastik – termo plastik – polikarbon)
    2: Fiber ve türevleri : (fiberglass, fch fiber, fiber kompozit)
    3: karbon
    Karbon genelde aşırı pahalı olduğu için tercih edilmese de en dayanıklı malzemedir,fiber ve türevleri ise benim de yaptığım araştırmalar sonrasında en çok tavsiye edeceğim kask sınıfıdır,birde kompozit fiber ise ne ala . Plastik kasklar ise sert ve en ucuz malzemedir, abs plastik ls2 veya sway gibi ultra ucuz markalarda kullanılırken, termoplastik daha iyi markalarda da kullanılıyor, polikarbon ise termoplastikten çokta farklı olmasa da bazı satıcıların ‘bu kask plastik değil abi valla polikarbon’ gibi cahilce mi desem çakalca mı desem yönlendirmelerine maruz kaldım. Kısa ve net olarak bilinki kelime oyunu dışında çok farkı yok polikarbonun plastikten.
    Malzemeden sonra ki etapta kafa karıştıran unsur, ECE,DOT VE SNELL testleri oldu, snell varsa müthiştir ama sharpta neden rezalet ötesi sonuçlar almıştır şeklinde bir çok tartışma yurtdışında olduğu gibi bizim burda da var. Fanboyların gazabından çektiği kadar kimseden çekmemiştir zaten Sharp testi ..
    Snell amerikan, sharp ise ingiliz bağımsız kask test kuruluşudur. DOT Amerika’da, ECE ise Avrupa’da zorunluluktur. Yani DOT onayı olup ECE onaylı olmayan kaskı Avrupa’da ithal edemezsiniz,zira ECE’si olup DOT’u olmayan kaskı Amerika’da ithal edebilseniz bile,bazı eyaletlerde polis gelip ‘göster bakalım bize DOT stickerini’ diyebilir. SHARP’tan tek yıldızlı mısın yoksa 5mi ya da SNELL senin kaskı test etmiş mi diye kimse sormaz.10 sene öncesine kadar büyük tartışmalara yol açan sharp testi artık eski önemini taşımıyor,zira snell içinde aynı şeyleri söylemek mümkün. Tüm testler şu an komik kabul edilebilecek düzeyle sınırlı aslında. Bu konuyu uzatmadan özetliyeyim, bir kaskın ECE DOT SNELL varsa belli bir seviyededir, ki zaten her kask bunlardan en az birini mutlaka taşıyor,çok üzerinde durması gereken bir konu değil.Sadece Sharp bunlardan farklı olarak bölgesel testler yapıyor. ..
    Kaskların + ve – lerine alfabetik sırayla geçiyorum.

    1- AGV K3 (yaklaşık fiyatı 280€)
    + canlı ve dikkat çeken tasarımlar
    + yüksek detay kalitesi
    + başarılı havalandırma sistemi
    + marka prestiji

    - Plastik!
    - Kısa süre içersinde deforme olmasından ve içeri rüzgar almasından şikayet edilmiş
    - SV modelinin dahili güneş vizörü çabuk bozuluyor
    - Yedek parça ve vizör fiyatları fahiş (420tl vizör!)


    2- AGV K5/ K5s (yaklaşık fiyatı 450€)
    + kompozit fiber!
    + detay ve boya işçiliği muazzam
    + havalandırma çok başarılı
    + kullanışlı ve sorsunsuz dahili güneş vizörü
    + hafiflik

    - Sık gürültü şikayetleri
    - Sharp testinde yan bölgeler çok zayıf
    - Vizör yine çok pahalı (420tl!)

    3- ARAi AXCES -3 (650€)

    + fiberglass
    + mükemmel detay işçiliği
    + geniş görüş açısı
    + rahat içlikler
    + marka prestiji

    - Ciddi gürültü ve rüzgar alma şikayetleri
    - Bir çok çarpışma testlerindeki kötü sonuçlar
    - Pahalı yedek parça ve vizör
    - Vizör değişimi neredeyse imkansız

    4- BELL VORTEX (239€)

    + uygun fiyat
    + havalandırması başarılı
    + rahat içlik
    + kısmen başarılı detaylar

    - Plastik!
    - Aşırı gürültü problemleri
    - Kafada çok büyük duruyor
    - Satan fiziki mağaza az

    5- BELL RS1 (549€)

    + kompozit fiber!
    + gayet başarılı çarpışma testi sonuçları
    + hafiflik
    + kullanışlı manyetik yanaklık
    + çok geniş görüş açısı
    + yeterli havalandırma

    - Gürültü şikayetleri
    - Kalıp ve bedenler değişik,mutlaka deneyerek almak lazım
    - Vizör değişimi çok yorucu,neredeyse imkansız

    6- HJC IS-17 (269€)
    + uygun ekonomik fiyat
    + yedek parçası bol ve ucuz
    + test sonuçları fiyatına göre çok başarılı
    + dahili güneş vizörü

    - Çabuk bozulan vizör mekanizması
    - Çabuk dağılan içlikler
    - Aşırı gürültülü
    - Plastik!!
    - Genel anlamda kask işçiliği vasat

    7- HJC RPHA-11 (580€)

    + fiber kompozit!
    + çok canlı/güncel ve dikkat çekici grafikler ve boya kalitesi
    + çok hafif (1200 gr!)
    + rahat ve konforlu içlikler
    + geniş görüş açısı

    - Fiyatına ve malzemesine rağmen çok kötü çarpışma testi sonuçları
    - Racing harici motosiklet kullanımında çok gürültülü ve konforsuz
    - Racing harici motosiklette yüksek süratte ciddi titreşim


    8- MARUSHIN 999RS (379€)

    + Kompozit fiber!
    + oldukça hafif (1100gr)
    + farklı çarpışma testlerinden başarılı sonuçlar alması
    + fiyat/güvenlik oranı çok yüksek
    + yedek parça ve vizör ucuz

    - Eski ve basit duran vizör mekanizması
    - Fiziki satan mağaza çok az
    - Kalitesiz duran iç aksam
    - Bluetooth takması uğraştırıyor

    9- MARUSHIN 999Rs Karbon (579€)

    + Karbon!
    + uygun fiyata karbon deneyimi ve güvenliği
    + hafiflik
    + uygun ve ucuz yedek parça (vizör 199tl)

    - Diğer 999RS’ten materyal harici farkı yok
    - Aynı ucuz görünümlü vizör ve plastik aksam
    - Bluetooth yine zor takılıyor
    - Bu fiyatlı bir kask için iç aksamı basit duruyor

    10- NOLAN N87 ( 270€)

    + Geniş görüş açısı
    + kullanışlı güneş vizörü
    + marka güveni
    + bol ve ucuz yedek parça (saydam vizör 142 tl!)
    + uzun süreli kullanım imkanı (dayanıklı)

    - Plastik!
    - Yetersiz havalandırma (yazın kullanım şikayetlerinden bahsedilmiş sürekli)
    - Ciddi gürültülü
    - içeriye rüzgar alma problemlerinden çok sık şikayet almış


    11- SCHUBERTH R2 (500€)

    + Fiber!
    + çok geniş görüş açısı
    + başarılı havalandırma
    + çok kaliteli detay işçiliği
    + marka prestiji

    - Diğer schubertler gibi konforlu değil
    - Beklenmedik Gürültü problemleri
    - Olağan dışı kalıp ve kafaya oturmama sorunu
    - Yedek parça problemleri

    12- SHARK SKWALL (260€)

    + detay işçiliği 1.sınıf
    + kullanışlı ve güvenli led tasarım
    + dikkat çekici desenler ve boya kalitesi
    + fiyat/ işçilik kalitesi çok iyi

    - Plastik!
    - Ciddi buğu problemleri
    - Sürekli bozulup kırılan vizör ve mekanizma şikayetleri
    - Uzun süreli kullanımda çabuk deforme olması
    - Yedek parça ve vizör bulunmuyor
    - Gürültü şikayetleri

    13- SHARK SPARTAN (450€)

    + fiberglas!
    + müthiş işçilik kalitesi
    + sessizlik ve konfor
    + hafiflik
    + kullanışlı ve problemsiz dahili güneş vizörü
    + yüksek süratte stabil

    - Kısa süre içersinde çabuk dağılıyor
    - Satan fiziki mağaza az
    - Carbon skin modeli fiber olduğu halde karbon deniyor (yurtdışı sitesinde karbon olan modeli ayrı,carbon skin sadece karbon görüntüden ibaret olmasına rağmen ithalatçı mağazasındaki satıcı ya cahilliğinden ya da kötü niyetinden baya bir inatlaştı benimle)
    - Türkiye’deki spartan serisi çok eski üretimden kalanlar
    - Yedek parçası yok (vizör ve mekanizmalarını kaç aydır bekliyorum)


    14- SHOEI QWEST (485€)

    + fiberglas!
    + yüksek kalite koruma (sharp 5 yıldız)
    + kalıbı rahat iç padler
    + shoei marka güveni
    + yedek parça ve vizörü Türkiye’de kolay ve bol bulunuyor

    - Ciddi gürültü şikayetleri
    - Tamamen işlevsiz havalandırma
    - Sürüş konforu diğer shoeiler gibi kaliteli değil denmiş
    - Bazı vizörler anlamsız pahalı (saydam ve siyah: 300tl, iridyum/krom vs: 500+)
    - Pinlock’a rağmen kısmı buğu problemleri

    15- SHOEI NXR (675€)

    + kompozit fiber!
    + müthiş kaliteli detay işçiliği ve boya kalitesi
    + başarılı havalandırma
    + SS ve ST tarz motosiklette yüksek konforlu sürüş imkanı
    + evladiyelik kullanım ömrü
    + marka prestiji

    - Yurtdışı fiyatı ile arasında çok fark var
    - Touring/enduro/maxi scooterda gürültü şikayetleri
    - Pinlocka rağmen soğuk havalarda buğu problemi

    16- SHOEI GT-AIR (675€)

    + fiberglas!
    + yüksek kalite detay işçiliği
    + kullanışlı dahili güneş vizörü
    + marka prestiji

    - Devamlı ıslık sesi ve gürültü var (herkes tarafından belirtilmiş)
    - Sharp testi hayalkırıklığı
    - Yetersiz havalandırma
    - Yurtdışı fiyatı ile buradaki fiyat arasındaki fark fahiş
    - Pahalı yedek parça

    Not: Bir arkadaşımızın MotoVideo.NEt'te yayınladığımız yazısını faydalı bulduğum için buraya alıyorum. Yani alıntıdır.
    Stock Sever, RoofRoof, Fr.Sante ve 20 diğerleri bunu beğendiler..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Herscel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ekim 2017
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    KTM 1290 Super Duke GT - 2021
    Çok güzel yazı. Internetten satın alırken, özellikle yurtdışından, üretim tarihi konusunda hepimiz bir kuşku içindeyiz. Bunun için sipariş verecek arkadaşlar için en temel çözüm markaların kendi sitelerine girip modelin son çıkan desenlerinden sipariş etmeleri. Shoei GT-Air Fable TC-5 modelini sipariş etmiştim. Kasımda elimde olan kaskın üretim tarihi Temmuzdu.

  3. #3

    Üyelik
    29 Ağustos 2017
    Motosikleti
    honda nc 700x
    Hocham Merhaba "AGV K3 SV" the "Kısa süre içersinde deforme olmasından ve içeri rüzgar almasından şikayet edilmiş" denmiş anchak ben 2 senedir toplam 30 bin km dir bahsettiğiniz kaskı her türlü koşulda kullandım ve halen kullanmaktayım ne en ufak bir deformasyon yaşadım nede en ufak bir rüzgar sesi alıyor +210 km hızda bile herhangibi hava sirkülasyonu hissetmiyorum. bilmiyorum belkide ben taş kafalıyımdır.
    ayrıca bir artısı olarak vizörü buhu yapmıyor çok soğuk kış günlerinde bile.
    ama iç güneş vizörü mekanizması tam randımanlı çalışmıyor ve çok buhu yapıyor.
    Sahaygılhar.

  4. #4
    ogzcngdk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2012
    Şehir
    Bursa/Erdek
    Motosikleti
    Kuba Dragon 50 - Hero X Pulse 200 - Puch Maxi S
    Faydalı bir yazi teşekkürler. (Y)

  5. #5
    ryangt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Kasım 2006
    fanboyların gazabına uğramazsa yıllar boyu arama motorlarında dolanan bir çok kişiye faydalı olacak bir yazı
    zekeriyaimam bunu beğendi.

  6. #6
    oialdemir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    XMAX 250
    Bell Vortex muadillerine göre ağırdır. Haberiniz ola

  7. #7

    Üyelik
    05 Ekim 2015
    Şehir
    Balıkesir/İzmir
    Motosikleti
    Honda CBR 500
    Harika bir yazı olmuş, zevkle okudum. Teşekkürler
    HJC FG-17 hakkında ne düşünüyorsunuz?

  8. #8
    SuleymanE - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2015
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Yamaha Tracer 900 / Xpulse 200 4v
    Neredeyse hepsinde ses ve gürültü problemi belirtilmiş. Birçoğu da yüksek fiyatlı üstelik. İlginç bir durum...

    Hem uygun fiyatlı olup hem de ses konusunda başarılı kask yok mudur peki?

  9. #9
    Birkan07 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2017
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Yzf R-125 / Honda Today 50 / Ninja 250r / Xmax 250
    Bu yazıyı okuduktan sonra gidip 25 liraya nazi kask alıp öyle binicem hepsi kötüymüş bakarmısınız

    Yan sanayi Nazi kask (007)

    + karton !
    + krom detay işciliği
    + harici güneş gözlüğü
    + markanın kendince bile prestiji bulunmamakta.

    - Islık ve gürültü sesi önlemek için harici kullaklı ve yüksek ses müzik tavsiyesi
    - Sharp testine girme gereksinimi duymamıştır
    - Muazzam havalandırma
    - Yurt dışı - yurt içi fiyat farkı çok. %40 %50'leri bulmakta bu da 10-12 liraya tekamül etmekte.
    - Yedek parça sıkıntısı yok, çünkü yedek bi parçası yok. ( avantaj )

    Tavsiyemdir.
    BESTAPO bunu beğendi.

  10. #10
    ..YaNKee.. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Şubat 2017
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    CBR 650F
    Kask alma evresinde herkesin araştırarak edinmeye çalıştığı bilgiler tek bir başlık altında toplanmış, çok güzel olmuş.. yaklaşık 1 ay süren araştırmalarım sonucunda bende shoei nxr almıştım.. 1 ay sonunda da hemen hemen bu kadar bilgi edinmişimdir sanrım bu yazıyı bulan şanslı kişilerden olmak isterdim.. elinize sağlık...

  11. #11

    Üyelik
    03 Ekim 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xmax 250 Ironmax 2019
    Anlaşıldığı üzere dört dörtlük bir kask yok. Dünya para verseniz de eksi yanları var; buğu problemi, rüzgar alması, gürültü, havalandırma, konforsuzluk.

  12. #12
    Metilen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ağustos 2016
    Şehir
    Denizli
    Kullanıcısı olarak :
    14- SHOEI QWEST*(485€)

    + fiberglas!
    + yüksek kalite koruma (sharp 5 yıldız)
    + kalıbı rahat iç padler
    + shoei marka güveni
    + yedek parça ve vizörü Türkiye’de kolay ve bol bulunuyor

    - Ciddi gürültü şikayetleri(KATILMIYORUM)
    - Tamamen işlevsiz havalandırma(KATILMIYORUM)
    - Sürüş konforu diğer shoeiler gibi kaliteli değil denmiş
    - Bazı vizörler anlamsız pahalı (saydam ve siyah: 300tl, iridyum/krom vs: 500+)
    - Pinlock’a rağmen kısmı buğu problemleri(KATILIYORUM)

  13. #13
    Pangaea - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Haziran 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Ybr 125
    sanırım shoeiler için fiyat güncellemesi;
    http://www.motosiklet.net/forum/son-...firsatlar.html

  14. #14
    RAMİREZ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ağustos 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    KTM duke 125-- BMW F650 CS
    Ellerinize sağlık. Süper bir yazı olmuş. tebrik ederim.

    Not: Haddim olmayarak bir eksikliği düzeltmek isterim. "karbon kompozit yada genelde bilinen tabiriyle karbon" daha sağlam yada en sağlam malzeme değildir. Dayanıklılık konusunda optimum fayda sağlarken, hafiflik konusunda en iddialı olan malzemedir. Yani aynı ebatlarda daha sağlam endüstriyel malzemeler vardır ancak ağırdır. Örnek olarak; yarış malzemelerini (bisikletler gibi) gösterebiliriz. En hafif malzemelerden yapılırlar ancak darbe aldığı taktirde tekrar kullanılamazlar. Çünkü alüminyum ve türevi malzeme gibi tamiri mümkün değildir. Son tahlilde Karbon iyidir hoştur hafiftir falan ama kompozit fiber denilen malzeme de ondan aşağı değildir camiada...

    saygılarımla.

  15. #15
    zekeriyaimam - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mayıs 2016
    Şehir
    Gebze
    Motosikleti
    simson
    Rüzgar gürültüsü muhabbetini anlayamıyorum.Arabalarda bile var.
    Ben N87yi 160euro-600tl ye aldım.
    Güneş vizörü,pedlerin konforu çok güzel.
    Pinlock max vision olduğu için görüşünüzü etkilemiyor.
    Ama damacana plastiği tabi siz almayın

  16. #16
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    21 Ağustos 2016
    Benim hayalim marushin rs999...

  17. #17
    Shrieker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mart 2006
    Motosikleti
    var bi şeyler
    Alıntı SuleymanE adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Neredeyse hepsinde ses ve gürültü problemi belirtilmiş. Birçoğu da yüksek fiyatlı üstelik. İlginç bir durum...

    Hem uygun fiyatlı olup hem de ses konusunda başarılı kask yok mudur peki?
    Kaskta ses(sizlik) çok ciddi aerodinami ve akustik bilgi birikimi/araştırma isteyen bir konu. Dolayısıyla ucuzda olması imkansız gibi bi şey. 10+ yıldır kask incelemeleri okurum, güvenilebilir denecek sitelerde ses kontrolü konusunda çok iyi puan alan kask bir elin parmaklarını kesinkes geçmez. Schuberth bu işe ciddi para harcayan bir marka. Bahsettiğim bu ~5 kaskın en az ikisi schuberth.
    SuleymanE bunu beğendi.

  18. #18
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Bir kaç noktayı ilave edelim ve hem kafanızdaki soru işaretlerini giderebilecekmiyiz bakalım hem de daha önce kask hakkında yazmış olduğum yazıya atıf yapalım okumamış olanlar okusun.
    İkra

    Öncelikle bir arkadaşımız karbon en sağlam değil düzelteyim demiş ve dayanıklı olarak düzeltmiş. Ama zaten yazıda sağlam yazmıyor. Dayanıklı yazıyor ki sanırım itiraz yoktur.

    Bir kaç detay;
    Yazıda x markanın x modelinden rüzgar alıyor diye şikayet edilmiş ama bende de var ben memnunum denilmiş.(ses de olabilir sorun değil)
    Burada yazı içinde bir detay var.
    Bir marka ve modeli araştırırken memnun olan ya da olmayanların yorumları dikkate alınmış.
    Yani x marka kask ses yapıyor diye bir yargı yok.
    Ses aldığından şikayet var diye bir netice çıkartma var.
    Yazıyı böyle okuyun.

    Peki neden kimi ses alıyor derken kimi almıyor diyor.
    Kimi rüzgar geçiriyor derken kimi hayır gayet iyi diyor?

    Buna bir çok farklı cevap üretilebilir ama en belirleyici unsur kaskın kalıbı ile sizin kafa yapınız arasındaki uyum ya da uyumsuzluktur.

    Önceki yazıda da paylaşmıştım.
    Kask kafanıza uygun olmalı.
    Bu uygunluk sadece bedenle alakalı değil.
    Kaskın kalıbı da kafanıza uygun olmalı.
    Yani kafanız oval mi,köşeli mi nasıl?
    Alacağınız kask bu yapıya uygun olmalı.
    Kafa çevresi 57cm olanla 58cm olan aynı beden kaskı alıyor.
    Ama arada 1cm fark var.
    Bu 1cm boşluk demek.
    O boşluğa hava, rüzgar,soluk vs girmesi demek.
    Bu yüzden kalıp önemli.
    İki arkadaş aynı marka aynı beden kask alırsınız.
    Biriniz çok memnunken diğeri şikayet edip durabilir.
    Çünkü kafa yapınız aynı değil.

    Ne yapacağız?
    Marka saplantısını bir kenara bırakıp her markayı deneyeceğiz.
    Tabi burda kastettiğim ECE sertifikalı her marka.
    Kendini kanıtlamış 1 numara bir marka kask kafanıza uymazda 2 numara marka uyabilir.
    Yani kafana Arai değil de Shoei uyuyorsa illa Arai alacam diye tutturma.

    Ağırlık;
    önemli abi.
    Özellikle yol yapıyorsanız 50gr bile fark ediyor.
    Öyle olunca kullanılan malzeme önemli hale geliyor. Karbonun avantajı bu.
    Yoksa dayanıklı olması falan benim çok ilgilendiğim bir konu değil.
    Daha önce de yazdım.
    Asıl mesele kask darbe aldığında bu darbe şiddetini içeri nasıl geçiriyor.
    Kaskların yapıldıkları malzeme ve mühendislik darbeyi nasıl karşılayacağını da belirler.
    Mesele kaska ne olduğu değil,kafana ne olduğudur.
    Zaten öyle olsaydı kaskları çelikten yaparlardı bizde burda tartışıyor olmazdık.
    Basitçe anlatmak gerekirse kafanıza darbe aldığınızda hayatınıza kaldığınız yerden devam edebilmeniz için darbe şiddetinin 300 birimden fazla olmaması gerektiğini farz edelim.
    Kafanıza 500 birimlik bir darbe alıyorsunuz.
    A marka kask darbeye rağmen sapasağlam kalıyor.
    Çizilmiyor bile ve darbeyi emip 500 birim şiddeti 320 birime düşürüyor.
    B marka kask karpuz gibi yarılıyor.
    Fakat darbeyi kafanıza 280 birim olarak geçiriyor.
    Hangi kask daha iyi?
    Uyandınız mı?

    Kısaca karbon hafiftir hoştur fakat plastikten daha iyidir demek için bu şiddeti kafaya yansıtma değerlerine bakmak lazım.
    ECE sertifikası almış her kask bu testlerden geçmiş kasktır.
    İster karbon olsun ister plastik.
    Ama bu testlerin yapıldığı koşulları da unutmayın.
    70-80 km/h hızların üstünde sizi kurtaran bişey varsa da o kask değildir haberiniz olsun.

    4x4 kask yok denmiş doğrudur.
    Ama yakın olanlar var.
    Yukarıda beden ve kalıp önemli dedim ama bir ek daha yapmamız lazım.
    Bazı kasklar spor kullanım bazı kasklar rahat kullanım için tasarlanır.
    Bu neyi değiştirir?
    Şunu
    Öne eğilerek kullandığınız yani spor bir motosiklet için yapılan bir kaskın hava kanallarının yerinden çene yapısına kadar bir çok tasarımın yeri dik kullanılanla aynı yerde olmaz.
    Sen bu kaskı alır dik kullanırsan hava sirkülasyonu yetersiz kalabilir.
    Tersi için de aynı şey geçerli.
    Dik kullanım için üretilmiş bir kaskla öne eğilirsen hava kanallarını kaparsın.
    Bu da buğulanmadan sese kadar bir çok şeyi fark ettirir.
    Artı ayrodinamik olarak da sıkıntı yapacak, hele de kask kafanıza tam uygun değilse sallanıp duracaktır.


    Yukarıda verdiğim linkteki fotolar ölmüş.
    Yaşayan versiyonunu isterseniz burdan okuyabilirsiniz.

    Yine merak ediyorsanız kask testleri hakkında başka bir yazıya da buradan ulaşabilirsiniz.
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  19. #19
    Shrieker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mart 2006
    Motosikleti
    var bi şeyler
    Abi yüksek müsadenle ses konusunda bir ekleme yapmak istiyorum. Webbikeworld incelemelerinde iş ses kısmına gelince altına mutlaka şunu eklerler:

    ------------------------------------------------------------------------------------------------
    "Kask değerlendirmelerinin, ön camlı veya camsız farklı motosiklet türleri sürülerek zamanla birkaç farklı sürücünün tecrübesi olduğuna dikkat edin.

    İncelemeyi yapan sürücüler, doğru takılmış, yüksek kalite kulak tıkaçları takar (motosiklet interkom sistemlerini değerlendirirken bile).

    Motosiklet sürerken işitme duyunuzu daima koruyun. Kulak tıkacı seçme ve takma hakkında daha fazla bilgi için wBW kulak tıkacı incelemelerine bakın.

    Ayrıca unutmayın.

    Gürültü, kaskın kafaya oturması, motosiklet türü ve ön cam, rüzgar hızı ve yönü ve hatta sürücünün kıyafetleri dahil birçok faktörden kaynaklanabilir. "
    ------------------------------------------------------------------------------------------------
    Genelde ses konusunda farklı tecrübeler bu son satırdaki koyu yerlerden ileri geliyor. Ve fakat bir kask ses kontrolü konusunda berbatsa, kullanıcıların çoğunun bundan şikayetçi olması normal; ancak nadir istisnalar sessiz olduğunu iddia edebilir. Tam tersi bir durum da ses kontrolü konusunda çok iyi olan az sayıdaki model için geçerli.
    COQ bunu beğendi.

  20. #20

    Üyelik
    21 Aralık 2016
    çok güzel bir yazı ve araştırma olmuş,ben de bunun kadar detaylı olmasa da sık eleyip ince dokuyup shoei xr1000 kaskım eskiyince araştırıp Marushin 999Rs almıştım. Shoei XR1000 hala evimde duruyor yeri çok özel benim için, ve shoei NXR , xr1000'in yerini alabilecek bir kalitede olmasına rağmen fiyatı çok yüksek geldiği için alamadım (evlenince 2 tane malum),daha uygun fiyata qwest almayı düşünüyordum ancak xr1000 gibi kaliteli durmuyor nedense, donuk bir yapısı var qwestin ben sevemedim duruşunu. bu arada merak etdenler için Marushin'den de çok memnunum


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)