Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Takip mesafesi

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    28 Kasım 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Şimdilik bir kundial
    Merhaba bir çok kazanın takip mesafesi gibi şeylerden olduğu dikkatimi çekiyor diğer etkenlerde var tabi ama akan trafikte ne zaman takip mesafesine uymak istesem arkadaki araç tarafından yoğun bir şekilde selektör yağmuruna tutuluyorum utanmasa üstümden geçicek merak ettiğin şey sizlerinde başına geliyormu böyle şeyler yoksa motorsiklet mi kayırıyor insanlar


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Stock Sever - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mayıs 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS200
    Geliyor. Aradan dereden kaça kaça gidiyorum. Sıkıştıran olursa da arkada ledli çakar var. Kör olunca mecbur geri gidiyor. Mesafesini koruyor.

  3. #3
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Önündeki araç yolun tamamını kaplamadığından kişiye önündeki boşluk olduğundan fazla görünüyor, durumdan rahatsız olup gitmeni istiyor. Yani seni orada istemiyor. Bu bir tür doğal insan psikolojisi.

    O nedenle eğitmenler genellikle hızımızı diğer araçların %110' u civarında tutmamızı ve gerekli durumlarda iki araç arasından sıyrılmamızı (ikki araç arasında seyretmek değil, aradan geçip devam etmek) önerirler.

  4. #4
    ozan1991 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Kasım 2017
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    tvs apache/Bajaj dominar 400/yamaha mt07
    ben bugün denedim servise giderken tamamen şeritin ortasından gittim hiç sağdan solda kaçmadım araba gibi işgal ettim yolu sıkıntı çıkaran olmadı kornaya basan oldu ama basar durur ezip geçicek hali yok mecbur beklediler yani

  5. #5

    Üyelik
    17 Aralık 2012
    Şehir
    Ankara
    Temel konu aslında takip mesafesini olması gerekenden çok fazla bırakmak, gerektiğinde yol vermemek gibi meselelere dayanıyor. Sonuç olarak takip mesafesini çok fazla tutmak tacizlere, çok kısa tutmak ise kazalara sebep olur. Kimseyi rahatsız etmeyen güvenli bir çabukluk gerekli.

    Forumda şu başlığı önerebilirim. Yazının güncellenmiş ve videolarla desteklenmiş haline ise şuradan ulaşılabilir. Benim blogdaki 88... 89... başlıklı yazı.

  6. #6
    ogzcngdk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2012
    Şehir
    Bursa/Erdek
    Motosikleti
    Kuba Dragon 50 - Hero X Pulse 200 - Puch Maxi S
    Ben durabileceğim kadar takip mesafesini her zaman bırakırım. Bu uzunluk motora ve sürücüye göre degisir.

    Arkadan selektör veya korna yapan olursa didişmeden şerit degistiriyorum başka şeritte gidiyorum.

  7. #7
    bursalıali - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Aralık 2015
    Şehir
    Bursa Osmangazi
    Motosikleti
    mondial RX3İ EVO-Honda Falcon NX4- FYM 250
    Ülke'mde iki tekerden yirmi iki tekere kadar , araç haydayanlar yüzde 80 . İnsan gibi araç kullananlar yüzde 20. Doğru takip mesafesini sorun bakalım sürücülere, kaç tanesi sağlıklı cevabı verebilecek ? Bilmiyorum bu konuda yapılmış bir ciddi araştırma var mı? İnsana saygının ne olduğunu bilenlerin
    sürücü oldukları bir Türkiye ümidiyle.

  8. #8

    Üyelik
    16 Kasım 2017
    takip mesafesi, kaçış noktası, beraber düşünülmeli
    trafiği okumak, hakim olmak, biraz da hızlı olmayı zorunlu kılıyo
    twisten bunu beğendi.

  9. #9
    EUOGLU - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Eylül 2016
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    mt 25
    Kastamonu trafiğinde tam ortada durup onlara ımkan vermezsen bırakıyolar ama kastamonu dışı bır "ahraz" ise saga doğru çekilip yavaslayıp elımle "geç geç" yapıyorum o hayvan teşekkür edıyor (hepsi deıl malesef)

  10. #10
    watercolours - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2005
    Şehir
    Coruscant
    Motosikleti
    speederbike
    Türkiye'de takip mesafesi öndeki şoförün ense tıraşını görebileceğin mesafedir, argo olarak da ifade edebilirdim ama bu da durumu anlatıyor.
    bursalıali bunu beğendi.

  11. #11
    dasmehdix - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Haziran 2017
    Şehir
    başakşehir
    Motosikleti
    Honda CBR250R'15
    Böyle birşey başıma gelince genelde sağ şerite geçip yol veriyorum.Tartışmaya veya canı riske atmaya değmez.

  12. #12

    Üyelik
    28 Kasım 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Şimdilik bir kundial
    Cevaplar için teşekkürler istanbuldayım bende genelde tek şeritli yollarda başıma geliyor bu olaylar hep daha çok yoğun bölgelerde oluyor takip mesafesini durabiliceğim seviyede tutmaya çalışıyorum malum motosikletliyiz araba gibi dört tekerle duramıyoruz ani frende bu yüzden yayalara karşı öngörüyle yavaş gidiyorum ama nafile arkadaki arkadaşlar sollamada yapmak istemiyor mecbur kaldıkça diyorum al yol senin olsun kenara geçiyorum ve arkasına geçiyorum

  13. #13
    gerivites - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ekim 2017
    Şehir
    Ümraniye
    Motosikleti
    D400
    Otoban için söyleyeyim. Şerit değiştirmede bile sinyal kullanıyorum. Arkamdaki araç çok dibime girerse biraz gaz açıyorum, eğer ısrar ederse sinyalimi verip sağa geçiyorum. Benim kullandığım rotada pek olmuyor. Ataşehir otobanında 7-8km kullanıyorum

    Tek şeritli yolda önümde araç var ve arkadan gelen dibime giriyorsa görmezden geliyorum. Önümde araç yoksa zaten dibime giremez
    instagram.com/gerivites
    youtube.com/user/nimbus8222

  14. #14

    Üyelik
    15 Şubat 2017
    Motosikleti
    xv250
    maalesef cogu motorcu anıdıgımında yaptığı hata çoğu hata olduğunu bilmiyor öndeki araca kızanı bile gördüm frene basılır mı yolda aniden diyor.
    bunun tek çözümü büyük motor . buna çarparsak parasını ödeyemezyiz düşüncesinde olabiirler kimse büyük motosikleti sağa itmek istemez ama küçük motorda sanki adam mecburuş gibi sağa çekmeisni istiyorlar memleketin bayağı kısmı bu konuda eğitimsiz

  15. #15
    oznkrçm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Eylül 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RAMZEY 100-YBR 250-CBR 250-CBF 600-VFR 800
    Alıntı EUOGLU adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kastamonu trafiğinde tam ortada durup onlara ımkan vermezsen bırakıyolar ama kastamonu dışı bır "ahraz" ise saga doğru çekilip yavaslayıp elımle "geç geç" yapıyorum o hayvan teşekkür edıyor (hepsi deıl malesef)
    Ben Kastamonuluyum. İstanbul'da daha rahat ediyorum. Kastamonu'da ezmeye çalışan çok olmuştu.

    Memlekete gidince motora binmek gelmiyor içimden.

  16. #16
    EUOGLU - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Eylül 2016
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    mt 25
    Bende sınopluyım aynı şeyi aracım veya motosiklet ıle bende hissediyorum memlekete gidince ilginç

  17. #17

    Üyelik
    28 Kasım 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Şimdilik bir kundial
    Alıntı EUOGLU adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bende sınopluyım aynı şeyi aracım veya motosiklet ıle bende hissediyorum memlekete gidince ilginç
    Sinopta bile yaşanıyorsa halimiz duman 😀

  18. #18

    Üyelik
    15 Şubat 2017
    Motosikleti
    xv250
    benim yöntemi söyleyeyim hemen gaz verdiğim halde ön frene hafif dokunuyorum fren lambası yanacak kadar o çıt sesini hissedince fren yanıyor arkadaki uzaklaşmaya başlıyor hemen lamba yanınca ama fren yapmış olmuyorum


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)