Başlıktada belirttiğim bütçem kısıtlı 6500'e yakın param var acilen almam lazım pulsar 200ns düşünüyorum 20 bin 30 bin kilometrelere var bu fiyatta sizce sorunlumudur alınır mı ?
Başlıktada belirttiğim bütçem kısıtlı 6500'e yakın param var acilen almam lazım pulsar 200ns düşünüyorum 20 bin 30 bin kilometrelere var bu fiyatta sizce sorunlumudur alınır mı ?
Alınır alınmasına da, bunun zinciri var, dişlisi var, lastiği var. Aldıktan sonra ilk kontrol ve bakımı var.. Biz nerden bilebiliriz ki... Al desek yada alma desek ne olacak ki, neyi değiştirecek. Motorun başına gidip inceleyecek yada yetkili serviste expertiz yaptıracak olan biz değiliz ki...
Daha düşük bir KM'de CF Moto 150 NK al bence. Ben o KM'yi o motora vermezdim.
Herhangi bir motorlu araç için fazla bir km. değil. Gözünüzde büyütmeyin. Fakat genelde bu motorların anası ağlatılmış oluyor. Bu açıdan dezavantajlı.
2. el bajaji bırak. Sıfır bajaj almaktan vazgeçtim. Gerek parçaların kalitesizliği gerek bitmek bilmeyen sorunları
Örnek olarak kendi motorumu vereyim.
Benim RS200 şuan 23.000 kilometrede. Motorunda herhangi bir sorun çıkmadı şimdiye kadar. Hiçbir yağ yakma, yağ eksiltme, garip ses belirtisi yok. Subap ayarı hariç motor açılmadı. Her 2500 kilometrede bir en kaliteli yağla yağ değişimi yapıyorum. Yağ filtresi ve hava filtresi düzenli serviste değişiyor. Zinciri sık sık temizleyip yağlıyorum.
17.000 kilometrede zincir bozulmaya başladı, orjinal zinciri ile değiştik. Yeni aldığım zincir serviste aşırı gergin takıldığı için kilit baklasının yarısı kırıldı. Neyse ki kopmadan önce yeni kilit bakla bulup taktım.
19.000 civarı debriyaj ayarı bozulmaya başladı. Ayarladım şuanda sorun olmadan gidiyor. Belki debriyaj bitmek üzeredir bilmiyorum. Motoru kalkışlarda eğlencesine zorlarım erken bitirmem normal aslında.
2 gün önce Ön fren hidroliğini, ön balataları kendim değiştirdim. Çıkan hidrolik 1,5 sene kullanıma rağmen pek kirli değildi. Balatanın da yarısına bile gelmemişim. Erken girişmişim frenlere yani.
Motoru satın aldıktan 2000 kilometre sonra rosso2 lastik takmıştım. Yarın metzeller lasertec ile değiştireceğim.
Alacağın NS200'de de aşağı yukarı bunlar yapılmış olacak. Dikkat etmen gereken noktalar şunlar;
-Önden kazası var mı? Sağa sola çekebilir alet.
-Motoru ne durumda? O kilometrelerde motor bitmez fakat başka bir arıza olabilir. Sesine ve gidişine dikkat et.
-Lastikler ne durumda? Lastikler eskimişse 500-1000 tl arası masraf olacak.
-Zincir-dişli ne durumda? Eskimişse 250 lira masraf olacak.
Bu konularda sıkıntı yoksa o kilometrelerde pulsar alınabilir. Sonuçta kuryelerin kullandığı bir model bu. Öyle 20000de dökülüyor olsaydı kuryeler kullanmazdı.
kardeş kullanan kişiyi tanımıyorsan bence düşünme
2 el aldığım her motorda kusur vardı çok az fark etmez miğdeni bulandıracak seviyede
bu sebeple 6. motorumu yine sıfır alıcam kymco agility 150+ alıcam abs li biraz küçük olsun oda ne yapalım
sıfır mal temiz mal baş ağrıtmaz etmez
Kardeşim,
Alırsın neden alınmasın. Önemli olan toplamda sana ne kadara mal olacağıdır.
Mesela, rutin bakım, lastikler, aşınan parçaların değişimi (tekerlek rulmanları, zincir, dişli, ön amortisör yağı ve keçeleri vs vs) bunların hepsini alt alta koy topla. Mantıklı geliyorsa yapılabilir tabii.
Şöyle düşünme sakın: "6500TL vereceğim bu motora binip gideceğim" öyle olmuyor ne yazık ki.
Ha bir de şu var, motor dediğin kapalı kutu, içini göremiyorsun. Mesela piston ve sekman aşınmıştır sen de alırken kompresyon testi(sanayi tabiriyle üfleme) yaptırmamışsındır, Motor yağ azaltmıştır önemsemeyip yağ eklemeden veya yağ ekleyip devam etmişsindir, sonra en beklenmedik anda haydi bakalım piston silindir değişimi... Valfler, valf yayları kısaca üst kapak da aşınmış hadi bakalım o da değişşin...
Bunlar işin riskleri.
öncelikle hoşgeldin kardeşim ;)
Alırsın neden almayasın ama kimden aldığın önemli bakımları tam yapılmış mı , kimde yapılmış araştır ekspertize sok motoru ondan sonra karar ver ben bir 200 ns kullanıcısı olarak memnunum motorumdan şu anda 7000 km de ve daha sıfır gibi motor.
Forumdaki bilgi kalitesi harbiden çok çok yüksekmiş maşşallah. 20.000 30.000 de motor alınmazmışmış. Bide hele birileri cf öneriyorki sorma
Hocam bem de cbften pulsara geçiş için pulsar bakıyorum. 2014 alma. En sorunlu pulsarlar 2014 modeller. Az daha bi 100 koyabilirsen çok rahat 2016 pulsar alabilirsin. Facede grubu da var. Orayı takip et. Ha bir de o grupta 187000 de pulsar var. Neden alınmasın 30 k km deki motor.
HONDA
#BZ3082
bende aynı şeyi düşünüyorum 20000-30000 km bir motor için hiçbirşey ben motoru alalı 6 ay oldu 7000 km deyim ve daha uzun yol bile yapmadım ve motor daha sıfır gibi tertemiz anlamıyorum bu marka kötüleme içinde olan insanları yani tamam bilgini paylaş ama yanlış yönlendirme insanları burada çok yeniyim ve birkaç kişi var marka ve model kötüleme içinde olan insanlar.
BLACK EAGLE MOTOVLOG
https://www.youtube.com/channel/UCGkYhbOkfNZpY4QHUHItjGg
6500 TL ye pulsar almazdım . (Nedeni açıklayacağım)
20-30 Bin Km ler adam gibi kulanıldıysa rodajı daha yeni olmuştur , alırsın 35-40 yaşlarında bir adamadan aldıysan motor bir şey olmaz . 200 Bin km den önce motor açılmaz düzgün kulanıldıysa . 150 bin üzerinde çok kurye motoru var daha motor açmamış.
Almazdım neden ?
Pulsar bazılarında kronik stop etme sorunu var , hem de can sıkıcı boyutda . Ucuz olanlar kuvvet ile muhtemel bunlardır. Yoksa 6500 verilecek motor değil.
Sana şöyle söyleyim iki motor olsa (fark etmez pulsarda olur GS de) birisi 50 Bin de olsa kulanıcısı tek kelli felli bir adam olsa diger motor da 5 bin km de kullanıcısına baktım ergen apachi tip bir şey olsa , terettüt etmeden 50 Bin deki motoru alırım.
İnsan yaşlanınca daha çok temkinli oturaklı kurallara uygun aracın üretimine uygun kulanım yapıyor.
20-30 K hiç bir şey ,
Sorunlu olma ihtimali yüksek kullan dene ona göre sorun yok ise al.
CF moto içinde yazmayacaktım ama yazayım allah akıl versin birisi 12 HP (şekilden başka hiç bir ""+""sı olmayan) digeri bunun iki katı gücünde 23,5 HP, Ha CF almışsın ha CBF150 almışsın hatta CBF150 al OEM parçası bol ve ucuzdur, tamiri kolaydır.
Burada CF motorun parçası bulunmuyor diye ağım ağşıyanlar dolu.
Tavsiye verirken gerçekten vijdanlı tavsiye verin ayıp ,miletti düşürmeyin. ( Eskiler şöyle der biliyorsun konuş millet ibret alsın bilmiyor isen sus ......)
500 daha koy 0 apache al kafan rahat olsun
Tvs 180 veya hunk tavsiye ederim.
Ayrica,Cbf´ e lafim olmaz heryola gider pişman etmez.
17 yaşındayım daha önceki motorum chopperdi ama bana artık sağlam ve yolda bırakmıyacak motor lazım bu yüzden yardımınıza ihtiyacım var
Bende 2014 model motoru 29 binde aldım.
pulsarda olabilir bmw de olabilir önemli olan üstündeki onuda bilmen zor olucaktır.kendi pulsarımı 7500 km sürdüm sattım şu an arkadaşımda hala o sürüyor hergün görüyorum 19k küsür km de.ne akü değişti ne zincir değişti hatta lastik bile değişmedi mrf ler vardı üstünde fabrikasyon.r25ime lastik aldım ırc setide dün pulsara taktık.alınır alınmasına ama masrafın artıcak tadın kaçıcaktır diye düşünüyorum.şu an hiç bir şey yok ama zincir seti dişli akü sırayla illaki değişicektir.6500e aldığın motor bi o kadar masraf çıkarıcak o yüzden para biriktirip daha yeni model daha az kmde bir pulsar alman daha mantıklı olabilir.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)