Merhaba arkadaşlar.
Anlaşilan,bu yaz sezonunda vergiden,sigortadan muafiyetli urunler bolca sofrada olacak.
http://www.kubamotor.com.tr/model/runner-50/
Ülkemizdeki,japon distiributorlerden´de ayni girişimi bekliyoruz.
Merhaba arkadaşlar.
Anlaşilan,bu yaz sezonunda vergiden,sigortadan muafiyetli urunler bolca sofrada olacak.
http://www.kubamotor.com.tr/model/runner-50/
Ülkemizdeki,japon distiributorlerden´de ayni girişimi bekliyoruz.
yakında bulurlar bir kulp 50cclere çok fazla arka arkaya çıkmaya başladı.iş yerinden arkadaşım bile aldı peugeot kissbee 50cc
Vallahi. Bundan sonra herksede yarım kask , 50cc moped. Karınca sürüsü gibi gezmeye başlıcaz vallahi...
Molped diye okudum
motor iki şey için alınır ya vasıta olarak a noktasından b noktasına gitmek için alırsınız taksi niyetine..
yada zevk keyif için alırsınız..
bu iki kesim birbirini anlayamaz hiç bir zaman.. o ona laf eder diğeri ona..
Adam 50cc niye alır a noktasından b noktasına kısa mesafe git gel için alabilir. işinden evine düz ayaksa gidip gelmek için alabilir.. 50cc de trafik sigortasından ziyade en büyük özelliği b tipi araba ehliyeti ile kullanılması tercih nedeni de o zaten.
millet motor ehliyeti sınavı osuyla busuyla uğraşmak istemiyor.. motoru büyütmek motorcu olmak gibi bir derdide yok adamın işinden evine git gellik alıyor.
sigorta ikinci planda .. bence 50cc liklerede sigorta yapılmalı ama normal sigorta değil çok ultra light kısıtlı kapsam alanı çok dar bir sigorta yapılmalı neticede 3-4 beygirlik motorlar bunlar vursalar bir arabaya ne zarar verebilirler ki 3-5 bin lira karşı tarafın zararını karşılasa yeterli bence..
onun içinde şimdiki gibi 300-400 tl lik sigorta değilde 20 tl lik 50 tl lik ultra light bir sigorta yapılabilinir.. hem süreninde bir güvencesi olur minik çıtır şeylerde cepden para ödemez..
azda yakıyor daha doğrusu yakmıyor bile 50cc kokluyor oda artı avantaj. benzinin litre fiyatı nerdeyse olucak 6 tl .. 6 tl az paramı..
emisyon saçmalığı dolayısıyla 2t mopedleri tedavülden kaldırdılar.ama mobiletler bu çin mallarına bin basar,yurtdışında sıfır km 2t mopedler satılıyor keşke getirseler.
Çok sürmez alırlar ellerine 50cc mopetler in satış adet lerini "dur biz bunlara ufak ufak kitleyelim" derler.Önceden motosikletlere taşıt pulu ödemezdik Unakıtan amcam bir çalışma yaptı haşırt ,sonuç bu.
ne güzel işte belki millet motora biner de tarfik çilesi azalır
Yaş itibariyle eskiler iyi bilir,70-80li yillarda bisiklete plaka takiliyordu.
50c.c ye çok büyük bir şey getirmezler yıllardır getirmiyorlar ben bildim bileli 100c.c ye kadar olan motorlardan vergi alınmazdı sırf sigortası yüksek ve sigorta yaptırsan bile sigorta kapsamı dışında olunduğu için yani gereksiz diye anadoluda köy yerlerinde kimse plaka ile bile gezmezdi.
sonradan bu 50cc ye kadar sigorta muafiyeti gelince en azından sistemde gezen bir çok moped plaka falan çıkartmış en azından trafiğe yasal olarak dahil olmuşdur..
gene bir şey çıkartsalar insanlar gene ya ödemez yada trafikden düşürür motoru gene eskisi gibi plakasız falan sürer.. zaten 2-3 bin lira mopedler 20-50 tl lik sigorta çıkartsan mopede özel neysede 300-500 liralık sigorta çıkartsalar 3 sene sürsen sigortaya motorunun parası kadar para ödersin saçma olur..
Bence motosiklete teşvik için güzel bir kanun zaten B ehliyeti olan adam teorik olarak trafik kurallarını vs. bilmesi gerekiyor. Büyükşehirlerde trafik rahatlar en azından.
Linkte runner 50 görünce Gilera Runner 50 geldi sandım
2 zamanlı, 50cc, su soğutmalı çılgın italyan top speed konusunda hayrete düşürür. 90-100km hızlara çıkabiliyo. Youtube'da 107 yapan vardı bitane tabi bu runner ailesi krank kırmada dünya markası keşke ülkemize gelse 50cc olmasına rağmen atikliğiyle, hızıyla binilesi bi motor.
En sevdiğim kasası bu 2002 öncesi sp modeli. Bide 2002den sonra sp'ler var kuyruğu, elciği, ön grenajı farklı onu atmayayım yer kaplamasın.
Bu aşağıda kide ülkemizde Vrx 200 olarak kullanılan ve ülkemizde 4 zamanlı olan kasası ( sanırım bunlarda 2002 de başladı ) 50cc 2 zamanlısı yurt dışında mevcut fotoğrafta kide 2 zamanlı 50cc.
Son olarakta yine ülkemizde 200cc 4 zamanlı olan ST kasanın 50cc 2 zamanlısı mevcut.
Gelseler vergisiz ve sigortasız kullanırdık, çokta güzel olurdu ama gilera ülkemizde diğer italyanlar gibi iş yapmadı, yapamadı.
Bi kaç model daha atayım bari gaza geldim.
Fındık kurdu Piaggo Zip 50
Sivri sinek Aprilla Rs 50
Çılgın çocuk Aerox 50
Ağır abi görünümlü kılıbık Derbi gp1 50 ( bunuda çok severim )
Moped asla ama 50cc candır
Sana hiç katılmıyorum doğrusu.Nedenide şu bu iki kesim hiç birbirini anlamaz diye birşey yok.Hatta bende öyle yapıyorum SS motorla trafiğe girmek şehir içinde dolaşmak zor özellikle makina büyük kuvvetli olunca yanında bir tane 125lik var ister yük taşı ister a noktasından b noktasına git sıkıntı yapmaz yavaş kalır ama zaten ondan hız bekleyen yok.Yani tek bir insan bile bu iki aracın farkını bilip nerde hangisini kullanması gerektiğine karar verebiliyorsa zevk için alan adamda iş için alan adamda birbirini çok rahat anlayabilir.
Daha öne konuşulmuştu ancak tekrar yazalım da, gelecekte konuyu okuyanlara kalsın;
Trafik sigortası 50cc moped harici taşıtların tescili, yani ruhsat çıkartabilmesi için zorunlu iken 50cc mopedlerde zorunlu değildir.
Bu cümle doğrudur, ancak;
50cc mopedlerin trafiğe çıkabilmesi için trafik sigortası gereklidir. Yani sıfır satın aldığınızda sigorta yaptırmadan plaka çıkartabilirsiniz ancak bu şekilde trafikte kullanırsanız olası bir trafik çevirmesinde ya da trafik kazasında sigortanız olmadığı için diğer sınıflardaki (sigortasız kullanan) taşıtlarla aynı cezayı yersiniz.
Bunu atlamayalım.
Yanlış bilgi vermeyelim . Trafik kazasında ceza yemezsiniz. 50cc mopedlerde trafik sigortası zorunluluğu kalktı yani çevirmede de sigorta sorulmayacak, ancak genelgeden bilgisi olmayan ekip size ceza yazarsa buna itiraz edip cezayı iptal ettirmeniz gerekiyor gibi bir saçma durum da olabilir. Sigorta yaptırsanız dahi mopedler teminat dışı, bisiklet ve mopedlerden meydana gelen hasarlar kapsam dışı olarak değerlendiriliyor. Trafik sigortası ne sizin ne de karşı tarafın hasarını karşılamaz. Bu durum genel hükümlere tabidir diye belirtilmiş trafik kanununda da. Yani mala zarar verme vb kapsamına atmışlar. Oldu ki kaza yaptınız mopediniz parçalandı. Hasarını karşılamak için polis tutanağı ile dava açmalısınız.
50cc moped almak ve B ehliyeti ile kullanmanın önü açılırken, öte yandan bu riskleri de beraberinde getiriyor. Oh ne güzel vergi yok sigorta yok derken, başınıza gelecek olası bir kaza durumunda dımdızlak ortada kalmanız mümkün.
Eskiden 50 cc motosikletlerle 100-150 cc motosikletler arasında bariz fiyat farkı vardı.50 cc ye 2000 TL istiyorlarsa benzer özelliklerde 50cc üstü motosiklete 2500-3000 istiyorlardı.50 cc motorların şimdi hem 0 km si hem 2. eli resmen 100-150 cc motosikletlerden pahalı.Kedi pipisi kadar Honda Today lere ciddi ciddi 10.000 TL isteyen bir sürü insan var.50 cc lere o parayı verceğime az kullanılmış yada 0 km bir 150-250 cc alırım,adam gibi sigortasını da yaptırırım vergisini de öderim şehirler arası da gezerim,kedi pipisi kadar motorlara o fiyatları isteyenler bir yerlerine monte eder o motorları.
50 cc demek alış fiyatı ucuz,işletme maliyetleri ucuz motosiklet demekti zamanında.Ne kadar fırsatçı şark kurnazı halkımız ve esnafımız var.Yok arkadaş sürekli devlete laf sokuyoruz vergilerden ama bizim baştan halkımızda,esnafımızda iş yok.Eline ucuza motosiklete binmek için fırsat geçiyor herkes fiyat arttırarak bu fırsatı yok ediyor.Dünyanın başka hiç bir yerinde kendi kendine kazık atmayı bu kadar seven başka bir halk yok.
Not:Bu arada arkadaşlar sakın 50cc motorları alıp büyük şehirlerde kullanmaya kalkmayın üstünüzden geçerler görmezler bile.Bu motosikletler anca sakin,küçük şehirlerde,yazlık yerlerde kullanılmaya uygun.Büyük şehirlerde beni 250 cc motosiklet ile bile sıkıştırıyorlar 50 cc motosikletin yoğun trafikte hiç şansı yok.Anca bakkala ekmek almaya gidersiniz.
Yaza ben de düşünüyorum şehir içinde bir tane bunlardan her işi görür. Bir tane de 250cc alıp otoparka bırakırım kafam rahat olur.
instagram.com/gerivites
youtube.com/user/nimbus8222
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)