Tam olarak anlatamamışım.En başta başlıkta verilen Kuba motor modellerinden başlayalım.
Ege 50 : 3157 TL
http://www.kubamotor.com.tr/model/ege-50/
Ege 100 : 3082 TL
http://www.kubamotor.com.tr/model/ege-100/
100 lük olanın maliyeti doğal olarak 50 lik olandan daha fazla ama 50 lik olan ne hikmetse daha pahalıya satılıyor.Birileri 50 cc ye olan talepten faydalanarak fazla fazla kazanıyor.Bir malı ederinden yükseğe satıyor.Bu daha başlangıç 50 cc olan talep arttıkça 50 cc ler gereksiz yere daha yüksek fiyatlar çekilecek.
Daha kaliteli Japon malı 50 cc istiyorum diyelim.Honda Today şu anda piyasada yok firmalar da geçen yıllardan kalanları satıyorlar.Buyrun fiyatlara bakalım.
https://www.sahibinden.com/motosikle...ing=price_desc
En baştaki 46.500 TL fiyat çeken arkadaş zaten bu fiyatlarla dalga geçmek için açmış ilanı.Zaten forumda da konusu açılmıştı.Diğer gerçekten satanlar 2006 model 11.000 TL,2009 model 10.000 TL ve benzeri abartılı fiyatlarla devam ediyor.
Görünüşe bakılırsa halkımızda 50 cc ye olan rağbeti fırsata çevirip fiyatları yükseltmiş.Çoğu 2. el modelde normalin çok üstünde fiyatlar var.Sırf trafik sigorta zorunluluğu olmadığı ve vergiden muaf olduğu için.5 yıl öncesine kadar 50 cc ler gerçekten amacına uygun fiyatlandırılan aletlerdi.5 yıl önce trafik sigortası da bu kadar abartı değildi 20-30 TL ye sigorta yaptırdığımı hatırlıyorum.Şu anda 7000-8000 TL fiyat çekilen aletleri 4-5 yıl önce 1000-2000 TL ye zor satıyorlardı.Yanılmıyorsam motosiklet dünyasına yeni adım attığınız için önceki dönemlerdeki fiyatları ve piyasayı pek iyi bilmiyorsunuz.O yüzden şu anki fiyatlar size ucuz ve cazipmiş gibi gözüküyor.
Ayrıca devlet baba bu olayın farkına varıp bu motosikletlere yada mopedlere tekrardan trafik sigortasını mecburi yaparsa üstüne bir de MTV yi zorunlu tutarsa buna bağlı olarak 2.el fiyatları düşmeye başlarsa yada trafik sigortasız scooterınızla bir gün yolda dolaşan 800.000-900.000 TL lik araçlara küçük bir kaza sonucu hasar verip scooterınızın en az yarı fiyatı kadar tamir parası cebinizden çıkarsa o zaman gerici mi ilerici mi olduğumu görürsünüz.
Kişi başına düşen motosiklet oranı sigortası motosiklet satarak arttırılmaz.Eğitim ile,alım gücünün yükseltmesi ile,vergilerin makul oranlara çekilmesi ile arttırılır.