Mondial Z one 150 almayı düşünüyorum
Reklamlar
-
Yakın tarihte 0 km Mondial Z one 150 almayı düşünüyorum. Görüş ve tecrübelerinizi paylaşır mısınız? Özellikle bu modeli kullanan arkdaşlardan yardım bekiyorum. Günde 30-35 km sürmüş olacağım il ev arası gidiş gelişte. Yaz dönemi 150-200 km mesafelerde uzun yol gitmeyi düşünüyorum. İkinci el 10.000 km'lerde Ybr 125 ile sıfır Mondial Z One 150 arasındayım max bütçem 7000tl. Herkese şimdiden teşekkürler
Reklamlar
-
hoş geldin
yakınında iyibir servis varsa, 0 km Mondial Z one 150 öneririm
-
Bende sıfır alman taraftarıyım. Ben 4000 km kadar sıfırını kullandım. Klasik tabirle fiyat-performans karşılığını fazlaca karşılayan bir motor bence. Tabi senin sürüş tarzınlada ilgili bir durum. Klasik titreşim dışında ben dediğim gibi bir sıkıntısını görmedim. İlla ikinci el alacaksanda kendin kadar güvendiğin bir usta lazım. Yeni başlayan ve etiket takıntısı olmayan için ideal motorlardan biridir. Ayrıca bahsettiği günlük kilometrede seni üzmez.
-
2016 9.ayda sıfır km mondial zone beyaz aldım şuana kadar bir sıkıntı yaratmadı gayet memnunum alacaksan tavsiye ederim motor konusunda merak ettiğin bir şey varsa yardımcı olurum
-
Çok teşekkür ederim 😊 Ehliyeti yeni aldım ilk motorum ilk tecrübem olacak. O yüzden maksimum hızla falan şuan ilgilenmiyorum 😁 garantiyle ilgili sıkıntı yaşayan çok olmuş. Selektör düğmesi su almış garanti yapmamış falan... Bu konularda sıkıntı yaşayan var mı?
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:47 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:45 ----------
İlk motorum ilk tecrübem olacak sürüş tarzımı inan bende bilmiyorum ama kesinlikle trafik magandası olmayacağım 😁 kronik bir sorunu var mıdır motorun?
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:47 ----------
Teşekkür ederiiim hoş buldum. Yakında servis var ama servisin motora pek sahip çıkmadığını duydum bu konuda ne diyorsunuz?
-
Şahsen almanı kesinlikle önermiyorum.
Şu anda kullandığımız motosikletlerden biri Z-One, debriyajda kronikleşmiş bir sorunu vardı, iki aylık uğraşlar sonucunda ne yetkili servisi ne de diğer tamircilerde derman bulamayıp sonunda kendim çözmüştüm. Sürekli olarak debriyajın bulunduğu kısımdaki burcu bozup boşluk yaratıyor, debriyajın çalışmasını zorlaştırıyordu. Bir şekilde biraz şansla kendiliğinden düzeldi (tuhaf...)
Debriyaj bitti, değiştirmek istediğimizde yetkili servisinden dahi orjinal parçasını temin edemedik, muadili birşeyler uydurarak kullanıyoruz.
Küçük bir iki kazası oldu ön çamurluk kırıldı, kafa grenajı kırıldı, sinyaller kırıldı v.s.. Ön çamurluk +100TL, Kafa grenajı (ufacık parçadır) ise bulunmaz nimet, grenajsız kullanıyoruz. Sinyallerin yerine yan sanayi taktık daha ucuza ve daha kaliteli oldu. En azından lastik kısımlarından kendi kendine yarılmadı henüz. Aldığımız motosiklet bir yaşında, bir yılda bu hale geldi ki kapalı garajda muhafaza edilip haftada en fazla 20 km yol yapıyor.
Servis konusunda ise, servis yok. İstanbul' da Servis adı altında bol bol tamirhanesi var ancak servis mantığı ile çalışan hiçbir yeri bulamadım. En sağlam servis sizsiniz.
Bir gün akşamı normal şekilde stop ederek bıraktığımız motosiklet ertesi gün çalışmadı, hiçbir elektrik belirtisi yoktu, aküyü ölçtüm ancak voltajında sorun yoktu, aküdeki akım sisteme yönlendirilemiyordu. Motosikletin komple grenajları ve deposuna kadar söküp elektrik tesisatının tamamını ortaya çıkardıktan sonra ölçümlere başladığımda sorunun kontak anahtarı soketinin içindeki konnektörlerden birinin yandığı için akım iletmemesi olduğunu farkettim. Konnektörü soketten sökerek değiştirdiğimde sorun çözüldü, motosiklet çalıştı. Peki bu soruna ne neden oldu diye incelerken asıl küfürlük olay ortaya çıktı. Debriyaj sorunu için Yetkili Servisinde(!) debriyaj kapağını söken vatandaş, marş motorunun şasesini bağlamayıp kıvırıp biryerlere sokuşturup gözden kaybetmiş, bizde motosikleti o şekilde çalıştırınca marşın şasesinden geçecek yükün tamamını kontak anahtarından şaseleyerek konnektörü yakmış. Kabloyu gerekli yerine bağladığımda o sorunu daimi olarak çözmüştüm.
Yukarıdaki debriyaj sorunu motosiklet ilk alınıp kullanıldığı dakikadan itibaren olan bir sorun olduğu halde hiçbir şekildegaranti kapsamında işlem yapılmadığını belirtmeyi unutmuşum!
Alacağınız motosiklet arkada hala çift amortisör kullanan, tipi ve gidişi hoş ama yedek parça sorunu yaşayacağınız, servisi sorunlu, lastikleri berbat, şahsen hiçbir şekilde almanızı önermeyeceğim bir motosiklettir. Bence diğer alternatifleri ikinci el dahi olsa değerlendirmenizde yarar var.
Bunların bu motosiklette benim şahsen yaşadığım sorunlar olduğunu özellikle belirtirim. Bu motosiklet ilk kullandığım motosiklet değil, onu da ayrıca belirtmek isterim. Mondial' den mümkünse uzak durun, çinlilerin hepsinden uzak durun. Hintli motosikletler sizin için daha avantajlı olabilir, veya ikinci el japonlar çok iyi bir seçim olabilir. Yeni olsun da çinli olsun diye o kulvara girmeyin, ilk motosikletiniz sizi bu camiadan soğutmasın.
Kimse de kusura bakmasın.
-
Usta emeğine sağlık yardımcı olduğun içinde çok sağ ol bende İstanbuldayım... Servis sorunu yaşamam diye düşünüyordum. Parçaları bulmayı da bu kadar sorun görmüyordum. Açılcası gözüm korktu. Tavsiye edeceğiniz maksimum 7.000 bütçeli motorlar var mı?
-
Hero hunk düşün ben bunu almayı planlıyorum.
-
Mondialin z one serisi ve drift serisinden genel de herkes memnun ama ikini el al bence. Ne olucağı belli olmaz elinde patlamasın. Senin yerinde olsa bajaj pulsar 150 ns veya 200 ns lere bakardım zaten bu fiyatlara pek motor kalmadı maalesef. Adamlar bu paraya nelere nelere biniyo biz elin çinlisine.
-
Hahah aynen öyle.. 200 alcak bütçem yok ama 150'yi çok istiyodum ondan da baya soğuttular. Akü problemi ve gösterge gitme problemi çok sık rastlanıyormuş... Servis sorunu onda da baş gösteriyor bir de zaten çin alacağız ikinci el riskinide almayayım diye düşünüyordum ama...?
-
Yamaha YBR 125
Honda CB 125E
Honda CBF 150
Honda CBR 125R
Honda CBR 250R
Hero HUNK
Hero T-Sports
Hero Karisma
Özellikle sürat ve tip (görsel olarak) takıntınız yok ise bunları önerebilirim. Şahsi önerim Honda' dır. Özellikle servis, yedek parça, makul fiyat, yakıt tüketimi gibi bizim milletçe önemsediğimiz kriterleri bir araya toplayan markadır. Performansı eş değer markalardan düşük olsa da öneririm. Ancak siz ben dahil kimsenin sözüne güvenmeyin, gidip kendiniz üzerine binip kullanmadan seçim yapmayın. Hatta isterseniz 22 Şubatta başlayacak motosiklet fuarına da şimdiden indirimli biletinizi alın
-
Öncelik sıram sizinde yazdığınız gibi Z One'dan sonra ybr 2.el veya CB 125E. Hız takıntım yok ama görünüşe biraz önem veriyorum. CB 125E beyaz rengi resmen güvercine benziyor 😂😂 yine Ybr ve Z One 150(0km) arasında kaldım 😞
-
kaç paran var bilmiyorum. tvs apache düşün. sıfır ya da ikinci el. hiç uğraştırmaz. z oneden daha güzel görünüyor ayrıca.
-
Evet güzelmiş... Siyah rengi yok sanırım? Parça ve servis konusunda ne diyorsunuz?
-
7000 bin liran varmış. o parayı mondiale yatırırsan çinliye gider ybr ye yatırırsan bisiklet gibi motosikletin olur. tvs apacheyi 4 yıl kullandım. ve sadece balata yağ ile. sana aldırmak istiyorum çünkü hayır duasına ihtiyacım var :D hiç sıkıntı çekmezsin aklına geldikçe beni anarsın. yeşil ve kırmızısı çok hoştur. grisi var birde. siyah yok sanırım. ha birde 2. el cf moto 150nk bakabilirsin.
-
Hahah adamsın araştıracağım. Yarın apache ile bir başlık açayım yorumları merak ettim. Griyi de beğendim baya.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler