Bu ikisi arasından ben cbf yi secerdim kaldı ki 2 tane cbf kullandım ortalama 6 bin kilometreden 12 bin km olmak üzere. Ama bu aralar cf moto 150 nk kucuk sınıfta bana teknolojik geliyor birde cf moto nj 150 ye bakın derim
Bu ikisi arasından ben cbf yi secerdim kaldı ki 2 tane cbf kullandım ortalama 6 bin kilometreden 12 bin km olmak üzere. Ama bu aralar cf moto 150 nk kucuk sınıfta bana teknolojik geliyor birde cf moto nj 150 ye bakın derim
ns150 almayin. yolda kalirsaniz tipi guzelciler kurtarmaz. illa tip olsun konforu ayarlariz diyorsaniz tvs daha mantikli.
İlla ikisi arasından tercih yapılmayacaksa ben MZ 301 öneriyorum.
Sağlam bakımlısını bulursun 2-3'e. Dediğin şeyleri yapabilirsin. Yüksek hızlara çıkabilirsin. Hele Alman üretimini bulursan kolay kolayda ölmez o motor. Sanayi gözünü korkutmasın. MZ kalitelidir. Sorunları olsada kendin çözersin zaten.
Ha illa ikisinden birisi diyorsan tabiki CBF.
Cbf tabi ki.
Mekanik aksam basit,parça sıkıntısı yok,arkasında Honda var.
Yakıtı makul,en konforlu commuter.
Kardeşim 18 000 km dir ns 150 kullanıyorum. Yaklaşık 5000 km uzun yol yaptım günlükde 50 km rahat yapıyorum. Servisin kaliteli olsun sıkıntı yok herşeyin çözülür. Ekranı ve aküsü değişti ücretsiz birde karbüraötr iğnesi çekişle alakalı bu 3 parça da sürekli arıza yapan parçalar değil ben memnunum ns150 den bu sınıfda hiç korkmadan yola çıkabileceğim 1.motor ns150 2. cbf . Evet konfor çok fazla yok ama cbf le aynı yerde mola verip aynı yolda devam ettik rampalarda yük fazla olmasına rağmen cbf i solladığı doğrudur. Otur düşün kendin karar ver güç atiklik ns 150 konfor cbf
Tip en son dert edeceğim şey, benim ihtiyaçlarımı karışılasın beni arzaları ile yormasın yeter çünkü Ordu Ünye deyim servis ciddi sıkıntı olur benim için
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:09 ----------
Mz 301 ilk defa duyuyorum açıkçası hocam piyasası pek yok sanırım yazın satıp büyük ihtimalle 250cc alırım çünkü kesmez 150cc öğrendikten sonra
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:10 ----------
Teşekkürler
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:12 ----------
Hocam servis sıkıntısı çok olur çünkü Ordu Ünye de üniversite okuyorum
MZ 301 eski model tek silindir 4 zamanlı 500 cc gibi düşün tam olarak kaç HP bilmiyorum ama 30 HP ye yakındır,
İki zamanlı demek daha fazla yakıt ve daha fazla güç ve daha hafif tamiri daha basit demektir.
2 zamnlıda Motor aksamı olarak sıkıntı çıkmaz çıkarsa zaten çalışmasından her şeyinden anlaşılır. Bunların en pis durumu elektirik şemasıdır, elektirik ile ilgili sıkıntı çıkabilir o zaman uğraştırır çünkü eskidir.
Depriyaj kısımıda 4 zamanlılardan iyidir, çünkü kuru karterdir.
MZ lerde otamatik yaglama olması lazım diye hatırlıyorum, bu kolaylık.
Titreşim fazla olur iki zamanlılarda uzun yol konforu nasıldır bilmem . İp çekme yarışı yapsanız bir tarafta MZ301 diger tarafta NS150+CBf 150 olsa ikisini bir çeker o derece kuvetlidir,
Ama bana sorarsan CBF150 al senin dediğin uzun yola v.s konforundan dolayı en iyi o gelir.
Şimdi alıp yaza satacaksaniz CBF öneririm ben pulsarla bu yaz 5 bin km yaptım iki bini uzun yol hiç bir problem yaşamadim
Bahsettiğim gibi iki kişimiydiniz acaba belirttiğim yüklerde ortalama kaç km hıza ulaşabiliyor acaba cbf düz yolda[COLOR="Silver"]
İki kişi sürekli kamp alanlarına gidip geldim ve yurtdışı gittim 8 _10 kere 400 km civarı gayet başarılı cbf, tek sorun sürat.
Yağ yaktığı için fazla zorlamadim 80 90 km hız normal zaten.
15.000km NS150 kullandım. Benim akümü servis arayıp kendisi değiştirmek için çağırdı. Bir kere bile bakım harici bir arıza için servise gitmedim. Görünümünü boşver, CBF den daha atiktir ve daha az bayılır. Benzini bitmiş bir CBF i ben çok rahat çekerek benzin istasyonuna götürebilirken, CBF le denediğimizde ara ara motorun olduğu yerinden kıpırdayamadığı oldu. Bugüne kadar bindiğim küçük motorlarla kıyaslarsam artıları : Atik olması, parça fiyatlarının uygun olması, titreşiminin olmaması, servisin güven vermesi (Bursa Panayır servisi),frenlerı özellikle ön freni, görünümü. Görünüme önem vermem ama motor çok güzelmiş lafını 50 kere duymuşluğum vardır. Eksileri, insanların bindiğin motorun markasına önyargıyla bakması, ne malı bu ? Hint. O zaman kötüdür, aküsü değiştirilmemiş modellerde duyduğum göstergenin açılıp/kapanma durumu, (garantisi varsa değişim talep edebilirsin), aynaları (başımı oynatarak her yeri görebiliyordum ama daha ferah daha güzel olsun isterdim). Aklıma gelenler bunlar.
Hocam ön yargılı değilim ama yazın elden kolay çıkartmam lazım çünkü 250cc liğe geçiş yapacağım bunun yanı sıra forum da ns150 kullanacıları başlığında şikayetçi olan çok ayrıca Ordu Ünye deyim pek işini severek yapan kimse yok o yüzden sevis konusunda korkuyorum
Fakat cbf 150 biraz saha ilkel olduğu için kendi çabalarımla yaparım diye tahmin ediyorum
Ek olarak şunları yazayım.
MZ tek silindir 300 cc olduğu için çok fazla tork vardır. Ara hızlanmalarda ilerde sıkılıp büyütürüm dediğin motorlarda yetişemeyebilir. Aslında MZ tehlikelidir biraz. Çok seridir çok güçlüdür.
Tireşim MZ'de pek olmaz. Çünkü onda takoz var. Elektrik sisteminede manyetolu yada beyinli hale geçirince sıkıntı kalmaz.
Zaten eski olduğundan dolayı korkuluyor. Ama eski sistem sorunsuz sistemdir aslında. Sorun çıksada kolayca hallolur. Teknolojiye karşı bi insanım. Teknoloji geliştikçe daha çok bozulacak parça çıkıyor.
İster düşün... Kendini ister hayale kaptır...Uzar uzar, çünkü hiç sonu yoktur yolların.
Bakarsın aldanmışsın, gördüğün bir seraptır. Sevimli bir hayale açılırken kolların.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)