Honda CBF 150 Cafe Racer Project
-
Hem kaliteli zaman geçiriyorsunuz hem bir şeyler üretiyorsunuz hem de bunlar belki yol gösterir diye video çekip paylaşıyorsunuz.Tebrik ederim.Özellikle şimdiki çoğu kardeşimizin nargile üflerken bumerang yapıp internette yoğun bir şekilde paylaştığı bir dönemde hemde...Helal olsun.
Reklamlar
-
Keoma adlı üyeden alıntı
Hem kaliteli zaman geçiriyorsunuz hem bir şeyler üretiyorsunuz hem de bunlar belki yol gösterir diye video çekip paylaşıyorsunuz.Tebrik ederim.Özellikle şimdiki çoğu kardeşimizin nargile üflerken bumerang yapıp internette yoğun bir şekilde paylaştığı bir dönemde hemde...Helal olsun.
Çok teşekkürler
Hem stres atmak hem de boş durmayıp üretmek hobiden öte terapi gibi geliyor. Herkese öneririm.
Küçük bir el taşlama alıp, bir ayakkabı kutusunun içine dışarıdan topladığınız taşlarla bir de koruyucu gözlük edinirseniz dahi birşeyler üreterek bir hobi sahibi olabiliyor insan. "İmkanım yok" sadece kaçış şekli, "zamanım yok" ise istenirse yaratılabilir bir değer. TV karşısında gün içinde harcadığınız zamanı düşünüp onu kapatmayı denerseniz, TV seğretmenin kuzu postundaki kurttan farkı olmayan bir tuzak olduğunu farkedersiniz.
Herkesin imkanları dahilinde üretken bir hobi sahibi olmasını dilerim. Darısı herkesin başına.
Yorumunuz için tekrar teşekkür ederim.
-
-
Abicim yeni vidyoyu bekliyoruz
-
Denk geldikçe rasgele videoları açıp açıp izliyorum Evren hocam, hoş bir muhabbetiniz var. 15 dakikalık videonun başına oturduğumla kalktığım bir oluyormuş gibi geliyor bazen. Sakin tarzınızdan ötürü videolarınızı 1.5x hızda izleyebildiğimi ve bir şey kaçırmadığımı fark ettim yalnız
Hoşlandığımız tarzlar birebir aynı olmasa da yaptığınız işten keyif aldığımı belirtmeliyim. Kaçınılmaz olarak çıkan sorunlarla başa çıkma biçiminizi de seviyorum, çalışmalarınızın devamını dilerim
-
Ellerinize sağlık bence çok şık bir sonuç alacaksınız. Kablolama işiniz bitmiş sanırsam ancak böyle bir işe kalkışacak genç arkadaşlar için çok basit bir yöntem söylemek isterim. Kestiğiniz, çektiğiniz, nereden gelip nereye gittiğini bildiğiniz ya da bilmediğiniz kablolar kafa karıştırmaması açısından bir kaç tane pipet(kamış çubuk) alıp onları belirli aralıklarla kesip üzerine cd kalemleri ile yazarsanız, kablolar daha az karışıyor. Her zaman aynı tip ve renk kablo karşılığını bulamayabiliyor, bu yüzden basit etkili bir yöntem. Bir diğeri ise bildiğimiz maskeleme bantı onunda üzerine yazı yazılabildiğinden kablonun ucuna iliştirip yapıştırabilirsiniz. Böylece ciddi bir vakit kaybını engellemiş olursunuz. Konrak anahtarına çok güldüm, insanın aklına gelmiyor maalesef böyle işlere kalkışırken :D Kolaylıklar gelsin konu takibimde
-
Eline sağlık. Kontak süper olmuş. Lastiklere ne düşünüyorsun ?
-
freelancer adlı üyeden alıntı
Denk geldikçe rasgele videoları açıp açıp izliyorum Evren hocam, hoş bir muhabbetiniz var. 15 dakikalık videonun başına oturduğumla kalktığım bir oluyormuş gibi geliyor bazen. Sakin tarzınızdan ötürü videolarınızı 1.5x hızda izleyebildiğimi ve bir şey kaçırmadığımı fark ettim yalnız
Hoşlandığımız tarzlar birebir aynı olmasa da yaptığınız işten keyif aldığımı belirtmeliyim. Kaçınılmaz olarak çıkan sorunlarla başa çıkma biçiminizi de seviyorum, çalışmalarınızın devamını dilerim
Teşekkürler Aslında dediğiniz gibi, biraz daha kısa kesip hızlı geçmekte yarar var. 15 dakika videoyu seğretmek de sabır işi, hele görüntü ve çekim kalitesi bu durumdayken Olumlu olumsuz tüm yorumlar projede ciddi bir moral veriyor bana, umarım istediğim formu yakalayabilirim.
Ekrem_06 adlı üyeden alıntı
Ellerinize sağlık bence çok şık bir sonuç alacaksınız. Kablolama işiniz bitmiş sanırsam ancak böyle bir işe kalkışacak genç arkadaşlar için çok basit bir yöntem söylemek isterim. Kestiğiniz, çektiğiniz, nereden gelip nereye gittiğini bildiğiniz ya da bilmediğiniz kablolar kafa karıştırmaması açısından bir kaç tane pipet(kamış çubuk) alıp onları belirli aralıklarla kesip üzerine cd kalemleri ile yazarsanız, kablolar daha az karışıyor. Her zaman aynı tip ve renk kablo karşılığını bulamayabiliyor, bu yüzden basit etkili bir yöntem. Bir diğeri ise bildiğimiz maskeleme bantı onunda üzerine yazı yazılabildiğinden kablonun ucuna iliştirip yapıştırabilirsiniz. Böylece ciddi bir vakit kaybını engellemiş olursunuz. Konrak anahtarına çok güldüm, insanın aklına gelmiyor maalesef böyle işlere kalkışırken :D Kolaylıklar gelsin konu takibimde
Aynen katılıyorum, hele ki bazen kablonun başlangıç ve geçiş/bitiş noktası renkleri farklıysa kafalar iyice karışıyor. Bu yüzden sizin de bahsettiğiniz kağıt maskeleme bantı kullanıyorum. Pipet de güzel fikir, aklıma gelmemişti. Aslında bu iş için elektrik pano montajı ve imalatında sıklıkla kullanılan numaratör bileziklerden alacaktım, vazgeçtim. Daha şimdiden "keşke alsaydım" dediğim oluyor
Ekarademir adlı üyeden alıntı
Eline sağlık. Kontak süper olmuş. Lastiklere ne düşünüyorsun ?
Teşekkürler. Lastikler için fuarda bir firmanın, tabiri caizse "işten anlayan" üretim müdürü ile yüz yüze görüşüp kafasını şişirdikten sonra hayal edebileceğimden daha uygun fiyata ve tam istediğim ürünü buldum. Jantlar boyandıktan sonra montaj kısmında lastikleri göreceksiniz
İzlediğiniz ve yorumlarınız için hepinize ayrı ayrı teşekkür ederim. Daha önce hayatı boyunca bu tip bir proje ile hiç uğraşmamış birinden amatör bir çalışma olunca... eh bu kadar işte
Lütfen yorumlarınızı esirgemeyin, her tür öneri ve yoruma açığım. Yeter ki imkanlar dahilinde yapılabilir olsun.
not: Sele işlemine başlandı, selenin bitimi ile yeni bir video gelecek. Ardından sadece boya ve depo kalıyor. Depo konusunda ise küçük bir sürpriz planlıyorum. Becerebilirsem büyük çoğunluğun hoşuna gideceğine, hatta kendi motosikletinizde isteyeceğinize emin olduğum bir sürpriz
-
18 Haziran 2018, 16:02
#29
Projedeki 14. video yayındadır, ilgililere duyurulur
CBF 150 Cafe Racer Projesinde bu bölümde elektrik tesisatı konusunda sona geliyor, egzozsuz ilk marşı yapıp motorun sesini ilk kez duyuyoruz. Ardından sele işine girişiyoruz ancak malesefki sele imalatı esnasında çekilen adım adım videoların büyük kısmı tahrip olduğundan(malum trafik kazası...) mevcut olanı ekleyebiliyorum. Sele imalatında kullandığım malzemeleri ve kullanımında dikkat edilmesi gereken temel bilgileri sizlerle paylaşıyorum. Sonraki bölümde selenin motosiklete montajı ve belki de selenin son halini motosikletin üzerinde iken sizlerle paylaşıcam.
-
01 Ağustos 2018, 15:46
#30
Tekrardan merhabalar,
Elimde olmayan bazı sağlık sorunlarının da etkisi ile projede gecikme olduğu için üzgünüm. Proje hızlanarak devam edecek ve yakın zamanda sele hızlıca bitirilip boya işlemine geçilecek.
CBF 150 Cafe Racer Projesinde bu bölümde motosiklet çalışırken buji ateşlemesiyle eşzamanlı farın yanıp söndüğünü fark ediyorum.
Elektrik sorunu tespit edip çözdükten sonra ise seleyi eğri imal ettiğimin farkına varıp biraz daha hassas bir sele üretimine girişiyorum ve bu kez çok daha hoş bir sonuç alıyorum.
Sonraki bölümde sele imalatı tamamen bitmiş ve son kat boyaya hazır hale getirilmiş olacak ve plana uyabilirsem motosiklet sökülüp komple boyaya girecek. İşte o zaman bütün bu çabanın meyvesi kendini göstermeye başlayacak.
Değip değmediğini hep beraber görebileceğiz.
Son videoyu ekliyorum, devam edicez
-
25 Ağustos 2018, 14:29
#31
Projeye devam, son yaklaşıyor...
CBF 150 Cafe Racer Projesi' nde bu bölümde Seleyi boyayıp konunun sonuna doğru yaklaşıyor, şase ve yakıt deposu ile arka salıncak boyalarını tamamlıyoruz.
Sele alt sacının alt kısmına "Pütür" uygulaması yaparak arka tekerden sıçraması muhtemel küçük-büyük taş ve kum parçacıklarının boyayı kırarak sacı içten içe paslandırıp çürütmesinin önüne geçiyorum. Daha öncesinde hiçbir motosiklete uygulandığını görmediğim pütürü aynı şekilde Sele ve Yakıt deposuna da uyguluyorum
Seleye uygulanan pütür ile sürtünme ağırlıklı aşınmaların önüne geçip farklı bir görünüm oluşturmayı, Depoya uygulanan pütür ile de görsel uyuma ek olarak dizlik kullanımı sonucu depo kenarlarının çizilmesi sorununu kökünden çözüyorum.
Artık sırada jantların düzeltilip boyanması ile lastik montajı, ön amortisörlerin boyanıp motosikletin toplanması var. Böylece geriye küçük birkaç detay ile görsel küçük rütuşlar/sürprizler, ardından da egzoz yapımı kalıyor.
Projemiz sona doğru yaklaşıyor. Ben kendi zevkime göre çalışmayı yürütüyorum ancak umarım ki genelin de beğeneceği birşey ortaya çıkar.
İzleyip yorumlayan herkese teşekkürler.
-
26 Ağustos 2018, 01:06
#32
Aylardır bekliyoruz hızlandır artık :D İnşallah güzel olur bakalım hayırlısı
-
26 Ağustos 2018, 12:12
#33
Merhaba Kural Z kardeşim.
Foruma yazmama kararında olmama rağmen başlağı tesadüfen görünce dayanamadım. Ne diyebilirim ki diye düşündüm: Tek söyleyebileceğim, helal olsun size, elinize sağlık. Belli ki mesleki olarak da bu tarz bir işiniz var, tezgah v.s. Elinden bu işler gelip de cesaretle girişen ve bir de bunu detaylıca paylaşan insana ancak saygı duyulur. Üstelik anladığım kadarıyla hemen her şeyiyle kendiniz ilgileniyorsunuz. Bravo vallahi.
Ben de youtube kanalınız üzerinden takipçini olacağım bundan sonra.
Abuk sabuk bir sürü kanal var motosiklet üstüne. Sizin ki ciddi ciddi bir atölye çalışması, uluslararası takip edilmesi gereken bir proje olmuş, hem youtube için hem motosiklet adına, üstelik de gayet ayrıntılı ve düzgün bir dille anlatıyorsunuz, takdire şayan gerçekten.
Tebrikler, umarım sonunda tam istediğiniz gibi bir şey çıkar, iskeletten anlaşılan iyi olacak gibi.
O hiç beğenmediğimiz Çin malı aletlerde bile çok güzel tasarımlar görürken, bizim gibi memleketlere reva görülen Honda v.b. markalardaki küçük cc'lerin fabrikasyon ucubeliğine de güzel bir gönderme olacak gibi sizin proje.
-
26 Ağustos 2018, 13:31
#34
-
26 Ağustos 2018, 21:52
#35
frankestayn1 adlı üyeden alıntı
Aylardır bekliyoruz hızlandır artık :D İnşallah güzel olur bakalım hayırlısı
Teşekkürler, elimden geleni yapıyorum
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:37 ----------
Cloud adlı üyeden alıntı
Merhaba Kural Z kardeşim.
Foruma yazmama kararında olmama rağmen başlağı tesadüfen görünce dayanamadım. Ne diyebilirim ki diye düşündüm: Tek söyleyebileceğim, helal olsun size, elinize sağlık. Belli ki mesleki olarak da bu tarz bir işiniz var, tezgah v.s. Elinden bu işler gelip de cesaretle girişen ve bir de bunu detaylıca paylaşan insana ancak saygı duyulur. Üstelik anladığım kadarıyla hemen her şeyiyle kendiniz ilgileniyorsunuz. Bravo vallahi.
Ben de youtube kanalınız üzerinden takipçini olacağım bundan sonra.
Abuk sabuk bir sürü kanal var motosiklet üstüne. Sizin ki ciddi ciddi bir atölye çalışması, uluslararası takip edilmesi gereken bir proje olmuş, hem youtube için hem motosiklet adına, üstelik de gayet ayrıntılı ve düzgün bir dille anlatıyorsunuz, takdire şayan gerçekten.
Tebrikler, umarım sonunda tam istediğiniz gibi bir şey çıkar, iskeletten anlaşılan iyi olacak gibi.
O hiç beğenmediğimiz Çin malı aletlerde bile çok güzel tasarımlar görürken, bizim gibi memleketlere reva görülen Honda v.b. markalardaki küçük cc'lerin fabrikasyon ucubeliğine de güzel bir gönderme olacak gibi sizin proje.
Çok teşekkür ederim, aslında ilk videolarımdan birinde de belirttiğim gibi motosikletten fazla anlamıyorum. Yine de elimden geleni yapmaya çalışıyorum. Yorumunuz ve yazdıklarınız beni çok mutlu etti, umarım ki imkanlarım dahilinde yürüttüğüm projede istediğim gibi bir sonuca ulaşabilicem. Video işlemedeki becerim daha iyi olsa daha da güzel görsel sonuçlar elde edebilirim ama malesef...
Yorumunuz için tekrar içten teşekkür ediyorum.
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:50 ----------
guven61 adlı üyeden alıntı
Bu keyifli ve cesaret isteyen işe, güzel videolarla ve açıklamalarla bizleri de ortak ettiğiniz için çok teşekkürler.
Sonucu merakla bekleyenlerdenim...
Kolay gelsin.
İzleyip yorum yaptığınız için asıl ben teşekkür ederim. Umarım sizlerin de beğeneceği bir sonuç çıkar. Farklı olacağına hiç şüphe yok, güzel olacak mı derseniz işte o kısmı zevk meselesi
-
26 Ağustos 2018, 21:53
#36
-
26 Ağustos 2018, 21:56
#37
127 adlı üyeden alıntı
Jant değişikliği şart.
Jant değiştirilmeyecek. Ancak lastik konusunda birşeyler yapıcam. Cafe Racer denince akla tel jant gelse de güvenlikten ödün verme taraftarı değilim. Malumunuz tel jantlarda ne kadar tedbir alınsa da tubeless lastik kullanımı sakıncalı durumlar yaratabilir. Yine de fikir için teşekkürler.
-
26 Ağustos 2018, 23:55
#38
Bütün bölümleri bir çırpıda izledim,elinize emeğinize sağlık,takdire şayan
-
27 Ağustos 2018, 14:11
#39
E.Yzr adlı üyeden alıntı
Bütün bölümleri bir çırpıda izledim,elinize emeğinize sağlık,takdire şayan
Çok teşekkürler, elimden geleni yapmaya çalışıyorum. Umuyorum ki farklı ve güzel bir sonuç ortaya çıkacak.
-
31 Ağustos 2018, 18:42
#40
CBF 150 Cafe Racer Projesi' nde bu bölümde motoru yüksek ısıya dayanıklı boya ile boyadıktan sonra montaja başlıyorum.
Sele üzerine daha önce hazırladığım silikon pedi de kullanarak deriden örtü şeklinde bir parça hazırlatıp selenin üzerine uyguluyorum.
Ardından elektrik tesisatının son montajını yapıyorum. Küçük bir sürpriz olarak yakıt deposu ve selenin bitmiş halini şaseye yerleştirerek bir son görünüm hakkında bir fikir verip, sele üstü derinin rengi ile fikirlerinizi almak istiyorum. Gri mi Siyah mı? Yaptıktan sonra tereddütte kaldım.
Acaba siyah mı olmalı, ne dersiniz?
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)