Honda CBF 150 Cafe Racer Project
Reklamlar
-
Öncelikle herkese merhabalar,
Yedi sekiz ay kadar önce mevcut motosikletimi hayırlı bir iş için nakit ihtiyacı nedeniyle satıp, üzerinden kalan ile kendime bir adet 2016 sıfır cbf 150, bir adet de 2007 ikinci el cbf 150 aldım. İkinci el cbf150’ yi kafa dağıtmak, üzerinde değişiklik yapmak, zaman öldürmek için 2100 tl gibi bir rakama almıştım, aklımda Cafe Racer tarzında motosiklet yapmak vardı. İş güçten fırsat buldukça arada bir uğrayıp bir iki saat üzerinde çalışıp eğlenip zaman geçirdiğim bir uğraş oldu, yavaştan da olsa ilerleyen eğlenceli bir proje. Bir arkadaşımın aklına uyup videoları çekip (ki hiç beceremem, siz de göreceksiniz. Video çekim ve işlemedeki beceriksizliğim için kusura bakmayın) youtube’ a da yükleyerek paylaştım. Sitenizdeki benzer bir proje ( http://www.motosiklet.net/forum/mt-kendin-yap-%5Bdiy-do-it-yourself%5D/158020-cbf-150-cafe-racer.html ) ilgimi çektiğinden burada da paylaşmak istedim. Yeni bir proje olduğundan yeni bir konu başlığı altında açmam umarım sorun olmaz. Değerli görüş ve yorumlarınızı esirgemeyin lütfen.
Videoları aklıma geldikçe ve imkan oldukça, elimden geldiğince çekmeye çalıştım. Resim çekmek çok daha basit olduğu halde malesef fazla resim çekmemişim.
Motosiklet ilk geldiği hali ile yandan bir görünüş
Bu da önden
Ve arkadan
Videoların linklerini de buraya ekliyorum, umuyorum ki tamamına erdiğinde güzel bir şeyler çıkmış olacak. Yorum ve eleştirilere sonuna kadar açığım. Aslında tam anlamı ile bir Cafe Racer olmayabilir. Konuya hakim arkadaşların da bildiği gibi bizim Cafe Racer olarak tanımladığımız tip ve tasarım tarzının aslında birçok farklı adı/modeli var, tabi biz (genel olarak konuşuyorum) hepsine aynı şekilde hitap ediyoruz.
Proje profesyonel bir çalışmadan öte hobi maksadı ile eğlenmek, kafa dağıtıp zaman geçirmek, yeni birşeyler icraa etmek için yapılmış bir çalışma. Çok profesyonel birşeyler beklemek haksızlık olur Öneri ve tavsiyelerinizi sabırsızlıkla bekliyorum, özellikle imalat ve tasarım konusunda (kısıtlı imkanlarımla yapılabilirliği olduğu sürece) önerilere açığım.
Honda CBF 150 Cafe Racer Project #1 [Başlıyoruz]
Honda CBF 150 Cafe Racer Project #2
Honda CBF 150 Cafe Racer Project #3
Honda CBF 150 Cafe Racer Project #4
Honda CBF 150 Cafe Racer Project #5 [Alınan Parçalar]
Honda CBF 150 Cafe Racer Project #6 [Tamire Devam]
Honda CBF 150 Cafe Racer Project #7
Honda CBF 150 Cafe Racer Project #8 [Şase Kesimi]
Honda CBF 150 Cafe Racer Project #9 [Yakıt Depo Boyaya Hazırlama]
Honda CBF 150 Cafe Racer Project #10 [Ne Yaptık Ne Yapıyoruz Ne Yapıcaz]
Reklamlar
-
Hep kıskandığım insanlardır motosikletini modifiye edenler ve bir tane motosiklet alıp ölene kadar onu sürenler.
-
Guzel çalişma.
Ybr´ilede guzel sonuç alinabilir.
-
Egzozu Ducati Monster modellerindeki gibi güzel bir şekilde yan taraftan kıvrımlı şekilde çıkartırsan güzel olacağı düşüncesindeyim. Tabi ciddi işçilik lazım
-
güzel hoş emek var ok emeğine sağlık kolay da gelsin de ama neden bizim ülkede cafe racer sadece cg depo ve düz seleden ibaret niye hiç kafa grenajı yada daha farklı depo deneyen yok çok merak ediyorum
-
YasinC adlı üyeden alıntı
Egzozu Ducati Monster modellerindeki gibi güzel bir şekilde yan taraftan kıvrımlı şekilde çıkartırsan güzel olacağı düşüncesindeyim. Tabi ciddi işçilik lazım
Aynı fikirdeyim sn. YasinC. Egsoz kısmına gelindiğinde egsoz borusunu motorun yanından geçirip çatal üzerinden ve çatala paralel olarak kısa ve ince bir egsoz tasarımı uygulamak istiyorum. Yapabilirsem boruları kendim temin edip bükümünü yaptıktan sonra işaretlemeleri yapıp iyi bir egsozcuda iyi bir kaynakla imal ettiricem (belki kaynak işini de kendim yaparım). Ancak amortisörün üzerinden geçirmeyi düşünmemiştim, ölçüp biçip bakmam lazım. Güzel fikir için teşekkürler
berk_cglr adlı üyeden alıntı
güzel hoş emek var ok emeğine sağlık kolay da gelsin de ama neden bizim ülkede cafe racer sadece cg depo ve düz seleden ibaret niye hiç kafa grenajı yada daha farklı depo deneyen yok çok merak ediyorum
Sn. berk_cglr, malesef ülkemizde bu tür işçilikle fazla uğraşan insanımız yok, oysa grenaj yapmak çok zor değil hatta çok zevkli ve basit. Strafor köpüğü alıp istediğimiz şekli verdikten sonra cam elyafı ve polyester ile kaplayıp birkaç kat uyguladıktan sonra içine aseton dökerek köpüğü eritiyoruz ve elimizde istediğimiz şekilde güzel bir garenaj oluyor, sonrasında biraz daha işçilikle istediğimizi elde etmiş oluyoruz. Üzerinde az daha çalıştıktan sonra bu teknikle yakıt deposundan seleye, grenajdan imalatından tamirine kadar daha birçok şeyi imal edebilirim. Sorun imalatında değil, tamamen zevk meselesi ;)
Açıkçası özellikle kafa garenajı olan cafe racer modelleri bana çok itici geliyor. Bu nedenle asla kafa garenajlı bir tasarım düşünmedim. Ama dediğim gibi zevk meselesi, eğer bu tip bir projede benzer bir ihtiyacı olan arkadaşımız olur ise garenaj yapımı için elinde kaba bir tasarım ve motosikleti ile gelir ise elimden geldiğince yardımcı olabilirim. Bir gün içerisinde kaba işi bitmiş olur, birkaç gün içinde boyaya hazır edilebilir. Ben çıplak, basit ve çok sade bir tasarım için çabaladığımdan garenaj düşünmedim, bence bu tip modeller garenajsız daha tatlı duruyor.
-
-
-
işte bende onu diyorum lafım özellikle size değil zaten zevk meselesi sonuçta ama dediğiniz gibi grenaj yapmak çokda ahım şahım bir şey değil kialttaki ducati pantah ın full fiber depo ve granjı mesela
-
motosiklet forumunda olduğumu hissettim cafe racer olunca oturuş pozisyonu dolayısıyla orjinal halini özleyeceğinizi düşünüyomusunuz
-
-
Yolların efendisi cbf 150 dir.Ne yaparsan yap tipini değistirebilirsin, ama yağ yakmasını degistiremezsin.😁😁Yag.yaktigini bile bile vazgecemeyecigimiz Bir motor varsa oda cbf 150 dir.Iyi forumlar😊
-
Yeni video eklendi, ilgilenen arkadaşlara duyurulur
Honda CBF 150 Cafe Racer Project #11 [Kuyruk kapatma Depo desteği Alt sac]
CBF 150 Cafe Racer Projesinde bu bölümde kuyruğu kapatıp, depo destek sacını yapıp sabitleyip, sele alt sacını hazırlıyorum. Proje ilerledikçe üzerinde çalışması daha zevkli hale geliyor.
-
sıradaki videoyu sabırsızlıkla bekliyorum tebrik ederim
-
Artık bitse de nasıl duruyor onu görsek
-
dilerim hayal ettiğiniz gibi olur. detayları da anlatarak benim gibi kesip biçme hayalindeki motorculara bilgi vermek de iyi olmuş.
-
Tebrik ederim, motoru kişiselleştirmek kolay iş değil.
Vakti zamanında caferacer tanımı için farklı bir platformda yazdığım bir yazıyı paylaşayım;
üretici firmaların ortalama tüketicinin beğenisine göre imal edip satışa sunduğu seri üretim bir motosikleti "evet benim zevkim de aynı bu şekilde, ben olsaydım da aynısını tasarlardım" yaklaşımıyla tercih edip tuttuğu markanın ürün yelpazesinin ötesinde kişisel beğenisi olmayan kullanıcılar için tercih edilmeyen bir tarzdır.
tanım: rengiyle, sesiyle duruşuyla tasarımcısının hayal dünyası, yaratma becerisi ya da beceriksizliği hakkında fikir veren adeta karakter beyanı niteliğinde motosiklet tarzıdır.
Şu da benimki;
-
@hukukihayat eline emeğine sağlık makina mermi olmuş maşallah , Allah kaza bela göstermesin .
Cook büyük emek var .
-
Gerçekten harika olmuş sn. hukukihayat, elinize sağlık
Umarım ben de istediğim şekilde bitirebilirim. Çok basit bir makine istiyorum, çok sade, gerçekten gerekmeyen hiçbirşeyin üzerinde olmadığı, kendi ellerimle emeğimin her zerresinin üzerinde olduğu bir motosiklete binmek ayrı bir haz verecek bana eminim. Darısı başıma diyeyim
-
Yeni video eklendi, ilgilenen arkadaşlara duyurulur
CBF 150 Cafe Racer Projesinde bu bölümde hava filtresi için güzel bir fikir buluyor ancak elektrik tesisatını yerleştirmek adına vazgeçmek zorunda kalıyorum. Bu arada motosikletin genel görünümü şekillenmeye başlıyor ve proje tam gaz giderken birden duraksıyor. Elektrik sorunu nedeni ile motor çalışmıyor, sadece marş esnasında far ve aydınlatmalar yanıyor, ateşleme yok ve vites konum müşiri sağlamlığı test edildiği halde sistem müşirden sinyal almıyor. Maalesef ki 2007 CBF150SH7 üretim koduna sahip motosikletimin elektrik devre şemasını bulamadığımdan tökezlemeden edemiyorum. Bu nedenle projede gecikme oldu, ancak sorun çözüldüğünde yeni video ile açıklamayla beraber hızlanarak devam edicem. Gecikme için özür diler, sabrınız için teşekkür ederim.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)