Siyah ve çizgili çizgili dikişli olursa çok daha güzel olur
Youtube da dahil olmak üzere genel öneri siyah olması yönünde. Bu durumda siyah olacak şekilde aynı tasarımı tekrar yaptırmayı planlıyorum.
Dikişli olması görüntüyü güzelleştirebilir lakin suyun da selenin içine dolmasına ve çürümeyi hızlandırmasına, yağmur sonrasındaki günlerde dahi oturduğumda ıslak pantolonla kalkmama neden olacağı için dikiş düşünmüyorum. Yine de tavsiye için teşekkürler.
Hocam jantları ne renk yapacaktın? Bence kırmızı yap seleyi. Zaten göze güzel ve çekici gelsin die bu projeye başladın. Bordo ile kırmızı arası güzel bir tonda çok daha hoş durur gibime geliyor. Siyah-altın sarısı çok kombinasyonu çok yapıldı artık.
Jantlar gözde rengi ile aynı, siyah olacak. Seleyi kırmızı değil de kahverengi yapmayı planlamıştım, sonradan griye döndüm. Belki kahverengi daha çok yakışır diye hala düşünüyorum. Ama dikkatli bakınca sele ile deponun bütünlüğü çok iyi oldu. O bütünlüğü bozmamak daha mantıklı. O nedenle genelin de istediği gibi siyah yapmak daha mantıklı gibi geliyor.
Altın rengi konusuna gelince, altın rengi ve yoğun çekilde kullanılacak mavi sim ile bir deneme yapıcam. Hoşuma giderse eksenden kaçık ve baştan sona yaklaşık 3 cm genişliğinde tek bir çizgi geçmeyi planlıyorum.
Bunlar kolay konular da asıl egzoz sorununu nasıl çözücem ondan emin değilim. Sanırım bu sorunu çözmek için önce galvaniz boru alıp, sonra o boruya uygun bir boru bükme makinesi imal etmem, ardından da egzoz imali için çalışmam gerekecek. Maksat mümkün olan herşeyi kendimin yapmış olması.
...
Honda CBF 150 Cafe Racer Project #18 [Bitiyor mu ne?]
CBF 150 Cafe Racer Projesinde bu bölümde jant ve yan ayaklıkları modifiye edip kesiyor ve boyuyorum, arka kampana ve bir iki küçük parçayı da boyadıktan sonra sele üstünü siyah deri ile değiştiriyorum.
Ardından paslanmaz çelikten zincir muhafazasını yapıp yerine takıyorum.
Far ve son birkaç küçük parçanın da montajından sonra ön ve arka jantlara sipariş ettiğim lastikleri takıyor ve motosiklete monte ediyorum.
Ardından yakıt deposunu ve seleyi yerine takıyorum.
Böylelikle motosikletin bitimine sadece egzoz yapımı kalıyor ve motosiklet son halini gösteriyor.
Yoksa proje sona mı geliyor? Az kaldı, artık bitiyor...
Kanala abone olmayı unutmayın
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:39 ----------
Öncesi
Sonrası
Yanlış anlaşılmasın ama o parıldıyan şeyler ne bilmiyorum hiç hoş durmamış. Konsept vs. geriye kalan her şey güzel fakat o parıldama olayı bozmuş.
Renk örneği olarak da buyurun link vereyim bu ondan kat ve kat daha iyi olacaktır. --> Tıkla
Fren kaliperinin rengini de değiştirsene hatta olursa arka amortisöründe rengini değiştir çok güzel yapmışsın tebrik ederim ellerine sağlık
Proje bitti mi bilmiyorum . Cafe racerdan anlamam da güzel durmuş.
Gözüme iki şey battı estiksel açıdan
1 motor rengi ,
2 lastik ve jantlar , (tel jant dişli lastik olsa daha güzel olabilir mi )
Böyle de güzel durmuş ama düşüncemi paylaşmak istedim
---------- Mesajlar birleştirildi - 08:11 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:09 ----------
Ön tekere minicik bir karış çamurluk
Henüz bitmedi
Lastik konusunda ciddi bir araştırma sonucu bu lastiklerde karar kıldım. Youtube' da yorum kısmına cevaben yazdığım bir metni kopyalıyorum;
Farklı marka-modellerde ve istediğim/aradığım ebatlarda lastiklerden birinin adet fiyatı 600, diğeri 870, bir diğeri ise 1180 TL idi. Adet fiyatı diyorum ve dikkatinizi çekiyorum. İlk videoyu izlerseniz orada da belirttiğim gibi 2100TL' ye alınmış motosiklete 2300 TL lastik parası vermek istemedim. Henüz yol tutuşu ve sürüş dinamiğini test edemedim. Egzoz imalatı sonrası bu konuda da yorum yapabilicem, lastiğin hamuru ANLAS' ın Winter Grip 2 modelinden çok az daha sert, CAPRA' dan biraz daha yumuşak. Deneyip görücez.
Renk konusu tamamen zevk meselesi. Malumunuz motosikleti tamamen kendi zevkime göre tasarlayıp yapmaya gayret ediyorum. Zevksizsin derseniz eyvallah
Ancak tel janta özellikle tubed (iç lastikli) tip lastik gerektirdiğinden karşıyım. Elbette ki tel jantlarda tubeless lastik kullanmanın yöntemleri var ancak bunun için yapılmamış bir janta iç lastiksiz lastik uygulayarak ona güvenip 20km/h üzerine dahi çıkmam. Bu yüzden orjinal jantları tercih ettim. Tamamen elimdeki imkanlar ile yaptığım bir proje olduğunu da hatırlatmak isterim
...
Yanlış anlamma hocam emeğinize ve zevkinize bir şey demiyorum .
Gerçekten çok emek harcamışsınız elinize ve yüreginize sağlık..
Zaten ben cafe racer dan anlamam ,Benim yorumum sadece kendi kişisel zevkime göre ..
Tabi bu iş imkan meselesi(zaman ve para) bu ikisi ne kadar çok ise o kadar güzel olur.
İtlik mesai ili bir iştir , sabah erken kalkmak gerek.
If you try and fail, congratulations. Most people don't even try.
Proje henüz bitmedi ancak;
CBF 150 Cafe Racer Project içerisinde yaptığım işlemlerden hatırladıklarımı aşağıya yazıyorum. Bu işlere kalkışacak arkadaşlar ile bu işleri küçümseyecek arkadaşlara, bu işin arkasındaki maddi ve manevi yükü, emeği ve zamanı belki bu şekilde daha iyi anlatabilirim.
Zevk meselesidir. Belki eski tipsiz hali daha güzel gelir, belki çok sevilir bilinmez. Ben kendi zevkime uygun bir motosiklet yaptım ve yasaların da ömrümün de elverdiği sürece bunu kullanmak isterim.
Eşi olmayan bir motosiklet. Dünyada sadece bir tane var.
Çok mu pahalı? Sayılmaz.
Benzeri var mı? Olabilir.
Eşi var mı? Yok!
Kim yaptı? Ben yaptım
Kendi bilgimin ve imkanlarımın sonuna kadar ben yaptım. Bazılarını yapabilmek için yeni şeyler öğrenmem gerekti, yeni alet edevat satın almak hatta o aletleri kendim imal etmek durumunda kaldım, bir yıldan uzun sürdü ama sonunda oldu. Son halini gösterdi, neredeyse bitti.
Bu ve benzer projelere girmeden önce bilmenizi istediğim bir şey var. Çok ama çok pahalıya mal oluyor. Sadece bunu yapmak için gidip geldiğim günlerdeki yol masrafından bir somunu sökmek için almak zorunda kaldığım küçük bir takıma, harcadığım üstübüden parça yıkamakta kullandığım onca benzin ve balata spreyine, bijon sıkma-sökme tabancasına kadar tüm masrafları motosikletin ilk alımı ve sigorta masrafına kadar topladığımda 13.000 TL’ yi biraz geçtiğini görüyorum ki burada 2007 model bir Honda CBF150’ den bahsettiğimizi hatırlatmak isterim.
Bunu ciddi şekilde yapmak isterseniz bu rakamları görüyorsunuz. Kaldı ki işçilik kısmı bana aittir. Zorunlu olduğum sele üstü minder haricinde kimseye bir kuruş işçilik vermedim, her şeyi kendim yaptım.
Yeni bir modeli alıp hazır aldığım bir sele ile değiştirip, bir egzoz ekleyip, farı da yuvarlak yaptıktan sonra da bir gidon değiştirsem belki de daha güzel dururdu. Ama benim stresimi alamazdı, kullanırken aynı hissiyatı veremezdi bana.
Yapılanlar listesi:
Motosiklet elektirik tesisatı, motor ile amortisörler ve arka salıncak, tüm boru ve hortumlar da dahil olmak üzere komple söküldü
Furş bilye takımı değiştirildi
Gidon iptal edildi, doğrudan amortisörlere bağlı gidon eklendi
Kumanda düğmelerinin tamamı değiştirildi
Ön fren kaliperi değiştirildi
Ön fren hidrolik merkezi ve maneti değiştirildi
Jikle teli değiştirildi
Debriyaj maneti ve teli değiştirildi
Elcikler değiştirildi
Korna değiştirildi, ikinci korna ve değişim swici eklendi
Ön amortisörler komple değiştirildi
Ön aks değiştirildi
Amortisör körükleri eklendi
Ön amortisörler komple gövde rengine boyandı
Kilometre teli ve dişlisi değiştirildi
Gaz teli değiştirildi
Ön far ve ön-arka sinyaller değiştirildi
Ön far amortisör bağlantı ayakları eklendi
Paslanmaz çelikten yeni ön panel yapıldı
Yeni ön panele sağ ve sol sinyal lambası eklendi
Arka stop değiştirildi, ikincil stop eklendi
İkincil marş butonu eklendi
Vites – yakıt – devir göstergeleri iptal edildi
Dikiz aynaları doğrudan gidona bağlanan tiplerle değiştirildi
Yakıt deposu değiştirildi
Yakıt depo musluğu değiştirildi
Yakıt hortumları değiştirildi
Hava filtre kutusu ve filtresi iptal edildi, direk hava filtresi eklendi
Ateşleme bobini değiştirildi
Ateşleme buji kablosu ve piposu değiştirildi
Ateşleme modülü değiştirildi
Konjektör değiştirildi
Stator sargısı komple değiştirildi
Motor açıldı ve;
Triger zinciri, kayıcıları ve gergisi değiştirildi
Motor içerisindeki marş tek yön kavraması değiştirildi
Buji değiştirildi
Marş motoru sökülerek temizlendi
Vites swici değiştirildi
Karter ve depo havalandırma kontrol valfi temizlendi
Silindir kapak contası değiştirildi
Silindir, yanma odası ve piston başındaki karbon birikintileri temizlendi
Supaplar ve supap tırnakları değiştirildi
Yağ çubuğu değiştirildi
Arka maşa değiştirildi
Arka fren balataları değiştirildi
Çamurluk iptal edildi
Şase kuyruğu kesilerek kısaltıldı
Şasenin çeşitli yerlerindeki gereksiz görünen yerler traşlandı
Orta sehpa iptal edildi
Yeni gösterge eklendi
Paslanmaz çelikten gösterge sacı imal edilerek eklendi
Yakıt depoön bağlantısı 8cm aşağı ve arka bağlantısı 20 cm kadar ileri alındı, sele oturma noktası da aynı oranda ileri alınmış oldu
Sele oturma noktası ile gidon bağlantı noktası ve açısı değiştirildiğinden oturuş pozisyonu ve dinamiği tamamen değiştirilmiş oldu
Yeni yakıt depo kapağı eklendi
Ön zincir ve arka zincir dişlileri değiştirildi
Arka zincir flanşı değiştirildi (saplamaları ve rulmanı ile birlikte)
Arka teker flanş kauçuk bağlantı takozları değiştirildi
Arka amortisör bağlantı takozları değiştirildi
Kuyruğa çamurluk eklendi
Zincir değiştirildi
Yeni sele sıfırdan üretildi
Yeni sele için oturma minderi imal değildi
Yan ayaklıklar kesilerek tasarım değiştirildi
Ayak pedleri değiştirildi
Şase komple boyandı
Şase sele alt kısmına pütür uygulandı
Sele üstüne ve yakıt deposuna pütür uygulandı
Sele, yakıt deposu, arka çatal ve bilumum parça yeniden boyandı, boya olarak darbeye dayanıklı anti pas özellikli boya, profesyonel boya tabancası ile uygulandı
Arka çatal bağlantı rulmanları değiştirildi
Yakıt depo bağlantı noktaları iptal edildi, yeri değiştirildi
Elektrik tesisatı komple elden geçirilerek istenen ölçülere getirildi
Kontak iptal edildi, direksiyon kilidi iptal edildi
USB şarj aparatı eklendi
Şase üzerine yeni kontak anahtar yuvası yapıldı
Yeni kontak anahtarı ve bağlantıları uygulandı
Sigorta kutusu eklendi, sigorta sistemi değiştirildi
Akü yuvası sele altına yapıldı
Akü yenilendi
Marş kablosu iki katına uzatıldı, şase bağlantısında değişiklik yapıldı
Marş otomatiği de dahil tüm ünitelerin yerleri iptal edildi, yeni yerleri için bağlantılar eklendi ve gerekli kablolama yapıldı
Motor yağı değiştirildi
Fren hidroliği yenilendi
Jantlar gövde rengine boyandı
Yeni tarza uygun lastikler takıldı
Zincir üstüne paslanmaz çelikten sac yapıldı
Yapılacaklar listesi:
Ön çamurluk yapılacak
Arka plakalık yapılacak
Arka plaka aydınlatmaları yapılacak
Egzoz borusu yapılacak
Egzoz susturucusu yapılacak
Egzoz bağlantıları yapılacak
Egzoz borusunun risk oluşturan temas noktaları yanmaz örgü ile kaplanacak
Son ayarlar yapılacak
Şimdi ise yeni bir proje için yeni bir motosiklet alındı bile. Bu bittiğinde ona başlıycam. Ayrı bir zevk ayrı bir macera, imkanı olan ve denemek isteyen herkese öneririm.
Anti stres makinesi, beyin masajı yaparcasına insanı rahatlatan bir hobi. Bu proje için öğrenmek zorunda olduğum şeylerin beni daha da geliştirdiğini hissettim ve gördüm.
Herkese öneririm
Eline emegine saglik Evren Abi muhendislik harikasi oldufunun dusuncesindeyim.
Emeğinize sağlık harika olmuş, bi ömür boyu sağlıkla binersiniz umarım.
Bağımsızlık benim karakterimdir.
ATATÜRK
Tekrar merhabalar
CBF 150 Cafe Racer Projesinde bu bölümde Egzoz üzerinde çalışıyorum. Orjinal egzozu inceliyor ve egzoz susturucusunu kısaltıyorum.
Ardından yeni bir ön çamurluk imal ediyor ve pütür uygulayarak gövde rengine boyuyorum.
Ardından motosikleti çalıştırıyorum ki, egzoz sesi neye benziyor bir görelim. Ve sonunda proje bitiyor.
Bir yılı biraz aşkın bir sürenin ardından, benim gibi yoğun bir hayatı olan birinin dahi bu tip bir uğraşta birşeyler yapabileceğini de kanıtlamış oluyorum.
İzleyen ve takip eden herkese ayrı ayrı teşekkür ederim, ancak küçük bir sürprizim var. Yeni proje motosikleti alındı bile, yeni videolar yakında gelecek. Takip etmeye devam edin.
Honda CBF 150 Cafe Racer Project #19 [Ve Biter]
Emeğinize sağlık, en baştan beri imrenerek takip ediyorum, benim de hep hayallerimde benzer projeler var ama maddiyat, zaman gibi sebepler engel oluyor, inşallah bir gün olur diyorum. Bize de sizin gibi bu tür projelere başlayıp neticelendirenleri tebrik etmek düşüyor. Tekrar emeğinize sağlık diyerek yeni projenizi merakla bekliyorum.
Ben de zincir yağlamak için on dişli muhafazasını söksem elimde kalır mı diye düşünüyorum.
Çok güzel olmuş, hayırlı olsun.
Dediğiniz gibi maddiyat her an bir duvar gibi karşımıza çıkıyor, lakin doğru bakmayı bilirsek bir yerlerden buna da çözüm bulabiliyoruz. Mesela vatandaş günde bir paket sigarayı hiç ediyorsa bu günde min 10TL duman oluyor demektir ki ayda 300 TL yapar. Yılda 3600TL, asgari ücretle çalışan biri yılının iki ayını sözde keyif için içtiği sigara için çalışıyor. Onun yerine eline bir mini avuç taşlama, mesela dremel alsa (-300 TL) birkaç tane de taş toplasa evde taşı oyup zaman geçirse, kafayı sigarayla değil de onunla dağıtsa... Yapıcı olsa...
Maddiyat kısmı bir şekilde ite kaka da olsa aşılabiliyor. Tabi ki ucuz demiyorum ancak ulaşılmaz da değil. Zaman konusu da benzer durumda. Mesela TV karşısında harcadığınız zamanı hiç ölçtünüz mü? Günde kaç saatimiz oturup bir ekrana boş bakılarak geçiyor. Benim evimde televizyon yok. Siz de bir gün televizyonu açmayın, kural olsun o gün kesinlikle açılmasın. Bakın neler göreceksiniz, ne muhabbetler ne sohbetler dönecek. Ne kadar çok boş vaktimiz varmış da haberimiz yokmuş diyebileceksiniz.
Tabi ki bunlar size özel değil, genel durumumuz böyle malesef. Zaman ve maddiyat konuları her ne kadar çok özel konular olsa da elimizdekini doğru yönetmediğimiz için harcıyoruz. Belki bu projede ben de çok zaman harcadım, lakin evde oturup bir tv karşısında geçireceğim potansiyel zamandan çok daha az olduğuna eminim. Ayrıca bu projeyi bitirebilmek için öğrenmek zorunda olduğum şeylerin bana kattıkları da cabası. Size de tavsiye ederim, televizyonu kapatın
Takip ettiğiniz için ise tekrar tekrar teşekkür ederim. İyi/kötü farketmeksizin en ufak yorum projenin hızlanması ve tamamlanması için bana destek olmuştur. Diğer bir değiş ile projenin tamamlanmasında aslında sizlerin de payı var. Tekrardan teşekkür ederim
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:38 ----------
Kapım isteyen herkese her zaman açıktır. En azından oturur bir sohbet muhabbet ederiz, özelden mesaj atın yeter
Diğer motor derken hangisi? Şu anda 4 tane var "MSX125 & INNOVA125 & CBF150 Cafe Racer & MT-07ABS"
Reklamları geçersek ( ) aslında MSX125' i eşime aldım. Henüz ruhsat onun adına değil. Çünkü bisiklet kullanmayı dahi bilmiyor Motosiklet eğitimlerini tamamlayıp A sınıfı ehliyetini aldığında ruhsat da adına olacak ve artık 3 motosikletim kalacak CBF150' yi bir ay kadar önce sattım. Elimde bunlar kaldı.
Basit onarım ve tadilata ücret gözetmeksizin yardımcı olabilirim. Maksat muhabbet olsun, isteyen olursa özelden yazsın yeter. Uygun gün ve saatlerde olması şartı ile hayır demem
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:48 ----------
Çok teşekkür ederim. Kişisel zevk, beceri ve imkanlarım ile yaptığımdan dolayı herkesin beğeneceğini düşünmüyorum, ancak beğenilmiş olması bana ayrıca bir zevk veriyor, tekrar teşekkür ederim.
Birşeyleri söküp takmadan, araştırıp okumadan, deneyip bakmadan hiçbirşey öğrenemeyiz. Hele internet gibi derya deniz varken basit işlemleri yapmaktan çekinmek sadece bize zaman ve para kaybettirip kimilerini de zengin eder. Daha cesur olup en azından yapmak istediğinizin örnek veya temel videolarına bakıp, varsa kaynak makale veya tamir kataloglarını okuyup sakin kafayla bir denemek lazım gelir.
Olmaz derseniz gelin, en azından bir çay içer muhabbet ederiz. O esnada muhafazayı da söküp bir deneriz
Şu an bu konu içerisinde 4 kullanıcı var. (0 üye ve 4 misafir)