Motosiklet bakımlarını kendim yapmaya karar verdim.Balata değiştireceğim ama balatamı değiştirmeden önce kaliperimi temizlemek istiorum aea videosunda balata spreyi sıkıyor ama eimde yok şu an alacak bütçekde yok ne ile temizleyebilriim?
Motosiklet bakımlarını kendim yapmaya karar verdim.Balata değiştireceğim ama balatamı değiştirmeden önce kaliperimi temizlemek istiorum aea videosunda balata spreyi sıkıyor ama eimde yok şu an alacak bütçekde yok ne ile temizleyebilriim?
Hocam balata spreyi inanılmaz ucuz bir şey. Çok büyük bütçe ayırmana gerek yok ki. 404 markasının balata spreyi kutusu(400ml olan) 4,5 - 5tl falan. Herhangi bir nalburda başka markalarınki 8-12 tl civarına da bulunabiliyor. 1 kutu (400ml) hem ön hemde arka frenini temizlemene rahatça yeter.
Balatanı balata spreyi ve eski bir diş fırçası yardımıyla temizlemeni öneririm. Balata spreyinin güzel tarafı çok çabuk uçması ve artık bırakmayıp hızlıca zeminin kuruması.
Mümkünse temizliği açık havada yap, 2dk da kupkuru ve tertemiz olur.
Balata değiştirecekseniz kaliperin herhangi bir temizliğe ihtiyaç duyduğunu sanmıyorum.
Eski motosikletlerin kaliperindeki pistonlar temizlenip, contaları yenilenebiliyor. Repair-rebuild kit diye geçiyordu gavurda
"Kalpler nasıl temizlenir?" diye okuduğuma göre bugün yorulmuşum...
Balata spreyi ile temizlemelisiniz, eğer yoksa alkol ile temizlenebilir.
Kesinlikle yağlı bir madde ile temizlenmemeli. Mazot, gazyağı gibi...
İlk defa bu bakımı yapacaksanız kaliper ile fazla uğraşmayın, pistonları çekeliycem diye contadan fırt diye kurtuluverir bu sefer hidrolik boşalır, hadiiii buyur. Yeni hidrolik al, doldur boşalt, havasını al birsürü iş. Frenlemede bir sıkıntı yok ise kaliper ile hiç uğraşma. Tozu kiri gitsin dersen zaten kış ayındayız hiç eksik olmaz ki. Havalar iyice ısınınca bu konudan anlayan birisi ile beraber temizlik ve bakımını yapmanı öneririm. Contalar kolay kolay sıkıntı çıkarmaz, çıkardığı zaman da zaten hidroliğin azalır ki, bunu zaten görürsün.
Yanlız şu var, pistonların kalitesi düşük ise korozyon yapar ve contayı beklenenden önce aşındırır, kalitesiz malın contasıda iki sene içinde zaten taş gibi olur görevini yapmaz. Fren hissiyatını sürekli takip et ona göre davran. Birden bire olmaz sinsice olur, farketmezsin. Yüksek basınca ihtiyacın olduğu zaman da çok geç olur.
Öylesine genel bir temizlik için, pistonları sökmeden yapmak için balata temizlik spreyleri benzincilerde 10 tl falan. Yağı kiri pisi nesi var nesi yok söker atar, iki dakkada da uçar gider. Aseton kadar çabuk uçar. Bulunduğun çevrede böyle ucuza bulamıyorsan özelden adresini telinin yolla. Elimde birkaç kutu hazırda var gönderirim. Daha ölmedik yahu...
Diskte çok çizgi var ise muhtemelen balatan bitmiş ve aşındırıyordur. Ne kadar temizlesen de etkili sonuç alamazsın.Yok illa ben aynı balatayı kullanacam diyorsan eğer; kumlama yaptırman gerekir ve sanırım Türkiye'de her tamirci bunu yapacak ortama sahip değil . Ben Abd'deyim ve bende özel bir kumlama tankı tertibatı var. Böyle sorunlarla baş edebiliyorum ama senin durumuna göre yorumlarsak eğer; yeni parça alma zamanı gelmiş.
diskler balatalar mazot la temizlenmez aman diyim
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)