Baslangıç Motorum PCX-125
Reklamlar
-
Merhaba abilerim , ablalarım ve çok değerli arkadaşlarım. 4 km lik bir yolda yakın arkadaşıma hayatımın ilk artçılıgını R25 ile yapmıştım. Yoldayken manevrası , trafikten sıyrılıyor oluşu , az yakması vs. Otomobil kullanan birisi olarak her zaman trafikte iki tekerli araçlara anlayış gösterirdim. Ve o gün karar verdim. Ve başladim araştirmaya. Sonunda Honda PCX de karar kıldim. 2013 model. Az kusurlu. 40.000 km de bi pcx aldim. Ve alir almaz. Bisiklet mantigi az da yolda gözlemleyerek edindigim ögretilerle 10 km yolu ilk defa sürerek geldim. Sağolsun eş dost bana mint kask vs verdiler. Simdi sormak istedigim şudur ; Arka fren balatasini alir almaz orjunal parcasiyla degistirdim. Ve yagını koydurdum adama en iyisini koy dedim 45 TL lik bi yağ koydu. Bakimini yapmadim mitorun şuan 40.000 de . Istanbul Avrupa yakasinda önerebilcek usta vs var mı ? Gönul rahayligiyla motoru teslim edebilcegim. Ve kis ayindayiz cikma lastik ariyorum. Nereden temin edeblirim. ? 40.000 km de Bakımlarini nerede yaptirablirim ? Ne masraf öderim hava filtresi vs
Tekeriniz düz bassin tesekkuler
Reklamlar
-
Servis bakımlı mı? Eğer servis bakımlıysa her bakım ne yapıldıysa kayıtlara işlenir. Ona göre de nelerin değişeceğini söylerler size.
Eğer tanıdık ustanız yoksa (ki sorduğunuza göre yok) bence usta aramakla riske girmeyin işini düzgün yapan birini bulmak zor çünkü. Bulana kadar dolaşırsınız olan paranıza ve vaktinize olur. Ben Honda Esengül'ü tavsiye ederim. Honda servislerinin hepsi aynı ama Esengül'de ilgi alaka bir tık daha iyi. Neler yapılması gerekir size söyler onayınızı alırlar.
-
eğer bütçen varsa nmax al veya kymco 150 cc var ona bak kardeşim abs olsun olsun olsun
ben pek düşmedim ama kaza atlattım şükür hala çanak yerinde
pcx arkası kampana ve öne göre çabuk bitiyor yetmezmiş gibi sizin manuel gerdirmeniz gerekiyor bunlar hep iş, muhakkak disk ve abs olsun
değerli kardeşim güzel uzun motor sürmeler
-
bu işler biraz bütçe işi tabi ama eş dosttan alınan kask yerine sıfır bir kask almanızı, çıkma kullanılmış lastik yerinede sıfır lastik almanızı öneririm bütçeniz uygunsa. Lastik sizin yolla olan tek bağlantınız lastik kötüyse en frenede sahip olsanız duramazsınız.
-
İkinci el alım sonrası ilk kontrol, eksikliklerin belirlenmesi, arıza teşhisi ve bakım hususunda Honda Esengül'ü tavsiye ediyorum. yukarıda bir dostumuzun dediği gibi, çalışan kimseler ben bilirim sen karışma edası ile iş yapmıyor, birşey sorduğunuzda ukala ukala suratınıza bakmıyor. Durum ne ise güzelce izzah ediyor, bir onarım var ise yada yakın zamanda arızalanması beklenen bir aşınmış parça var ise size güzelce ve sizin anlayacağınız uslüpte siz tam anlamı ile anlayıncaya kadar bıkmadan sıkılmadan anlatıyor, onayınızı almadan bir işlem yapıp faturaya eksta birşeyler katmıyor. Neyse o .... Bir avantajı da yetkili servis olduğu için değiştirmiş olduğu parçaların garantisini de sağlamak durumundadır. Sakın ama sakın olayı çözene kadar ne ettiği belli olmayan "tamirci" lere motorunuzu daha doğrusu en büyük hevesinizi, hayalinizi, keyfinizi... canınızı emanet etmeyiniz.
Başlangıç motoru olarak scooter tarzı ile devam etmeye niyetli iseniz güzel bir tercih yapmışsınız. Kullanıcı dostu bir makinadır. 40.000 de olması pcx için fazla bir sorun değil. O alet düzgün ve periyodik şekilde bakılır, ihtiyaçları zamanında karşılanır, hor kullanılmaz ise çok rahat 100.000 bile görür.
Çıkma lastik konusuna hiç girme derim. Çünkü motosiklette çıkma lastik mantalitesi otomobile benzemez. Sürücü o lastiği beğenmediği için, güvenilirlik unsurunu kaybettiği için yada bir kusuru olduğu için değiştirmiştir. Aklınızdan çıkarmayınız, yer ile tek temasınız o lastiklerdir, kılı kırk yaran defansif bir sürücü dahi olsanız yer ile temazınız ince bir çizgidir. Çıkma dediğiniz lastiğin pişmanlığını motorun üzerindeyken değil, asfaltın üzerindeyken yaşarsınız. Sizin yerinizde olsam acele etmez biraz birikim yapar, taksit falan filan devreye sokar sıfır ve güvenilir anlamda tavsiye edilen bir lastik alırdım. Lastik seçimi hakkında PCX sayfasında birçok yorum ve nerede ise tek tercih edilen modeli bulabilirsiniz.
Kask konusu ise bambaşka bir konu, eşten dosttan alınma kask kafanıza tam uyum sağlıyor, ömrünü tüketmemiş ise ve fullface ise sıkıntı yok. Madem ki yeni başladınız o halde size "turing yol emniyeti" seminerine gitmenizi de öneririm. Bu semineri araştırınız, cevabı bulacaksınız.
Hayırlı uğurlu olsun, Allah kaza, beladan esirgesin.
-
Hocam ehliyetiniz var mı? Pcx çok güzel bir motor. Kullanımı kolay ama unutmayın kullanımı basitte olsa o bir motosiklet, riskleri unutmayın. Dikkatli kullanın
Ramzey QM250 (2007) 10.000 km / Suzuki GS500 (1998) 20.000 km / Honda CBF150 (2011) 24.000 km / Honda PCX (2011) 11.000+
-
Yorumunuz icin cok tesekkur ederim. Evet herkes bana esengülü önerdi en kısa zamanda bakımini yaptirip daha sinrada güzel sifir bi lastik takıyım
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:31 ----------
BLUERAY adlı üyeden alıntı
İkinci el alım sonrası ilk kontrol, eksikliklerin belirlenmesi, arıza teşhisi ve bakım hususunda Honda Esengül'ü tavsiye ediyorum. yukarıda bir dostumuzun dediği gibi, çalışan kimseler ben bilirim sen karışma edası ile iş yapmıyor, birşey sorduğunuzda ukala ukala suratınıza bakmıyor. Durum ne ise güzelce izzah ediyor, bir onarım var ise yada yakın zamanda arızalanması beklenen bir aşınmış parça var ise size güzelce ve sizin anlayacağınız uslüpte siz tam anlamı ile anlayıncaya kadar bıkmadan sıkılmadan anlatıyor, onayınızı almadan bir işlem yapıp faturaya eksta birşeyler katmıyor. Neyse o .... Bir avantajı da yetkili servis olduğu için değiştirmiş olduğu parçaların garantisini de sağlamak durumundadır. Sakın ama sakın olayı çözene kadar ne ettiği belli olmayan "tamirci" lere motorunuzu daha doğrusu en büyük hevesinizi, hayalinizi, keyfinizi... canınızı emanet etmeyiniz.
Başlangıç motoru olarak scooter tarzı ile devam etmeye niyetli iseniz güzel bir tercih yapmışsınız. Kullanıcı dostu bir makinadır. 40.000 de olması pcx için fazla bir sorun değil. O alet düzgün ve periyodik şekilde bakılır, ihtiyaçları zamanında karşılanır, hor kullanılmaz ise çok rahat 100.000 bile görür.
Çıkma lastik konusuna hiç girme derim. Çünkü motosiklette çıkma lastik mantalitesi otomobile benzemez. Sürücü o lastiği beğenmediği için, güvenilirlik unsurunu kaybettiği için yada bir kusuru olduğu için değiştirmiştir. Aklınızdan çıkarmayınız, yer ile tek temasınız o lastiklerdir, kılı kırk yaran defansif bir sürücü dahi olsanız yer ile temazınız ince bir çizgidir. Çıkma dediğiniz lastiğin pişmanlığını motorun üzerindeyken değil, asfaltın üzerindeyken yaşarsınız. Sizin yerinizde olsam acele etmez biraz birikim yapar, taksit falan filan devreye sokar sıfır ve güvenilir anlamda tavsiye edilen bir lastik alırdım. Lastik seçimi hakkında PCX sayfasında birçok yorum ve nerede ise tek tercih edilen modeli bulabilirsiniz.
Kask konusu ise bambaşka bir konu, eşten dosttan alınma kask kafanıza tam uyum sağlıyor, ömrünü tüketmemiş ise ve fullface ise sıkıntı yok. Madem ki yeni başladınız o halde size "turing yol emniyeti" seminerine gitmenizi de öneririm. Bu semineri araştırınız, cevabı bulacaksınız.
Hayırlı uğurlu olsun, Allah kaza, beladan esirgesin.
Hocam evet ben biraz kısıtli butceyle girdim ama motor gercekten gorundugundan daha cok giderli bi is oldugunu icine girince ogrendim. Ki ben gercekten asiri heves ettim de aldim evlilik arefesindeyim. Ufack bi butceye de bunu skısyiriyim dedim. Allahın izniyle zamanla herseyimi halledicem. Degerli yorumun icin cok tesekkur ederim. Esengül ve sıfir lastik olucak
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:35 ----------
emreyild adlı üyeden alıntı
Hocam ehliyetiniz var mı? Pcx çok güzel bir motor. Kullanımı kolay ama unutmayın kullanımı basitte olsa o bir motosiklet, riskleri unutmayın. Dikkatli kullanın
Ehliyete bugun yazıldım. Agresif olmamaya calisiyorum motor ordan gecer ama su da olablir ihtimallerinde evet cok defansif kullaniyorum ama ben arac icindeyken gercekten motosikletci arkadaslara yardimci olmaya calisirdim. Simdiniki tekere bununce anladm. Gercekten riskli ve zor
-
istanbu_gezg adlı üyeden alıntı
eğer bütçen varsa nmax al veya kymco 150 cc var ona bak kardeşim abs olsun olsun olsun
ben pek düşmedim ama kaza atlattım şükür hala çanak yerinde
pcx arkası kampana ve öne göre çabuk bitiyor yetmezmiş gibi sizin manuel gerdirmeniz gerekiyor bunlar hep iş, muhakkak disk ve abs olsun
değerli kardeşim güzel uzun motor sürmeler
Hocam arkadaş motorunu yeni almış bir hayırlı olsun de .Motor öneriyorsun.Hayirli olsun kardesim
-
Hocam tüm motorlara bakıyolar mı yoksa sadece honda mı?
-
Hayırlı olsun da bu acele niye daha ehliyet almamışsın ama trafiğe çıkıyorsun, ne gibi risk aldığının farkında değilsin. Ehliyeti cüzdana koymadan trafiğe çıkma lütfen desek de çıkacaksın, neyse olan olmuş.
-
Hayırlı olsun yeni motorunuz bende pcx 150 vardı garantisi bittiği için evin yakınında diye daha önce bisiklet bakımı yaptırdığım pek tanimadigim bir ustaya bırakmıştım hava filtre yağ bıraktım motul tam sentetik eve gidince filtreye baktım değişmiş mı diye, değişmiş yağına bakamadım tabi 12 bin de yaptırdım 16 binde arkadaşa sattım arkadaş tamircisine götürmüş motorda gram yağ kalmamış motor saracakmış neredeyse.uzun lafın kısası en güzeli yetkili servis. Sıfır lastik. benim yağı çaldığını düşündüğüm mahalledeki tamirci bakımdan 3 dört ay sonra taşınmıştı yoksa hesap soracaktım. Ortalık çakal dolu
-
moonspell07 adlı üyeden alıntı
Hayırlı olsun yeni motorunuz bende pcx 150 vardı garantisi bittiği için evin yakınında diye daha önce bisiklet bakımı yaptırdığım pek tanimadigim bir ustaya bırakmıştım hava filtre yağ bıraktım motul tam sentetik eve gidince filtreye baktım değişmiş mı diye, değişmiş yağına bakamadım tabi 12 bin de yaptırdım 16 binde arkadaşa sattım arkadaş tamircisine götürmüş motorda gram yağ kalmamış motor saracakmış neredeyse.uzun lafın kısası en güzeli yetkili servis. Sıfır lastik. benim yağı çaldığını düşündüğüm mahalledeki tamirci bakımdan 3 dört ay sonra taşınmıştı yoksa hesap soracaktım. Ortalık çakal dolu
En temizi başında beklemek.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)