Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Artık Motorun Katlanılmaz Çile Olduğunu Kabullenmeye Başlamak

    REKLAM ALANI
  1. #1
    caglar48 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ekim 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW S1000R
    Evet arkadaşlar , motoru yıllardır iyi hoş sürüyoruz çok güzel dostluklar edindirdi sağolsun. Fakat son zamanlarda benzin fiyatları , motor parça fiyatları , motor fiyatlarında pahalılık , trafikteki saygı git gide can sıkmaya başlıyor.
    Örneğin +600cc klasmanındakı arkadaşların en buyuk problemı benzın oluyor hergun motora bınen birisi olarak evden benzınlıge gidip 50 lira benzın almadan 2. gun ıstedıgımız yere gıdemez olduk sahsen ben z800 ile bu en buyuk çilelerimden biriydi.Parça fiyatlarına gelecek olursak hatırlayan arkadaşlar olacaktır son yaptıgım z800 kazasında kafadan vurdugumda 30618 lira hasar çıktı motorda şase hariç.Şimdi yeni motor bakarken kawasakiye tıklamaya korkar hale geldim açıkcası Her kış sezonunda oldugu gibi ulan bi araba alıp yanınada bı motor yaptım mı süper olur arayışına girmeye başlıyor insan , elle tutulur bi araba alsak yanına alacagınız motor 600cc altındaysa tam bir kanser olur bence cunku istanbulda trafik tecrubelerımın hiçbirinde düşük cc ye saygı gormedım ne zaman xmax e binsem herkes ustume ustume geliyor yol almak bi nimet haline gelıyordu.İnsanların saygısı trafikte cc kadar ciddiyim arkadan katil gibi gazı sıka sıka gelirsen o yolu sana verıyorlar herşey cc ve ses kadar bence.Motorun zevki paran varsa oluyor acıkcası araba yanına hakkıyla bi motor alacak gücün yoksa bence çile başlıyor demek.
    Bikaç gündür bunu düşünüyordum motoru bırakma vakti gelmeyemi başlıyor yoksa yaşlanıyormuyuz anlayamadım Motor almak istesek 40 liradan başlar olmuş araba konforuda olmadan olmuyor. Sizce bişeyler eksildiğinden mi motordan uzaklasıyoruz yoksa bişiylerin farkına vardıgımızdan mı çözemedim


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Jemand - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    MT-10 SP
    satılık > olduğu yerde yan yatmamış, taklalara gelmemiş, ciğerli z1000

  3. #3
    hokahey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Kasım 2016
    Şehir
    papua yeni gine
    ekonomik anlamda haklısın

  4. #4

    Üyelik
    12 Ağustos 2014
    "ekonomik" anlamda haklısın

    "küçük cc olunca üstüne sürüyorlar" tezin ise pek gerçek değil, en azından benim için. cbr125 kullandım, nc700 kullandım ; pek bir fark göremedim. biraz sürüş stiliyle alakalı olabilir. daha oturaklı veya "aile babası motoru" alırsanız belki sürüş stiliniz de değişebilir.
    pea bunu beğendi.

  5. #5
    Riptalon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Mayıs 2012
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha XMax 300
    Eski motorum ile şu anki arasında trafikte gördüğüm muamele açısından dağlar kadar fark var. Malesef insanımız her şeye boyutuna göre hürmet ediyor.
    mchi bunu beğendi.

  6. #6
    Se-ZeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Nisan 2017
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Honda Shadow Vt 750 C4
    Durumun aslında motosikletin boyutuyla alakasından ziyade, ilgili motor hacminin hitap ettiği insanlar ve kullanıcı kitlesiyle alakası var. Düşük CC daha ziyade genç ve agresif kullanıcıların elinde, o nedenle de arabacılar ona göre gardını alıyor. Şu an hem scooter'ım hem cruiser'ım var, insanların ikisine yaklaşımı inanılmaz farklı. Scooter ileyken adamlar şeritlerinde bir parça sağa çekilip oradan fıymamı bekliyorlar resmen. Sağolsun pizzacılar aralardan geçmeye o kadar alışmış ki sakin kullandığımda adamlar yüzüme bakıp "deli mi bu yapıyor?" dercesine bakıyorlar. Cruiser kullanırken de tam tersi, şerit açılıyor, aralardan geçmeye kalkınca korkuyor insanlar, sanki hata yapmışlar da onlarım tehdit ediyormuşum gibi algılayıp irkiliyorlar. Yol vermede daha cansiperane davranıyorlar. Kısacası kullanılan aracın kullanıcı kitlesine göre bir karakter biçiliyor alete trafikte. Sesi ayyuka çıktığında da ona göre davranılıyor.

  7. #7
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    11 Kasım 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    xmax_250 ABS 2015 + Sepetli 52 litre
    Ben buyuk. Isikli topcase yaptim sikistiran sayisiciddi azaldi

  8. #8
    zekeriyaimam - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mayıs 2016
    Şehir
    Gebze
    Motosikleti
    simson
    Araba almak çile değil yani ?
    gerivites ve YERUÇAĞI bunu beğendiler.

  9. #9

    Üyelik
    11 Eylül 2012
    Şehir
    Türkiye
    Motosikleti
    Yamaha X-Max 250
    Bir ara Mercedes S200 mü öyle bir şey ile dolaşmıştım İstanbul'da, kendini Cumhurbaşkanı gibi hissediyorsun, her kes açılıyor, taksiciler - minibüsçüler 10 metre uzağından geçiyor. Vay be, demiştim, ye kürküm ye dünyası işte.

  10. #10
    hokahey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Kasım 2016
    Şehir
    papua yeni gine
    otomobil için de aynı şey geçerli.

    şimdi gidip sıfır otomobil alsam, binlerce lira otv, kdv vereceğim. üstüne binlerce lira kasko, sigorta masrafı; üstüne benzin, servis, yedek parça, işçilik, off canım sıkıldı şimdi.

  11. #11

    Üyelik
    03 Ekim 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xmax 250 Ironmax 2019
    Mesele tamamen duygusal (para). Çok kasmamak lazım. Motosiklet, otomobil vs bunların hemen hepsi artık her bütçeye hitap eden bir taşıtlar değil. Açıkçası parası olan binecek, olmayana tabanway + toplu taşıma var. Yaş 45 i geçtiyse büyükşehirden taşınmayı da gelecek planları içine almak lazım.

  12. #12
    Karalı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Mayıs 2014
    Şehir
    istanbul cennet
    Motosikleti
    2teker
    Araba ve motor ikiside varsa masraf çok fazla heleki motorun güçlü bir motosiklet ise işte ozaman nanay aylık minimum 400tl arabanın yakıt masrafı var işe git gel güzel bir pazar gazlamasındada 200lira motora benzin parası çok fazla lüks oldu artık büyúk motora binmek

  13. #13
    4ERC - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ocak 2018
    Şehir
    İSTANBUL / BAHÇELİEVLER
    Motosikleti
    Honda CB125e
    150 CC motosiklet üstüne allah sabır versin şu benzinden :D
    tommygun bunu beğendi.

  14. #14

    Üyelik
    27 Nisan 2010
    Şehir
    Gemlik
    Motosikleti
    Yamaha xt 600
    Alıntı zapalka adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    "ekonomik" anlamda haklısın

    "küçük cc olunca üstüne sürüyorlar" tezin ise pek gerçek değil, en azından benim için. cbr125 kullandım, nc700 kullandım ; pek bir fark göremedim. biraz sürüş stiliyle alakalı olabilir. daha oturaklı veya "aile babası motoru" alırsanız belki sürüş stiliniz de değişebilir.
    Dostum cbr 125 i şeklinden dolayı büyük cc falan sanıyorlardır. altındaki küçük cc honda cbf 150 veya yamaha ybr 125 olsaydı farkı biraz anlayabilirdin.Sadece ekonomik kısım konusunda değil fark. Özellikle şehirler arası yolda küçük cc motosikletin neredeyse üstünden geçerek sollamaya çıkan hayvanlar var.

  15. #15
    Birkan07 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2017
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Yzf R-125 / Honda Today 50 / Ninja 250r / Xmax 250
    Arabasız olmaz abi. Benim 2 arabam 2 motorum var çok şükür, kış aylarında motorları bi kitliyorum, pazar günü güneş açarsa biniyorum yoksa yaza kadar brandanın altında yatarlar

    Motorlarım ikiside küçük cc motorlar, İkisinide çalıştırıp ikisiyle ayna anda gezebilsem 25 kuruş yakarlar toplamda :D bi tanesi today zaten vergisi sigortasıda yok. Öyle bisiklet gibi benim motorlar ) küçük motorlar ile 125cc ve ya 250cc atmazsan kendini en sola gayet sakin sakin kullana bilirsin. Sen alışmışsın hızlı motorlara ondan için daralır sıkılır bunlara binsen belki de ondan yanaşmıyosun

    Günümüz trafiğinde bi araba bi motor şart.

  16. #16
    hokahey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Kasım 2016
    Şehir
    papua yeni gine
    250 cc bakıyordum. son zamlardan sonra bakmayı bıraktım. benzin istasyonun olsa dayanmaz mk!

  17. #17
    gerivites - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ekim 2017
    Şehir
    Ümraniye
    Motosikleti
    D400
    Alıntı zekeriyaimam adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Araba almak çile değil yani ?
    Hay ağzına sağlık. Hava ne kadar soğuk da olsa yağmur da yağsa, fiziksel bir problemim hastalık vs yok ise arabayla çıkmıyorum. O trafik, ışıklarda gerilerde beklemek, aynı kırmızı ışığa 2-3 kez yakalanmak diğer arabalar resmen üstüme üstüme geliyor boğuluyorum. Benzin desen ayrı bir dert. Motosikletim 150lik olduğu için benzinle bir sıkıntım yok ama 1,4 araba 20km yol gitmek için dur kalk 10-15 lira benzin yakıyor. Trafikte harcağığım zaman da cabası. Trafikte saygı ve sıkıştırma mevzusu da motorla alakalıysa da benim pek başıma gelmiyor. Hergün ev-iş arası kullanıyorum belki haftada 1 kez denk geliyor. Reflektörlü yeleğe kadar full ekipman var. Onunla alakalı da olabilir.
    MSMorkan bunu beğendi.
    instagram.com/gerivites
    youtube.com/user/nimbus8222

  18. #18
    ZümeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ağustos 2015
    Şehir
    Dünya
    Motosikleti
    Me Te Doquz
    Yaş 40
    2 Motor 700-900cc
    1 Araba 1600cc

    Arabanın yeri ayrı, motorlarımın yeri ayrı..
    Arabaya binersem ona buna küfür etmekten dinden imandan çıkıyorum.
    Motora binince kimse umurumda olmuyor, kafa rahat..
    Tek zoruma giden yağmurlu havalarda tulum giymek arabaya binip küfür edeceğime 5-6 dk. uğraşıp giyiyorum

    Dikeni var diye gülden vazgeçmek senin ki
    MSMorkan ve pea bunu beğendiler.

  19. #19
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    08 Eylül 2016
    Motosikleti
    Duke 250 17
    Ben de 250cc kullanıyorum ve trafikte "farkedilmemekten" kaynaklı sıkıştırmalar hariç herhangi bir sıkıştırmaya maruz kalmadım. Ha trafik akış hızında seyrederken kıçına yapışan, bir metre takip mesafesi bile bırakmayan homoerektus'lar olmuyor değil, onları ayrı tutuyorum. Bence bu konu biraz trafikteki yerimizi bilmemiz ile alakalı. Siz korkak şekilde sürerseniz (arabalar geldi mi hemen yol verme, tepkisiz kalma) bu tarz sıkıştırmalar devam edecektir. Ben sözlü münakaşaya girmeden küçük bir tepki göstererek sizin de bir araç olduğunuzu en hafif şekilde uyararak karşınızdakine belli etmeniz taraftarıyım. Mesela kornayla kısa bir bip ile ben buradayım deyip farketmesini sağlayın, ama biiiiip! diye değil bip diye. :) Şeridin ortasından giderim ben hep veya trafik varsa emniyet şeridinden. En sol şeridi neredeyse hiç kullanmam, gerek yok. En sağ şerit veya orta şerit gayet ideal. Şerit üstünden giderseniz veya şeridi ortalamazsanız sağınızdan solunuzdan arabalar sizi ya sıkıştıracak ya silme geçeceklerdir. Şeridi ortalayak sürün, size şeridi ortalayarak sürüyorsunuz diye tepki verene kornaya basana kulak asmayarak yolunuza devam edin. Sizden cevap gelmeyince bir süre sonra vazgeçip gidecektir, homoerektus'ların genel olarak davranışları bu şekilde.

  20. #20
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı drtayfun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bir ara Mercedes S200 mü öyle bir şey ile dolaşmıştım İstanbul'da, kendini Cumhurbaşkanı gibi hissediyorsun, her kes açılıyor, taksiciler - minibüsçüler 10 metre uzağından geçiyor. Vay be, demiştim, ye kürküm ye dünyası işte.
    Eskiden bir yaz abimin eski Lada Samara'siyla İzmir'de sürüyorum. Araba ayda yılda bir zorla çalıştırılğı için süper bakımsız. Bildiğin dökülen ama bir şekilde hareket eden külüstür Samara... Lüks arabalar, Mercedes'ler bile "aman dokunmasın" diye açılıyor. Gayri ihtiyari gülmeye başladım. Cüzzamlı muamelesi görmenin de ayrı bir hazzı varmış.
    pea, caglar48 ve kdiner bunu beğendiler.


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)