benim driftte gene her 1000 de yağ değişimi şuan 80 binde 80x30 desek 2400 tl yağ değiştirmeyip sıfır blok mu alsaydım acaba :D
Ben motor her devir çevirdiğinde yağı değiştiriyorum
Kitapçık 8k diyor servis 4k da değiştiriyor usta 3k da bir değiştirelim diyor. Aslında kimse bi bok bilmiyor. Kalkıp litresi 20 liralık yağ alırsan bence 2000 de bir bile değiştirmek normal. Ben motul 7100 kullanıyorum 6k da kendim değiştirdim. Çıkan yağ hala aynı akışkanlıktaydı. Bi sonraki değişimi bu sefer kitapçığa uyup 8k da yapacağım.
Yağı sık sık değiştirmenin çevre kirliliği ve para kaybından başka bir anlamı yok. Km göstergenizin yerinde motorun kaç saat çalıştığı yazmıyorsa, kitapçıkta kilometreye kadar kullanın. Yazık, günah
Az silindir, çok iş
Başlığı açan arkadaşa katılıyorum, kitapçıkta ne yazıyorsa onu uygulamak gerekir. Kitapçıkta ayrıca zor kullanım koşullarında erken değiştirilmesi de tavsiye edilir. Normal şehir içi, dışı kullanımda erken değiştirmenin anlamı yok.
Bu yağ konsunda kimya mühendisi bir arkadaş varsa yorumlarını merak ediyorum, zira bu konuda benim dikkate alacağım tek kişi kimya mühendisi olur. Usta, tecrubeli kullanıcılar, ben erken değiştiriyorum süper oluyorcular bana bir şey ifade etmiyor.
Vites geçişlerinin kemikleşmesi yağın ömrünü tamamladığı anlamına gelmez, yağın renginin koyulaşması-koyulaşmaması yada yağın su gibi yada daha koyu kıvamlarda olmasıda birşey değiştirmez. Yağın çalıştığı ortamlar mikron ölçüsünde ortamlar, gözlemlenebilen farklar yağın performansının değiştiğini göstermez.
Ben kullandığım her motorda kitapçığa uyarım.
Kaliteli bir yağ koyuyorsan erken değiştirmene gerek yok. Kanuni motorumda 2000 km olmadan 1500-1800 km arası yağ değişimi yapardım. Yağ olarak 8000 km boyunca castrol power 15w50 kullandım. Daha sonra motul 5100 15w50 kullandım. 10.000 de debriyajı değiştirdiğimde dişliler gıcır gıcırdı. Ama karterin alt köşelerinde yağ çamur gibi olmuştu. Bildiğin yağ tortu oluşturmuş. Yağı erken değiştirmeme rağmen neden böyle olmuş anlam veremedim
Her zaman motul koyarim her 1500 kmde de degistiririm . Motul 5100
Yağ değişimi konusunda erken değişitrmeniz menfaatinize arkadaşlar bende pcx var 2000 de bir değişiyorum öyle düşündğünüz gibi zor da değil sorun değil yani
firmaların siz 10 bin demesine gelellim scooter için 5000 km normal arkadaşlar ama ağ özelliğini kaybediyor
arabalarda herkes 10 binde değişiyor ama 200.000 km de motor dağılıyor ? bence yağlama işi tam da olmuyor öyle olsa bu kadar km de dağılmaz
firmalar dci motora yarım milyon km ömür biçiyor kaç kişi 500.000 yaptı arabası ile
en ufak arızada araç değişmek istiyor herkes çünkü o kadarda bakım lı değil
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:11 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:09 ----------
dalga mı geçiyorsun sen ya? her kontak açtığından değiştiriyordun hani?
Scooter kullanıyorum. 3000km'de bir yağ değişimi yapıyorum. Uzun zamandır aklımda çıkan yağı filtre edip tekrar doldurma düşüncesi var.
3000km'de yağ değişiminin sebebi filtere olmaması olarak gösteriliyor.
Periyodik bakimlari duzgun yapilmamis;
-Buji degisimleri
-Karburator ayarlari/Ateşleme haritasi
-Silindir kapak,contalar,keçeler,oringler vb öngörülen km´lerde değişimleri.
-Piston yag/kompresyon sekmanlari.km baz alinarak değişim vakti gelmesine ragmen degismediyse,sekman,piston,silindir cidarlarinda verimli yağ filmi oluşumunu sekteye ugratarak yaği yakacaktir.
-Ureticinin önerdigi uygun vizkozitede yağlar.
-Kullanim stili,surekli yuksek kompresyonda kullanmak(yığdırmak).
-Duzenli supap ayarlari.
-Motoru isitmadan ani kalkişlar.
-Uygun devir,uygun vites oranlari.
Yukaridaki bakim durumlarinin hepsi pozitif ise Model tablosundaki Degisim degerlerine riayet etmek saglikli olacaktir.
Tam tersi durumda ise,isterse kullanici her 1000km degisim yapsin cikan yağ kamyoncu tabiriyle On numara yag olur.
Bende pcx vardı servis 4binde bir getir dedi.8 bin den sonra dediler 2 binde bir değiştirirsen uygun olur illa bize getireceksin diye bir şey yok kendinde değiştirebilirsin ama 2 binde bir değiştir dediler.ustama sordum yok yea dedi 4bin iyidir dedi kitalciga bakmadım.bence kitapçıkta yazan değer minimum değer olmalı fazlası olur.mesela aldığınız peynirler sütler vs ürünler tavsiye edilen son tüketim tarihi vardır o tarihte bozulmaz minimum değerdir o yazanlar.bence kitapçıkta yazan makul bir süredir
EDIT:
Bakimlari duzenli yapilmis,ve kullanici profili sakin birisinin motoru için.
Örnek;Her 1000km´de yağ değişimide sakincali,sonuçta yağin metal aksam uzerinde tam senkronize olmaya başliyor,hop hemen değiştir yagi.ulen yağ daha yeni debriyaja,silindire alişti.ama yok illa değiştirecek adam,ustasi oyle dediya,psikolojik tatmin olmasi lazim.
bende ybr vardı kitapta 6000 yazar bende 6000 de değiştirirdim sonra nc aldım oda 10000 iki bin yazar oda aynı yani servisin dediğine bakmayın ustaların dediğine bakmayın kitapçık ta yazan neyse ona göre bakım yapın
he kafanıza göre yağ değişimi yapıyorsanız sizin tercihiniz bence
tenere var kitapta 10000 yazar veya 1 yıl ben hangisi önce dolarsa ona göre yaparım ve kitaba göre bakım yapılan her araç düzgün çalışır
usta ya bakmayın çoğu ilkokul mezunu iki zamanlı motordan yetişme yani yağ ömrü hakkında bi bok bildiği yok
hepsi müşteriden para tırtıklama derdinde
1.3 dizel egea için 10bin km 1.6 dizel için 20bin km de yağ değişimi öneriliyor. 1.3 ün gereksinimi 10bin km olarak mühendisler tarafından belirlenmiş aynı şekilde 1.6 içinde o şekilde. Arabalarda servisler demiyor ki tr şartları tozlu çamurlu sen 5bin km de gel diye. Norm ne diyorsa onu uyguluyorlar. Bence motosikletlerde belirtenden daha önce servise çağırmaları tamamen ticari katakulli.kullanıcılar garanti bittikten sonra bile belirtilen km lerde değişim yapıyorlar ve sorun yaşayan olmuyor.
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)