Yağı eskiten şey devirdir. Ne kadar çok devir çevirirse motosiklet yağ da o kadar çabuk eskir.
Kullanım kılavuzları ortalama değere göre konuşur. Ve yanına da ekler eğer çok yoğun devirli(kopmalı gazlamalı) kullandıysanız daha erken değiştirin.
Bu işin normal kısmı.
Birde Türkiye'de motosiklet sayısı çok az. Servisler para kazanamıyor. Bazıları da yılda 10.000km anca kullanıyor zaten. Onları da çıkarsak ne olacak bu servisler. İşte onun da çözümü yağ değişim zamanını Türkiye şartları diye tarihi bi yalan ile kapatmak oluyor.
Bir de kronik sorunlu yağ eksilten motosikletler var bunlar patlayınca distribütör uğraşmak istemiyor.
Bir taşla 3-5 kuş vurmak için bu yolu seçiyorlar.
Kendi motosikletimde kullanım kılavuzu 6000km diyor. Ben göstergede 5 ve katlarına denk getirip hep 5.000km de değiştiriyorum.
Böylece yağ değişim zamanı geldiğini anlamak daha kolay oluyor
Bu arada 4-5 yağ değişiminde yada yılda 1 defa engine cleaner ile motor içini temizleyin. Motor içinde çöken metan parçalarının yağ ile beraber geldiğini göreceksiniz. Yağa ışık tuttuğunuzda simli gibi parıl parıl parlayacaktır o metal parçaları.
Becerebiliyorsanız birde motorun iç basıncını ölçün. Düşme gördüğünüzde sebebini bulun ki motorunuz uzun ömürlü olsun. Basınç ölçme aletleri 60 70tl birşey öyle pahalı değil.
Piyasada makinasi traktör gibi çalisan öten sesli calisan komprasörü ölmuş makinasi olan nekar motosiklet varsa Yağini geçiren veya 10.000 km bir degistiren arkadaslarin motosikletleridir.
Motosikletin yaği canidir. Servislere hic bu yonden baktiniz mi .Yagini uzun kilometrede yazmasi size ileriye dönük yedek parça satma plani neden olmasin.
Çünķü özelligini kaybeden yağ motora o an zarar vermiyor ileride yavas yavas zarar veriyor. Belki 3 yil Belki 5 yil .
Sonucunda yedek parcayi size satma plani varsa üreticinin bu da bir Teori bence neden olmasin..
Araclar 10.000 km degitiriyor.
Araclar 15.000 devir cevirmiyor malesef.
Tutturmuşsunuz muhendisler böyle yazmiş
Piyasada milyarlik pahali arabalar var. 1.6 motor beygir tork hesaplayamamiş muhendisler Araç cekmiyor ornek Renault Laguna 1.6 motor. Araci aldim sanki yolda giderken araci arkadan birisi geriye dogru cekiyor😁 .Bide klimayi actim araba iptal gitmiyor.
Eee hani muhendisler hesaplamisti bir ornek verdim sadece daha bunun gibi bir suru arac var piysada. Nirdeeeeeeee mühendsiler soyleyin bakimmmm
Her yazilana na inanmammm.
sorgularim.
muhendisler muhendislerrr Aģģğ muhendislerrrr.
Motosikletlerin bir cogu na koydugunuz yağ sanziman blok debriyaj icerisinde cevirir.
sadece blok ta kalmaz.
Boyle olunca yağda akiskanligini kaybeder ömrü azalir.
Araçlarda ise motor yagi şanziman yagi ayri ayri dir.
İnanin aklim almiyor 10.000 km bir yag degistirmeye vites çat çat öterek degisecek zar zor gececek.
Kullanim kitapciginda boyle yaziyor inanmiyormusun diyenlere sorunda bu her yazilanan inanmiyorum
Müsriflik adeta e birazda servisler kazansın canım
Yağ filtresi niye var?
Bu soruya kafa yordunuz mu hiç?
Yağın tek derdi vizikosu ve rizikosu mu sizce?
Mesela özelliğini hiç kaybetmeyen bir yağ koysanız değistirmeye de gerek kalmayacak diyebilirmiyiz?
"çayda kahvaltıda yenir"
Ybr 125 esd 15w50 motul 7100 tam sentetik 5000 km veya 1 sene sonra değiştiririm. Yağ değişimi basit bir işlem ustaya vereceğim parayı yağa verir kalitelisi ile değiştiririm... 1000 km değişim isteyen yağı koymayın bence motosikletinize.Yarı veya tam sentetik kullanın inanın kaybınız olmaz... ;)
Kudretsiz beyinler, zayıf gözler gerçeği kolayca göremezler. M.KEMAL ATATÜRK.
geçen bir arkadaş 290'a işlenecek parça için 300 mm boyunda çelik istedi,
dedim bu işlenmiş halidir, 310 söyleyeyim,
siparişi mail atan arkadaş 320 yazmış,
çelikçi o temiz ölçüdür diye 330 mm sipariş girmiş,
testerenin başındaki adam muhtemelen garanti olsun diye 340'a kesmiş.
şimdi ben bunu niye anlattım?
Herkes işim garanti olsun die fazla fazla söylüyor..
Haaa
Guvvat başkan hiç sorma.
430mm dış çap,246mm iç çap olacak malzemeyi freze öncesi
Lazer kesim için 435×240x8mm ölçusunde kesim datasi oluşturdum.
Neyse lazer kesim yapildi,freze işlemesi için imalat resmi ve stp datasini firmaya gonderdim ölcusu vs.hepsi var.
Ulen dayi,malzemelere toz paso atip lazer curufunu temizleyip gonderdi,245lik transmisyon mili yerleştirdik dar geldi..
Aradim firmayi verdim ayari,abii ben temizledim gonderdim,dedim resime bakmadinmi?abi sen temiz olcu gonderdin diye bakmadim..
Dedim sana dar gelen,bize bol geliyor.
Testerede 2mm biçak payini 5mm hesab eden usta bilirim..
Ulen ne kavgalar...
len çırak; iç çapa talaş payını tersten vermişin, bi daha bi bak verdiğin ölçülere
bi de adamların günahını alıyon!
Deme yahu.
240 olan iç çapi 246 ya buyultecektin ayip yaptigin.
Yoksam o usta senmiydin kulagini saglam çinlattim..
Resime baksan iç çap 246 olacagini anlardin,kumpas bulamadim de madem lazerden sonra olçemedim diye anlarim birde tezgahin saatine 120tl+kdv diyon.
8mm saci bystronic 4kw lik tezgah yag gibi kesiyor,hadi plazma kesim olsa anlarim 15mm
Neyse bundan sonra hasan abiye işletirim malzemeleri.
Tasarlayıp,üretip,testlerini yapan onlarca mühendis motosikletlerin yüksek devir çevirdiğini bilmiyor evet. Aynı şekilde yağ üreticileri de bunun farkında değil gerçekten. Uygun standartlarda ve özellikle viskozitede yağ kullanıyorsanız,erken değiştirmenin faydası psikolojik etkiden fazlası olamayacaktır. Neyse sonuçta servislere de para lazım
iyi güzel diyorsunuzda
işin bir sürü farklı boyutlarıda var
türkiyede aldığınız yakıtın kalitesi ile yurt dışında aldığınız yakıtın kalitesi bile 1 değilki.motorun yanma odasında oluşabilecek pisliklerin ( ki bunu yağda temizliyor ) temizlenmesi yağın ömrüne etkendir.
trafikte yaptığınız dur kalk bile buna bir etken. ( 4 teker kullanıcıların bizlere karşı çok saygılı olduğunu farz edersek yurt dışı gibi yine )
birde gereksiz üst devirlerde motor daha çok bağırsın diye zorlarken olan durumlar var. motoru bile tam olarak olması gerektiği gibi kullanamıyorken adamlarda ürünlerinin olması gerektiği gibi daha iyi km'ler gidebilmeleri için tabikide sizi bizi önceden çağırıyorlar.
aldığımız yağı bile kullanmayı bilmiyoruz. mesela bazı motorlarda kitapçıklarında yağ ile ilgili servis sınıfları belirtilmiştir. bu sınırın üstündekileride kullanmayınız der ama tabikide daha üstün teknoloji diye baktığımız şey bile aslında zarar verici bir etken olabiliyor. BMW'nin bazı modellerinde vardır bu mesela.
bunun gibi pek çok şey sayılabilir.
ben motoruma aktif binebilen birisi değilim ne yazıkki işlerimden dolayı. yağ km yapmasa bile 6. ayı geçtiyse o yağ 100km olsa hatta 0 km bile olsa bile değişir.
servis kitapçığında yağ değişimleri 6bin km yazıyor ki aslına bakarsanız üretilmeye başladığı 2000 senesinden bu yana teknoloji olarak çok şey değişti. 15bin km gitse sorun olmaz ama ben şehir içinde çok takıldıysam 4bin sadece uzun yol yaptıysam çok zorlamadan 5binde yağ değiştiren adamım.
mesela motul 7100 kullanmam 5100 kullanırım. yağ değişiminden sonraki ilk min 500km motora gereksiz yersiz yüksek devirler ve zorlama yapmam. yeni yağında motosikletime alışma süresi var çünkü.
bu biraz kullandığınız araca ne kadar değer verdiğiniz ile ilgili olan bir durumdur sadece. rallilerde kullanılan özel yağlardan bulabilirseniz 20-30bin arası bile gidersiniz. ( ıslak debriyajlılarda zor ybr ve cbf'i düşünmezsek )
kimine göre israftır kimine göre motosikletine verdiği değerdir tartışılır.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)