DCT şanzıman kullananlara soru
Reklamlar
-
Merhaba arkadaşlar, siz DCT ci lere bir sorum olacak.
Sol elcikte debriyaj maneti olmamasının sıkıntısını hiç çekmediniz mi ?
Şimdi bi ihtimal manual olan motorumu DCT li olanla değiştirebilirim, lakin bazı konular canımı sıkıyor.
Şöyleki;
Eğitimde maximum frenleme çalışırken nasıl becerdiysem hem gazı açtım hem de ön freni asıldım.Panik anında böyle bir durumun yaşanması ciddi bir risk değil mi? Düşüncesi bile korkutuyor!
Bir diğer konu ise herhangi bir olumsuz durumda(gaz teli takılı kalması,sensorunun bozulması veya acil bir durumda) debriyaj maneti ile arka tekerleğe giden gücü kesebileceğini bilmek insana güven veriyor,DCT de bu yok bildiğim kadarıyla,gerekli değil mi sizce ?
Ayrica şunu da bir zihni sinir fikrim olarak söylemek istiyorum.DCT de debriyajımız olsa ve yarım debriyaj yapabilsek trafikte çok daha rahat etmez miydik ? Debriyajı bırakırsak o yine kendi kafasına göre takılsın.Bu teknik olarak neden mümkün değil ? Mümkün olsa böyle bir guzelliği koyarlardı herhalde.
Not:TEKNECI,Maho ve Angry Birds,buraya gelip bana troll falan diye tek bir kelime ederseniz artık terbiyemi bozacam haberiniz olsun.
Beğenmiyorsanız,saçma buluyorsanız yorum yapmayın.troll adamın başlığına yazılmaz.
Cevaplarınızı merak içinde bekliyorum dct ci arkadaşlar.
Teşekkürler.
Reklamlar
-
Gazın takılı kalması sorun değil arka frene basman yeter. Sıkışık trafikte ise yarım debriyaj iyi bir şey değil hem elini yorar hemde debriyaj balatalarını aşındırır, belki yakar.
Teknik olarak DCT şanzımana debriyaj tuşu eklemek mümkün.
-
DCT de yarım debriyaj modu vardır. Arka frene dokunurken gazı hafifçe açarsanız eğitimlerde dar manevrada kullandığınız kadar kontrollü hareket ettiğini göreceksiniz.
Acil frenlemede hem fren yapıp hemde gazı açmanızın sebebi muhtemelen parmaklarınızı manet üzerinde tutma alışkanlığınız olduğundan ya da eğitimde erkenden elinizi fren üzerine uzattığınızdan kaynaklanmaktadır.
Sevgilerimle
-
Ani frenlemede ve dozajli frenlemede,gaz kolunu avucunuz ile aşiri kavramadan(Sıkmadan),kontrolude saglamak adina tatli sıkı olacak şekilde boşluk birakarak,fren manetiyle dozlama alişanliği kazanmaniz lazim.
Frenlemede,3parmak metodu ve gazi kademeli kapatmaya alişin.
-
Okan hocanın detaylı belirttiği gibi, düşündüğünüz bütün soruların cevabı DCT'nin detaylı tanımında var. Honda Türkiyede'de illaki bir türkçe döküman vardır, talep ederseniz vereceklerdir size. İngilizceniz var ise ben çok detaylı makaleler görmüştüm ilk çıktığı zamanlarda ve revizyon gördüğü dönem sonrasında.
-
ÇOKLU KİŞİLİK BOZUKLUĞU : Çoklu kişilik insanlara oranla ciddi anlamda tehlike,sorun ileriye dönük ciddi problemler oluşturmaktadır. Kişinin kendince 2. Bir benlik oluşturma durumu söz konusudur. Çoklu kişilik bozukluğu olan bir birey umulmadık bir anlarda 2. Benliğe geçiş sağlayabilmektedir. Bu esnada kişi kendi içerisinde beyninde yaşadığı ek yahut eş kişiliğe bürünür. Yani Turgetson iken birden loeb veya "In the flames" olabilir.
-
-
Yalnız o değil de, adam trollük işini çok sağlam yapıyor, iyice ustalaşmış, açtığı konular artık saçma değil ve ilk okuyuşta kendini çok belli etmiyor.
Hani trol mrol ama işini layıkıyla yapmaya başlamış. Valla azim ve uğraş açısından gayretleri takdire şayan.
Takdir ettim ben. Açtığı konuları trol olmayan bazı yeni üyelerin konularından bile mantıklı diyebilirim hatta
-
Thracian adlı üyeden alıntı
şimdi buraya bunu neden yazdın ? ciddi soruyorum bak.
Konu ne ? Konu DCT.
Bakın arkadaşlar Turgetson'un forumdan uzaklaşma sebebi başka bir kullanıcı adıyla sadece ve sadece tek bir mesaj atmasıdır ki kurubuz denen
saygısız adam bunu bilir.
Burada gayet duzgun bir şekilde soru sormuşum,şu yaptığına bak.
Cevap veren arkaşlara tesekkür ediyorum,ozellikle yarım debriyajın yapılabiliyo olması ilgimi çekti,araştıracağım bu konuyu.
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:08 ----------
[/COLOR]
SuleymanE adlı üyeden alıntı
Yalnız o değil de, adam trollük işini çok sağlam yapıyor, iyice ustalaşmış, açtığı konular artık saçma değil ve ilk okuyuşta kendini çok belli etmiyor.
Hani trol mrol ama işini layıkıyla yapmaya başlamış. Valla azim ve uğraş açısından gayretleri takdire şayan.
Takdir ettim ben. Açtığı konuları trol olmayan bazı yeni üyelerin konularından bile mantıklı diyebilirim hatta
yazıklar olsun diyorum sadece...lütfedip bir tane troll başlığımı gösterir misin ?
-
Forumda yeniden bi yermi edinmek istiyorsun. Ne kadar gerçekçi görünsede hayali konular açmayı bırak. Velevki bir kaçı doğru olsun hepsi birden olamaz ya. Bi süre ses etme unuttur kendini. Sonra yeni bi acc ile gelir yorum yapar soru sorar konu açarsın. Yani millet laf söyleyince birde sinirleniyorsun ya çok tatlı oluyorsun kardeşim
-
mchi adlı üyeden alıntı
Forumda yeniden bi yermi edinmek istiyorsun. Ne kadar gerçekçi görünsede hayali konular açmayı bırak. Velevki bir kaçı doğru olsun hepsi birden olamaz ya. Bi süre ses etme unuttur kendini. Sonra yeni bi acc ile gelir yorum yapar soru sorar konu açarsın. Yani millet laf söyleyince birde sinirleniyorsun ya çok tatlı oluyorsun kardeşim
tamam neymiş hayali konum soyle bakalım acyip şaşırıyorum bu yorumlara, tek bir yalan soylemedim şu forumda
hiciv,ironi yaptığım oldu fakat yalan aslaaa
-
abs aracın durduğunu nasıl anlıyo diye hayli kafa yormuştum. anlamadığını 5/10 km civarı devreden çıktığını öğrenmem zaman almıştı
dct: çift(paralel) debriyajlı, otomatikleştirilmiş(işlemcili) manüel vites kutusu.
kaygı duyduğun konuda, varyatör ve diğer otomatiklerden daha güven(akıl)li
akıl tutulması berbat bişeydir. akıl oyunları daha da berbat
-
daha önce NC dct başlığında sormuştum cevap veren çıkmadı..
hazır burda dct tartışılırken (konu başka yerlere uzasa da) kullanıcılarını yakalamışken sorayım tekrar..
akü zayıflarsa Honda nın dct şanzımanı dct li otomobillerdeki gibi vurdurup çalıştırmaya izin veriyor mu ?
-
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
daha önce NC dct başlığında sormuştum cevap veren çıkmadı..
hazır burda dct tartışılırken (konu başka yerlere uzasa da) kullanıcılarını yakalamışken sorayım tekrar..
akü zayıflarsa Honda nın dct şanzımanı dct li otomobillerdeki gibi vurdurup çalıştırmaya izin veriyor mu ?
allah ben bu sorunun cevabını biliyorum sanırım,izin vermiyor.
Nerden biliyosun dersen,arkadaşım DCT alma manual al derken bu örneği vermişti ve kendisine güvenirim.
-
Debriyaj maneti olmamasi benim DCT bir motor sahibi olmamamin en onemli sebebidir. Vites atiyorum ama butonla OK. Ama arka fren ayakla? E bu scooter degil, vitesli degil.
E ikisi de degilse ben hangi aliskanliga gore sureyim aga? Vitesli degilse solda arka fren ararim, vitesliyse de debriyaj manetini kullanirim.
Honda beni buradan kaybetti.
-
örneğin nc750x dct ye sol tarafa manetle arka freni alma gibi bir durum olur mu acaba ? Mantık yürütelim biraz yoksa hayal mi
-
dct ihtiyar siz gençler kafa yormayın.
-
onurcan34 adlı üyeden alıntı
örneğin nc750x dct ye sol tarafa manetle arka freni alma gibi bir durum olur mu acaba ? Mantık yürütelim biraz yoksa hayal mi
arka fren değilde debriyaj maneti olsa ne kadar guzel olurdu.Arka tekere giden gücü gerektiğinde hassas bir şekilde ayarlayabilirdik.
Okan hoca arka fren kullanılarak yapılabiliyor dedi fakat ne bilim ya,biraz zor bir iş gibi.
NC 700/750 başlığı oldukça aktif aslında.Biraz analatsalar keşke zorluklarını.
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:23 ----------
jackonbir adlı üyeden alıntı
dct ihtiyar siz gençler kafa yormayın.
bence DCT cok guzel birşey.Manualden DCT ye geçip memnun kalmayan varsa da gelsin soylesin şundan şundan dolayı beğenmedim diye.
-
onurcan34 adlı üyeden alıntı
nc750x dct ye sol tarafa manetle arka freni alma gibi bir durum olur mu acaba ?
hayır
olmaz
ozaman scooter(integra) olur
-
2000 km dir nc 750 x dct kullanıyorum,15 yıl Race makina kullandıktan sonra dct ye geçtim,Honda mühendisleri harika bir iş çıkarmışlar ben şimdiye kadar hiç bir sorun ve olumsuzlukla karşılaşmadım, aksine çok keyifli bir o kadarda konforlu bir kullanımı var tamemen sizin yerinize vites leri o değiştiriyor istersen manuel e al kendin kullan istersen otomatiğe al brak o değiştirsin.Dct kullanan birisi kolay kolay vazgeçeçez diye düşünüyorum.Ha bu arada makina da çok ekonomik 3.2 lt lerde geziyor fazla sıkıştırmazsanız.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)