Harley Davidson Müdürü: Motosiklet pahalı değil, vergiler yüksek..
Reklamlar
-
Mithat ABAKAN/MANAVGAT(Antalya), (DHA) - HARLEY Davidson Ankara Genel Müdürü Levent Gürcan, motosikletler üzerinde çok ağır vergi yükü olduğunu belirterek, "Aslında motosikletler, pahalı değil. Türkiye için pahalı olması, vergi yükünden ileri geliyor. Markalar pahalı değil, vergiler yüksek" dedi.
Harley Davidson'ın Türkiye distribütörlerinden 'Endo Motors' tarafından Antalya'nın Manavgat ilçesindeki bir otelde, bayilere yönelik hizmet içi eğitim, 2017 yılının değerlendirilmesi ve 2018 hedeflerinin belirlenmesi amacıyla toplantı düzenlendi. Toplantıya katılan Endo Motors ve Harley Davidson Ankara'nın Genel Müdürü Levent Gürcan, dünyada bilinen markalar arasında ilk 10'da ve en önde olduklarını söyledi. Türkiye'de Harley Davidson ve motosiklet satışlarının çok düşük olduğunu kaydeden Gürcan, "Bu, sadece Harley Davidson olarak değil; motosiklet kültürü olarak da satışlar düşük seviyede. Bizim vergilerimizin de yüksekliği bunu iyice küçültüyor. Aslında motosikletler, pahalı değil. Türkiye için pahalı olması, vergi yükünden ileri geliyor. Markalar pahalı değil, maalesef vergiler yüksek. Şu anki vergi şartlarında, ABD'de satılan Harley Davidson'ın 2 katı fiyatına Türkiye'de satılıyor. Avrupa'dakinin yüzde 40 daha fazlasına satılıyor. Maalesef, ek vergiler de geldi. Bunlar da işi zorlaştırıyor. Rakam vermek gerekirse yılda 200- 300 motosiklet (Harley Davidson) satılıyor. Türkiye'deki toplam satış, ABD'ye gitmeyeyim; ama Avrupa'daki herhangi bir bayinin sattığı kadardır" dedi.
'MOTOSİKLETİN DEZAVANTAJI; ETRAFIMIZDA KAPORTAMIZ YOK'
Toplantıya katılan güvenli sürüş teknikleri ve eğitim uzmanı Halil Kılıç ise motosiklet kullanımının toplumdaki yerleşik kültür, aile yapısı ve sosyal statüyle ilgili olduğunu söyledi. Türkiye'de, motosiklet kazası oranının düşük olduğunu; ancak kazaya karışan aracın, motosiklet olması nedeniyle dikkat çektiğini belirten Kılıç, şöyle konuştu:
"Bu motosikletin spesifik olarak daha farklı bir araç olmasından kaynaklı, motosiklet kazaları çok fazla dikkati çektiği için böyle bir algı oluşuyor. 2016'da, Türkiye'de trafikte kaybettiğimiz can sayısı, 7 bin 300 kişi. Bir savaş gibi adeta. Bu 7 bin 300'den ne kadarı motosiklettir, orantıya vurduğumuz zaman çok daha az; ama genel anlamda trafikle ilgili sıkıntımız var. Motosikletin dezavantajı; etrafımızda bir kaportamız yok. Onun için bu kazaların içerisinde daha fazla zarar görme durumumuz var. Bütün bu can kaybının yaşandığı bir ortamda motosiklet binicilerinin kendilerini koruyabilmek, güvenli kılabilmek adına çok iyi birer binici olmaları gerekiyor."
Kaynak : Hürriyet
100 tlye 1300 km yol giden Volta vs5im
Reklamlar
-
Senede 200 300 motosiklet satiyorlarmis harbi komik rakam. Adamda hakli oyle bir vergi sistemi var ki ureticiden daha cok getirisi var.
-
harley davidson'un hedef kitlesinde olmadığım için zerre miskal umrumda olmayan ahval.
-
hokahey adlı üyeden alıntı
harley davidson'un hedef kitlesinde olmadığım için zerre miskal umrumda olmayan ahval.
+1 benden
Lakin vergiler gerçekten yüksek adam bundan bahsetmiş. 80 milyon insanın yaşadığı ülkede satılan motor sayısı komik geldiği kadar trajikomik de.
-
karlarıda ona göre merak etmeyin kurtarıyordur dükkanı
vergi yükü cidden çok yüksek sadece alımdaki vergi değil, Harley'de küçük motor yok dolayısı ile mtvleride çok yüksek. en büyük şanssızlıkta 1200cc olan motoru aslında 1202cc yani 2cc yüzünden en yüksek vergi dilimine giriyor. Aslında bu sadece Harley için de geçerli değil cruiser motosikletlerin motor hacimleri hep yüksek bu da vergi dezavantıjını beraber getiriyor.
-
hokahey adlı üyeden alıntı
harley davidson'un hedef kitlesinde olmadığım için zerre miskal umrumda olmayan ahval.
Sadece H-D'den bahsetmiyor yalnız. Tüm motosiklet markaları için konuşmuş.
patpop adlı üyeden alıntı
O 200 motorun vergisiz fiyatı ne acaba? Tanesi kaça geliyor dükkan kirası, elektrik suyu servisi vs kurtarır mı ki? Acıdım adamlara vallahi
Yedek parça, aksesuar ve merchandise ürünleriyle kurtarıyorlar. Motosiklet satışıyla değil muhtemelen. Zaten az satış olduğundan kar marjını yüksek tutmak durumundalar. Bu da fiyatlara fazlasıyla yansıyor.
Benim asıl anlamadığım perakende satış rakamları daha yüksek olan markaların da H-D ile yarışırcasına bir fiyat politikası izlemesidir. Bence önce bunu kovalamak lazım. Sonra fiyatlar tekrar tartışılabilir.
EDIT: 2016 adetlerine net olarak ulaşamadım ama şunlar da 2015 adetleri. Bu tabloya göre Gilera ve MV Agusta dükkanı kapatmalı o halde. Ama bildiğim kadarıyla Moto Guzzi gibi onlara da İtalya sahip çıkıyor.
http://www.motosikletsitesi.com/2015...rakamlari.html
Road never ends but life does. Ride to live, live to ride.
-
-MEsleğiniz nedir?
-Harley Davidson Müdürüyüm.
-
Tabi tabi tabi... Dolar 2 TL, Euro da 3 TL iken Indian Scout marka motor ABD'de 11000 $'a, Türkiye'de ise 22000 €'ya satılıyordu. Tıpkı 2 sene önce piyasaya ilk girdiğinde Hindistan'da 7500 TL olan Royal Enfield'ların bizde 7500 €'ya satılmaları gibi. Oturup tek tek araştırmadım ama aynı şeyi Harley Davidson'ın da yaptığına adım gibi eminim. Bu vergi safsatalarını kimse yemiyor artık. Vergiler yüksek ama o kadar da yüksek değil. Siz önce kafanızdaki İstanbullu, kazık yemeye müsait, hava atmayı seven genç iş adamı müşteri profilini bir sileceksiniz, bu ülkenin iş adamı, patron, Acun olmayan insanına göre fiyat ayarlaması yapacaksınız, ondan sonra vergileri konuşacaksınız. ABD'de önüne gelenin alabildiği motor bizde lüks oldu. Suç devlette ki sizin gibilerin bu şekilde anormal kâr marjıyla satış yapmasına izin veriyor (serbest piyasa denen pislik sistem). Ben olsam vergiden boğardım sizleri. Beter olun, kapatın gidin.
-
patpop adlı üyeden alıntı
+1 benden
Lakin vergiler gerçekten yüksek adam bundan bahsetmiş. 80 milyon insanın yaşadığı ülkede satılan motor sayısı komik geldiği kadar trajikomik de.
80 milyon motor almıyor belki ama yemiyor içmiyor borçlanıp araba alıyor. Arabası olan da neredeyse her yıl arabasını yeniliyor.
Yani biz motor değil araba delisiyiz.
-
Yedek parça ve işçilikte ötv yok. Peki Harley Davidson yedek parça ve işçilik fiyatları neden yüksek???
-
yalnız atladığınız bşr nokta var satış rakamları az olunca kar payı çok olmak zorunda yılda 200 300 motor satan adam nasıl para kazanacak yoksa. dükkan masrafları çalışan ücretleri vs düşüp yinede kar edecek ki adam bu işi yapsın. sonuçta para kazanmak için iş yapıyor adam
-
Satış az olduğu için kar payı artmak zorunda. Doğru. Ama kar payını azaltabilirse satışını da arttırabilir.
Harley Türkiye fiyatlarını ABD ile değil de Avrupa ile kıyaslamak daha mantıklı. Çünkü motorlar Avrupa'ya da Japonya veya ABD'den geliyor. Japon motorların Avrupa ve Türkiye fiyatına bakarsanız sanırım %20-25 bir fark mevcut. Aynı fark Harley'de de mevcutsa o zaman sorun yok.
-
Burada reyzike binipte beni ilgilendirmiyor diyen arkadaşlar var ya, hah işte tam olarak bu zihniyet yüzünden bu durumdayız. Beter olun.
-
vergilerin yüksek olduğunu biz biliyoruz da işte bunu anlamayan %50.6 var...
gelde bunlara anlat bu yüksek vergileri...
-
Dandik motosikletlerinizi ve markanızı zengin züppelere satacak şekilde pazar oluşturdunuz, ya ne olacağdı?
"Ühü ühü yılda 300 motoysiklet satamıyoyuz ağbi ühü... :("
GEÇİNİZ.
-
hokahey adlı üyeden alıntı
gönül isterdi ki geniş geniş alabilelim fakat olmuyor işte.
senede 200 motor için dükkan mı beklenir zaten, kapatın gitsin mk! ne diye serzenişte bulunuyorsunuz ki?
Serzenişte bulunulan şeyi doğru anlarsak...
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:46 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:42 ----------
asinank adlı üyeden alıntı
Yedek parça ve işçilikte ötv yok. Peki Harley Davidson yedek parça ve işçilik fiyatları neden yüksek???
Yedek parça da elbette var
(Gümrük kaynaklı, dolaylı vergi ve masraflar)
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:46 ----------
voljjn adlı üyeden alıntı
Burada reyzike binipte beni ilgilendirmiyor diyen arkadaşlar var ya, hah işte tam olarak bu zihniyet yüzünden bu durumdayız. Beter olun.
Durum gerçekten içler acısı. Nispeten daha yüksek kültür ve donanıma sahip olduğuna inandığım motosiklet kullanıcılarından dahi bu tür yorumları duymak, insanı daha da karamsarlığa sürüklüyor.
Ya foruma takılanları bu kültürden uzak, lâf olsun diye takılan kişiler olarak görmek lazım, ya da; gerçekten de durum buysa ...
Denedim ama cümlenin sonunu getiremedim. Herşeye rağmen, insanın dili varmıyor.
Sentis ad medullis!
Dengeliyorum.com
youtube.com/we2strom
-
watercolours adlı üyeden alıntı
Satış az olduğu için kar payı artmak zorunda. Doğru. Ama kar payını azaltabilirse satışını da arttırabilir.
Bunun için ekonominin iyi ve alım gücünün yüksek olması lazım. Yoksa indirim, yeterince satış getirmez ve zarar edersiniz.
Bir başka deyişle, birim motosikletten elde edilecek kârdan yapılan fedakarlığın, satış artışı olarak geri dönmesi lazım. Bunun için de "az daha ucuz olsa alırdım" diyecek çok sayıda müşteri lazım.
-
arkadaşlar demek istediğim, bu harley davidson satan şirketin müşteri portföyü gelir düzeyi oldukça yüksek bireylerden oluşmakta. gelir düzeyi yüksek olan insan vergiye falan bakmaz, alır geçer. dolayısıyla burada yüksek vergilerden şikayet etmek abesle iştigal.
ha mesela yamaha, honda, bajaj ceo'ları yüksek vergilerden şikayet etse bir nebze anlarım.
-
hokahey adlı üyeden alıntı
arkadaşlar demek istediğim, bu harley davidson satan şirketin müşteri portföyü gelir düzeyi oldukça yüksek bireylerden oluşmakta. gelir düzeyi yüksek olan insan vergiye falan bakmaz, alır geçer. dolayısıyla burada yüksek vergilerden şikayet etmek abesle iştigal.
ha mesela yamaha, honda, bajaj ceo'ları yüksek vergilerden şikayet etse bir nebze anlarım.
Ama bunlar bile şikayetçi ise taban diye tabir ettiğimiz insanları siz düşünün.
100 tlye 1300 km yol giden Volta vs5im
-
hachiko adlı üyeden alıntı
Ama bunlar bile şikayetçi ise taban diye tabir ettiğimiz insanları siz düşünün.
haklısın, biz ne yapak? ölek mi?
örnek veriyorum, adamın parası çok, 4 milyon liraya lüks bir araba alıyor. vergi falan tınne yani umrunda bile olmaz.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)