MOTOR HACMİ ( cc ) / TORK / HP - KW - ÇAP - STROK VE SIKIŞTIRMA ORANLARI ÇELİŞKİSİ
Reklamlar
-
Mersin İl Temsilcisi
Arkadşlar, bugün iki motor arasında teknik verileri karşılaştırırken fark ettiğim bir konuya cevap arıyorum.
yardımcı olacaklara şimdiden teşekkürler.
HERO HUNK :
Motor
Tip : Hava Soğutmali 4 Zamanlı Tek Silindir
Silindir çapı ve strok: 57.3 mm x 57.8 mm
Motor Hacmi : 149.2 cc
Maximum Güç : 15.6 Hp @ 8500Rpm
Maximum Tork: 13.5 Nm @ 7000Rpm
Sıkıştırma Oranı: 10:01
YUKİ DRAG 200 :
Silindir Hacmi (cm³) 199cc
Silindir Çapı ve Strok (mm) 56.50×49.50
Silindir Sıkıştırma Oranı 9.0±0.1 : 1
Max. Tork 11,3 kw at 8500min
Max. Güç 15,14 Hp/7000r/min
Max. Hız (km/h) 100 Km/h
Ayrıca Yuki'de 11,3kw * 1,36 yapınca 15,3hp eder. yani yukinin uygunluk belgesini incelediğimde nm adına bir bilgi yok.
ayrıca web sitesinde de tork : kw cinsinden verilmiş. oysa nm olmalıydı.
şimdi sorum şu,
yuki 199cc olmasına rağmen neden silindir ve strokları 149 cc hero Hunk'tan küçük. diyelim ki piston kol mesafesi uzun, o zaman da tork olarak daha yüksek çıkmalıydı. ve sıkıştırma oranı da buna pararlel olarak yükselmeliydi.ama yuki drag 200 daha düşük sıkıştırma oranlı, strok ve çap küçük..
buna sebep nedir?
değerler gerçeği yansıtmıyor mu?
ayrıca her ikisini yahut birini kullanmış olan varsa da yorum almak isterim.
Reklamlar
-
Beni aştı,var mı boy vericek birileri ?
-
Şöyle başlayalım. Bir 4 zamanlı Otto çevrimi ile çalışan içten yanmalı motor yanma sonucu ortaya çıkan ısının ne kadarını mekanik enerjiye çevirebiliyor? Yada kısaca ısıl verimi ne kadar? İkincisi motorun biyel krank mekanızmasında ayarlamalar nasıl yapıldı? Kranka etki eden sürtünme kuvvetleri hangisinde daha az? Bir içten yanmalı motorda yaktığın yakıtı harekete çevirmek o kadar zordur işte. Kolay olsa bir Japon ile Çinlinin farkı ne olurdu?
-
Torkun birimini KW yazan adamı niye kafaya takıyoruz ki?
-
Mersin İl Temsilcisi
Cevaplar için teşekkürler.
Bu sorunun cevabı benim için önemli.
Yardımlarınızı bekliyorum.
-
Yuki Drag’daki çap ve strok verileri muhtemelen yanlış. Bu verilere göre silindir hacmi 125cc çıkıyor. Ya da her ne kadar model adı 200 sayısını içerse de pazarlama hilesi olarak bu bir 125cc’lik bir motordur. Bir ihtimale göre de bu verileri aldığınız sitede/kaynakta 125cc’lik başka bir motorun teknik verileri kopyala-yapıştır yapılmış.
Bu arada bir düzeltme: 1kW=1,341hp
-
Yuki'nin verileri sallama.
1. Tork degeri 'kw' olamaz.
2. Yuki'nin verilerinde cap × strok orani 125 cc'lik bir motora ait. O cap×strok 200 cc etmiyor.
-
Yuki'nin değerleri tamamen sallamasyon.
Silindir hacmi = Taban alanı x yükseklik.
Taban alanı = pi x r x r
Silindir çapı 56,50
yarı çapı = 28,25
Taban alanı = 3.14 x 28,25 x 28,50
=2.505 mm kare
Burada yükselik stroke oluyor.
2.505 x 49,50 = 123.997 mm küp = yaklaşık 124-125 cm küp
Yani bu motor 125 cc
Tork değeri de bence tamamen sallamasyon.Sonuç olarak ya 200 cc diye satılan bu motor 125 cc yada bu değerler bu motosiklete ait değil.
-
atkinson döngüsü mü kullanmış diyeceğim ama
verileri ciddiye alamadım
-
Mersin İl Temsilcisi
Bu motor 200cc...
Peki diyelim ki bu motor 200cc, ama hero hunk ile arasındaki fark çok küçük.
Hero hunk için kaç cc değer veriyor?
-
valla hero kullanmadım ama ama yuki 200cc olduğunu hissettiriyor yani güçlü bir motor ama asla asla önermiyorum paranıza yazık olur gerçekten üzülürsünüz
-
-
Bana da veriler yanlış gibi geldi. Tork birimi olarak Kw kesin yanlış zaten.
-
stroke pistonun yukarı aşağı hareketinde aldığı mesafe değildir, pistonun boyudur. sıkıştırma oranı pistonun ileri geri harekette emdiği hava-yakıt karışımını ne kadar sıkıştırdığının göstergesidir, ne kadar fazla ise pistonun krank kolu boyu o kadar daha uzundur ve piston o oranda daha fazla aşağı yukarı hareket eder.
sıkıştırma oranı fazla olan motorlar daha devirli çalışan yüksek devirde daha fazla tork ve beygir gücü veren motorlardır,,
örneklemek gerekir ise aynı markanın aynı cc ve farklı modellerinden bir örnekleme yaptım.
bunun yanında karbüratörlü veya enjeksiyonlu olması da motor güçünde farklılıklara sebep olabilmekte,
honda cbf 250 karbüratörlü
piston çapı Q73 mm x boy(stroke)59,5 mm
sıkıştırma oranı 9,3/1 249,0 cc
compresyon 11,5kg/cm2 400 rpm
Motor Gücü 20 hp @ 8000 rpm.
Tork 22 Nm @ 6000 rpm.
Maksimum Hız 128 km/h
honda cbr 250 enjeksiyonlu
piston çapı Q76 mm x boy(stroke)55,0 mm
sıkıştırma oranı 10,7/1 249,6 cc
compresyon 13,2kg/cm2 490 rpm
Motor Gücü 27.5 hp @ 8500 rpm.
Tork 23.3 Nm @ 7500 rpm.
Maksimum Hız 170 km/h
-
Mersin İl Temsilcisi
Bu örnekte düşük stroke oranı dafa dazla güç üretiyor.
Anlatımınıza ters bir örnek olmadı mı?
-
yürekçe adlı üyeden alıntı
Bu örnekte düşük stroke oranı dafa dazla güç üretiyor.
Anlatımınıza ters bir örnek olmadı mı?
önemli olan stroke boyu değil, piston çapı ve sıkıştırma oranı yüksek ise daha devirli, güçlü ve torklu oluyor.
hero hunkta da görebilirsiniz, 149 cc az ama piston çapı ve sıkıştırma oranı yüksek o yüzdende 200 cc yuki ile hemen hemen aynı güçü veriyor.
-
-
yukarıda katalog değeri olarak verilenler aslında piston çapı ve boyunu gösteriyor, benim verdiğim cbf-cbr örneklemesindeki değerler de buna dahil.
burada piston çapından sonraki verilen ölçülere "strok" denmesi yanlış, katalogda yazanlar pistonun ölçüleri, Qçapı ve boyu. (kafa karıştırmamak adına aynı hatalı tabiri örneklemem de bende kullanmıştım )
doğru olan
motor güçü ve tork değerini belirleyen baz alınması gereken kabaca iki değer var piston çapı ve sıkıştırma oranı (stroke)dır. çap ve sıkıştırma oranı (stroke) büyüdükçe güç ve tork değeri artar .
-
yürekçe adlı üyeden alıntı
Arkadşlar, bugün iki motor arasında teknik verileri karşılaştırırken fark ettiğim bir konuya cevap arıyorum.
yardımcı olacaklara şimdiden teşekkürler.
HERO HUNK :
Motor
Tip : Hava Soğutmali 4 Zamanlı Tek Silindir
Silindir çapı ve strok: 57.3 mm x 57.8 mm
Motor Hacmi : 149.2 cc
Maximum Güç : 15.6 Hp @ 8500Rpm
Maximum Tork: 13.5 Nm @ 7000Rpm
Sıkıştırma Oranı: 10:01
YUKİ DRAG 200 :
Silindir Hacmi (cm³) 199cc
Silindir Çapı ve Strok (mm) 56.50×49.50
Silindir Sıkıştırma Oranı 9.0±0.1 : 1
Max. Tork 11,3 kw at 8500min
Max. Güç 15,14 Hp/7000r/min
Max. Hız (km/h) 100 Km/h
Ayrıca Yuki'de 11,3kw * 1,36 yapınca 15,3hp eder. yani yukinin uygunluk belgesini incelediğimde nm adına bir bilgi yok.
ayrıca web sitesinde de tork : kw cinsinden verilmiş. oysa nm olmalıydı.
şimdi sorum şu,
yuki 199cc olmasına rağmen neden silindir ve strokları 149 cc hero Hunk'tan küçük. diyelim ki piston kol mesafesi uzun, o zaman da tork olarak daha yüksek çıkmalıydı. ve sıkıştırma oranı da buna pararlel olarak yükselmeliydi.ama yuki drag 200 daha düşük sıkıştırma oranlı, strok ve çap küçük..
buna sebep nedir?
değerler gerçeği yansıtmıyor mu?
ayrıca her ikisini yahut birini kullanmış olan varsa da yorum almak isterim.
Bak şimdi motor hacmi öyle alınmaz hocam..
Forumda trilyar tane başlık var ..
Honda al honda..
100 tlye 1300 km yol giden Volta vs5im
-
aokuyumcu adlı üyeden alıntı
önemli olan stroke boyu değil, piston çapı ve sıkıştırma oranı yüksek ise daha devirli, güçlü ve torklu oluyor.
hero hunkta da görebilirsiniz, 149 cc az ama piston çapı ve sıkıştırma oranı yüksek o yüzdende 200 cc yuki ile hemen hemen aynı güçü veriyor.
Devir ile sıkıştırma oranının bir alakası yok, daha doğrusu korelasyonu söz konusu değil. SDR'ın 10000 rpm redline'i var ve sıkıştırma oranı 13.6. CBR600RR ise 12 sıkıştırma oranıyla 14000 devri geçiyor.
Devir ile stroke'un alakası var. Yüksek stroke'u olan makine yüksek devir yapamaz, çünkü maksimum piston hızı belli bir sınırı geçemez.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)