CC Bazında Satış Oran ve Rakamları
2017 Yılı Motosiklet Sabit Harcamaları
Avrupa ülkelerinde 1000 kişide kullanılan motosiklet sayısı
Yıllara Göre Otomobil-Motosiklet Satış Rakamları
Neden motosiklet almıyorsun sorusuna verilen cevaplar
Vergi ve Ücretler
Vergi Tutarları
Bazı Tespitler
Çin malları piyasaya girmeye ilk başladı 2006 yılından 2015 yılına kadar yerli ürünlere karşı
getirilen korumanın ülkemize iyilikten çok zararı oldu. Hiçbir yerli üretici bu avantajı ülke
menfaatine kullanmadan tüm parçaları yıllardır ithal ederek hiçbir zaman yan sanayiyi
geliştirmeyerek istihdamda da bir katkı sağlamadı.
Ülkemizde Uluslararası markaların bulunduğu firmaların dünyada yıllık motosiklet üretimi
yaklaşık 20 milyon adettir.
Otomobilin satış dağılımlarına bakıldığında vergiler artsa da satışların devamlı artan bir çizgide
devam etiği görülmektedir. Düşük gelirli olan vatandaşlarımızın alabildiği motosiklette ise vergi
ve diğer sabit giderler arttıkça pazarın devamlı şekilde küçülmektedir.
2011 yılından bugüne kadar motosiklet pazarı küçülmektedir. Motosiklet üzerine gelen her
ilave vergi pazarı devamlı şekilde küçültmüş, otomobilde olduğu gibi hiçbir zaman artış
göstermemiştir. Dar gelirli vatandaşlarımızın kullandığı en ucuz ulaşım aracı olan motosiklet,
gerek vergiler gerekse diğer sabit giderlerinin yüksek olması nedeni ile pazarda gerileme 2017
yılında da devam etmektedir.
Pazarın içerisinde bulunduğu inişli çıkışlı güvensizlik ortamı yaratan bu durumun devam etmesi
uluslararası markaların ülkemize yatırım yapma düşüncesini pozitif duruma maalesef
getirememiştir. Sadece, ithalata getirilecek daha da ek vergilerle pazarın büyümesi değil, daha
da küçülmesini sağlayacak yapıyla karşı karşıya bıraktığını uygulanan her yeni düzenleme ile
daha da kötü sonuçlara neden olduğunu ekteki tabloda açıkça görmekteyiz.
Tüm vergi oranları arttıkça, motosiklet tescilli bir araç olduğundan kayıt dışılık da önemli
ölçüde arttı. Zaten şu anda ülkemizde yerli üretim ile ithal ürün fiyatları arasında aşırı şekilde
fiyat farklılıkları vardır. Yerli bir ürün fiyatı 3.500 TL iken en düşük aynı ithal ürün muadili 7.000
TL civarındadır.
Oysaki en ucuz ulaşım aracı olan Motosiklet önünde engel olan ÖTV, MTV, Ehliyet ve Muayene
ücretlerinde önemli indirimler yapılsa gelişecek olan pazarda ülkemiz menfaatine daha güzel
sonuçların alınmasına katkı sağlayacaktır.
Kaynak