TITANIUM 220 modeli 30 MART'ta bayilerde diyordu o yüzden sordum.
Bide bence gayet mantıklı parası olan Euro 4 alır, olmayan Euro 3. Çünkü ABS, CBS derken 125'likler 9.500'den aşağı yok 125'lik alan da öğrencilerdir onlarda o fiyata alabilir mi ?
Hatta bence bitim zamanı az bile süresiz olmalı. Parası fazla olan alır yenisini o vergi ve fiyat artışlarından sonra bile.
Hayda bajaj ne yapacak şimdi adamlar 2017 de euro 4 le girdiler pazara muhtemel bajajlar euro 3 olarak yada diğer modelleri kuralkanda toplanıp yerli üretim diye gidecekler ekrem abi açıklama yapar yakında..
Galiba euro normlarının ne olduğunu bilmiyorsunuz. Euro normları kalite standardı değildir. Hiçbir üretici kendi isteğiyle euro normlarına uymaz.
Ülke olarak aynı anda hem euro4 hemde euro3 uygulayamayız. Bir markanin motosikletine ses ve emisyon sınırı getirip diğerine getirmemek adaletsizliktir.
Şuanda devlet zaten zayıf olan yerli üretim sektörü tamamen çökmesin diye bizimkilere kıyak geçiyor, kuralları esnetiyor. Olay budur.
"Yerli üretim oldğundan" demiş görende motoru, aktarma organlarını falan bunlar üretiyor sanacak. Sen şuna desene bunlar daha önce getirdiğimiz motorlar, stoğumuzda kalan euro 3 motorları eritmemiz için 1 yıl daha mühdet tanındı. Bunu demiyorda yerli üretim olduğu için diyor.
Saman'ı bile yurt dışından alıyoruz , hangi yerli üretimden bahsediyorsunuz acaba ?
Niye saçma olacağını düşündüğümü zaten arkadaşlar açıklamış. Yoksa fiyat yönüyle elbette hepimiz isteriz ki daha ucuz motosikletlere binelim.
Stok egzoz ile ses bile çıkmıyor (önemli olan stok egzoz olmayanların çıkardığı ses). Doğayı, çevreyi kirletmekmiş pehh sanki doğa kalmış da kirlensin (3-5 orman ve Parktan başka) ki zaten doğayı, çevreyi tek motorlu araçlar değil herşey zarar veriyor bu yapılsada yapılmasada.
Kim ABS, CBS eklendiği için ve yukarda saydıklarım özellikler için ki bunlar özellikse 125'lik motora en az 9.500 TL verir ki (zaten 125'lik motorları alan ögrenci para ne arar babaya bakıyor bu zamlaralada babalar hayırlı bakmaz).
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:17 ----------
Aynen öyle. Yerli şirket vergi verdiği için bir şans tanınmış.
Sanki doğa kalmış da diyerek daha fazla kirletmeye engel olacak şeyleri de yapmamak çok saçma bir düşünce. Zararın neresinden dönülse kardır.
Ayrıca işin adaletsiz rekabet oluşturacağı da bir gerçek. Yukarıda da denilmiş. Bajaj mesela bu yıl mecburen geçilecek diye bütün motorlarını Euro 4 getirdi. Öyle yapmayıp Euro 3 leri getirse ucuz fiyattan belki daha fazla satacaktı. Yapboz gibi sürekli karar değiştirip imtiyaz verilmemeli böyle durumlarda.
Emisyon kuralları ağaçları değil seni koruyor. Ağaçlar halinden memnun. Zehirli havada daha iyi yaşar onlar. Havanın kirlenmesi sana, seni çocuklarına ve onların çocuklarına zararlı.
Gürültü konusunda da kimsenin kimseyi rahatsız etmeye hakkı yok. Bu yüzden egzoz sesine kısıtlama getiriliyor. Birileri egzoza borazan takıp gürültü yapıyor diye başkalarına da yapma hakkı verilmez. Gürültü yapan engellenmelidir.
Bu kurallar medeniyet kurallarıdır. Uygulanırsa ülke almanya fransa gibi olur. Uygulanmazsa hindistan pakistan gibi oluruz.
Yerli malı motosikletler çin malı motosikletler ise zaten almam isterse isterse %90 ucuz olsun.
Bajaj boxer BM150 gelsin hemen alirim,ancak 5.vites olmasi şartiyla.
Max 6bin veririm.
Capon fiyatlarina bakin hele yedek parca vs.,xmax´i sattim zaten,cryptonuda satacagim,ulen inazumadanda vazgectim. Boxer alir bakarim keyfime benzini kokluyor motor,tamiride basit.
Bu saatten sonra babamin oglu aldiramaz bana capon.
Ben de bu konuyu takip ediyordum teşekkürler bence çevre kesinlikle çok önemli, ancak totalde türkiye açısından bu karar çevre açısından daha kötü sonuçlanabilir; motosiklet doğası gereği çevreci bir araç, arabaya göre çok daha küçük motorlar daha az yakıt tüketip daha az salınım yapıyor, dolayısı ile çevre açısından insanların motosiklet hatta mümkünse bisiklete teşvik edilmesi gerekiyor, ancak bu vergilerle ve söylendiği gibi euro 4 motorlar bu kadar yüksek fiyatlarla satılırsa alım gücünün de etkisi ile motosiklet kullanımı azalacaktır. arabam var ama şu an motor bakıyorum hem pratik hem tasarruflu (uzun yıllar kullandım ve geri dönüş yapıyorum) örneğin bir sym wolf 11000 tl, farz edelim ki 20000 oldu abs euro 4 derken alamaz otomobil sürerdim her ihtiyaçta, tek kişi için dünyanın yakıtı, kiri, salınımı. eğer çevreyi, hava kalitesini, trafiği düşünecekse devlet, motorsikletten bisikletten vergi almasın euro4 standardı da olsun, çok daha kolay ulaşılır ve etkili olur. ama çevreyle ilgili bir dertlerinin olduğunu zannetmiyorum maalesef.
Bence çok gereksiz ve saçma artık motosiklet demiyorum onlara(çin malı)
Aklınız varsa paranız yoksa çin malı motor almayın !! Pişman olursunuz
Biraz daha biriktirip azcık dişinizi sıkıp ikinci el temiz Japon malı bir motosiklet alın !
Tavsiyedir
çevre diyorsunuz da hala 1990 2000 model kamyonlar kara duman atarak geziyor 1970 model traktörler meydanda hala 2 zamanlı cross üretiliyor hala şahinler doğanlar dolaşırken euro 3 motorun hiç bir zararı olmaz bunların yanında
çin japon muhabbetine gerek yok aslında euro normları hepsini kapsıyor fakat dediğim gibi ilk onlar piyasadan kalkması lazım tüv türkte egsoz pulu alıyoruz araca adama dedim adblue yu iptal ediyorlar tırlar da nasıl emisyondan geçiyor adamın cevabı şu normalde tofaşlar da geçmemesi lzım fakat geçiriyoruz
Bitmeyen tutkudur,özgürlüktür,her piston vuruşunda yürekte artan Aşk'tır motosiklet...
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)