beyler yurtdışında yaşayan kardeşler biliyorsanız söyleyin lastikler kaç km de bir değişmesi gerek ve avrupanın yolları temiz motor yağı kolay kirlenmez her sokakta ağaç var tozu pisi yutar ağaç bizim ülkede her yer kazı her yer toz pis
beyler yurtdışında yaşayan kardeşler biliyorsanız söyleyin lastikler kaç km de bir değişmesi gerek ve avrupanın yolları temiz motor yağı kolay kirlenmez her sokakta ağaç var tozu pisi yutar ağaç bizim ülkede her yer kazı her yer toz pis
kitapcığa gerek yok eyip kaşelemediler sistemde kayıt altında dediler yağ değişimi 2000 km deyince aynı tepkiyi verdim kitap neyse o başkada işim olmaz deyip çıktım servisten değişiklik varsa honda yazı yazsın müşterilerine bizde ona göre hareket edelim söz uçar yazı kalır
"kitapcığa gerek yok eyip kaşelemediler sistemde kayıt altında dediler" = dolandiricilik
aradan 1 yıl geçtikten sonra konuyu canlandırayım.honda crf250lnin tüm farklı dillerdeki kitapçıklarında 12binde 1 olan yağ ve filtre değişimi bizde 4binde 1.
türkiyede şartlar farklı diye söyleniyor tamam da bu motora dünyanın neresinde binerseniz binin dağa bayıra araziye vurmuyo mu çoğunluk. herkes sadece asfaltta biniyor da sadece türkiyede kullananlar mi zorluyor motoru.
kitapçıklarda şu yaziyo 12binde 1 bakım daha ağır kullanım koşullarında daha erken bakım gerektirebilir.
bizde de 4binde 1 bakım daha ağır kullanım koşullarında daha erken bakım gerektirebilir.
bence bunlar bizi ayakta uyutuyolar. honda türkiyenin bize attığı servis kazığından başka birşey değil.
bu konuyu bende Honda Türkiye'ye sordum , cevap bekliyorum. tatmin etmeyen bir cevap gelirse Honda Global'e yazacağım.
artık 2000 km'de bir çağırmaları çok saçma.
Motora yağ filtresi koymasınlar 2000'de bir yağ değişecekse
Motorum 12bin de 2.yag.degisimini disarda yaptirdim yag,yag filtresi,sanzuman filtresi+iscilik 330 tl
Bana sorarsanız servisler iyice ipin ucunu kaçırdılar yakında garanti filan kimsenin umurunda olmayacak bulacak kendie iyi bir usta herşeyini ona yaptıracak...
Ben de araştırdım. Pcx'in Japonca kullanma kılavuzuna baktım ve japon blog sayfalarını araştırmaya çalıştım. Kılavuzda Pcx için yağ değişimi 6 binde 1 yazıyor ve japonlarda bu km'de değiştiriyorlar. Forza için 12 binde 1.
Bizde ise servis ve kılavuz Pcx 2 bin km , Forza 300 6 bin , Forza 250 4 binde yağ değişiminiz var diyor.
kardeşim paran varsa değiştir :D ben ufak motoru 1250-1500 r6 yı 2000-3000 de bir değiştiriyorum vitesler az sertleşşin değiştiriyorum ,
yağ çok ucuz birşey değil aslında ama kendim değiştiriyorum , motor taze yağı sever ömrü uzar ,bitmiş ve yüksek ısılar görmüş yüksek devirleri yemiş bir yağ o gittiğin fazladan 1000-2000km de motorun ömründen ömür yer :D
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:34 ----------
2000 de bir sizden motora yatırım yapmanız istenmiş , 150-250binde ölecek motor 500 bini görür fenamı :D
gerçi tr de motorun ömrü 50-70 bin çok çok gören 150 bini görür belki ,zaten o km düşürmeler kazalarda km sayacı değişmeleri off :D
tüm motorlar ya 12000 de ya 36000 de
CBR 250 kullanıyorum. Tek farlı kasanın kitapçığında yanılmıyorsam 8000 de bir görünüyordu yağ değişimi. Benim kitapçıkta ise bakım 4000 de bir diyor. Yanına da 2000 km de bir yağ değişimi tavsiye edilir.
Benim yağ 2000 km dolduğunda rengini filan kaybetmeye başlamış oluyor zaten. Ben de değiştiriyorum. O yüzden çok takılmıyorum. Belki tam sentetik olduğundan ömrü kısadır yağın o konuda bilgim yok.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)