Üstün japon teknolojisi patladı :) Yamaha nmax sorunlu kontak anahtarı
Reklamlar
-
22 Aralık 2017, 18:15
#21
twisten adlı üyeden alıntı
Umarım yaşamazsın. Fotoğrafı incele, karşılaştır bakalım senin anahtar hangisinden ? Buraya da yazarsan sevinirim.
Sağdakinden dostum
Reklamlar
-
22 Aralık 2017, 18:42
#22
motorun japon olunca ancak böyle şeylerden sorun yaşayabiliyosun ne güzel arıza. 5 liraya çözülüyor.
İlla orjinal anahtarını kullancam dersen, tüpte kızarasıya kadar ısıt anahtarı. Sonra yağın içine sok soğusun. Sertleşir kırılmaz yamulmaz.
-
22 Aralık 2017, 19:19
#23
MahmutBiner adlı üyeden alıntı
çok ilginç ve şaşırtıcı bir problem. Yamahanın heralde tüm test motorlarını birer hafta kadar kullanmışımdır hiç böyle birşey duymadım görmedim. Başkalarınında yaşadığını belirtmişsiniz. Anahtarların yamuk hali var mı ? Nasıl yamulduğunu görmek istedim. Havalar soğuduğu için kontağa anahtarlar biraz hareketli girebilir fakat anahtarı kıracak kadar zor girip çıkmasında başka bir problem olduğunu düşünüyorum. Motoru bi servise gösterin. Yukardaki yorumlardada belirtilmiş çin malı 500 liralık scooterlarda bile öyle anahtar kırılması duymadım. Anahtar belki yıllarca zorlanarak hafif yamulabilir ama kırılmaz diye düşünüyorum. Ayrıca anahtarcıda yaptırdığınız anahtar motosikletin kontak şifrelerini öyle kolayca bozamaz.
Umarım fotoğraftan anlaşılabilir. Tam bahsettiğim ince kısımdan yamuluyor. Bi kere yamulunca sürekli yamulma eğiliminde olduğunu da unutmamak gerek...
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:04 ----------
Mamba09 adlı üyeden alıntı
Sağdakinden dostum
Müsait zamanınızda bi fotoğraf paylaşır mısınız? Tabi ki sadece o kısmı. Tümünü deşifre etmeyin, ne olur ne olmaz
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:13 ----------
matrax33 adlı üyeden alıntı
motorun japon olunca ancak böyle şeylerden sorun yaşayabiliyosun
ne güzel arıza. 5 liraya çözülüyor.
İlla orjinal anahtarını kullancam dersen, tüpte kızarasıya kadar ısıt anahtarı. Sonra yağın içine sok soğusun. Sertleşir kırılmaz yamulmaz.
Evet benim capon motorum var, kahrolsun fakirler
Öneriniz metali daha kırılgan yapmaktan öteye gitmez diye düşünüyorum...
-
22 Aralık 2017, 19:20
#24
twisten adlı üyeden alıntı
Umarım fotoğraftan anlaşılabilir. Tam bahsettiğim ince kısımdan yamuluyor. Bi kere yamulunca sürekli yamulma eğiliminde olduğunu da unutmamak gerek...
https://i.hizliresim.com/V3qYNn.jpg
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:04 ----------
Müsait zamanınızda bi fotoğraf paylaşır mısınız? Tabi ki sadece o kısmı. Tümünü deşifre etmeyin, ne olur ne olmaz
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:13 ----------
Evet benim capon motorum var, kahrolsun fakirler
Öneriniz metali daha kırılgan yapmaktan öteye gitmez diye düşünüyorum...
evet ben sadece fotoğrafla kontak anahtarı yapmıştım ama anahtarcı yapana kadar delirmişti :D 35 anahtar harcadı
Bitmeyen tutkudur,özgürlüktür,her piston vuruşunda yürekte artan Aşk'tır motosiklet...
-
22 Aralık 2017, 19:26
#25
Mertcan39 adlı üyeden alıntı
evet ben sadece fotoğrafla kontak anahtarı yapmıştım ama anahtarcı yapana kadar delirmişti :D 35 anahtar harcadı
Farkındaysanız zaten problemi anlattığım fotoğrafta kırpma yapmışım diğerinde de yan profilden olduğu için dokunmadım.
Her ne kadar siz söyleyene kadar yapılabilirliğinden şüphe etsem de önlem önlemdir
-
22 Aralık 2017, 19:27
#26
işlevini yaparken oluşan eğilme değil gibi
kın istiyo
-
22 Aralık 2017, 20:07
#27
twisten adlı üyeden alıntı
Umarım fotoğraftan anlaşılabilir. Tam bahsettiğim ince kısımdan yamuluyor. Bi kere yamulunca sürekli yamulma eğiliminde olduğunu da unutmamak gerek...
https://i.hizliresim.com/V3qYNn.jpg
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:04 ----------
Müsait zamanınızda bi fotoğraf paylaşır mısınız? Tabi ki sadece o kısmı. Tümünü deşifre etmeyin, ne olur ne olmaz
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:13 ----------
Evet benim capon motorum var, kahrolsun fakirler
Öneriniz metali daha kırılgan yapmaktan öteye gitmez diye düşünüyorum...
yağla soğutursan olmaz.
-
22 Aralık 2017, 20:26
#28
twisten adlı üyeden alıntı
Farkındaysanız zaten problemi anlattığım fotoğrafta kırpma yapmışım
diğerinde de yan profilden olduğu için dokunmadım.
Her ne kadar siz söyleyene kadar yapılabilirliğinden şüphe etsem de önlem önlemdir
evet o fotoğraf tam olaaydı uyarıcaktım sizi zaten
Bitmeyen tutkudur,özgürlüktür,her piston vuruşunda yürekte artan Aşk'tır motosiklet...
-
22 Aralık 2017, 21:17
#29
Sele kilidini acarken sola hareket eden yay mekanizmasi gergin olabilir,veya zorlamis olabilirsin vs.seleyi kaldir horoz mekanizmasina biraz gres sür ve aliştir horozu.
Anahtar sagli sollu ince olan uç kismindan bel vermiş,zayif nokta olabilir sola hareket esnasinda burkulma gosterir sen asiri kuvvet uygulamasanda egrilebilir,tekrar ediyorum sele kilit horozuna bak.
-
23 Aralık 2017, 01:34
#30
Sonuç ne oldu ki servis bişi demedi mi yamahadan hala dönüş yok mu?
-
23 Aralık 2017, 15:40
#31
patpop adlı üyeden alıntı
Sonuç ne oldu ki servis bişi demedi mi yamahadan hala dönüş yok mu?
İlk bildirim üzerinden 1 ay geçti ses çıkmadı. Dün tekrar görüştüm 48 saat içinde döneceklerini söylediler. Salı bilemedin çarşamba dönmelerini bekliyorum.
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:28 ----------
levend84 adlı üyeden alıntı
Sele kilidini acarken sola hareket eden yay mekanizmasi gergin olabilir,veya zorlamis olabilirsin vs.seleyi kaldir horoz mekanizmasina biraz gres sür ve aliştir horozu.
Anahtar sagli sollu ince olan uç kismindan bel vermiş,zayif nokta olabilir sola hareket esnasinda burkulma gosterir sen asiri kuvvet uygulamasanda egrilebilir,tekrar ediyorum sele kilit horozuna bak.
Seleyi açmakta sıkıntı yaşamadım hiç, zorlanma olmadı şimdiye kadar.
Evet anahtarın o inçe kısmı zayıf noktası, oradan yamuluyor hep.
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:40 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:33 ----------
Sabah wd40 sıktım kontağa. Anahtar şimdi daha rahat giriyor ve çıkıyor.
Anahtarın yamulmasına yedek anahtar yaptıracağım, sanırım başka çare yok.
Merakım daha önce birçok motorum oldu taiwan malı. Hiç öyle ne anahtar yamulması nede kışın kontak konusunda sıkıntı yaşamadım.
Sanırım kontak için kullandıkları yağ, gres her neyse soğukta donuyor.
Wd40 sıkmam durumu kurtardı ama bakalım geçici bi çözüm mü yoksa tümden mi çözüldü bekleyip göreceğiz.
Yamahadan beklentim kendilerine ilk bildirdiğimde servise götürün bi baksınlar demesiydi ama onu bile yapmadılar, şimdi beklemedeyim tekrar. Sorunu çözmeyi bırakın az biraz ilgi bile yeterdi bence.
-
23 Aralık 2017, 15:49
#32
Patladı yazınca bende cidden büyük bir problem var sandım yok yok malzemeden çalmamışlar üretim hatası olmuştur başka problem yaşayan birine denk geldiniz mi?
-
23 Aralık 2017, 16:06
#33
-
23 Aralık 2017, 16:11
#34
Benimde anlamadigim bu anahtarlari niye katana gibi yaparlar. Yap sunu bilyali kapi anahtari gibi yahu. O anahtarla ateşte sucuk bile kizartirsin be ya...
-
25 Aralık 2017, 09:56
#35
gezgin41 adlı üyeden alıntı
Patladı yazınca bende cidden büyük bir problem var sandım yok yok malzemeden çalmamışlar üretim hatası olmuştur başka problem yaşayan birine denk geldiniz mi?
Tabi ki geldim. Yamulanların anahtarı hep bahsettiğim kısmın ince olduğu anahtarlar... Birebir karşılaştırdık.
---------- Mesajlar birleştirildi - 09:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:52 ----------
BLUERAY adlı üyeden alıntı
Benimde anlamadigim bu anahtarlari niye katana gibi yaparlar. Yap sunu bilyali kapi anahtari gibi yahu. O anahtarla ateşte sucuk bile kizartirsin be ya...
Aynen traktör anahtarı gibi. Anahtar cebinde iken düşsen Allah muhafaz
---------- Mesajlar birleştirildi - 09:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:53 ----------
Arkadaşlar;
Yamaha Daytona'dan aradılar ve müsait zamanımda servise kontrole çağırdılar. Sıkıntı varsa garanti dahilinde işlem yapmaktan mutluluk duyacaklarını belirttiler. Bunun üzerine söz olmaz. Geç de olsa memnuniyetimi sağladılar.
No: Demek ki geri dönüş için Yamaha Türkiye facebook grubuna değil de direk çağrı merkezlerini aramak gerekiyormuş.
-
25 Aralık 2017, 10:27
#36
nakit 6500 param var satmak isteyen satsın anahtar felan siz uğraşmayın ,
bu zamanda 6500 iyi para
(fakirim ancak bu kadar param var)
-
25 Aralık 2017, 10:34
#37
istanbu_gezg adlı üyeden alıntı
nakit 6500 param var satmak isteyen satsın anahtar felan siz uğraşmayın ,
bu zamanda 6500 iyi para
(fakirim ancak bu kadar param var)
Bende fakirim ama aptal değilim
-
25 Aralık 2017, 10:48
#38
1400 lira maaş ile biriktirdim bu parayı az paramı
-
25 Aralık 2017, 10:55
#39
twisten adlı üyeden alıntı
Umarım fotoğraftan anlaşılabilir. Tam bahsettiğim ince kısımdan yamuluyor. Bi kere yamulunca sürekli yamulma eğiliminde olduğunu da unutmamak gerek...
https://i.hizliresim.com/V3qYNn.jpg
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:04 ----------
Müsait zamanınızda bi fotoğraf paylaşır mısınız? Tabi ki sadece o kısmı. Tümünü deşifre etmeyin, ne olur ne olmaz
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:13 ----------
Evet benim capon motorum var, kahrolsun fakirler
Öneriniz metali daha kırılgan yapmaktan öteye gitmez diye düşünüyorum...
bu anahtar kontakta yamulmamış .. Çok net ve bariz bu anahtarı bu şekilde yamutlmak için aşırı derecede zorlanması yada üzerine oturmanız gerekiyor.. 20 tane ustaya götürün 20 side aynısını söyler. Anahtar kontajla yada kalınlığıyla ilgili değil bu sorun. Uzun anahtar dikkatli kullanılması gerekir birşekilde farkında olmadan yamultmuşsunuz. Zorlanan anahtar herzaman yamulur. Daha kalın olsaydı belki kırılabilirdi. Dikkatli kullanın.
-
25 Aralık 2017, 11:01
#40
istanbu_gezg adlı üyeden alıntı
1400 lira maaş ile biriktirdim bu parayı az paramı
Bu bir satış ilanı değil. Kaldı ki bir önceki mesajınızı espri anlamında algılayıp ona göre cevap verdim. Lütfen uzatmayın... Konu dağılmasın.
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:56 ----------
MahmutBiner adlı üyeden alıntı
bu anahtar kontakta yamulmamış .. Çok net ve bariz bu anahtarı bu şekilde yamutlmak için aşırı derecede zorlanması yada üzerine oturmanız gerekiyor.. 20 tane ustaya götürün 20 side aynısını söyler. Anahtar kontajla yada kalınlığıyla ilgili değil bu sorun. Uzun anahtar dikkatli kullanılması gerekir birşekilde farkında olmadan yamultmuşsunuz. Zorlanan anahtar herzaman yamulur. Daha kalın olsaydı belki kırılabilirdi. Dikkatli kullanın.
Nasıl bu kadar emin konuşuyorsunuz. Kontakta yamulduğunu iddia etmedim. Nasıl yamulduğunun farkına bile varmıyorum. Söylediklerinizde tezatlıklar var. Hem diyorsunuz uzun anahtar dikkatli kullanılmalı, hem diyorsunuz aşırı şekilde zorlanması gerek. Yapmayın allahaşkına, ben acemi değilim. Bundan önce bir suzuki an125 iki adet kymco agility city bir adet te kymco like 125' im oldu. Ve bunların en kısa süreni 1-1,5 sene kullandım ve bu şekilde bir şeyle karşılaşmadım. Bu motor daha 3 aylık ve bunu yaşadım. Ne yapmalıyım, pamuklara mı sarmalıyım ?
Belli ki diş yapısı orada zayıf bi nokta meydana getirmiş, karşılaştırmalı olan ilk fotoğraftanda belli değil mi? Yoksa siz o ilk fotoğrafa bakmadınız mı?
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)