Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 1234 ... SonuncuSonuncu

Üstün japon teknolojisi patladı :) Yamaha nmax sorunlu kontak anahtarı

    REKLAM ALANI
  1. #21
    Mamba09 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2013
    Şehir
    Kusadasi
    Motosikleti
    Ducati Scrambler & Italjet
    Alıntı twisten adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Umarım yaşamazsın. Fotoğrafı incele, karşılaştır bakalım senin anahtar hangisinden ? Buraya da yazarsan sevinirim.
    Sağdakinden dostum


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    matrax33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2016
    Şehir
    Kütahya
    Motosikleti
    ktm 400 sxc
    motorun japon olunca ancak böyle şeylerden sorun yaşayabiliyosun ne güzel arıza. 5 liraya çözülüyor.

    İlla orjinal anahtarını kullancam dersen, tüpte kızarasıya kadar ısıt anahtarı. Sonra yağın içine sok soğusun. Sertleşir kırılmaz yamulmaz.

  3. #23
    twisten - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Nisan 2009
    Alıntı MahmutBiner adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    çok ilginç ve şaşırtıcı bir problem. Yamahanın heralde tüm test motorlarını birer hafta kadar kullanmışımdır hiç böyle birşey duymadım görmedim. Başkalarınında yaşadığını belirtmişsiniz. Anahtarların yamuk hali var mı ? Nasıl yamulduğunu görmek istedim. Havalar soğuduğu için kontağa anahtarlar biraz hareketli girebilir fakat anahtarı kıracak kadar zor girip çıkmasında başka bir problem olduğunu düşünüyorum. Motoru bi servise gösterin. Yukardaki yorumlardada belirtilmiş çin malı 500 liralık scooterlarda bile öyle anahtar kırılması duymadım. Anahtar belki yıllarca zorlanarak hafif yamulabilir ama kırılmaz diye düşünüyorum. Ayrıca anahtarcıda yaptırdığınız anahtar motosikletin kontak şifrelerini öyle kolayca bozamaz.
    Umarım fotoğraftan anlaşılabilir. Tam bahsettiğim ince kısımdan yamuluyor. Bi kere yamulunca sürekli yamulma eğiliminde olduğunu da unutmamak gerek...



    ---------- Mesajlar birleştirildi - 19:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:04 ----------

    Alıntı Mamba09 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sağdakinden dostum
    Müsait zamanınızda bi fotoğraf paylaşır mısınız? Tabi ki sadece o kısmı. Tümünü deşifre etmeyin, ne olur ne olmaz

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 19:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:13 ----------

    Alıntı matrax33 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    motorun japon olunca ancak böyle şeylerden sorun yaşayabiliyosun ne güzel arıza. 5 liraya çözülüyor.

    İlla orjinal anahtarını kullancam dersen, tüpte kızarasıya kadar ısıt anahtarı. Sonra yağın içine sok soğusun. Sertleşir kırılmaz yamulmaz.
    Evet benim capon motorum var, kahrolsun fakirler
    Öneriniz metali daha kırılgan yapmaktan öteye gitmez diye düşünüyorum...

  4. #24

    Üyelik
    07 Nisan 2013
    Şehir
    Kırklareli Babaeski
    Motosikleti
    Mh Drift 125>Rx3i Evo Abs
    Alıntı twisten adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Umarım fotoğraftan anlaşılabilir. Tam bahsettiğim ince kısımdan yamuluyor. Bi kere yamulunca sürekli yamulma eğiliminde olduğunu da unutmamak gerek...

    https://i.hizliresim.com/V3qYNn.jpg

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 19:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:04 ----------


    Müsait zamanınızda bi fotoğraf paylaşır mısınız? Tabi ki sadece o kısmı. Tümünü deşifre etmeyin, ne olur ne olmaz

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 19:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:13 ----------



    Evet benim capon motorum var, kahrolsun fakirler
    Öneriniz metali daha kırılgan yapmaktan öteye gitmez diye düşünüyorum...
    evet ben sadece fotoğrafla kontak anahtarı yapmıştım ama anahtarcı yapana kadar delirmişti :D 35 anahtar harcadı
    Bitmeyen tutkudur,özgürlüktür,her piston vuruşunda yürekte artan Aşk'tır motosiklet...

  5. #25
    twisten - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Nisan 2009
    Alıntı Mertcan39 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    evet ben sadece fotoğrafla kontak anahtarı yapmıştım ama anahtarcı yapana kadar delirmişti :D 35 anahtar harcadı
    Farkındaysanız zaten problemi anlattığım fotoğrafta kırpma yapmışım diğerinde de yan profilden olduğu için dokunmadım.
    Her ne kadar siz söyleyene kadar yapılabilirliğinden şüphe etsem de önlem önlemdir

  6. #26

    Üyelik
    16 Kasım 2017
    işlevini yaparken oluşan eğilme değil gibi
    kın istiyo

  7. #27
    matrax33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2016
    Şehir
    Kütahya
    Motosikleti
    ktm 400 sxc
    Alıntı twisten adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Umarım fotoğraftan anlaşılabilir. Tam bahsettiğim ince kısımdan yamuluyor. Bi kere yamulunca sürekli yamulma eğiliminde olduğunu da unutmamak gerek...

    https://i.hizliresim.com/V3qYNn.jpg

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 19:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:04 ----------


    Müsait zamanınızda bi fotoğraf paylaşır mısınız? Tabi ki sadece o kısmı. Tümünü deşifre etmeyin, ne olur ne olmaz

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 19:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:13 ----------



    Evet benim capon motorum var, kahrolsun fakirler
    Öneriniz metali daha kırılgan yapmaktan öteye gitmez diye düşünüyorum...
    yağla soğutursan olmaz.

  8. #28

    Üyelik
    07 Nisan 2013
    Şehir
    Kırklareli Babaeski
    Motosikleti
    Mh Drift 125>Rx3i Evo Abs
    Alıntı twisten adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Farkındaysanız zaten problemi anlattığım fotoğrafta kırpma yapmışım diğerinde de yan profilden olduğu için dokunmadım.
    Her ne kadar siz söyleyene kadar yapılabilirliğinden şüphe etsem de önlem önlemdir
    evet o fotoğraf tam olaaydı uyarıcaktım sizi zaten
    Bitmeyen tutkudur,özgürlüktür,her piston vuruşunda yürekte artan Aşk'tır motosiklet...

  9. #29

    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Sele kilidini acarken sola hareket eden yay mekanizmasi gergin olabilir,veya zorlamis olabilirsin vs.seleyi kaldir horoz mekanizmasina biraz gres sür ve aliştir horozu.

    Anahtar sagli sollu ince olan uç kismindan bel vermiş,zayif nokta olabilir sola hareket esnasinda burkulma gosterir sen asiri kuvvet uygulamasanda egrilebilir,tekrar ediyorum sele kilit horozuna bak.

  10. #30

    Üyelik
    31 Mayıs 2016
    Şehir
    manisa
    Motosikleti
    honda wing go, kenbo 125cc cup
    Sonuç ne oldu ki servis bişi demedi mi yamahadan hala dönüş yok mu?

  11. #31
    twisten - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Nisan 2009
    Alıntı patpop adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sonuç ne oldu ki servis bişi demedi mi yamahadan hala dönüş yok mu?
    İlk bildirim üzerinden 1 ay geçti ses çıkmadı. Dün tekrar görüştüm 48 saat içinde döneceklerini söylediler. Salı bilemedin çarşamba dönmelerini bekliyorum.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:28 ----------

    Alıntı levend84 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sele kilidini acarken sola hareket eden yay mekanizmasi gergin olabilir,veya zorlamis olabilirsin vs.seleyi kaldir horoz mekanizmasina biraz gres sür ve aliştir horozu.

    Anahtar sagli sollu ince olan uç kismindan bel vermiş,zayif nokta olabilir sola hareket esnasinda burkulma gosterir sen asiri kuvvet uygulamasanda egrilebilir,tekrar ediyorum sele kilit horozuna bak.
    Seleyi açmakta sıkıntı yaşamadım hiç, zorlanma olmadı şimdiye kadar.

    Evet anahtarın o inçe kısmı zayıf noktası, oradan yamuluyor hep.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:40 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:33 ----------

    Sabah wd40 sıktım kontağa. Anahtar şimdi daha rahat giriyor ve çıkıyor.
    Anahtarın yamulmasına yedek anahtar yaptıracağım, sanırım başka çare yok.
    Merakım daha önce birçok motorum oldu taiwan malı. Hiç öyle ne anahtar yamulması nede kışın kontak konusunda sıkıntı yaşamadım.
    Sanırım kontak için kullandıkları yağ, gres her neyse soğukta donuyor.
    Wd40 sıkmam durumu kurtardı ama bakalım geçici bi çözüm mü yoksa tümden mi çözüldü bekleyip göreceğiz.
    Yamahadan beklentim kendilerine ilk bildirdiğimde servise götürün bi baksınlar demesiydi ama onu bile yapmadılar, şimdi beklemedeyim tekrar. Sorunu çözmeyi bırakın az biraz ilgi bile yeterdi bence.

  12. #32
    gezgin41 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Mart 2015
    Patladı yazınca bende cidden büyük bir problem var sandım yok yok malzemeden çalmamışlar üretim hatası olmuştur başka problem yaşayan birine denk geldiniz mi?
    twisten bunu beğendi.

  13. #33
    Karalı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Mayıs 2014
    Şehir
    istanbul cennet
    Motosikleti
    2teker
    Sat kurtul

  14. #34
    BLUERAY - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    İnazuma, Hajoue125 bide cross aldıkmı tamamdır
    Benimde anlamadigim bu anahtarlari niye katana gibi yaparlar. Yap sunu bilyali kapi anahtari gibi yahu. O anahtarla ateşte sucuk bile kizartirsin be ya...
    twisten bunu beğendi.

  15. #35
    twisten - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Nisan 2009
    Alıntı gezgin41 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Patladı yazınca bende cidden büyük bir problem var sandım yok yok malzemeden çalmamışlar üretim hatası olmuştur başka problem yaşayan birine denk geldiniz mi?
    Tabi ki geldim. Yamulanların anahtarı hep bahsettiğim kısmın ince olduğu anahtarlar... Birebir karşılaştırdık.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 09:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:52 ----------

    Alıntı BLUERAY adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benimde anlamadigim bu anahtarlari niye katana gibi yaparlar. Yap sunu bilyali kapi anahtari gibi yahu. O anahtarla ateşte sucuk bile kizartirsin be ya...
    Aynen traktör anahtarı gibi. Anahtar cebinde iken düşsen Allah muhafaz

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 09:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:53 ----------

    Arkadaşlar;
    Yamaha Daytona'dan aradılar ve müsait zamanımda servise kontrole çağırdılar. Sıkıntı varsa garanti dahilinde işlem yapmaktan mutluluk duyacaklarını belirttiler. Bunun üzerine söz olmaz. Geç de olsa memnuniyetimi sağladılar.

    No: Demek ki geri dönüş için Yamaha Türkiye facebook grubuna değil de direk çağrı merkezlerini aramak gerekiyormuş.

  16. #36
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    11 Kasım 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    xmax_250 ABS 2015 + Sepetli 52 litre
    nakit 6500 param var satmak isteyen satsın anahtar felan siz uğraşmayın ,

    bu zamanda 6500 iyi para
    (fakirim ancak bu kadar param var)

  17. #37
    twisten - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Nisan 2009
    Alıntı istanbu_gezg adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    nakit 6500 param var satmak isteyen satsın anahtar felan siz uğraşmayın ,

    bu zamanda 6500 iyi para
    (fakirim ancak bu kadar param var)
    Bende fakirim ama aptal değilim

  18. #38
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    11 Kasım 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    xmax_250 ABS 2015 + Sepetli 52 litre
    1400 lira maaş ile biriktirdim bu parayı az paramı

  19. #39
    MahmutBiner - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ekim 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    1200Z Super Ténéré
    Alıntı twisten adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Umarım fotoğraftan anlaşılabilir. Tam bahsettiğim ince kısımdan yamuluyor. Bi kere yamulunca sürekli yamulma eğiliminde olduğunu da unutmamak gerek...

    https://i.hizliresim.com/V3qYNn.jpg

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 19:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:04 ----------


    Müsait zamanınızda bi fotoğraf paylaşır mısınız? Tabi ki sadece o kısmı. Tümünü deşifre etmeyin, ne olur ne olmaz

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 19:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:13 ----------



    Evet benim capon motorum var, kahrolsun fakirler
    Öneriniz metali daha kırılgan yapmaktan öteye gitmez diye düşünüyorum...
    bu anahtar kontakta yamulmamış .. Çok net ve bariz bu anahtarı bu şekilde yamutlmak için aşırı derecede zorlanması yada üzerine oturmanız gerekiyor.. 20 tane ustaya götürün 20 side aynısını söyler. Anahtar kontajla yada kalınlığıyla ilgili değil bu sorun. Uzun anahtar dikkatli kullanılması gerekir birşekilde farkında olmadan yamultmuşsunuz. Zorlanan anahtar herzaman yamulur. Daha kalın olsaydı belki kırılabilirdi. Dikkatli kullanın.

  20. #40
    twisten - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Nisan 2009
    Alıntı istanbu_gezg adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    1400 lira maaş ile biriktirdim bu parayı az paramı
    Bu bir satış ilanı değil. Kaldı ki bir önceki mesajınızı espri anlamında algılayıp ona göre cevap verdim. Lütfen uzatmayın... Konu dağılmasın.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 11:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:56 ----------

    Alıntı MahmutBiner adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bu anahtar kontakta yamulmamış .. Çok net ve bariz bu anahtarı bu şekilde yamutlmak için aşırı derecede zorlanması yada üzerine oturmanız gerekiyor.. 20 tane ustaya götürün 20 side aynısını söyler. Anahtar kontajla yada kalınlığıyla ilgili değil bu sorun. Uzun anahtar dikkatli kullanılması gerekir birşekilde farkında olmadan yamultmuşsunuz. Zorlanan anahtar herzaman yamulur. Daha kalın olsaydı belki kırılabilirdi. Dikkatli kullanın.
    Nasıl bu kadar emin konuşuyorsunuz. Kontakta yamulduğunu iddia etmedim. Nasıl yamulduğunun farkına bile varmıyorum. Söylediklerinizde tezatlıklar var. Hem diyorsunuz uzun anahtar dikkatli kullanılmalı, hem diyorsunuz aşırı şekilde zorlanması gerek. Yapmayın allahaşkına, ben acemi değilim. Bundan önce bir suzuki an125 iki adet kymco agility city bir adet te kymco like 125' im oldu. Ve bunların en kısa süreni 1-1,5 sene kullandım ve bu şekilde bir şeyle karşılaşmadım. Bu motor daha 3 aylık ve bunu yaşadım. Ne yapmalıyım, pamuklara mı sarmalıyım ?
    Belli ki diş yapısı orada zayıf bi nokta meydana getirmiş, karşılaştırmalı olan ilk fotoğraftanda belli değil mi? Yoksa siz o ilk fotoğrafa bakmadınız mı?


2. sayfa BirinciBirinci 1234 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)