ruhsatta motosikelt yazıyor ama 4 tekerlekli araba görünümli 13 beygir 4 kişilik
ruhsatta motosikelt yazıyor ama 4 tekerlekli araba görünümli 13 beygir 4 kişilik
1. Bunun neresi araba gibi görünüyor?
2. Bunun neresi motosiklet?
%50 değildir o rampa benim gördüğüm en fazla %13
Gelmeden öncede takip ettiğim araçtır tata nano dan sonra dünyanın en ucuz arabası diye tanıtımı yapılan yaklaşık 6000 tl gibi fiyat la konuşuluyordu tabi üstünden 2 sene geçtikten sonra ülkemize gelmesi 17 18 19 binli fiyatlara satışa çıkmasının ardından tutulmayan elde patlayan bir araç oldu ne yazıkki 10 bin altında olsaydı kış ayı için ve alışverişler için ciddi almayı düşünüyordum fakat vazgeçtim o paraya gidilir canavar gibi arabalar alınır orneğin subaru vivo 1997 1999 model 650 cc motorlu otomatik camlı hidrolik direksiyonlu klimalı parça sıkıntısız 8500,12000 tl arasında temiz alınabilir
O motor o aracı taşırsa 10 bin km de bi motor yer. 200 cc lik motor nasıl taşısın kocaman arabayı.
Bunun motoru değiştirip 600cc motor atabilirsen iyi bir araç olur
Görünümün dışında ruhsatta motosikelt yazıyorsa o da sorun. O hangi sınıf araç?😃
Ülkemizdeki ağır vergi yüküne yenik düşmüştür kendisi.
Halbuki bu tarz araçları emisyon oranına göre değerlendirip, çevre kirliliğini önlemek, trafik sorununu çözmek gibi amaçlarla teşvik kapsamına alsalar... Neyse hayalleri dinlediniz, iyi forumlar
Türkiye'de şehirleşme dikine değil de enine boyuna gelişmiş olsaydı otomobil lüks değil ihtiyaç olacak ve yatırım aracı olmayacaktı.
O zaman da bu tip araçlar çok satanlar kategorisine rahatça girerdi.
Ülkemizde şehirler dikine oluştuğundan toplu taşıma uygulaması gayet kolay. Gerçi onu da beceremiyoruz ama olsun.
Dolayısıyla otomobil çok gerekli değil.
Bir çok insan para biriktirmek için taksitle ya da birikmişi varsa enflasyona yenik düşmesini bir nebze önlemek için otomobil alıyor.
Tabi bu durum vatandaşı ihtiyaç halinde kolay paraya çevirebileceği modellere yöneltiyor.
Burada bu tip araçlar ehliyetsizler için satılıyor.
Ehliyet sınavında başarısız olmuş ya da ehliyeti elinden alınmış fransızlar bu araclardan alıp kullanıyor.
Bu nedenle trafikte sıklıkla rastlamak mümkün.
kanunlar her zaman gercek hayatin gerisinden gelir
TRde bu biraz daha barizdir
motosiklet ile araba kanunen nasil ayirtedilir?
tekerler sayisi?
motor hacmi?
motor gucu?
buyrun asagida...
anlayan herkese anlatsin...
17 Nisan 2015 CUMA Resmî Gazete Sayı : 29329
YÖNETMELİK
İçişleri Bakanlığından:
KARAYOLLARI TRAFİK YÖNETMELİĞİNDE DEĞİŞİKLİK
YAPILMASINA DAİR YÖNETMELİK
....
“1) Otomobil: Yapısı itibariyle, sürücüsü dahil en fazla dokuz oturma yeri olan ve insan taşımak için imal edilmiş bulunan motorlu taşıttır.
Taksi: Yapısı itibariyle sürücüsü dahil en fazla dokuz oturma yeri olan, insan taşımak için imal edilmiş bulunan ve Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı tarafından belirlenen şekilde muayenesi ve damgası yapılmış, ücret hesaplama yöntemine uygun tarife yüklenmiş ve tip onayı alınmış taksimetre ile yolcu taşıyan M1 sınıfı ticari motorlu araçtır.
Taksi Dolmuş: Yapısı itibariyle sürücüsü dahil en fazla dokuz oturma yeri olan ve insan taşımak için imal edilmiş bulunan, adam başına tarifeli ücretle yolcu taşıyan M1 sınıfı ticari motorlu araçtır.”
“3) Otobüs: Yolcu taşımacılığında kullanılan, sürücüsü dahil dokuzdan fazla oturma yeri olan motorlu taşıttır. Troleybüsler de bu sınıfa dahildir. Sürücüsü dahil oturma yeri onyediyi aşmayan otobüslere minibüs denir.”
“8) Motosiklet: Azami tasarım hızı 45 km/saatten ve/veya silindir kapasitesi 50 santimetreküpten fazla olan sepetli veya sepetsiz iki veya üç tekerlekli motorlu taşıtlar ve net motor gücü 15 kilovatı, net ağırlığı 400 kilogramı, yük taşımacılığında kullanılanlar için ise net ağırlığı 550 kilogramı aşmayan dört tekerlekli L3, L4, L5 ve L7 sınıfı motorlu taşıtlardır. Elektrik ile çalışanların net ağırlıklarının hesaplanmasında batarya ağırlıkları dikkate alınmaz. Bunlardan karoseri yük taşıyabilecek şekilde sandıklı veya özel biçimde yapılmış olan ve yolcu taşımalarında kullanılmayan üç tekerlekli motosikletlere yük motosikleti (triportör) denir.”
“9) Motorlu bisiklet (Moped): Azami hızı saatte 45 kilometreyi, içten yanmalı motorlu ise silindir hacmi 50 santimetreküpü, elektrik motorlu ise azami sürekli nominal güç çıkışı 4 kilovatı geçmeyen iki veya üç tekerlekli taşıtlar ile aynı özelliklere sahip net ağırlığı 350 kilogramı aşmayan dört tekerlekli L1, L2 ve L6 sınıfı motorlu taşıtlardır. Elektrik ile çalışanların net ağırlıklarının hesaplanmasında batarya ağırlıkları dikkate alınmaz.”
“10) Bisiklet: Üzerinde bulunan insanın adale gücü ile pedal veya el ile tekerleği döndürülmek suretiyle hareket eden motorsuz taşıtlardır. Azami sürekli anma gücü 0,25 kilovatı geçmeyen, hızlandıkça gücü düşen ve hızı en fazla 25 km/saate ulaştıktan sonra veya pedal çevrilmeye ara verildikten hemen sonra gücü tamamen kesilen elektrikli bisikletler de bu sınıfa girer.”.,..
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)