Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Fren Yaparken Debriyaja Basılır mı?

    REKLAM ALANI
  1. #1
    ahmetakgun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Kasım 2017
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    Mondial MH Drift MİNÖR
    Merhaba, Biraz araştırdım ama herkes kafadan bişiyler diyor bunun doğrusu nedir ?

    örneğin 50km hızla gidiyoruz ve kırmızı ışık yandı.

    Debriyaj+ Fren mi?
    Fren + Debriyaj mi?

    Ben suana kadar(98km) Hep önce debriyaha basar sonra frene basıyorum bu yaptığım hata mı? bi zararı olur mu ya da doğrusu nedir?
    - AHMET AKGÜN


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    31 Mayıs 2016
    Şehir
    manisa
    Motosikleti
    honda wing go, kenbo 125cc cup
    Ne gibi zararı olur bilmem ama şunu söylim araba sürerken debriyaj+fren sayesinde kazadan kurtuldum.

  3. #3
    gogozh - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ağustos 2016
    Şehir
    istanbul
    araba ve motor da dogru olan once frenle yavaslayıp sonra debrıyaja asılmak . once debrıyaja asılırsan motor yukten kurtulur ve hızlanır , kompresyona bınmez .
    YERUÇAĞI bunu beğendi.

  4. #4
    Ekarademir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Aksaray
    Motosikleti
    KTM 640 Adventure
    Arka fren kullanıyorsan iyi olur debriyaja basmak. Motoru zorlamamış olursun.

    Tabi birde devir ile alakalı. 4. viteste yavaşlaya yavaşlaya 1-2 vites hızına gelirsen tabi oda zarar. Debriyaja basmak lazım.

    Ben yavaşlamalar haricinde basarım debriyaja.

    Doğru veya yanlış benim düşüncem ve yaptığım bu şekilde.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 00:47 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:43 ----------

    Alıntı gogozh adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    araba ve motor da dogru olan once frenle yavaslayıp sonra debrıyaja asılmak . once debrıyaja asılırsan motor yukten kurtulur ve hızlanır , kompresyona bınmez .
    Rampa aşağı gitmiyorsa hızlanması imkansız. Sürtünme kuvveti ile yavaşlar. Ama tabi motor yığılması ile yavaşlamak kadar olmaz.
    İster düşün... Kendini ister hayale kaptır...Uzar uzar, çünkü hiç sonu yoktur yolların.
    Bakarsın aldanmışsın, gördüğün bir seraptır. Sevimli bir hayale açılırken kolların.

  5. #5
    F54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    crf 1000L + dio
    önce fren durma ya yakın debriaj .
    aslında eğitimler de ise tam tersini anlatırlar ilk önce motoru güçten düşür yani debriajı sık derler

  6. #6
    ahmetakgun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Kasım 2017
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    Mondial MH Drift MİNÖR
    yani ben suan yavaslarken de dururkende debriyaj + fren yapiyorum ama dediklerinizi dikkate alarak artik fren + debriyaj yapacagim
    YERUÇAĞI bunu beğendi.

  7. #7
    ogzcngdk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2012
    Şehir
    Bursa/Erdek
    Motosikleti
    Kuba Dragon 50 - Hero X Pulse 200 - Puch Maxi S
    ne zaman kullanılacağına bağlıdır, motor belli devirlerde yavaşlamaya yardım ettiği gibi belli devirlerde de yavaşlatmayı engeller.

  8. #8
    sadraf - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mayıs 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Superlight200
    yavaşlarsan frene bas
    duracak kadar yavaşlıyorsan debriyaj+fren

  9. #9
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Alıntı ahmetakgun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yani ben suan yavaslarken de dururkende debriyaj + fren yapiyorum ama dediklerinizi dikkate alarak artik fren + debriyaj yapacagim
    Nasıl karar verdiğini açıklarmısın.
    Dediklerinizi dikkate alarak demişsin ama sadece 4 yorum var ve ikisi önce debriyaj demiş, ikisi önce fren.
    Bu durumda seçimi nasıl yaptın?
    Dalga geçmek için sormuyorum gerçekten merak ettim!
    35Türk bunu beğendi.

  10. #10

    Üyelik
    12 Mart 2016
    Şehir
    İstanbul/Artvin
    Motosikleti
    Pulsar 200NS-Yamaha R25-Xmax 250-Fz6 Fazer
    Motorla gidiyosun , hafif arka frenle yavaşlarken debriyajı sıkıp ara gazı verip vites küçültüyorsun tabi bunu kombine şeklinde bir bütün halinde 1 saniyeden kısa sürede yapıyosun, dururkende debriyaj ile birlikte frene basıyorsun. Yani 50 60 km ile giderken kırmızı ışık yandı hop diye debriyajı sıkıp motoru boşaltıp frene yüklenmek doğru değil tüm yük motora biner . Diğer türlü motor kompresöründen faydalanıp daha az fren kullanarak balataların ömrünü uzatmış olursun. Yavaşlamak için fren , durmak için debriyaj kısacası...
    YERUÇAĞI bunu beğendi.

  11. #11
    shruikan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2015
    Motosikleti
    turuncu
    motorun aksırdığı/tıksırdığı yerden itibaren debriyaj sıkılmalı; yüksek devirde debriyaja dokunmaya gerek yok
    YERUÇAĞI bunu beğendi.

  12. #12
    ahmetakgun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Kasım 2017
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    Mondial MH Drift MİNÖR
    bir sorum daha olacak,

    ornegin 3. viteste gidiyoruz , ve 4 e atmak icin debriyaja bastik o anda bi ara gaz verip sonra 4e mi atiyoruz bazilari bunun motora faydali vs oldugunu soyluyor dogru mu

  13. #13
    scorpions_59 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Eylül 2009
    Şehir
    tekirdağ
    Motosikleti
    racer 200_discovery150_cbf 150_cbr 250_
    Bende merak ettim doğrusu.
    Ben eğitim almadım (60bin km tecrübe var) ama çok vidyo izledim, yaptığım fren debriyaj olayı tamamen duruma bağlı.
    Bir örnek vereyim kendimce, ışıklarda duracaksam yani kırmızı denk gelirse hiç frene basmam tabi yol ve trafik durumu uygunsa, kompresyon ile yavaşlayip vitesi düşürürüm.

  14. #14
    54RR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Şubat 2013
    Şehir
    Sapanca
    Motosikleti
    --12 R1 Crossplane
    Fren den önce debriyaja basarsan arka fren kitlemesi daha kolay olur, buda iyi bişey değil durmaya yakın debriyaj basmak daha mantıklı. Birde balata eskitme mevzusu var, olabildiğince motor freninden yararlanmak az da olsa balata ömrünü uzatır.
    YERUÇAĞI bunu beğendi.

  15. #15
    mustafa_325 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2010
    Şehir
    istanbul-kocaeli
    Motosikleti
    Pulsar RS 200 - Thriumph TİGER 800
    Alıntı ahmetakgun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bir sorum daha olacak,

    ornegin 3. viteste gidiyoruz , ve 4 e atmak icin debriyaja bastik o anda bi ara gaz verip sonra 4e mi atiyoruz bazilari bunun motora faydali vs oldugunu soyluyor dogru mu
    Tam tersi aragazı vites düşürürken vermek gerekiyor. Vites düşürürken atıyorum devrin 5000 iken 8000 devire gelecek. İşte aradaki bu farkı debriyaja bastığın anda aragaz vererek tamamlıyorsun böylece vites sorunsuz geçiyor.

    Vites yükseltirken ise aynı olayın tam tersi oluyor. 8000 den 5000e düşeceksin. Debriyaja basıp gazı kestiğinde motorun devri kendiğinden düşüyor ve üst vitesin devrine geliyor.

    Yani vites yükseltirken anlık gaz kesmek, vitesi düşürürken anlık gaz vermek gerek.

  16. #16
    Keoma - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Aralık 2014
    Motosikleti
    Mt-125, R25 Ve Tekrar R25,Dominar 400,Mt-125 Abs
    Alıntı 54RR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Fren den önce debriyaja basarsan arka fren kitlemesi daha kolay olur, buda iyi bişey değil durmaya yakın debriyaj basmak daha mantıklı. Birde balata eskitme mevzusu var, olabildiğince motor freninden yararlanmak az da olsa balata ömrünü uzatır.
    Kaydırmalı debriyaj varsa kitlenmez 😁
    54RR bunu beğendi.

  17. #17
    54RR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Şubat 2013
    Şehir
    Sapanca
    Motosikleti
    --12 R1 Crossplane
    Alıntı Keoma adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kaydırmalı debriyaj varsa kitlenmez ��
    Vites küçültürken tamam doğru da fren debriyaj ilişkisini sormuş arkadaş
    Keoma bunu beğendi.
    İnsanlar sevilmek için yaratıldılar. Eşyalar kullanılmak için. Dünyadaki kaosun nedeni; eşyaların çok sevilip insanların ise kullanılmasıdır.

  18. #18
    matrax33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2016
    Şehir
    Kütahya
    Motosikleti
    ktm 400 sxc
    Ahmet kilometre başına 1 konu açıp rekor kırıcaksın

    Motor kullanımını tek düzeye indirip standartlaştırmayı doğru bulmuyorum. Gereğiti yerde gerektiği gibi kullanılmalı.

    Geçenlerde bi konu açılmıştı ani frenlemede debriyaja basılır mı diye.

    100 sayfa tartışıldı, eğitmeninden uzun tercrübelisine kadar herkes farklı bişey yazdı. Ortası bulunamadı.
    Angrypower bunu beğendi.

  19. #19

    Üyelik
    29 Mayıs 2014
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    cıks

  20. #20
    jimi_hendrix - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Temmuz 2015
    Motosikleti
    Yohhh
    yaklaşık 3.000 devrin altına düşmediğin sürece basılmaz. Debriyajı çok hızlı kullanarak hızlı hızlı vites düşerseniz arka frene destek olur ve daha çabuk durursunuz.
    "ONE DAY YOU WILL WALK ALONE"


1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)