Fren Yaparken Debriyaja Basılır mı?
Reklamlar
-
Merhaba, Biraz araştırdım ama herkes kafadan bişiyler diyor bunun doğrusu nedir ?
örneğin 50km hızla gidiyoruz ve kırmızı ışık yandı.
Debriyaj+ Fren mi?
Fren + Debriyaj mi?
Ben suana kadar(98km) Hep önce debriyaha basar sonra frene basıyorum bu yaptığım hata mı? bi zararı olur mu ya da doğrusu nedir?
- AHMET AKGÜN
Reklamlar
-
Ne gibi zararı olur bilmem ama şunu söylim araba sürerken debriyaj+fren sayesinde kazadan kurtuldum.
-
araba ve motor da dogru olan once frenle yavaslayıp sonra debrıyaja asılmak . once debrıyaja asılırsan motor yukten kurtulur ve hızlanır , kompresyona bınmez .
-
Arka fren kullanıyorsan iyi olur debriyaja basmak. Motoru zorlamamış olursun.
Tabi birde devir ile alakalı. 4. viteste yavaşlaya yavaşlaya 1-2 vites hızına gelirsen tabi oda zarar. Debriyaja basmak lazım.
Ben yavaşlamalar haricinde basarım debriyaja.
Doğru veya yanlış benim düşüncem ve yaptığım bu şekilde.
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:47 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:43 ----------
gogozh adlı üyeden alıntı
araba ve motor da dogru olan once frenle yavaslayıp sonra debrıyaja asılmak . once debrıyaja asılırsan motor yukten kurtulur ve hızlanır , kompresyona bınmez .
Rampa aşağı gitmiyorsa hızlanması imkansız. Sürtünme kuvveti ile yavaşlar. Ama tabi motor yığılması ile yavaşlamak kadar olmaz.
İster düşün... Kendini ister hayale kaptır...Uzar uzar, çünkü hiç sonu yoktur yolların.
Bakarsın aldanmışsın, gördüğün bir seraptır. Sevimli bir hayale açılırken kolların.
-
önce fren durma ya yakın debriaj .
aslında eğitimler de ise tam tersini anlatırlar ilk önce motoru güçten düşür yani debriajı sık derler
-
yani ben suan yavaslarken de dururkende debriyaj + fren yapiyorum ama dediklerinizi dikkate alarak artik fren + debriyaj yapacagim
-
ne zaman kullanılacağına bağlıdır, motor belli devirlerde yavaşlamaya yardım ettiği gibi belli devirlerde de yavaşlatmayı engeller.
-
yavaşlarsan frene bas
duracak kadar yavaşlıyorsan debriyaj+fren
-
Motosiklet Eğitmeni
ahmetakgun adlı üyeden alıntı
yani ben suan yavaslarken de dururkende debriyaj + fren yapiyorum ama dediklerinizi dikkate alarak artik fren + debriyaj yapacagim
Nasıl karar verdiğini açıklarmısın.
Dediklerinizi dikkate alarak demişsin ama sadece 4 yorum var ve ikisi önce debriyaj demiş, ikisi önce fren.
Bu durumda seçimi nasıl yaptın?
Dalga geçmek için sormuyorum gerçekten merak ettim!
-
17 Aralık 2017, 01:07
#10
Motorla gidiyosun , hafif arka frenle yavaşlarken debriyajı sıkıp ara gazı verip vites küçültüyorsun tabi bunu kombine şeklinde bir bütün halinde 1 saniyeden kısa sürede yapıyosun, dururkende debriyaj ile birlikte frene basıyorsun. Yani 50 60 km ile giderken kırmızı ışık yandı hop diye debriyajı sıkıp motoru boşaltıp frene yüklenmek doğru değil tüm yük motora biner . Diğer türlü motor kompresöründen faydalanıp daha az fren kullanarak balataların ömrünü uzatmış olursun. Yavaşlamak için fren , durmak için debriyaj kısacası...
-
17 Aralık 2017, 01:23
#11
motorun aksırdığı/tıksırdığı yerden itibaren debriyaj sıkılmalı; yüksek devirde debriyaja dokunmaya gerek yok
-
17 Aralık 2017, 01:23
#12
bir sorum daha olacak,
ornegin 3. viteste gidiyoruz , ve 4 e atmak icin debriyaja bastik o anda bi ara gaz verip sonra 4e mi atiyoruz bazilari bunun motora faydali vs oldugunu soyluyor dogru mu
-
17 Aralık 2017, 01:29
#13
Bende merak ettim doğrusu.
Ben eğitim almadım (60bin km tecrübe var) ama çok vidyo izledim, yaptığım fren debriyaj olayı tamamen duruma bağlı.
Bir örnek vereyim kendimce, ışıklarda duracaksam yani kırmızı denk gelirse hiç frene basmam tabi yol ve trafik durumu uygunsa, kompresyon ile yavaşlayip vitesi düşürürüm.
-
17 Aralık 2017, 01:30
#14
Fren den önce debriyaja basarsan arka fren kitlemesi daha kolay olur, buda iyi bişey değil durmaya yakın debriyaj basmak daha mantıklı. Birde balata eskitme mevzusu var, olabildiğince motor freninden yararlanmak az da olsa balata ömrünü uzatır.
-
17 Aralık 2017, 01:38
#15
ahmetakgun adlı üyeden alıntı
bir sorum daha olacak,
ornegin 3. viteste gidiyoruz , ve 4 e atmak icin debriyaja bastik o anda bi ara gaz verip sonra 4e mi atiyoruz bazilari bunun motora faydali vs oldugunu soyluyor dogru mu
Tam tersi aragazı vites düşürürken vermek gerekiyor. Vites düşürürken atıyorum devrin 5000 iken 8000 devire gelecek. İşte aradaki bu farkı debriyaja bastığın anda aragaz vererek tamamlıyorsun böylece vites sorunsuz geçiyor.
Vites yükseltirken ise aynı olayın tam tersi oluyor. 8000 den 5000e düşeceksin. Debriyaja basıp gazı kestiğinde motorun devri kendiğinden düşüyor ve üst vitesin devrine geliyor.
Yani vites yükseltirken anlık gaz kesmek, vitesi düşürürken anlık gaz vermek gerek.
-
17 Aralık 2017, 01:51
#16
54RR adlı üyeden alıntı
Fren den önce debriyaja basarsan arka fren kitlemesi daha kolay olur, buda iyi bişey değil
durmaya yakın debriyaj basmak daha mantıklı. Birde balata eskitme mevzusu var, olabildiğince motor freninden yararlanmak az da olsa balata ömrünü uzatır.
Kaydırmalı debriyaj varsa kitlenmez 😁
-
17 Aralık 2017, 01:57
#17
Keoma adlı üyeden alıntı
Kaydırmalı debriyaj varsa kitlenmez
Vites küçültürken tamam doğru da fren debriyaj ilişkisini sormuş arkadaş
İnsanlar sevilmek için yaratıldılar. Eşyalar kullanılmak için. Dünyadaki kaosun nedeni; eşyaların çok sevilip insanların ise kullanılmasıdır.
-
17 Aralık 2017, 02:16
#18
Ahmet kilometre başına 1 konu açıp rekor kırıcaksın
Motor kullanımını tek düzeye indirip standartlaştırmayı doğru bulmuyorum. Gereğiti yerde gerektiği gibi kullanılmalı.
Geçenlerde bi konu açılmıştı ani frenlemede debriyaja basılır mı diye.
100 sayfa tartışıldı, eğitmeninden uzun tercrübelisine kadar herkes farklı bişey yazdı. Ortası bulunamadı.
-
17 Aralık 2017, 02:46
#19
-
17 Aralık 2017, 12:31
#20
yaklaşık 3.000 devrin altına düşmediğin sürece basılmaz. Debriyajı çok hızlı kullanarak hızlı hızlı vites düşerseniz arka frene destek olur ve daha çabuk durursunuz.
"ONE DAY YOU WILL WALK ALONE"
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)