Fren Yaparken Debriyaja Basılır mı?
Reklamlar
-
17 Aralık 2017, 12:49
#21
Çok ani bir fren yapmaniz gerektiğinde debriyaj basıp vites küçültecek zamani buluyorsaniz birşeyler eksik demektir ,normal kullanımda ben frene basıp devir azalınca hafif aragazla vites küçülturum önünüzde yakınlarda arac varsa önce debriyaja basip sonra fren yapmak gibi bir hata yapmayın motor hızlanır ondeki araca girerseniz mazallah
Reklamlar
-
17 Aralık 2017, 13:43
#22
Japon ekolü ve ingiliz ekolü diye 2 muhabbet var. Ani yavaşlamalarda ingilizi yapmak daha kolay lakin ben japona alıştım
-
17 Aralık 2017, 14:04
#23
usta olmayan yeni baslamis bir surucu icin (zaten hiz dusuktur) debriyaja once basmak iyidir. Cunku acemiligin verdigi refleks ile yapilan iki olumcul hatadan birini önler. İstemsizce gidona abanip fren manetini cekerken gazi döndürmek. İkincisi ayaklari yere koymaya calismak. İlerleyen zamanlarda zaten kapasitesinin farkinda olan, motorunun limitlerine alisan surucu sadece fren ile tatli tatli yavaşlar, devriyaj ike durusu tamamlar. Panik yapmaz, ciddi güç ile fren yapmasina gerek olan surus dinamiklerinden de kacinir, trafik hizi, yol tipi, yolun durunu,hava ve gorus sartlarina gore davranir.
Aslinda guzel bir baslik, birakiniz tartisilsin. Derim ki, acemiler ( ben dahil) fikir mantik yurutsun. En son da bir hocamiz dayanamayip öyle değil, böyledir desin yada kaynak verip okuyun desin. Noktayi koysun.😎
-
17 Aralık 2017, 14:35
#24
senin çok eksiğin var bence bi kursa git
-
17 Aralık 2017, 14:37
#25
Arabada debriyaj fren aynı anda yaparım sebebi basit : panik freni gereken durumlarda ugraşmamak için. Bana göre motordada yapılmalı,yeni başlayan biri yanlışıkla gaz kolunu çeviripde patlayacağına,debriyajla fırlayarak kurtarma payı olsun daha iyi. Debriyajı çabuk bitirirsiniz diyenlerde olucak, boşverin para kimsenin canından kıymetli değildir saygılar.
-
17 Aralık 2017, 14:45
#26
Hangi hız ile gidiyorsan ona uygun vites seçmelisin düz mantık.
50 km hız ile giderken istediğin gibi yapabilirsin. Ben önümde rampa varsa depriyaj'a basıp firenliyorum hız düştükçe vites küçültüyorum.
Eger önümdeki yol iniş'li bir yolsa önce firen kullanıyorum iyice yavaslıyorum öyle vites düşüyorum. Eger hızım yüksek ise zaten taak diye vites değistirme sesi geliyor. Oyüzden vites küçülmeyi iniş'li yolda daha daha geç küçülkmeliyiz.
Benim fikrim bu ve yıllardır böyle yapıyorum
-
17 Aralık 2017, 14:48
#27
mesajları okuyarak zaman kaybetmeyeyim.
debriyaja ne için basılır? devir çok düştü ve alt vitese geçeceksin işte o zaman debriyaja basılır. yani 110 km hızla 5. vites gidiyorsun ve bu durumda 30 km hıza kadar 5. viteste yavaşlayıp sonra debriyaja asılıp çat çat 2. vitese kadar inebilirsin tek seferde.
debriyajla bir işin yok.
........
motorun rolanti devri 1500 olsun ve 5. vites 1500 devire kadar düşmende sakınca yok fakat hızlanmak için gaza bastığın an çok büyük yanlış yapmış olursun.
maksat motorun kompresyonu ile daha iyi frenleme yapmanız için debriyajı sıkmayın diyorum.
debriyajı sıkmak motor ile arka tekerin bağını keser ve debriyajı tekrar bıraktığınızda motor arka tekerden daha hızlı yada daha yavaş olacak ve her halükarda tekerin anlık olarak kaymasına sebep olabilir.
oyuncak değil bu, habire sıkıp bırakmayın debriyajı. çok düşük devirde vites düşürmeden de gazlamayın ayrıca.
ooofff of ne biçim ehliyet veriyorlar kimse nasıl kullanacağını bilmiyor.
-
17 Aralık 2017, 14:57
#28
İnişli bir yola girerken düşük vites seçmen gerekiyorsa bunu erken hallet çünkü düşük vites yüksek devir olsa daha çabuk yavaslayabilirsin. Aslında vites değisimi yol'a, rüzgar'a ve motorsikletin yol tutuşu ile ilgili konularına bile bağlanabilir. Yani daha vs vs konuları da var bağlanacak
-
17 Aralık 2017, 19:32
#29
Kendı yaptığım baktım ılerde trafik yogunlasmıs veya kırmızı yandı vıtes düşürüyorum takı durana veya trafikte aralara gırene kadar sonra debrıyajı çekiyorum en güvenlısı
-
17 Aralık 2017, 20:02
#30
Yanlış debriyaja basılmaz çükü motorlda kompresör vardır ve motoru hemen durdurmaz debriyaja basarsan motor daha da hızlanır önce fren sonra gerkeyorsa debriyaj
-
17 Aralık 2017, 21:23
#31
fren yaparken debriyaj manetini sıkmana gerek yok...zaten sıkarsan senkromenç dişlisi devreye girmez ve aksine kendini az da olsa ileri iter.Bu yüzden durmana yakın vites küçültmelisin. Baktın duramadın ani fren gerekiyorsa eğer; arka frene yumuşakça bas ve durmana yakın ön freni sık. Bu durum tabiki eğitimle gelişir. Her frende debriyaj manetini sıkarsan tele zarar verirsin. 3-4 ayda debriyaj teli değiştirenleri tanıyorum. Kısacası fren kabiliyeti için vites olayını çözmelisin.
-
17 Aralık 2017, 22:57
#32
Böyle şeyleri sorarak veya video izleyerek öğrenemezsin. Eğitime gitmelisin pratik yapmalısın.
-
17 Aralık 2017, 23:19
#33
Dengeli vites düşürürseniz arka freni sıkıp daha sonra debriyaja basıp balataları zorlamadan durursunuz
-
17 Aralık 2017, 23:21
#34
yavaşlamak için debriyaj kullanmıyorum şahsen.
Örneğin kırmızı ışık geldiyse aragaz vererek kademe kafeme vites düşürürüm ve durmaya yakın boşa alırım.
-
18 Aralık 2017, 04:17
#35
Debriyajın motorun dengeli gitmesini de sağladığını düşünüyorum. Hızlı giderken debriyaj çekince biraz denge bozuluyor ve o kısa zaman içinde biraz daha hızlanıyor bu da panik yaratıp istemsiz fazla frenle arka tekerin kitlenmesine ve kazaya sebep olabilir. Bence önce fren ve yeterince yavaşladıktan sonra debriyaj kullanılmalı ve durmaya yakınken kalkışa hazırlık için vites düşürülmeli..
-
18 Aralık 2017, 06:05
#36
Kendi bakis acimla anlatmaya calisayim.
Debriyaj neye yarar dostlar? Sanzimani rahatlatip degistirilecek vitese yol acmaya degil mi. Dolayisiyla debriyaji bu islem icin lazim oldugunda kullaniyoruz. Frene dokundugumuz anda debriyaj da lazim diye bir kural hic uretilmedi.
Motor kompresyonu da bir nevi frendir, gaz kestiginiz anda hep vardir o da. Dolayisiyla frenlemeye basladiginiz anda debriyaja da baski uygularsaniz sanziman bosa cikar, yani bostaymis gibi ilerlersiniz, motor freni devre disi kalir. Bu ne demek? Biraz daha vakit alacak yavaslamaniz.
Ozellikle agresif bir surus anindaysaniz ya da motor devriniz yuksekse ara gaz verip vites indirdiginiz anla beraber frenleme yapiyorsunuz, motor devri 2000 devirlere geldiginde de buyrun debriyaj sizin. Hele bir de kaydirmali debriyajiniz var al 5ten 2ye parti baslasin.
Motor kompresyonuyla isim yok dumduz fren yapiyorum ben diyorsaniz da, dedigim gibi debriyaja ihtiyac duyacaginiz ana kadar dokunmayin onun frenle bir isi yok. Motoru da stop ettirmeyin tabii.
-
18 Aralık 2017, 06:26
#37
Kardeşim ben acemiyim mesela 50km hızdan 40km hıza düşerken sadece arka frene ufak temas ediyorum.
Duracaksam kaç km hizda olursa olsun devriyaj+fren yapiyorum alışkanlık oldu arabadan kalma kendini bir şeye alıştır beyin otomatik yapsın.
Şimdiye kadar hiçbir sıkıntı çıkmadı yolda önüne acil birşey çıkar stop ettirirsen daha çok sinirlenirsin gerek yok.
-
18 Aralık 2017, 07:22
#38
Debriyaja gerek yok denmiş ama anlamadığım şey şu benim. Tamam hadi fren mesafeniz var farkında bir sürücüsünüz eyvallah vites düşürerek frenliyorsunuz. Peki bir acemiye bunun böyle olması gerekiyor derken ya beşden bire bi anda düşeceğinde yine arka tekerin kitleyeceğini, bire düşmesin üçe düşsün yine kitleme ihtimali var ve fren yapmıyorum tavrı var kontrolsüz bir kitlemeyle karşılaşacak. Daha tehlikeli olmadığını kimse söyleyemez. Eğer birisi fren esnasında debriyaj kullanılmalı mı diye soruyorsa bırakın kullansın. En güvenlisi o olur kişinin kendisi açısından. (benim görüşüm) Fren ayrıca anlık bir durum olduğundan ne bulursanız basarsınız kimse çıkıpta kusura bakmasın fakat ben ani frende vitesi tek tek düşürüyorumda debriyaja basmıyorum demesin )
-
18 Aralık 2017, 19:23
#39
Ben durmaya yakın debriyaja basıyorum, eğer basmayınca zincirden tak tak diye ses geliyor sonrasına da zaten stop ediyor.
-
Yokuş aşağı fren yaparken debriyaj A mecbur kalmadıkça kullanmam debriyaj A basma durumunda motor rolanti devrine geleceğinden yokuş aşağı hızlanır motor
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)