Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 12

Motosiklet devrilince neden hemen çalıştırılmamalı?

    REKLAM ALANI
  1. #21

    Üyelik
    15 Aralık 2014
    Şehir
    Isparta
    Motosikleti
    Yeşil Kubazaki CR1
    Motosikleti düşürdükten sonra çalışıp çalışmaması ayrı konu; ama yapılması gereken yerde bırakmamak; benzin akar diye...

    Geçen ay, off road, ite kalka, düşe yata motoru üstteki yoldan alttaki patikaya indiriyorum, yandan tutaraktan... (Sagalassos girişine demir kapı koyan Burdur müze müdürlüğüne saygı ve selamlarımla...konuyu telefonla da şikayet ettim ama, dikkate alacaklarını sanmıyorum).

    Yorgunluktan öldük, bittik, bir kez daha düştük, çalıların içine ... (düşmekte sorun yok, full ekipman, kask, mont, eldiven).

    Bıraksalar, saatlerce orda yatarım, dinlenmek için ...

    Ama baktım motor da yan yatmış; haliyle ...

    Tanrım, bir kalkışım var, apar topar... aman benzin akıp gitmesin, bir de benzinsiz kalmayalım dağ başında diye...

    Velhasıl, esas olan motosikleti düşürdükten sonra hemen tekrar geri ayağa kaldırmak.

    Yan yattığında kontağı kapatmak da, haliyle güvenlik gerekçesiyle; zincir mincir, teker vs dönmeye devam edip bir yerleri kapmasın diye ...

    Yan yattıktan sonra tekrar ayağa kaldırıldıktan sonra çalışmama sorununu yeni duyuyorum ama ... Ben de bir sorun olmadı... Binip bi 60 km daha geri geldik...

    İleriye düşülen not: söz konusu motosiklet kuba cr1'dir. Baya sağlam çıktı! Tabii, yan koruma demirleri taktırmış olmamın da rolü büyük elbette hasar almamasında...


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    tokhanoğlu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mayıs 2017
    Şehir
    SAMSUN-BAFRA
    Alıntı GezeGeze adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motosikleti düşürdükten sonra çalışıp çalışmaması ayrı konu; ama yapılması gereken yerde bırakmamak; benzin akar diye...

    Geçen ay, off road, ite kalka, düşe yata motoru üstteki yoldan alttaki patikaya indiriyorum, yandan tutaraktan... (Sagalassos girişine demir kapı koyan Burdur müze müdürlüğüne saygı ve selamlarımla...konuyu telefonla da şikayet ettim ama, dikkate alacaklarını sanmıyorum).

    Yorgunluktan öldük, bittik, bir kez daha düştük, çalıların içine ... (düşmekte sorun yok, full ekipman, kask, mont, eldiven).

    Bıraksalar, saatlerce orda yatarım, dinlenmek için ...

    Ama baktım motor da yan yatmış; haliyle ...

    Tanrım, bir kalkışım var, apar topar... aman benzin akıp gitmesin, bir de benzinsiz kalmayalım dağ başında diye...

    Velhasıl, esas olan motosikleti düşürdükten sonra hemen tekrar geri ayağa kaldırmak.

    Yan yattığında kontağı kapatmak da, haliyle güvenlik gerekçesiyle; zincir mincir, teker vs dönmeye devam edip bir yerleri kapmasın diye ...

    Yan yattıktan sonra tekrar ayağa kaldırıldıktan sonra çalışmama sorununu yeni duyuyorum ama ... Ben de bir sorun olmadı... Binip bi 60 km daha geri geldik...

    İleriye düşülen not: söz konusu motosiklet kuba cr1'dir. Baya sağlam çıktı! Tabii, yan koruma demirleri taktırmış olmamın da rolü büyük elbette hasar almamasında...
    Memnun musun peki cr1 den Çinli ye tövbe ettim ama bilemiyorum bütçem belli sonuçta benzinli motora geçiş için uygun mu?

  3. #23
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı F54 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    cross yarışlarında adamlar atlıyor zıplıyor ters dönüyor patlasa onlar patlar
    ters dönüyor düşüyor koşuyor motoru kaldırıyor vuruyor kırbacı
    ahh ahh japon a birşey olmuyor avrupalıları bilemem onlar saatli bomba her an patlayabilir..
    Çünkü onların çoğu dry sump yağlama sistemine sahip.

    SV650 ile teker yaparken motoru yağsız bırakıp eline alanları okuyun, belki ikna olursunuz.

    Motoru Japon da üretse yağsız çalışmıyor işte, naparsın

  4. #24
    BatuhanK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ekim 2009
    Şehir
    İzmir
    Nefeslenmek, kandaki adrenalin seviyesini düşürerek yeni bir düüşmeye-kazaya neden olmamak için

  5. #25
    tokhanoğlu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mayıs 2017
    Şehir
    SAMSUN-BAFRA
    Alıntı BatuhanK adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Nefeslenmek, kandaki adrenalin seviyesini düşürerek yeni bir düüşmeye-kazaya neden olmamak için
    O ayrı konu ben motor açısından ne gibi faydası var onu merak ediyorum.

  6. #26
    kurubuz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Aralık 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF1000FA
    Çalışmadığı için durup bekliyorlardır. Çalışsa gazlayıp giderlerdi :-D

  7. #27
    tokhanoğlu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mayıs 2017
    Şehir
    SAMSUN-BAFRA
    Alıntı kurubuz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Çalışmadığı için durup bekliyorlardır. Çalışsa gazlayıp giderlerdi :-D
    😂😂(10 karakter)

  8. #28
    kalidor - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Kasım 2007
    Şehir
    Atlanta / Peachtree
    motor devrildiğinde yağ karterden silindir bloğu içerisinin tepe noktasına doğru sızar. Bu yüzden ateşleme zor olur. Motoru dik konuma getirirsen bloktaki yağ aşağıya doğru iner ve ateşleme yapabilirsin. Tabi bu basit devrilmelerde geçerlidir.

  9. #29

    Üyelik
    13 Haziran 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    falcon flash 100
    Motosikletimi bir sefer devirdim yere benzin aktı. Tamirciye sordum motor bloğunun üzerinde bir yer gösterdi burada tahliye var benzin oradan geliyor dedi. Başka motosikletleri bilemiyorum ama demek ki bir tedbir için tahliye koymuşlar. Akan benzinin buharlaşmasını için bir müddet kontağı kapatıp beklemek lazım.

  10. #30

    Üyelik
    11 Eylül 2012
    Şehir
    Türkiye
    Motosikleti
    Yamaha X-Max 250
    Arkadaşın Yamaha SS motoru yan düşünce biraz bekletmeden çalışmıyor, sanırım kendi içinde bir koruyucu sistemi var.

  11. #31
    serconline - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ekim 2017
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Yamaha Mt25 ABS
    Allah korusun arkandan bağırırlar ''yanıyosun fuat abi'' diye

  12. #32

    Üyelik
    15 Aralık 2014
    Şehir
    Isparta
    Motosikleti
    Yeşil Kubazaki CR1
    Evet memnunum; fiyatına göre harika! Bu forumun Kuba CR1 için açılmış ilgili linki şöyle: http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-modelleri/125899-kuba-cr1-supersport.html; 24 sayfa boyunca artısını eksisini ve benim de yazmış olduğum yorumlarımı okuyabilirsin. Özetle: servisi yaygın, bakımı hesaplı, parçası ucuz, şekil 10 numara .

  13. #33
    tokhanoğlu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mayıs 2017
    Şehir
    SAMSUN-BAFRA
    Alıntı GezeGeze adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Evet memnunum; fiyatına göre harika! Bu forumun Kuba CR1 için açılmış ilgili linki şöyle: http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-modelleri/125899-kuba-cr1-supersport.html; 24 sayfa boyunca artısını eksisini ve benim de yazmış olduğum yorumlarımı okuyabilirsin. Özetle: servisi yaygın, bakımı hesaplı, parçası ucuz, şekil 10 numara .
    Boş olduğum zaman okuyacağım. Sıkıntısı var mı ufak tefek olur Çinli sonuçta.


2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)