Motosikleti düşürdükten sonra çalışıp çalışmaması ayrı konu; ama yapılması gereken yerde bırakmamak; benzin akar diye...
Geçen ay, off road, ite kalka, düşe yata motoru üstteki yoldan alttaki patikaya indiriyorum, yandan tutaraktan... (Sagalassos girişine demir kapı koyan Burdur müze müdürlüğüne saygı ve selamlarımla...konuyu telefonla da şikayet ettim ama, dikkate alacaklarını sanmıyorum).
Yorgunluktan öldük, bittik, bir kez daha düştük, çalıların içine ... (düşmekte sorun yok, full ekipman, kask, mont, eldiven).
Bıraksalar, saatlerce orda yatarım, dinlenmek için ...
Ama baktım motor da yan yatmış; haliyle
...
Tanrım, bir kalkışım var, apar topar... aman benzin akıp gitmesin, bir de benzinsiz kalmayalım dağ başında diye...
Velhasıl, esas olan motosikleti düşürdükten sonra hemen tekrar geri ayağa kaldırmak.
Yan yattığında kontağı kapatmak da, haliyle güvenlik gerekçesiyle; zincir mincir, teker vs dönmeye devam edip bir yerleri kapmasın diye ...
Yan yattıktan sonra tekrar ayağa kaldırıldıktan sonra çalışmama sorununu yeni duyuyorum ama ... Ben de bir sorun olmadı... Binip bi 60 km daha geri geldik...
İleriye düşülen not: söz konusu motosiklet kuba cr1'dir. Baya sağlam çıktı!
Tabii, yan koruma demirleri taktırmış olmamın da rolü büyük elbette hasar almamasında...